Det er vel ikke lenge før jeg “gror” nebb… ;-)

Du som har kjent meg en stund her inne, vet at jeg ikke “pleide” å være en sånn HØNE liksom…Det var ikke så mye kakling fra denne kanten i starten, og du lurer kanskje på  når det var Frodithen fikk fjær? Eller…. dilla på nebb og Andeby-medlemmer?

Vel, det er som jeg har forklart til noen før: Det er   Flaggermusvinger.blogg.no som har “skylden”…Hun har den herligste natur og dyre-bloggen, og jeg ble fullstendig smittet av all entusiasmen hennes, og de herlige bildene, Så etter at jeg ble kjent med henne her inne, var plutselig alt av dyr spennende objekter for meg, både i tekst og i bilder. Selv en teit brun-snegle eller øyenstikkere var herlig materiale å fordype seg i for meg. Jeg har skrevet om frekke skjærer, langhalsede svaner, redselen for øyenstikkere, bevere, skumle grevlinger osv… Og for ikke å snakke om alt fokuset på dyr både i tegninger og foto..

Så mens vi snakker om det… Her kommer nebbene i tur og orden…fra siste tur ved Østensjøvannet i Oslo…Og om du har “enn høne og plukke” med meg…så si nå bare i fra 😉

 

Høsten er fremdeles varm…for noen…NOEN bader nemlig litt, mellom all kvakkingen….

 

 Svane-unger….eller ungdommer da…

 

 

 En som var blitt LITT forkjøla… Fikk liksom ikke hostet NOK…

 

Det var alt fra Mother Goose for denne gangen… Jeg kvakker bare videre inn i fredagen… 😉

 

Håper du får en fin fredag!

Skal du noe hyggelig i dag? Eller i helgen?

 


 

 

 

 

 

#fugler #dyr #Andeby #gjess

#foto #natur
44 kommentarer
    1. Ja, det er kjempe koselig også 🙂 Koselig å dra på halloween fest da, skulle egentlig hjelpe til i barnebursdag idag, men de trengte ikke hjelp allikavel 🙂 hehe Stor klem <3

    2. Therese Bråthen: Det hørtes veldig koselig ut Thessa 🙂 Jeg koser meg VEEELDIG i sofaen her nå, godt og varmt og bare deilig 🙂 Skal bare på Halloween-fest, i morgen, ikke andre planer jeg heller.. 🙂 Stor klem <3

    3. Kjempe herlige bilder 🙂 I helgen skal jeg kun slappe av med min kjære, ikke mange planene her for å si det sånn 🙂 Blir kanskje litt film titting og litt sånn kos i helgen 🙂 Men ikke noe mer enn det =) Ha en herlig helg Frodith <3

    4. Linda: Oi, det var skikkelig lang jobbøkt, også hele helga. :-/ Men det er kanskje godt å jobbe inn litt penger, hvis du går på skole ellers 🙂 Jeg er glad jeg slipper. Sliten etter denne jobbuka. I morgen skal jeg på Halloween -fest.. Ha en fin helg du også 🙂

    5. Helge: Ja, de er fra Østensjøvannet, er så fint der. Herlige fugler 🙂 Spennende med gratis opera da, lurt du benytter deg av det 🙂 Her er det skikkelig kaldt i dag, men godt med varmen på inne nå. Jeg skal ikke bevege meg en cm i dag, hverken til butikk eller annet. Ha en fin kveld du også 🙂

    6. Tattavkvinnene: }Ja, det er mine ord det 😀 Moro med dyr, og fint med Flaggermusvinger til å inspirere 🙂 Liker ikke så godt fugler til vanlig, men som fotoobjekt er de perfekte 😀

    7. Fine bilder, tatt på Østensjøvannet? Det regner fælt ute, kan bety glatte veier hvis minus grader. Mulig det blir en Oslotur i morgen og ny dose med gratis opera, går greit det bare været er ok. Ellers leste jeg i avisa i dag om små gruver like i nærheten i skogen, mulig jeg sjekker det nærmere, det er veldig vått i skogen men man har da klær. Skjer mye her i byen også men Drammen er så liten så det er godt med en luftetur. Snart blir det okt mnd siste kiwitur, fant 25 kr i pant i kjøkkenskapet, alle monner drar. Ha en fin kveld.

    8. Ja det har alltid vært litt dyrefokus på bloggen her, du som har hals som en svane og jogger som en flodhest (dine ord, IKKE mine) og disse morsomme maskene 🙂 Gøy det! Også tar du fine dyrebilder, de svane-ungene var veldig fine, spesiell farge ^^

    9. Fru Stussli: Ja, det blir noen fine dyrebilder, når man jakter leenge 🙂 Jeg får jo mange dårlige også, men de er jeg HELT stille om som regel 😀 He-he Så koselig med The Stusslis, jeg skal kose meg med Frodtahten 😉 Og jeg håper ingen ringer på for å ta godten min 😀 Ha-ha..Men i morgen skal jeg selv utpå..Men jeg tror jeg må være gris 🙂 Kos deg du også 🙂 Klemmer i massevis <3

    10. annebe: Ja, det blir noen fine når man jakter LEENGE. Mange som ikke blir fine også 😀 Men de viser jeg ikke fram 😀 Deilig med innedag også 🙂 Kos deg du Annebe <3 Klemmer <3

    11. cuskima: Hi-hi, pleie forkjølelsen så den varer litt ja 😀 Ja, det tar litt lang tid med sånn flytting, men nå er det snart bare deg og kose-dagene framover 🙂 Ha en superduper helg du også Snupps 🙂 Klemmer <3

    12. Er glad du ble smittet, for du verden så fine dyrebilder du har servert oss 😀
      Jeg skal kose meg med The Stussli`s i kveld 🙂 Vi er klare og håper mange ringer på og vil ha godis!!
      Mange klemmer og kos deg max i kveld!!

    13. Haha..kler nebb også du :)…du har jo tatt mange utrolig flotte fuglebilder..skjønner godt du har dilla på det…Blir nok en “innedag”i dag..litt tøyvask og tv titting…Klem<3

    14. Planen er mest på repeat, pleie fordkjølelsen så eg har den lenge…….rydde og pakke ut. Litt lite motivert derfor tar det så himla lang tid desverre……
      flotte tippene!!!
      ha en superduper helg
      klememtingene <3

    15. karenmarenmette: Jeg er nok ikke så FAN av dem til vanlig, men de er fantastiske foto-objekter 🙂 Trege i bevegelsene, fine spill i mønstre og farger noen ganger, og speiler seg i vannet ofte 🙂 Skjønner godt det kan bli litt svett med snosken løpende rundt blant alle fuglene ja 😀 DET hadde jeg nok ikke gjort 😀 Ha en flotters dag du også FIIINE Karen <3

    16. fjellgeitbundingen: Høres ut som en deilig helg egentlig 🙂 god blanding 🙂 Jeg skal også prøve litt tur.. Men skal også på Halloween-fest, på lørdag 🙂 Aldri vært det før 🙂 Må finne noe å kle meg i 🙂 Kos deg i kveld 🙂

    17. Min matgale verden: Ja, jeg synes de er fantastiske å ta bilder av hvertfall. Og spesielt de STORE, for de beveger seg sakte nok til at jeg som regel rekker å få de på linsen 😀 Hi-hi Ja, du må jo vise deg fram, det gjør man til eldre folk, spesielt eldre naboer 😀 Så vralt i vei du 😉 Og snaddre litt mens du er der.. 😉 Store fredagsklemmer på vinger <3

    18. Vesle hønene 🙂 Østensjøvatnet er so fint det der litt sjølv innimellom. Men fungerer okkje so godt å hå tur med snosken der. Det er so trangt der at han blir både løpt ned og sykla på. Han klarer ikkje flytte seg raskt nok unna. Passer bedre å gå i skogen for oss for tida 🙂 eg er ikkje fuglefascinert. Syns av ein el annan grunn at fugler er ekle. Veit ikkje kva det er eg har opplevd som gjer det.. Men, men.. Vi er forskjellige! Ha ein fin dag verdens beste frodith!!!!!

    19. Ha en fin dag du også. Fint å ha noe som opptar enn. I helgen blir det jobb, ny animasjonsfilm fra Disney. Husker ikke navnet, men prøver Mallefi..Mallefix..Kanskje et glass vin. Frivillig arbeid. Familietid. Tur håper jeg, og så tenker jeg at mandagen er her…

    20. Hehe, du burde tapetsere en hel vegg med fuglebilder…eller…da ville kanskje noen tro du hadde tippet helt over, og kanskje flyttet ut…så ikke gjør det 🙂 Herlige bilder, og de er da noen flotte skapninger da 🙂 Jeg skal snart vralte meg en tur opp til min mor og far, en gammel nabo kommer på besøk og ville se litt på meg med det samme hun var der. Så da får jeg gå og vise meg frem da 🙂 fredagsklemmer på vei 🙂

    21. Engla: Takk 🙂 Ha en flaksende fin fredag du også Engla, jeg flakser og vralter her oppe på jobben litt jeg 😀 Klemmer godklemmer <3

    22. cathrinehenriksen: Var egentlig litt blåsete og surt den dagen 😀 Men koselig likevel, kle seg godt… Mye moro å ta bilder av der, hver gang 🙂 God fredag til deg også Pippi <3 klemmer <3

    23. lulltove: Ja, ikke sant, særlig den siste, nebber i vei 😉 Ååå, det hørtes ut som en effektiv og fin dag 🙂 Kos deg masse Lulltove og ha en vakker dag <3

    24. Flaggermusvinger: Klart jeg nevner deg, du har jo vært en inspirasjon til mange av mine innlegg, sånn indirekte 🙂 Gleder meg til nytt fra deg ja 🙂 Østensjø-vannet skuffer aldri når det gjelder fotosafari 😀 Stor fredagsklem <3

    25. tujanka: Ja, jeg likte den øverste jeg også, og han driver og spruter litt også 😉 frekkingen. Neida, disse gjessene, svanene og endene tror jeg er bofaste. Jeg ser svaner hele året jeg i østlandsområdet…. Det er vel blitt så varmt her at de trenger ikke dra lenger…? Da måtte det være kun for OPPLEVELSEN i det minste.. 😉

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, sparkle høres kjedelig ut, men det må vel til det også før det blir tapet. Så du får det nok fint til slutt 🙂 Ha en fin fredag da 🙂 klem <3

    27. margarites: Ja, jeg liker å få litt inspirasjon, og man tenker nesten ikke over det en gang, men plutselig har man begynt med det samme 😀 Jeg tar bilder av ALT fra undersiden jeg 🙂 Hus, blomster, kirker, dyr 😀 Bare ikke meg selv, for det blir IKKE pent ;-D Ja, jeg gleder meg til snart helg jeg også. Skal på Halloween-fest i morgen, ellers rolig helg tror jeg.. Det kommer ikke så mange på dørene i Oslo, og det er veldig greit synes jeg 😀 Ha en fin fredag Maragarites <3 klemmer <3

    28. Ingen planer for helgen foreløbig , haha ….du da Mother Goose ? ;-D Ja den bloggen hennes er fin den , tenk at hun til og med har bilde av ekte flaggermus der inne . Så det er henne du skylder på ja , haha …..Uansett dette er da en ganske fin hobby :)) Koselig at du er så opptatt av å knipse bilder av Andeby folka o.s.v =) Også kommer du deg ut , dette er bare sunt det 🙂
      Siste bilde her var utrolig stilig forresten , og ungdommene var fine da <33 Ser jo nesten ut som det er sommer på disse bildene :)) Må ha vært greit vær da du var der kanskje ? Klemmer go fredags klem og ønsker deg snart en super helg <33

    29. Å så koselig at du nevner meg i bloggen din! <3
      Jeg får ikke gjort så veldig mye blogging fortsatt, men det kan hende det skjer noe gøy til uka som jeg kan fortelle om etterhvert!
      Veldig fine bilder, særlig gøy å se svaneungene har blitt så store! 🙂 Og så gøy at du stadig er ved vannet, det er så fint der. 🙂 Jeg oppdaget dette vannet på bloggen til passion4lifeandtravel.blogg.no, hun hadde noen flotte fuglebilder derfra, og jeg ble virkelig ikke skuffet da jeg kom dit selv, i levende live, heller.
      Stor klem

    30. Fine fugler!:) spesielt det øverste bildet, fantastisk fargespill i vingen. Jeg trodde alle disse hadde reist til Syden nå? Her er bare skarv og småfjakser igjen.

    31. Det er herlig å få inspirasjon til å ta nye bilder – fra andre bloggere. Jeg tror ikke jeg har tatt så mange bilder sånn fra undersiden (blomster f.eks) før jeg så DINE bilder. Og så er det herlig å se litt andre bilder på blogg enn en tar selv, litt mangfold gjør dagen lysere, og dine fuglebilder blir man jo glad av.
      Ingen spesielle planer i dag, men kjenner det skal bli herlig å la helgen synke inn om noen timer. Må bare på jobb først. Og så hadde det vært deilig med ro og fred og ikke for mange besøk fra godteglade halloweenbarn i ettermiddag. Men om noen kommer, så har jeg forberedt meg 🙂 Fredagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg