Avsløringen ;-)

På fredag la jeg ut litt garn, og lurte på om du kunne gjette hva jeg skulle lage. (Les HER) 

Og siden har jeg sittet her med hemmeligheten min, aldeles for meg selv…

Da jeg tok turen ut på landet i dag, tok jeg sekken som vanlig…Og vel framme hos mamma… da jeg skulle åpne sekken…Hvem tror du ikke titter ut der…HELT uten at jeg visste noe om “blindpassasjeren”…..:

Vaniljeogpepper II..

Men hvem er den lille tassen som siiter i skyggen av ørene til Vaniljeogpepper? Hun er da vitterlig ikke alene oppi der…

MØT : Kanelogsukker


En knakende kjekk kar…

Og en god venn…

 

 

Ikke noe mer ensomhet på Vaniljeogpepper 😉

For nå er det altså to her i huset: Vaniljeogpepper II OG Kanelogsukker

 

Og det var mange som gjettet på hva jeg var i ferd med  lage.

Mange var nær svaret, mange foreslo en venn til Vaniljeogpepper som kunne hjelpe henne ut av ensomheten, OG hjelpe henne med julekalenderen om noen uker… Både Lisbeth, Åse, Stussli, Cathrine og Tattavkvinnene gjettet LETT på at det måtte være et kosedyr og en venn…

MEN

DEN som danket ut alle litt, synes jeg var CUSKIMA! Og da lot jeg henne vinne. Jeg trakk ikke mellom de som gjettet riktig en gang.. For selv om ikke Cuskima traff navnerett på den nye krabaten, så synes jeg hennes kommentar virkelig viste at hun visste hva som var i gjære….:

“Dette skal bli en saltogpepper en venn til vaniljeogpepper 2

hahaha 😀 “

Vel, det ble altså ikke en til PEPPER, men godt gjettet 🙂

 

En liten premie er snart på vei i posten <3 🙂  Gratulerer.

 

Og dere vil garantert se mer til dette tospannet framover 😉

 

Hva synes du om Kanelogsukker?

 

 


#hekling #overraskelse #avsløring #julekalender #kosedyr #vaniljeogpepper #rotterr
80 kommentarer
    1. Hei hei 🙂 Nå er det noen dager siden sist, men her kommer jeg å banker på døren 🙂 Snill som du er så står alltid døren på gløtt ^^
      Jeg vet du har vært flink og kommet innom meg selv om du har mye å gjøre, så jeg skal forsøke å bli litt flinkere til å ta meg en bloggleserunde om kvelden så jeg slipper å dilte så langt bak. Nok om det!
      Så gøy at Vaniljeogpepper II har fått seg en så søt venn! Digger navnet xD Kanelogsukker og Vaniljeogpepper II er så geniale navn xD Det blir spennende å følge med på ablegøyene deres fremover <3 Klem

    2. Han der så trivelig ut 🙂 Jeg håper de to blir perlevenner, og at han trives i blokka di 🙂 Spiser han bare kanel og sukker? 🙂 Eller er det mulig å invitere ham med ut på en cafetur en gang? 🙂
      Hils til Vaniljeogpepper II, og gratuler henne med ny kamerat.
      Klemmer fra Oslopadde 🙂

    3. Jeg kunne tegnspråk en gang i tiden, men det meste er glemt.
      så kjekt for deg at bloggen er din hobby og at du får putta inn alle dine andre hobbyer inn i den 🙂
      Nå skal denne halvgamle dama komme seg i seng, så jeg ikke glemmer at jeg skulle legge meg tidlig 😉

    4. Åse: Skjønner deg godt :–) Jeg har bare litt trening, de gangene jeg gidder, og foto-interessen.. når det passer. Så bloggen er på en måte en hobby for meg. Tegningen og alt som knyttes inn mot den, får brukt mange sider av meg synes jeg. Kreativt både på håndarbeid, foto, tegning OG skriving (noveller og sånt også 🙂 ) Veldig variert hobby. Vi har jo ikke barn heller. Ja, det er litt sånn aktig, som du sier med jobben. Jeg vil ikke si akkurat navnet på bloggen her, på arbeidsplassen. Men litt sånn at vi har inn elever på deltid. Så du kan også tegnspråk da? 🙂 Ja, litt slitsomt med lang reisevei, skjønner problemet.

    5. Jeg har så mye annet jeg er med på på fritiden + guttungen er med på mye…ja du vet tisklemma for barneforeldre…der er jeg litt da. Men noen endringer skal jeg kanskje gjøre etterhvert. Kan jo ikke være med på alt 🙂
      Synes du er flink som er så aktiv på bloggen og jobber mye 🙂 Det er kanskje noe av det samme som Signo vivo stiftelsen i Andebu du jobber med? Der tar de også imot døve barn som kan gå på skole der, samt mange voksne også da som bor i boliger der. Der har jeg jobbet for noen år siden 🙂 Hadde nok fortsatt jobbet der hvis jeg ikke hadde blitt så lei av å kjøre så langt hver dag. Bedre å jobbe i byen jeg bor i, men jeg trivdes veldig godt sammen med alle de flinke der oppe 🙂

    6. Karoline Johannesen: Ja, det var litt trasig at de forsvant. Hadde jo 6-7 andre bloggere de skulle besøke. Men man mister jo litt kontrollen når man sender de ut sånn, og sånt kan jo skje. Men disse nye får nok ikke lov å reise med det første 😀

    7. Åse: Ja, koselig om du tar deg en svipp innom senere også vet du. Jeg jobber masse om dagen, men jeg har jo litt bloggdilla jeg, så jeg får alltids litt tid til det 😀 Må ha min daglige dose med de koselige folka her inne. Bra du føler deg velkommen, for det ER du 🙂 Og jeg kjenner som sagt alle bloggvennene mine litt jeg, både de MED og UTEN egen blogg 🙂 Du får sove godt, jeg har full rulle denne uka jeg, elever inne på deltidsopphold, og full fart 🙂 Moro men slitsomt 🙂 Snakkes ja 🙂

    8. Så synd at de forsvant. kanskje dro de til syden eller et eller annen spennende sted. Var kanskje lei av påskeferie i norden.
      Gøy at du har laget nye da, som skal være med på bloggreisen din.

    9. Ok, da får jeg prøve lykken igjen i din julekalender 🙂
      Kroppen min har frisknet til igjen, så neste mandag begynner jeg på jobb. Men jeg må jo prøve å få tid til å besøke deg på bloggen en og annen gang for det. Har jo vendt meg til helt andre vaner disse ukene jeg har vært hjemme,og noen av de får jeg prøve å fortsette med ?:-)
      Du er jo så morsom og kreativ,samt veldig inkluderende, så man føler seg så Velkommen her hos deg 🙂
      Nå skal jeg faktisk gå å legge meg snart for jeg har vært skikkelig trøtt i dag. Vi “snakkes” en annen dag 😀

    10. Karoline Johannesen: Jeg sendte henne og Hønepøne (husker du henne) , på påskeferie. Og de dro og var hos 4-5 bloggvenner, før en klarte å somle dem bort rett og slett. Eller hun sier det er posten som har skylden… Men borte er de hvertfall. Og ser nok ikke mer til dem…så her dukket plutselig Bloggeren som het Vaniljeogpepper opp igjen, og hun hadde drømt om en rosa rotte og meg…og da MÅTTE jeg jo bare sette i gang med en ny VP 2 😉 He-he

    11. Ja. Skiftet for litt siden. Eller, rettere sagt, jeg gikk tilbake til min første blogg. Hatt noen mnd uten blogg på grunn av elendig helse. Driver å jakter opp gamle bloggvenner, en etter en.
      Hva skjedde egentlig med nr 1 siden du nå har laget en Vaniljeogpepper 2? 🙂

    12. Tusen takk til gode Frodith og alle dere andre fine bloggvenner og menneskene her inne som var glad på mine vegne ;D
      Nå er eg spent og gleder meg til å gå i posten…..wohoo, spennende…..alltid gøy med noe fint fra fineste Frodithen <3<3

    13. Fru Stussli: Nei, ALLE dyr skal være hos meg!! Ingen sendes fra meg altså 😀 men de skal få være med å drive med tøv som vanlig 🙂 Ja, Kanelogsukker ble helt uimotståelig 😀 Pannelugg og greier 😀 de passer sammen her de sitter 😀 Mange klemmer til verdens fineste gullfisk <3

    14. Helge: Ja, at de skal finne på noe fanteri, det regner jeg hvertfall med. Både Lucia, julebord og annet fjas.. 😉 Nei, disse skal ikke på tur. Etter de andre forsvant, så blir det ikke noe mer reising på MINE dyr nei.. Ja, dette blir gøy framover 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    15. karenmarenmette: Ja, jeg prøver jo å pirre nysgjerrigheten deres litt 😀 Og her ble det to fininger som snart er klar for julekalender og annet sprell 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    16. Åse: Nei, beklager, men som du så…det var nære 😀 Hadde dette vært julekalenderen min, og mange hadde riktig svar, så hadde jeg trukket. For det bruker jeg gjøre med flere rette. Men jeg synes liksom Cuskima var så NÆRE 😀 Litt ekstra 😀 Ja, her regnet det, men bittelitt opphold når vi var på Operataket 😀 Håper du får en fin kveld Åse <3

    17. cuskima: Ja, du vant, og du var så nær at da bare vant du altså. Flere som gjettet VENN, men du sa NESTEN navnet også 😀 Her er ingen redde og de er bare klare som bare det 🙂 KLemmer

    18. cathrinehenriksen: Denne uka blir SLITSOM….men jeg skal komme gjennom den… Men så bra du synes de var fine sammen 😀 Han Kanelogsukker passer så fint sammen med VP 😀 Og det skal bli jul og julekalender og da må man være to..Blir jo ikke noe Lucia -tog uten 😀 Klemmer masse <3

    19. ladyaugust: Ja, ikke sant han er en sjarm-kar, med lugg og greier 😀 Tenk at Menneske-vaniljeogpepper faktisk tenkte på Kanelogsukker, før hun fant på Vaniljeogpepper. Så nå har vi en kanelogsukker-mus og en vp-mus…eller rotte 😀 Mandagen er et skritt nærmere helg og gudskjelov for det 🙂 slitsomt… klemmer <3

    20. vaniljeogpepper: Hi-hi, har du vært inne på Kanelogsukker-tanken også 😀 Så herlig. Ja, det er klart at disse dyra er litt VÅRE. Du er helt klart lit moren deres du også 😀 hi-hi Jeg skal ALDRI sende disse i posten til noen hvertfall, og HVIS , så blir det kun til DEG!! 😉 Klem <3

    21. Anonym: Ja, så helt uskyldig er han nemlig ikke…Snike seg med i sekken sånn… Men det er jo skikkelig moro med sånne da, så det blir mest gøy. Særlig når julekalenderen sveiver i gang 🙂 Lurer på hvem dette er, men sender en klem ut til anonymen 😀

    22. Lisbeth Pedersen: Ja, ikke sant vi trengte en kanelogsukker? 😀 Og Cuskima var liksom så veldig nær svaret: 😀 Ha en kjempfin kveld Lisbeth 🙂 Klemmer <3

    23. fjellgeitbundingen: Ja, den rosa har jo kommet tidligere, men nå kom det jammen meg en HAN også 😀 Og det må være to her skal det bli noe liv. Så da har vi Vaniljeogpepper OG Kanelogsukker 😀

    24. Min matgale verden: Ja, ikke sant han var søt. Vi trengte jo en liten HAN her også 😀 Og to må man være 😀 Ha en fin mandag kveld <3 Klemmer <3

    25. De er søte de. Skal bli spennende og se hva slags fanterier de finner på utover. Det blir vel både julebord, dans og kaffebesøk. Husker jeg ikke feil har din bror høns så disse to må jo komme ditt og sjekke hva slags reaksjonen blir i hønsgården. Pass godt på de slik at de ikke forsvinner i posten igjen. Postman Pat har sans for slike kosedyr. Artig skapninger dette her, håper de sover rolig om natten og ikke vekker naboene med snorking. Dette skal bli gøy fremover. Ha en fin kveld.

    26. Nydelige to. Og du er so fin med dette luresmilet ditt.. Då blir ein alltid so nysgjerrig når du kjem med det der 🙂 Fine frodith!! Blir spennande å fylgje med på kva desse to skal finne på slags lurerier og tøyserier.. Ha ein fin kveld no kjære du !

    27. Snufs, vant jeg ikke? 😉
      Forresten kjempemange fine bilder du fikk tatt i helgen på tross av overskyet og regn 😀
      Jeg bor ca 1,5 time sør for Oslo, så regner med det stort sett har vært samme vær her som der.
      Ha en flott uke du kreative frodith 😀

    28. åh!!!!!! vant eg? så gøy en fin fin Kanelogsukker -perfekt<3<3
      fineste vennen til VaniljeogPepper, de to der altså der blir det mye fanteri det kan man jo se på de og eg tror at nå er ingen av dem redde lengre for julekalenderen og sånn 🙂
      klemmeting<3<3<3

    29. Utrolig hvor glad og på godt humør man kan bli av å stikke nesa innom her altså , ja Kanelogsukker han tar bare kaka altså ;-D <3 Elsk <33 Med første øyekast og den perfekte venn til Vaniljeogpepper ja ;-D Så herlig og jeg er så glad de er kommet jeg ;-D To stykker til og med , hurra ;-D Ja da blir det en knakende julefeiring hjemme hos deg i år , og kalender ikke minst :o) Til glede for oss alle 🙂 Gratulerer MASSE til den verdige vinner Cuskima <33
      Ekstra god klem til Frodithen og håper uka de blir toppers 😀 <3

    30. Den er jammen fin og gratulerer til vinneren 😀 Burde jo ha tenkt tanken at det kunne bli en kanel&sukkermus eller rotte alt ettersom 😉 Goood mandag søs <3 klæmme 🙂

    31. Kanelogsukker, ja. Han ble da riktig søt. Ser litt mer uskyldig ut enn Vaniljeogpepper, men regner med at når de to vennene blir godt kjent med hverandre, så kan de “koke sammen” ganske mye gøy. Du er nå tøff som tar ansvar for to av denne sorten! Men med litt kjøreregler for god oppførsel, så tenker jeg det kommer til å gå helt knirkefritt 🙂 Nyt dagen. Klem <3

    32. Ååååå, han var søt da! Eller barsk liker han kanskje bedre. Så gøy at de blir 2, og du får nok litt å gjøre fremover du da, med de der to flyvende rundt i huset:) hehe, supersøt var han. Good mandag. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg