En herlig overraskelse!! <3<3

Som du vet har jeg nå stått en stund her og hoppet opp og ned…og var begynt å bli ganske så sliten i beina… Gledet meg noe så voldsomt til noe…så hoppe måtte jeg jo bare…

 

Jeg fikk jo nemlig vite av Cuskima at hun hadde sendt noe til meg i posten….Og som du vet er jeg både en “post-hund” og en “gave -hund”, så jeg bosatte meg nede ved poskassa, og ventet der like greit ;-), sammen med de store glede-seg-sommerfuglene som hadde tatt plass i magen..

 

Jeg drømte om pakken om natten, og var så spent og nysgjerrig at nesen nesten falt av. Og så kom mms fra Cuskima om at pakken var sendt.

 Da flyttet jeg NESTEN  INN i postkassen, i frykt for at noen andre skulle få tak i pakken før meg… 😉

Og i går da jeg skulle til legen, overfalt jeg nesten den slasken av en postmann, der han kom slentrende midt på dagen med trege bevegelser…Jeg rev han NESTEN i bakken, for å finne MINE ting… 😉 ….før jeg fikk øye på at han allerede hadde lagt noe INNI kassen… EN pakkelapp!!! Til MEG!

Jeg kunne jo nesten ikke vente med å ble ferdig hos legen, og tiden fra pakken var hentet og til jeg kom meg i hus føltes som et ÅR… Jeg har nemlig slutten å åpne pakker på trikkeholdeplassen…Prøver å LATE som jeg er voksen i det minste…

Vel hjemme bare stupte jeg inn døra…. og KASTET fra meg pakken på sofaen… HELT myk pakke, med et bittelite hull pga reisen..

..ja…det er helt sant.. .det var IKKE meg som laget dette lille  hullet…

 

 

…men DETTE hullet laget jeg…For nå begynte RIVINGEN. Jeg rev opp resten. Og først tittet en leppepomade opp….

Og så kom DE jeg hadde ventet på…

TO småtroll som Cuskima hadde varslet meg om trengte et hjem. Hun visste nok hvem hun spurte, for jeg kan jo ikke si nei til en eneste liten rotte jeg, selv om jeg har huset fullt av rotter og mus fra før.  For når jeg fikk vite hvem som trenge boplass, så var det nemlig

Salt OG Pepper

 

Et søskenpar fra Bergen, med stor lyst på livet i hovedstaden, hos Frodith <3

 

Møt Salt, en nusselig jente, med hull i ørene. TIl forveksling lik “gamle” Vaniljeogpepper 1, som ble borte i posten i påsken…Men det er IKKE henne, hun er bare av samme arten…

 

Møt Pepper, en artig-kar og en skrue, så mye har jeg sett allerede. Og også han har hull i øret. ETT så klart 😉 Det til venstre her.

 

Så nå er hele huset fullt av rotter og mus, RETT før advents-kalenderen starter

Og det gjør jo ingenting 😀 Når man tenker på diverse julesanger, er de jo veldig velkomne….Vel, hvertfall hos meg da 😀

 

Men ikke nok med at jeg fikk Salt og Pepper fra Cuskima, men flotte, skjønne og snilleste Cuskima hadde også sendt meg en nydelig tunika-kjole

Herlig fin grønnfarge! Og se på den skjæringa, og litt lenger bak i bue ned.

 

Og nydelig var den bak, med den flotteste alve-hetten.

 

Denne er VELDIG Frodithsk. Og du skal få se den PÅ meg om ikke så lenge… Men jeg har en anledning hvor jeg tror den vil passe veldig fint, så jeg venter til da 😉

Tenk at jeg fikk så mye fint i pakke FØR jul!

 

Tusen Tusen Takk Cuskima, denne alvekjolen skal få slitt seg ut ja, og det skal Salt og Pepper også 😉 Stor klem <3

 

Ikke sant jeg fikk mye fint? 🙂

 

 

 

 

 

#gave #pakkepost #postmann #cuskima #rotter #saltogpepper
61 kommentarer
    1. Therese Bråthen: Ja, de rottene vant jeg på en måte, i en konkurranse hun hadde hatt 🙂 Og den alvedrakten fikk jeg bare fordi hun er så snill. Hun hadde kjøpt den og kunne ikke bruke den, så hun tenkte på meg, om JEG kunne bruke den. og DET kunne jeg VELDIG 😀 Ble så glad at, den skal på i morgen 🙂 Klemmer <3

    2. Å så heldig du er 🙂 De rottene var jo kjempe fine da 🙂 Å kjolen var også kjempe fin, elsket virkelig fargen på den, å den kommer til å bli kjempe fin til det fine håret ditt 🙂 Gleder meg masse til å se den på deg 🙂 Å Cuskima må være kjempe snill som sender så fine ting i posten til deg 😀 Masse klemmer herfra ! 🙂

    3. Rene julaften jo, så fantastisk. Den kjolen var utrolig nydelig farge på! 😀
      Haaaaaw, de søte små er så herlige. Familien bare vokser og vokser <3

    4. passion4therapy: Ja, nå har jeg vært syk en uke, så nå skal det bli godt med en helg. Jeg begynner å bli frisk så da får jeg kanskje litt kos denne helgen. Hele forrige helg sov jeg nesten.. 😛 Ja, mye moro med Vaniljeogpepper 1 . Men du har fått med deg de to strikke-rottene? Som jeg har laget selv? 🙂 Det er nemlig Vaniljeogpepper 2 og Kanelogsukker…Og nå altså Salt OG Pepper ;-D Blir mye dyr å holde styr på 😀 Håper du får en fin helg Mette <3 Klemmer masse <3

    5. Så utrolig koselig gave, helt nydelig kjole, helt Frodith, altså <3 Velkommen til salt&pepper i bloggverden, vi alle hadde det jo så gøy med vaniljeogpepper <3 Ønsker deg en kos start på helgen <3 Klem fra Mette.

    6. margarites: Ja, ikke sant 🙂 De to rottene var premie på en konkurranse hun hadde 🙂 Men den tunikaen fikk jeg bare fordi hun var så snill <3 Ja, jeg prøver å holde dem litt i tømmene her før den store dagen 😀 Og jeg tror de lader opp, for det er helt stille der oppe på sofakanten merkelig nok 😀 Håper du har hatt en fin arbeidsdag. Jeg har vært på sofaen og en liten tur hos legen. Og jeg har fått heklet litt. Klemmer i massevis <3

    7. Ingen tvil om at du er verdens heldigste Frodith! For noen flotte gaver! Nydelig kjole/tunika og så de to søte rottene da 🙂 Du går en livlig tid i møte! Pass på at de fire ikke overtar styringen av huset ditt, og at de er venner alle fire – at ikke de to som har bodd hos deg lengst føler at nykomningene trenger seg på. Tenker de blir litt av en sammensveiset gjeng – Rotter mot Frodith 🙂 Klemmer <3

    8. Hmmmm…så kjipt. Jeg må nok belage meg på å jobbe i romjulen, mange utenbysfra som skal hjem i julen….og kaker må de nok ha i romjulen og 🙂 Jaja, litt forandring får vi tåle 🙂

    9. Veronica S: Jepp superfin tunika. Skal ha den på til helga, når jeg svinser rundt 🙂 Og de to rottene vant jeg i en konkurranse hos henne, og hun VISSTE jeg hadde hatt en Vaniljeogpepper her før, som var hvit og ble borte i posten, når de var på blogg-turne.Så denne liknet jo veldig, men er en helt ny og egen personlighet ;-D PLUSS en svart liksom 🙂

    10. Min matgale verden: Det høres helt utrolig ut å kunne bake SÅ mye på en dag liksom 😀 Jeg klarer jo ikke EN en gang 🙂 Har du ingen fridager mer nå da..?

    11. Jo, ligger ikke så altfor galt an nå, har måttet bli litt kynisk, og droppe det som tar lengst tid. Laget 9 ostekaker i går, 12 gulrotkaker tirsdag, og 11 sjokoladekaker i dag .) Og så glasurer og kremer innimellom, samt brød, kjeks og litt forskjellig annet 🙂 Litt rolig i dag, og det er fint for meg 🙂 Håper du kommer deg til helgen da, tar jo litt tid å komme til kreftene igjen…

    12. Min matgale verden: Åå, så koselig <3 Jeg har forberedt litt i dag 🙂 Og noe må skje i helga. Så jeg får laget opp oppgavene i det minste, og noen bilder av ANDRE ting 😀 Men innleggene må komme av seg selv etter hvert...det er tradisjon 😉 Gøy å forberede da. Snart ferdig med 20 gaver nå. 😉 Må jo gjøre NOE når jeg sitter her i sofaen. Er bedre form, i dag mest slapp, og vondt i hodet.Trenger klart den siste dagen også før helga. Men til mandag er det jobbe igjen 🙂 Hvordan går det med bakingen forresten? Har du tatt inn igjen? 🙂

    13. Moving On: Ja, det gjør de allerede. Og forbereder seg kraftig til kalenderen. Mye skravling fra sofakanten 😀 Og så du den fine alve-kjolen?? 🙂 Nydelig <3

    14. Ja der fikk du mye fint!:)
      velkommen i hus til salt & Pepper også!! 😀
      De kommer nok til og strotrives sammen med det andre pelsvennene sine!:)

    15. cuskima: Jeg er bedre, i dag mest vond i hodet og halsen, så det sitter i ennå. Men magen mye bedre. Ja, ikke sant mye kos kommentarer 🙂 Og det fortjente DU, som er så snill <3 Da er vi litt heldige begge to , men jeg MEST 😀 klemmer igjen <3

    16. Helge: Ja, jeg var kjempeheldig, og både kjole og Salt og Pepper skal gjøre nytte for seg nå snart 🙂 Jeg er bedre, men ikke helt mitt vanlige jeg. Er sykmeldt ut uka. Det var virusinfeksjon og ikke intoleransen akkurat nå 🙂 Ha en fin kveld med kultur.:-)

    17. Eg er mest glad for at du er frisk nok til å ha klær på i det hele tatt eg -betyr at du er bedre og DET liker vi <3
      Ja eg er helt overveldet faktisk av kommentarene, og eg er glad du føler deg heldig -nå føler eg meg det også :klememtingene i haugevis min venn <3<3

    18. Du verden så heldig du var. Salt og pepper ifra Bergen, det blir litt av et rotterace i heimen nå da. Håper du klare og holde på alle sammen. De er sikkert billig i kosten og rolig om natten, men et blikk fra slike sier mere enn mange ord.Så nå kan det bli liv både her og der. Skal få meg litt kultur ikveld, det må til.Det virker som om du er frisk igjen og bra er det. Håper du holder deg langt unna slike guffne greier heretter. Ha en fin kveld.

    19. cuskima: Hei, der kom du :- ) Ja, her er alle over seg av ros og komplimenter for de fine tingene 🙂 og det er jammen ikke rart. Det var jo SÅÅÅÅ fint. Kjolen blir snacksy, gleder meg til å ta på når jeg blir i stand til KLÆR på kroppen 😀 Og jeg tror det blir faktisk TO ganger i helgen <3 Så den skal i bruk umiddelbart 🙂 Igjen cuskima: TUSEN millioner takk, jeg er verdens heldigste Frodith 🙂 Og du er den snilleste 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    20. annebe: He-he, ja jeg overdriver jo LITT kanskje med disse historiene, men LITT må man legge på i sånne historier, skal det bli litt gøy 😀 Ellers er jeg ærligheten selv 🙂 Ja, cuskima er snille som bare det og jeg blir kjempefine i alve-kjole <3 og de passer så nå i den måneden vi går inn i 🙂 Kos deg med gjester 🙂 Stor klem til deg snupp <3

    21. Åhhh Tusen takk fineste du for fantastisk innlegg og velkomst til Salt og Pepper !!
      Og mye skryt for kjolen både av deg og andre -wow – Du fortjener dette veldig for du har vært kjempetålmodig og ventet på gavene du vant OG fordi du har vært syk OG fordi du er den du er, mest det siste 🙂 <3
      Og alle dere andre Tusen takk for fine kommentarer <3
      Eg er så glad for at alvekjolen passet!!
      Den er så utrolig kul og tøff og desverre laget for flotte høye alvejenter som deg og ikkje sånne minifeer som meg..selvom eg håpet....så da ble den jo aldri brukt, hang der fin og klar i skapet....til ingen nytte. Og eg tenkte hvem kan bruke den? JO besteste goeste frodithen vel<3
      Da du var litt nedfor for at Vaniljeogpepper og Hønepøne forsvant så tenkte eg jo at eg måtte hjelpe til å gjøre deg glad. Så da eg var så heldig å bli kjent med dem så tenkte eg JA frodith trenger selskap for eg har jo 3 hundejenter så her er jo det mye leven alt,med ekorn og ender og mink og skunk og elg og bjørn og hva de nå enn har av tøyvenner her , men DU trengte jo hjelpere nå kalendere og nøtter skal løses.
      Så ble eg jo syk og fant ikkje alvekjolen som bare hadde DITT navn på seg, sånn med usynlig skrift vet du....men veldig klar og høylydt også....og da tok det så tid og Salt og Pepper satt her klar til å flytte inn hos deg,,,,og maste veldig for å dra..
      Men så plutselig fikk du jo nye venner og Salt og Pepper ble jo kjemperedd for at NÅ hadde eg gjort det vettu.....sånn at de ikkje kunne dra alikevel ;/ Og det var en usikker tid for dem.
      Så ville du ha dem alikevel SELVOM du allerede hadde fått to nye venner og da ble de helt over seg og stappet kjole og leppepomade og segselv oppi en pappose så du ikkje skulle oombestemme deg og er nok derfor det kanskje ble lite hull?
      Så lenge ingenting falt ut og ingenting er ødelagt så spiller ikkje det hullet noen rolle 🙂
      Så nå gleder vi oss veldig til å se deg I kjoletunikaen..det blir fantastisk til håret ditt 🙂
      klemmetingene i bøtter og spann <3<3
      Og ingen reklame altså folkens ,men er man på jakt etter noe helt anderledes og føler seg litt alvete så kommer denne kjolen og mye annet grådig kult og lekker,tøft og stilig fra Alveklær og du kan handle på nettbutikken deres her
      http://shop.nordlys.biz/

    22. Snille cuskima! !
      Så heldig du er. Flott kjole og søte rotter som har fått et godt hjem!!
      Herlig beskrivelse av måten du ventet på pakken på 😊😊

    23. Det var jo skikkelig mye fint du hadde fått..kjole og rotter..litt av en sammensetting..hehe..
      Og jeg syns jeg så deg for meg der nede ved postkassene 🙂 🙂
      Nå må jeg starte å ordne litt til gjestene kommer ..selv om det bare er fire stykker..feirer med guttane en annen dag:)…Klem<3:)

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, her skal det nytes, både dyr og klær 🙂 Veldig snilt gjort av henne. Rottene var litt premie for en konkurranse hun hadde. Og kjolen tror jeg bare jeg fikk fordi hun var snill. Hun hadde kjøpt og kunne ikke bruke den, og håpet JEG kunne, og det kan jeg HVERTFALL!! 🙂 Så glad atte. Den skal få svingt seg hele desember 🙂 Ja, her blir det folksomt 😀 Rottereir 😉

    25. Fru Stussli: Ja, jeg er verdens heldigste 🙂 Jeg visste om Salt og Pepper, for de vant jeg i en konkurranse hos henne. OG hun hadde kjøpt dem FØR jeg laget VP og kanelogsukker, men det visste ikke jeg. Men jeg ville jo ha ALLE sammen jeg, de er jo HELT forskjellige <3 Og så hadde den søte og snille Cuskima tenkt at jeg skule få noe mer, bare fordi hun er så snill. Så hun sendte meg den fine tunikaen!! 🙂 Ja, nå er det museår altså 😀 og det blir hvertfall et lengre Lucia-tog i år 😉 Hehe.. Spørs om kanskje tøflene må få være med også 😀 Men går du på krykker?? 😮 Uffda God klem og håper du er snart krykkefri <3

    26. Engla: Ja, fint meg Salt OG Pepper 😀 Jeg har hele sofaen full av rotter Engla, hel fest oppå sofakanten ;-D Og den fine tunikaen 🙂 Cuskima kunne ikke bruke den selv, og håpet den kunne brukes av meg. Og det kunne den absolutt 😀 Hele desember og mer til 🙂 Håper du er i bedre form min venn <3 Stor god klem til deg <3

    27. WOW! Snakk om heldig dame <3 Men så er du den søteste også, så det er vel fortjent.
      Kjolen var kjempelekker! Den grønnfargen kommer til å kle deg og det fine røde håret ditt <3
      Har hørt det er museår i år og det ser vi jo tydelig hos deg 🙂 Si de må passe seg for fella 🙂 og finne seg en stor potet å gynge på 😀
      Stooooooooooor klem fra frua på krykker 😛

    28. tujanka: Hi-hi…ja HVERTFALL Cuskima!! Er ikke HUN søt og snill da!!! Se den fine kjole-tunikaen da. Og du vet jo når DEN får kjørt seg?? Snart advent og greier 😉

    29. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, hun er supersnill <3 Jeg vant noe på en konkurranse, og resten fikk jeg bare fordi hun er så supersnill 🙂 Jeg skal få nytte av alt, og det skal dere nok få se her på bloggen 🙂 Klemmer til deg på en torsdag <3

    30. Åse Helen: Her skal det ikke så mye som et sukkerkorn inni advent, for vi vet hva som da vil skje.Og jeg stoler jo på at de kan oppføre seg i adventstiden, de som skal drive kalenderen… 😉 Jeg pusler med litt småtteri her hjemme. Når jeg likevel bare er her på sofaen og slapper av. Jeg er bedre, så nå sitter det igjen bare litt av infeksjonen. Men over helga er jeg god som ny garantert 🙂 Klemmer til deg og ha en fin dag i dag <3

    31. Mitt liv som restehaug: Ja, nå må jeg snart ta familiebilde her altså, for jeg har nå ikke mindre enn: Vaniljeogpepper (den rosa) , Kanelogsukker (den stripete), Salt (den hvite), Pepper (den sorte) og to røde musetøfler (Milly og Molly ) 😀 Og så meg og Cuskima da ;-DHe-he

    32. Jeg skjønner godt at du hopper av glede for dette var jo en kjempefin pakke 😀 den kjolen tror jeg er som skapt til deg 🙂
      Blir travelt for deg med alle disse musene og rottene 😉 husk å ikke gi de for mye sukker! Da kan de bli hypre og vanskelig å ha med å gjøre….
      Du får slappe av og kose deg i dag og jeg håper formen din blir bedre fort 🙂
      Stor torsdagsklem ♡

    33. Oslopadde: Ja, er ikke jeg verdens mest heldige kanskje? 🙂 Ja, nå håper jeg å bli HELT frisk til over helgen. Og jeg er mye bedre. Men sitter igjen noe av infeksjonen i flere deler av kroppen. Så nå blir jeg like greit helt frisk før jeg går på jobb. Skal ned med noen prøver til legen i dag. Ellers ligge paddeflat Ja, ikke sant, litt av en dyrehage, du vet hva DIN jobb blir nå snart 😀 Klemmer paddeflat <3

    34. Min matgale verden: Hei, der var du ja 🙂 Jeg holdt på å misse deg her. Du hoppet nedover nemlig. Spretten på mårran 😀 Ja, den tunikakjolen er sånn omslag-kjole 🙂 Og jeg vet AKKURAT når den skal brukes, uten at jeg skal si så mye mer om det 😀 Hi-hi…Og den skal bli brukt MYE for å si det sånn <3 Jepp, blir et salig lurveleven når de setter i gang hele gjengen, på en blanding av bergensk og rottsk 😉 Joda, leppepomade fra burts beez, gleder meg til å bruke den også. trenger mye sånt nå om dagen 🙂 Åååå? Hva skje mandag?? Ble veldig nysgjerrig nå kjenner jeg?? 😀 eller kan det være kalenderen du snakker om? Stor klem til deg min venn. Ha en fin arbeidsdag 🙂 <3

    35. Du er heldig 🙂 sånn er det bare 🙂 Håper du blir frisk snart, så du får brukt kjolen! 🙂 Hils til Vaniljeogpepper II og til Kanelogsukker – de må ikke føle seg glemt her 🙂 og velkommen til Salt og til Pepper. Du verden, – for en dyrehage! Paddeklem.

    36. fjellgeitbundingen: Det kommer masse pakker i julekalenderen min nå snart, der er det bare å løse rebuser, så kommer det på løpende bånd ;-D Jeg hadde vunnet en ting hos Cuskima, så litt var premie, og noe var bare fordi hun er så snill <3<3 Og forresten, du har jo fått pakke du også, har du glemt 😀

    37. Ja, herlighet, det var en “enorm” gave. Du fortjener sikkert dette, så jeg må bare spørre Hva gjør du? Kjente jeg også hadde lyst på leieboere og ny kjole 😉 He, he ikke misunnerlig på deg, men kunne tenkt meg å fått pakke jeg også…

    38. foreignerat50: Ja, kjempesnill. Litt fikk jeg for at jeg har vunnet hos henne, og litt fikk jeg bare fordi hun er så snill så snill 🙂 <3

    39. Ååååååå, så glad jeg rakk det. FOR en nydelig kjole, ja, den er helt deg den. Og sånne søte rotter med hull i ørene. Haha, tipper du får kjørt deg når de setter i gang å prate på bergensk så det skarrer i veggene. hehe Søteste Cusmika, det der var en herlig gave å få. Og så jeg ikke leppepomade fra burts beez og, de er så gode! Kos deg med gaven, jeg gleder meg til mandag. klemmer på vei ut av døren i en fei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg