Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

I dag da jeg våknet sto denne gjengen ute på kjøkkenet… De hadde tydeligvis stått der lenge, og trykket snutene sine mot vinduet… for hele vinduet var fullt av “snutemerker”… Og hva var det de så etter der ute i mørket? Jo…nå har det seg sånn at selv små rotter får med seg hva som skal skje…eller for å si det på en annen måte: SÅ KLART små rotter får med seg hva som skal skje… 

Det har IKKE gått dem hus forbi at vi går inn i JULE-måneden… Bare det å nevne ordet JUL er nesten som å sette en fyrstikk mot de små rotte-halene…Først nærmest gløder de når de hører ordet… så er det akkurat som om de tar fyr…som en rakett…for de farer hit og dit som kinaputter ute av kontroll. Fyr og flamme!! Og du vet, når du har 4 slike av samme slaget i hus….så er du litt forsiktig med å uttale ordet høyt.. De har nok sett at jeg har holdt på med all denne heklingen som skulle bli kalendergaver…og selv om jeg hardnakket har prøvd å late som jeg trenger sinnsykt mye luer selv  til vinteren…så er de ikke dumme…Ingen av dem… Og innimellom har de stukket snutene tett sammen,  kikket opp mot års-kalenderen på veggen, sett megetsigende på hverandre og nikket lurt……

I tillegg fikk Salt og Pepper være med på en liten luftetur i går, og der var jo hele byen pyntet med nisser og glitter…Så det hjelper ikke det SPØTT om jeg har prøvd å holde ordet JUL usagt….

Pepper var  både høyt og lavt……

Og Salt måtte selvfølgelig opp i det høyeste treet på Oslo S…

Så i natt var det ikke særlig søvn på dem her… Ventingen på nissen har begynt der ved vinduet… Hadde de bare kunnet telle, ville de forstått at SÅNN kan de ikke stå i 24 dager.. Jeg har lovet at for å gjøre ventingen litt lettere, så skal de alle fire få være med å DRIVE julekalenderen i år. Så har de litt å henge labbene i…

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen, og i år er det et helt gjeng rotter, som står for trekningen som du har forstått 😉

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

 

#julekalender #adventskalender #oppgaver #rebuser #nøtter #ventetid #nisser
37 kommentarer
    1. Vi er med, alle tre, i år og 😀 Og vi er helt enige i resultatet.
      1. Ari Behn
      2. Erna Solberg
      3. og vi har satt opp fuglband
      Videre god kveld, Frodith 🙂

    2. Herlig innlegg fineste frodit <3
      Endelig er frodit`s julekaender igang igjen <3
      Ari Behn
      Erna Solberg
      "Vi har hengt opp fuggelband"
      Ønsker deg en riktig god natt min venn <3
      Klem fra Engla

    3. Julenissen er Ari Behn, Den unge damen er Erna Solberg og strofen som mangler er “og vi har satt opp føggelband og vi har pønta tre”
      Fikk nesten julestemning av det koselige blogginnlegget ditt 🙂

    4. Så kjekt med julekalenderen din 🙂
      Først Ari Behn, så Erna Solberg, og teksten/linjen som mangler i sangen tror jeg er: vi har opp fugleband
      Ha en fin kveld
      Klemmer

    5. Hei hei, jeg titter innom å svarer på kalenderen nå siden den har tidsfrist også kommer jeg tilbake for litt mer lesing senere i kveld 🙂 Endelig er første eksamen levert så i kveld skal jeg bare kose meg med blogglesing og risgrøt <3
      Elsker denne tiden på året, masse fine forberedelser og morsome kalendere å følge med på! 😀
      Her kommer mine svar:
      1) Ari Behn
      2) Erna Solberg
      3) "vi har satt opp fuggelband"
      Ha en fortsatt fin 1. desember 🙂

    6. Heeeei. Der var vi i gang ja. Så gøy! Og du, sånne snutemerker har vi et vindu fullt av, det er bare å venne seg til. Men du verden for en gjeng du har i år.Det skal bli meg en livlig advent 🙂 Ari Behn var godt sminket gitt, lurer litt på om han er typen som kanskje ER litt begeistret over sminke..og som gjerne blir litt euforisk når han blir sminket for tv-opptak. Og som kanskje , etter et par glass vin en lørdagskveld, muligens tester sminken til martha…og kjolene…. Men Erna Solberg er ikke sånn. Det er hun litt for seriøs for, men hun har et søtt ansikt, og er ganske lik seg som ung. Men de der brillene altså, så ut som lillesøsteren til Åge aleksandersen. Og vi har sett opp føggelbænd….her setter vi helst opp meiseballer og solsikkefrø. Jeg fant gammelt flott-fett som jeg laget fuglemat av, de elsket det, fuglene altså, og jeg skal få ekstra mange gaver til jul, for det får de som er snille med fuglene….tror nemlig fuglene står i ledetog med julenissen….Håper du fant svarene innimellom alt dette våset, for jeg vil så gjerne være med…. Ha en romslig kveld, hvis det er lov å si…hva det betyr vet jeg ikke, men romslig må da være bra? klemmer romslige klemmer…hehe

    7. Åhh, søte små rotter som er så klare for julegøy og sprell og nøtter og det som er 😀
      Og, jeg er så klart med! Wiie 😀
      1. Trur det er Ari Behn. 2. Tipper Erna Solberg. 3. Jeg kan ikke julesanger, så her måtte jeg jukse litt… “vi har sett opp fuggelband”.. trur jeg :O he he

    8. Ju hu, julekalender! 😀
      1) Ari Behn, 2) Erna Solberg, 3) vi har sett opp fuggelband (hmpf, vanskelig å skrive dialekt…)
      Ønsker deg en vidunderlig advent med alt det beste, Frodith! <3

    9. Joho, endelig 1. desember og adventskalender! Og så fikk jeg ikke tid å stikke innom før jobb, enda jeg kjørte bil. Hadde til og med god tid på jobben før jeg begynte, sånn at jeg skulle få sjekket, men da ble jeg stående å prate med en annen som også kom tidlig. Men nå er jeg her! Og denne første dagen klarer jeg helt greit….tror jeg da 🙂
      1. Nissen er Ari Behn
      2. Den unge politikeren er Erna Solberg
      3. Setningen som mangler i “Julekveldsvisa” er : og vi har sett opp fuggelband..
      En grei start dette, så nå er det bare å krysse fingrene for riktige svar 🙂 Ha en fin kveld sammen med alle de oppstemte rottene. Gleder meg til å følge med dem i adventstiden. Klem <3

    10. Må gratulere med åpningen av årets julekalender. Det kryr av slike på mange blogger nå er jeg sikker på, så nå er det jul snart. Tok frem adventstaken i går og pussa den + at jeg tok frem noen juleduker. Hadde ikke tenkt og delta på noen julekaldere i år, kanskje innimellom men langt fra hver dag. De som vinner bør være stolte over hjemmelagde premier, ikke alle som legger så mye i dette. Du har jo lagt ut bilder av premiene, så de er unike. Nå tar jeg en kaffekopp og finner ei bok. Ha en fin kveld.

    11. Da prøver jeg igjen 😀 1: Ari Behn, nr 2: Erna Solberg eller noe og nummer 3: vi har sætt opp føgelbænd 😀 tilogmed på dialekt haha Nydelige bilder tipper det er noen rotter som gleder seg like mye til jul som meg nesten <3 klæmmeflatklæmmen <3

    12. 1 er Ari med bena :Å
      2 Erna fra Bergen Solberg
      3 og vi har hengt opp fuggelband
      så gøy med julingnøtter eller rebuser eller hva vi skal kalle dem :D:D
      klemmetingene <3<3

    13. Fine” typer”du har med til å hjelpe deg med kalenderen 🙂
      1. Ari Behn, 2. Erna Solberg 3.Vi har sett opp fuleband..
      Da skal jeg følge med i kveld<3

    14. Så festlig da. Salt og pepper får nok se seg om i advent skjønner jeg, og kanskje de lærer å telle? Jeg lover ikke å svare hver dag, men i dag kunne jeg gjette det, tror jeg?
      1.Ari
      2.Erna
      3…..vi har satt opp fugleband!
      Sånn, det var det.

    15. 1. Aner ikke… o_O
      2. Jærn Ærna :3
      3. … og vi har sætt opp føggelbæinn… 😉
      Hæli med kalender da 😀 Passer meg utmerket for i år har jeg ikke sjokkiskalender :O
      Klæmma <3

    16. 1) Ari Behn
      2) Erna solberg
      3) Vi har hengt opp fugleband 🙂
      Da er jeg med i trekningen 😀 hihi Gleder meg masse til å se om jeg vinner 😀 Håper du har en fin 1 desember frodith 😀

    17. Ååå så morro at julekalenderen er i gang 🙂 Her kommer mine svar:
      1. Ari Behn
      2. Erna Solberg
      3. vi har satt opp fuggelband
      Håper du får en fin fin dag 🙂 Klem

    18. Jeg er med !!!! Juhu, det er lit sånne “snutemerker” på vinduet hjemme også men det er ikke meg men Leo altså 🙂 Så kommer svarene i kjapp rekkefølge :
      Ari Behn
      Statsministeren – Erna Solberg
      ..vi har sett opp fugleband…
      Så da var julefølelsen i gang – med frodiths julekalender 🙂
      Klemmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg