Trekning av kalendergave bak luke nr 3

 Denne dagen har vært preget av vinterleker…

Ikke at vi har deltatt i noe OL eller noe sånt…Neida, ganske uskyldig vinter-og -snø-lek… Vi er ikke så konkurranseinnstilt.. 😉

 

Jeg var så heldig å få med meg BARE Kanelogsukker på jobb i dag.. De andre lå og DRO SEG når jeg stakk ut gjennom døra…

Skyndet meg alt jeg kunne, og med det resultat at det var kun EN rotte som snek seg med i sekken i dag..

Jeg VET det blir HURUMHEI hjemme da på ettermiddagen, for jeg kommer litt sent hjem…men tenkte jeg fortjente en liten dag i ro..

Og Kanelogsukker var HELT klar i pausene mine… Aking sto på programmet… Og et gammelt SFO -brett som vi har arvet, fikk duge.

Kanelogsukker var ellevill, så opp på meg med LITT tvilrådige øyne: Om han skulle kjøre helt ALENE??

 

Med litt skrekkblandet fryd var han klar!! Ready for some Rat-action!! Kunne se han skalv litt av nervøsitet….

 ….for bakken var ganske stor og bratt…;-)

 

Da vi kom HJEM, etter endt arbeidsdag, var det noen som nærmest sto og klorte på døren når vi kom…Klorte for å komme UT… Og det var faktisk både samboeren og de 3 rottene…De hadde visst fått nok av innelivet og hverandre hele gjengen der på ettermiddagen .. 😉

Så da var det å ta med de 4 til en aldri så liten LUFTING…

Og det betydde snømannbygging og alt.. De kravlet og dyttet og fikk til en ganske fin snømann, som fikk låne den blinkende julenisselua. Etter å ha fått roet ned de 4, var det inn igjen… For nå var det snart klart for trekking av kalendergave-vinneren…

 

Så da setter vi i gang..

I dag var det også maaaange som svarte igjen, og da blir jeg så glad. KOOOOSER meg!!, Jeg har jo over 20 gaver igjen vet du 🙂 .. Noen synes det var litt vanskelig i dag, men det gikk greit for de fleste 🙂 .Så det ligger maaange nedi lua i dag også <3

 

Her er dagens svar:

Dette var så klart:

 

 

 Magnus Carlsen (sjakkspilleren)

 

 

Og dette var kongen vår: Harald 🙂

 

 

 Her har jeg godtatt litt av hvert selv om det ikke blir HELT ordrett skrevet: JULEKAKE, PEPPERKAKER, SANDKAKER, LUSSEKAKER eller katter (litt engstelig for rottene da….) Og den siste KRUMKAKER.

 

 Og den som var så heldig å få trekke i dag, var Salt. Hun har holdt seg HELT i ro…Ingen kloring eller roping…ingen klatring på bein for å  bli “valgt”.. Så da valgte JEG like godt henne til å trekke vinneren i dag…

Så …ned i lua med henne… Der hvor alle lappene ligger, med navnene deres på…Dere som hadde rett svar vel og merke.. 😉

 

Og opp fra den blinkende lua…kommer hun trekkende med dagens vinner…. og den som skal få kalendergave….

Og det er …… *trommevirvler*……..

 

 

Helsehelelivet eller Maren Kvalvåg som noen kjenner henne som 🙂

 

 Hurra!!! I dag var det DEG!! Du vant! Og får en pakke i posten en av de nærmeste dagene 🙂 Gratulerer! 

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 4 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som skal deles ut.

20 gaver igjen å dele ut 😉

God natt så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #vinneren #gaver #kalendergave
28 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, aking er moro 🙂 og snømann også. Her kommer det snø, og neste dag er det HELT borte 😀 bare blankholka igjen :-/ Ha en flotters dag min venn. Kommer kalender kl 7 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    2. Audhild Mamma til lille Willi: Lett å lære seg å hekle 🙂 Se på nett: Jeg lærte i fjor. Flere som ønsker seg rotter. Jeg kan ikke begynne med masseproduksjon :-Dsorry

    3. Artig å se at det er snø hos dere og de små kan leke seg ute.
      Her er fortsatt ikke snø, men jeg savner ikke:)
      Gratulerer med vinneren og ha en fin dag Frodith:)

    4. Grattis til vinneren. Og så gøy kanelogsukker hadde det i bakken da, men bra de andre fikk være med ut og lage snømann. Her e ringen snø, bare regn, fint for en scooterkjørende dame det 🙂 Ha en fin dag. klemmer

    5. Når det først er snø, noe jeg ikke liker (har heldigvis ikke kommet til Sørlandet enda), så må man jo ake litt 😀 Jeg syns han var veldig tøff som turte å ake den lange bakken aleine 😀
      Flinke, flinke frøken som er rolig og grei slik at hu får trekke dagens vinner 😀 Kan tenke meg det er gøy å stype ned i luen for å finne en lapp 😀 Wiie. Gratulerer så mye til vinneren- vel fortjent 😀

    6. Fru Stussli: Så kos at du liker kalenderen min Bente 🙂 Jeg koser meg, og håper at dere gjør det også vet du 🙂 Og da blir jeg så glad som en lerke når folk faktisk GJØR det 😀 Ja, legg deg til lading, det skal jeg også snart 🙂 Trengs 😉 Natti-natt min venn <3 Klemmer nattaklemmen<3

    7. Hurra for den flotte vinneren 🙂 Gratulerer!
      Nå gjør jeg meg klar til morgen dagens luke 😀
      Legger meg rett på lading 😀
      Natta lille frodith og tusen takk for at du lager så morsom kalender til oss <3
      mange klemmer

    8. margarites: Så bra 🙂 Jeg prøver å få den ut kl 7 hver dag 🙂 Og i morgen kommer det noe annet FØR kalenderen åpner til og med… 😀 Mye greier nå 😀 Ja, her har vinteren NETTOPP kommet…Og det ligger LITT snø. Men det er bare oppi åsen der jeg jobber. Sees i morgen tidlig 🙂 Klemmer <3

    9. Så herlig med aking. Her hos oss er det +8 grader og litt regn har det vært tidligere. Ikke mye julestemning med dette været! Men det er lenge til jul, så ting kan endre seg. Jeg stiller i morgen før jobb også jeg, for det er så gøy med kalender – og alle rottestrekene. Klem <3

    10. Mariann Sæther Tokle: Har du ikke fått med deg familieforøkningen: 😀 De to: Salt og Pepper er her i fosterhjem, kom fra Cuskima.blogg.no i posten til meg, som en gave 🙂 og i tillegg fikk jeg en alvekjole. I forrige uke dette 🙂 Og jeg hadde jo laget Kanelogsukker og VP2 selv, så plutselig var de en hel hurv ;-D He-he..Ja, må vel snart til hekle rotter til alle bloggvennene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg