Trekning av kalendergave bak luke nr 9

Etter å ha skremt Salt og Pepper så kraftig at de besvimte  i går….

……var det på tide med litt forsoning i dag… 

 
Jeg tok de med på kafe, og bestakk de med cookies…. Og det skulle ikke mange smulene til, før alt om skumle mega-rotter var glemt…

 

Det er det som er litt greit med rotter… de lar seg bestikke… 😉

 

….og med bdåe litt kaffe og cookies, og DEN julestemningen…ble det en liten øving til å årets julebord….

 

Men når man ser HVOR LITE som faktisk skal spises….

 

…. av hver og en  av dem….

….før de ligger med buken opp og beina i været….ja da skjønner jeg jo at noe RIBBE-tallerken skal vi hvertfall ikke ha på julebordet 😉

Det har vært mang med i dag også, selv om det var noen vanskelige oppgaver, men dere klarte det ;-)…Så det er mange lapper i lua, også i dag. Og etter å ha kommet seg fra ROTTE-sjokket i går, har “krydder-rottene” bare kost seg med alle innkomne svar. Og har lovet å bli med å hjelpe igjen 😉 Jeg er tilgitt etter dagens kafe-tur tror jeg…  Og siden NOEN fikk være på kafe, og andre IKKE….så får nemlig Kanelogsukker trekke lappen på hvem som vinner kalendergave…..

 

Men først svarene:

 Denne nissen var så klart:

 


…Dronning Sonja …

 

 

Denne filmen het: Tante Pose

 

 

 Og denne julekalenderen som gikk før het: Jul i Skomakergata.


 

Dette var Barack Obama, selv om det sikkert ikke var SÅ lett å se 😀

 

Kanelogsukker er nå så klar her at han spoler rundt på linoleumen her hjemme…Han har ventet i HELE dag, hvertfall helt siden har skjønte at HAN fikk lov, fordi Salt og Pepper hadde vært på kafè.. Det er liksom LITT rettferdighet her i verden…så mye har han forstått…

Så da er han klar, og i full fart ned i lua med alle lappene…spoler i vei så garn-dottene spruter…

Lua rister og vibrerer, og nå er det snuoperasjon der nede…så han har nok fått fatt i en lapp….Jepp…og her kommer han, og leverer meg lappen….og på den står det….

*trommevirler*…..

Kristinsaloevera!!! I dag var du sist inn, men vant likevel 🙂 Det spiller ingen rolle det…når det trekkes.  GAVE skal du få, og den kommer i morgen 🙂  Moro at du vant 🙂 Og jeg vet akkurat hva du skal få 😉

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 10 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 14 igjen …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 

God natt så lenge <3

#kalender #julekalender #adventskalender #gaver #vinner
35 kommentarer
    1. Godt å se at det ikke skal så mye til for å blidgjøre skremte rotter ^^ Og jammen er de småspiste, det blir i hvert fall et billig julebord 🙂
      Haha, neei! Det var Obama! At jeg ikke så det da xD Huff!

    2. Min matgale verden: Nei, du var ikke der du, og de kjeksene var kjøpt og tørre, og ikke jordbær-pike-bakt helt klart 😀 Men for en rotte var det greit, og der blir det kun en ostebit på julebordet tror jeg 😀 Håper jobbingen gikk greit 🙂 Klemmer <3

    3. Jøsses, på jordbærpikene altså 🙂 Var jeg ikke på jobb?? Men altså, de kjeksene har jeg ikke sett….eller bakt 😉 De så uansett sprekkeferdig ut, rottene altså, ingen full ribbetallerken på de nei, hehe I dag skal jeg jobbe ekstra, 8-12, tidlig hjem altså, nå håper jeg bare venninnen ikke lager trøbbel, og at veiene holder seg isfrie…. klemmer

    4. ladyaugust: Nei, ikke hyllebærblomst-saft altså, i dag ble det bare kaffe-latte på soyamelk og den tørre kjeksen…eller JEG fikk jo ikke særlig mye av den da… 😉 Her regner det VELDIG også.. Og nå MÅ jeg legge meg… Tre dager igjen med elever, så er det helt rolige dager neste uke…eller nesten rolig hvertfall.. 😀 Klemmer nattaklemmen <3 og søsklemmen så klart 🙂 <3

    5. Grattis såå mye til vinneren såklart 😀 Kafe er fine greier, godt å hvile labba litt og så kan man slurpe saft, men ikke hyllebærbloms-saft bare haha Goood <3 nattaklæm, her blåser det gammel-erik altså.

    6. Så gøy og spennende! 😀
      Du får hilse til den snille rotta og si tusen takk 😉
      Gleder meg til post – alltid gøy når det er noe spennende der! 😀
      Klemmer

    7. Elin Slåen: Ja, det er liksom ikke til å styre den trekkinga. Det blir helt tilfeldig, og sånn egentlig (hysj) er det en diger hann-rotte her , større enn meg, som gjør den egentlige trekkinga…Men det må ingen vite.. 😉 14 gaver igjen 😉

    8. Kaker og kjeks får en hver til å tilgi 😉 he he.. Smarte rotter, ellers kunne du jo vært slem igjen 😛
      Så gøy at det var siste dame inn som blei vinneren 😀 Hipp Hurra 😀

    9. Kristin: Ja, jeg har funnet fram noe jeg tror er perfekt til deg 🙂 Håper det hvertfall 🙂 Sender i morgen 🙂 Så da kommer det vel snart 🙂 Ja, kos for deg som var sliten. Det er en DIGER rotte her hjemme som gjør den egentlige trekkingen (hysj) , Og det er ikke meg, men en enda større en… så takke han 😀 Klemmer <3

    10. Therese Bråthen: Ja, Kristin er fin 🙂 Og artig hun vant, kan ikke huske om hun vant i fjor nemlig…Men nå har jeg funnet fram noe jeg tror passer perfekt til henne 🙂 Ja, sees i morgen 🙂 Klem <3

    11. Oslopadde: Ja, heldig hun, og du kan også bli det, og hvis ikke du vinner skal du få en av meg senere i vinter <3 Takk for i dag ja, sååå koselig at du gidder å fjase rundt med meg <3

    12. Å, så gøy! 🙂
      Ekstra hyggelig i dag, når jeg har vært så stressa og er så sliten 😀
      Gleder meg masse til å få post fra deg – tusen takk! 😀
      Klemmer <3

    13. Gratulerer til henne 🙂 Kjempe koselig dame 🙂 Morsomt å se dere koste dere på kafe 🙂 Syns jordbærpikene er så koselig, alltid så hyggelige mennesker der 🙂 Så får prøve å få tatt meg en tur dit når jeg skal til mamma nå denne uken 🙂 Håper du koser deg masse videre i kveld, så sees vi igjen i morgen 🙂 God klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg