Du vet det er jul….. ;-)

Du vet det er jul…..

 

….når magen buler og bukter seg som om den skulle inneholde et lite monster…. og du likevel bare fortsetter å spise…

 

 

….når kjøleskapet bukter og vrir seg på akkurat samme måten…Og ser ut til  å inneholde akkurat like mye som dagen før…selv om magen garantert har “tatt unna” noe….

 

….når søppeldunkene i søppelhuset jamrer seg, og har begynt å “spy ut” ting i fortvilelse…..fordi de aner at det ikke finnes en søppelmann i sikte på mange dager ennå…

 

 

….når shoppingsentrene fylles opp til det “sprekk-ferdige” så fort dørene åpnes 3. juledag …med like mange zoombie-liknende folk som tre dager FØR jul….

 

 

 

 

….når jeg har SÅÅÅÅ god tid at jeg kan sitte her å tenke ut og  å tegne alt dette fjaset 😉 …

 

-Har du noen gode “du-vet-det-er-jul”-historier/uttrykk?

 

 

#jul #mat #overflod #tid #tegninger
25 kommentarer
    1. Haha, jeg vet det er en stund siden du postet dette innlegget, men jeg må bare slenge inn en kommentar! Dette innlegget treffer så bra hvordan jula er! Magen er full, kjøleskapet er fullt, søpla er full, men så er det en fin tid full av minner og da 🙂
      Du vet også at det er jul når man plutselig finner gavebånd under sofaen eller når du synes det er helt innafor med en smultring som dessert til frokosten 🙂

    2. Åse Helen: Ja, klær må i så tilfelle tas på om mårran, FØR magen blir altfor stor…og ikke proppes den dagen med KLÆR 😀 Jeg bor i kosebukse nå om dagen 🙂

    3. Åse Helen: Jeg har heldigvis ikke lagt på meg noe, ser det på vekta…men MAGEN gråter og liker seg ikke likevel 😀 Den vil ikke være med på dette…Men hører jeg etter?? Å neida… Men i morgen skal jeg ut på tur med søsteren min, og det blir bra. Litt trim og litt foto 🙂 Herlig 🙂 Stakkar, på vakt i dag…jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag… Men det får gå 🙂 Kos deg du også, når du kommer hjem igjen 🙂 Juleklem i full fart tilbake <3

    4. Hi hi, kjente meg godt igjen der ja 😉 Har vært på dagvakt i dag og det var tungt. Rompa har blitt så tung at nå må jeg slutte med all julekosen, ellers blir det lite klær å ha på seg snart. ….Kose deg masse 2.juledag frodith 😀 juleklem fra meg ♡

    5. annebe: Lurt å ta seg litt fri fra pc-skriving, koselig å høre du har vært innom likevel 🙂 Ja, jeg spiser ikke så mye julemat her hjemme etter julaften, men det blir snop så det tyter ut av øra…eller så magen skriker hvertfall 😀 Vi har spist kjøttdeig, wokede grønnsaker og spaghetti i dag 😀 Deilig med noe som ikke smaker søtt 😀 Koselig med tradisjoner, uansett HVA de er liksom 🙂 I morgen blir det treff med søsters og foto 🙂 GLeder meg 🙂 Klemmer og kos deg masse fortsatt <3

    6. Hei igjen..hatt litt fri fra pc skriving..men har lest innlegga dine ..om mandel i grøten (her var det mannen som fikk )..og julenissens sorti..
      Kjenner igjen uttrykka over her..men har blitt mye flinkere de siste åra ..til ikke å “proppe”i meg så mye..men litt ekstra snop blir det jo..i dag blir det fisk etter to dager med julemiddag ..
      Her i huset er det slik..At du vet det er jul når det er Waldorfsalat til frokost (..eller vi har det i påsken også da )..men det er tradisjon med gutta første juledag .
      Ha en fin kveld og klem fra meg<3

    7. margarites: Jeg har ikke vondt noen plass, men enda vil ikke kroppen noe særlig med ut å gå… ;-D Men jeg kom meg på en minitur i dag… Ut i sprengkulda.. Og ikke var det noe fint å ta bilder av en gang. Men i morgen skal jeg på fotosafari med søsteren min. DEILIG 🙂 Og sikkert inn i et av disse sprekkeferdige shoppingsentrene også 😀 Ha-ha.. ALT buler, mage, søppelkasser, kjølleskap og sentrene… Men på nyåret får vi håpe alt får sin vanlige form igjen 😀 HI-hi Men er det litt fint vær er det jo godt du kan lage litt snømann i ny og ne. Og å true med lege pleier å hjelpe, da blir det orden på det meste 😀 Klemmer og fortsatt fin jul til deg 🙂

    8. Så utrolig treffende tegninger. Jeg kjenner meg godt igjen! Egentlig skulle jeg gått en tur ut for å trimme “juleflesket” litt, men jeg har et kne som ikke samarbeider. Så i litt under 2 uker nå så har det bøllet med meg…kan gå opp trapper og på flater, men nedover bakker og trappen ned..nei det er ikke spesielt behagelig. Får gi det et par uker til og så true med lege, da blir det nok bra igjen. Men det gikk helt fint å lage snømann i hagen i dag 🙂 Kos deg videre i julen <3

    9. Veronica S: Ha-ha, det var en herlig liste 😀 Mulig jeg må samle alle på et innlegg.:-D Ja, det med overflod av MENN på kjøpesenteret det er jammen en god en 😀 For det skjer ALDRI ellers. Tusen takk for noen morsomme uttrykk 😀 Håper du koser deg i jula, jeg har dyp grop i sofaen, og wordfeuden går varm 😀 Nå skal jeg faktisk skjære noen grønnsaker som skal wokkes 😀 Magen vil ikke ha mer sjokolade visst…den SA FRA 😀 Hi-hi

    10. ladyaugust: Magen min sier fra VELDIG høyt i dag, at den ikke liker bare søtt….så nå skal jeg ikke ha mer sjokolade… Bare vanlig mat, og i morgen ut å gå tur. Så bra mamsen din kommer og ordner litt 🙂 Da kan jeg slappe av litt, for da vet jeg det blir ordentlig pass 😉 Ja, kos deg under dyna 🙂 Jeg skal skjære opp grønnsaker…tenk det du 😀 kosemose <3

    11. Haha herlig.
      1: Du vet det er jul når du har glemt hva vanlige klær er fordi du er blitt veldig knyttet til pysjamasen
      2: Du vet det er jul når det er overflod av menn på kjøpesenteret de siste timene de har åpent julaften.
      3: Du vet det er jul når det meste i programbladet på TV er repriser
      4: Du vet det er jul når iTunes kontoen din er flittig brukt til å leie filmer som man ikke fikk med seg på kino.
      5: Du vet det er jul når frokosten består av sjokoladepålegg.

    12. ja ikke sant, i tillegg går det jo nova-virus nå hørte jeg han ene legen si, fyttisjiiiten det er jammen noe dritt jæææk og spy og æsje liksom. Masse mennesker stuva sammen på kjøpesenter er heller ikke særlig bra, jeg burde tenkt meg om litt bedre, men det gikk jo sååå bra…en stund. Tuuusen takk søs <3 Snakka med mammsen og hun kommer snart ned ikledd sykepleierdrakt, jammen skal det bli bra <3 Du er nå bare den snilleste du søs <3 Kos dere med sjokko og alt, nå er det under dyna igjen på meg <3 skviizeklæmmings

    13. ladyaugust: Ja, der var det en ny variant 😀 Men det er litt typisk egentlig det også, for når folk begynner å slappe av, immunforsvar eller ei, så BLIR de syke. Vi slipper ned “skjoldet” vårt liksom, og så kommer de gående alle basseluskene…. Stakkar, og ingen til å stelle med dere 🙁 Jeg skulle vært der jeg 🙂 God bedring til hele huset 🙂 Her er vi friske, men ufattelig trege 😉 Og spiser sjokolade dagen lang 😀 Klemmer friske klemmer med påvirkningskraft 😀 <3

    14. Hahahaha ja jammen er det slik de fleste juleferier, men ikke denne. Jeg har smitta heile huset, alle ligger med feber og sjiit og INGEN greier noe særlig med mat. Vi sover, fyrer i peisen og sover mer før vi tar smertingser og that’s it liksom. men egentlig så er jula slik tid hvor man blir syk, i alle fall her i huset, så herifra kommer det: Du vet det er jul når hele huset ligger langflat i influensa eller spysyka haha Goood smittevernklæm <3

    15. V for Vendetta: Ja, mett er man hele tida, utenom akkurat når jeg står opp, da er jeg VEEELDIG sulten….he-he.. og ALLE andre steder er like sprekkferdige som meg…ikke sant…kjøleskap, søppelhus og shoppingsentre…og sikkert flere steder også…DOen f eks… ;-D Hi-hi Ha en fin romjul du også vendetta 🙂 KLemmer <3

    16. Min matgale verden: Ja, jeg har også den med grop i sofaen…men den kom FØR jul faktisk 😀 Lurer på om det er noe feil med sofaen…egentlig…det er ikke MEG det er noe feil med hvertfall 😀 Ha-ha…Ja, kos dere med bursdag og brusdag og alt sammen 🙂 Her blir det frokost og en liten tur ut i kulda…maaaange kuldegrader her altså… 😉 Og snø…må jo bli fine bilder av det 😉 Klemmer fra sofagropen ;-D

    17. Hehe, dette var svært betegnende 😉 Kjente igjen ALT 😉 Man er liksom mett på en helt annen måte , det må være alt fettet og sukkeret. Snakk om å proppe på. I dag blir det kylling her 😉
      God romjul Frodith <3 Klemmer!

    18. Haha, skikkelig treffende. Hadde vondt i magen i går jeg, men det reparerte” jeg med å spise enda litt mer sjokolade, så gikk det over, og så litt rundstykker, og kakao, og sjokolade igjen…hjelpe meg som vi spiser! Mmmmm…du vet det er jul når det blir grop i sofaen etter rumpa mi 🙂 hehe I dag blir det brusdagsbesøk med julepålegg, svigermor og svigerinne, min mor og far, ja, hvis de våger seg ned bakken i snøværet da…hehe, jeg skrev brusdagsbesøk…..men vi skal jo ha brus og da….egentlig en kul skriveleif det der. klemmerfrasofaen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg