Verden sett fra undersiden…

Du som har kjent meg en stund her inne, vet at jeg liker å ta bilder fra undersiden…Altså, blomster sett fra undersiden, trær med fokus nedenfra og opp, og i det siste også mye bygninger sett fra undersiden og RETT OPP.

Jeg synes sånne vinkler gjør byggene spennende, og bildene til noen helt annet og nytt. Man får følelsen av noe litt uoverkommelig, noe lit uovervinnelig… men på en positiv måte.. Hvis det å føle seg litt liten innimellom kan være en litt positiv følelse 🙂

Her er de tre tårnene jeg liker best, i denne vinklingen.

Knipset i går, mot den vakre vinterhimmelen…

 

Knipset mot en kald høst-himmel..

 

Og dette bildet SNIK-knipset jeg i sommer av DOMKIRKEN… Etter å ha lusket meg etter en fotograf, og sett hva HAN så 😉 Mann lærer av å se på andre…for jeg skjønte jo fort hva han så som vakkert her 🙂

 

 

Liker du å ta bilder fra rare vinkler?

 


#foto #kirker #spir #tårn #vinkler
29 kommentarer
    1. (Er på Bloglovin’ for å finne innlegg jeg har gått glipp av- he he).
      Jeg liker også å ta bilder av høye bygninger på denne måten 😀 Tok et par i Praha, med telefonen, hvis jeg ikke husker helt feil 🙂

    2. Ja, enig i det 🙂 Veldig kul måte å ta bilder på! Det kan jo gjøres med stort sett alt, husker de blomstene du har tatt bilde av! Man får faktisk litt samme følelse av de 🙂

    3. Tattavkvinnene: Ja, jeg får også en litt sånn ydmyk følelse når ting er knipset sånn nedenfra. De blir litt mer majestetiske ut, og jeg litt mindre og ubetydelig ut, på en god måte 🙂

    4. Det er gøy å prøve seg litt frem, ofte finner man nye spennende vinkler på ting hvis man bare kryper ned på knær eller stiller seg oppå ting som står rundt. Disse bygningene her ser veldig store og viktige ut på en måte når man ser de sånn unnenifra. Mye kulere enn å tatt de forfra på vanlig måte 🙂

    5. natheless: Nei, man kan ikke gjøre det HELE tida 😀 man må finne noen NYE vinkler også 😀 Ja, nye og morsomme vinklinger venter rundt neste hjørnet 😀

    6. Jepp, bilder kan tas fra de undeligste vinkler og jammen ble dine supre. Lurt det der å gå etter andre å se hva de gjør. Mye nyttig å lære på den måten. Jeg liker å ta bilder av toppen av trær sånn fra bunnen av, men jeg kan jo ikke gjøre det hele tiden, så nye utfordringer venter sikkert i det nye året!!!!! 🙂

    7. Maren Kvalvaag: Jeg har bare et vanlig digitalkamera, ikke noe speilrefleks og sånn… men det holder for meg. Og LITT bedre enn mobil-kameraet mitt er det nok 🙂 Gleder meg til å se, om du får tatt 🙂

    8. Fine bilder. Liker godt å ta bilder selv, men i det siste har det blitt litt halvdårlig kvalitet med bare iphonebilder. Har tatt med speilreflekskameraet på fjellet da, så jeg håper på å få tatt noen fine bilder i morgen kanskje 🙂

    9. rita johannessen: Jeg synes det er veldig moro å tenke i andre vinkler Ikke så vant til å prøve det med dyr, men de skal også prøves. Eneste jeg vet er at JEG ikke blir spesielt fin hvis bilde er tatt nedenfra 😀 He-he.. Men ellers er det mange ting som blir veldig spennende med litt rare vinkler 🙂 I dag er det grått i byen her, men jeg er på jobb, så det gjør ikke så mye 😉 Ha en kjempefin mandag du også 🙂

    10. God morgen frodith 😀 Jeg liker godt sånne rett opp bilder <3 Kjempefint bilde du tok i går!
      Du ser det fantastiske tårnet som møter den isblåe himmelen<3
      Jeg har tatt mye bilder fra undersiden av trær..tok noen bilder i går på morgenkvisten i bare morgenkåpa...hihi 🙂 måtte bare fange det rette øyeblikket når sola dukket opp vet du ;-D
      Ønsker deg en finfin mandag Frodith 😀

    11. Min matgale verden: Ha-ha, skulle gjerne sett deg der du krøp omkring 🙂 Men Ååå så moro det er 🙂 Ja, nå er jeg på jobb allerede 🙂 Klemmer <3

    12. Veldig fint med “oppover” bilder, og det siste er absolutt lekkert. Jeg krøp under grener med snø for å ta bilde oppover, tok og gjennom grenene, blir fint med lyset da:) Hupp og hopp i vei på jobb med oss nå. Men ha en finfin mandag uansett 🙂 klemmer

    13. annebe: Så koselig med gutta på middag, og pinnekjøtt 🙂 Jeg fikk kinesisk ribbe og annen asiatisk mat hos broren min. De har alltid noe spennende 🙂 Nå skal de til Vietnam i sommer, og har latt seg litt påvirke med mat fra “traktene”… 😉 Sove godt Annebe <3 Jeg skal på jobb, og får komme meg i seng snart jeg også 🙂 klemmer nattaklemmer <3

    14. Liker godt slike bilder ..og her var tårna fine motiver..også blir det litt “storslått”over bilder hvor en ser himmelen så tydelig :)…har tatt litt bilder fra undersiden av trær ..men ikke så veldig ofte..men det gir en spennende effekt..
      Her har gutta vært på pinnekjøtt middag i dag..og nå skal jeg straks legge meg 🙂 Godnattaklem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg