Når ting er på salg, kan man vel knapt kalle det shopping..? ;-)

Jeg har millioner av unnskyldninger for å “få lov” å shoppe litt. 

Ikke det at noen prøver å nekte meg det akkurat…Og jeg har ingen her hjemme som prøver å stoppe meg. Tvert i mot… Samboeren unner meg å shoppe så mye jeg vil, så han er mer pådriver enn en med de store restriksjonene på denne fronten.

 Men det er visst EN på innsiden av skallen min som driver litt gjøn med meg av og til…. Kan til forveksling likne litt på Timmy Gresshoppe i Disneys Verden…han som var Pinniochios SAMVITTIGHET…

Nå er det nok ikke sånn at samvittigheten utvikles sterkest i forhold til SHOPPING…. og det er vel ikke LIVSFARLIG akkurat, om Timmy Gresshoppe tar seg en pause i samvittighet-jobbingen sin noen dager…  Men jeg bare NEVNER det liksom… Jeg føler LITT dårlig samvittighet innimellom over å drive å bruke så mye penger på sånt fjas…Men det virker som at hvis jeg bare lager noen gode unnskyldninger for meg selv….vel…så “kommer jeg unna med det”…Uten noen form for dårlig samvittighet..

Og denne gangen var unnskyldningen, IGJEN….at dette var så billig at det var nesten som å få det kastet etter seg liksom… 😉 Kan vel knapt kalles shopping da?? Jeg TRENGER jo en jule/pen/hverdags/alt-mulig- kjole også…gjør jeg ikke?

Den kostet bare 300 kr, etter 50 % avslag, så da ble jeg så glad at….Og etter å ha gått DEN lange turen, så fortjente jeg til og med en belønning…Gjorde jeg ikke?? 😉

Likte fargen og formen…

 

Artige detaljer ved bryst og liv. Det er “snorer” til å knyte bak, så den sitter fint inntil..

 

Sånn ser en fornøyd shopper ut før hun går på juleselskap….:-)

 

..sminket og pyntet…

 

Lager du deg noen unnskyldninger for å gjøre som du har lyst til? 😉

 


 

#shopping #klær #outfit #unnskyldninger #salg
62 kommentarer
    1. margarites: Jeg elsker sånn argumentasjon som det der, at jeg egentlig har gjort et varp, og fordi jeg bruker det til alle anledninger så fortjener jeg den litt ekstra 😀 LOVE IT 😀 Og den skal brukes til alt mulig, det skal jeg love deg, som alt annet jeg har 😀 Takk skal du ha 🙂 Følte den var fin til meg 🙂 Og da bare MÅTTE jeg 😀 Håper du har hatt enn god dag 🙂 Klemmer<3

    2. Kjempeflott kjole til deg! Og når den er på salg er det IKKE shopping. For shopping er noe du planlegger å gå ut å kjøpe, fordi du (kanskje) trenger det. Det som dukker opp på salg er en bonus til deg selv – fordi du fortjener det. Yngste datteren min er litt sånn som deg, hun kan bruke samme kjole til mange anledninger, bare med å variere tilbehøret – alt fra pyntet til rocka og helt hverdagslig! Og når noe kan brukes til så mange anledninger så er det jammen fortjent. For da har du nesten spart masse penger siden du har fått flere kjoler i en 🙂 <3

    3. Lithanna: He-he tenk at man er så forskjellige :- )Morsomt 🙂 Noen ganger kan jeg synes det er veldig kjedelig, men som oftest, hvis jeg er sammen med de rette folka, så kjøper jeg veldig lett noe 🙂

    4. Så lekker kjole du har kjøpt deg. Virkelig kledelig på deg 🙂
      Jeg er omvendt: Prøver alle mulige unskyldninger for å slippe å shoppe. Ha ha XD

    5. Ikkje av det fine tøyet-det selges…..men leste en artikkel der de gir bort i Urtegata….vet du hvor det er? Kanskje du kan snakke med dem om å levere?
      Eg har opplevd at fretex nekter å hente ting fordi det ikkje er moderne…..?
      Joda man trenger hverken bo som en slask eller gå med klær fra 5 år tilbake om man er fattig……men kvalitet varer jo og er ikkje trendig..så klær som ikkje er fra denne kolleksjonen kan fint brukes av en annen person
      Anyway UFF er noe helt annet
      http://www.uffnorge.org/toyinnsamling/hvorfor-gi-til-uff

    6. cuskima: Jeg sitter og LER høyt her, jada, jeg HAR vært i en Fretex-butikk, og jeg vet at de selger ting, som de får av oss…Men jeg trodde noen av de Fretex-boksene ikke bare gikk til butikkene på en måte…:-D Litt teit her jeg sitter…men tenkte plutselig at de tok seg av litt gi-bort-greier også 😀 he-he.. Ja,, tydeligvis skal det være vanskelig å få gitt bort noe 😀 He-he… sånn GI BORT altså ;-D

    7. Til jul gjør de det,men alt du sender inn havner i butikkene deres om de har plass. Og de selger det videre, du har vel vært i en fretexbutikk?
      Ellers kaster de det om de ikkje har plass. Er det kirke der du bor har de kanskje noe innsamling? Her i Bergen er alt så hemmelig at eg gidder ikkje og gir bort på finn istedet.
      Er bedre å finne en organisasjon som samler inn til noe og eller gi bort til UFF eller finn.
      Du kan også sjekke finn,no ønskes kjøpt der ber folk om alt mulig for noen penger eller event gratis

    8. cuskima: Jeg har tenkt på sånn som kan gi til de som ikke har noe, gjør ikke frelsesarmeen det da…? En annen organisasjon? Skal sjekke linken din 🙂 Takk 🙂

    9. Ritamarita: Jepp, nå kom jeg rett inn til deg når jeg trykket på linken i der det står BLOGG, inne på “kommentar-rommet” mitt 😀 Og jeg er sikker på at om jeg trykker på navnet ditt ute på bloggen min nå, så vil folk linkes rett inn til deg, og ikke få opp den : “denne-siden-kan-ikke vises”-melidingen. Nå skal jeg gå utt på blogg-siden min å sjekke 😀 🙂

    10. rita johannessen: Jeg tror det har vært sånn en stund også hos deg, for jeg tenkte en gang før å prøve å besøke bloggen din og å spørre om venneforespørsel, men den gangen ga jeg opp fordi det var så mye rart for å komme inn på riktig adresse. Men denne gangen tok jeg en omvei, når jeg la inn venneforespørsel 🙂 Du får det nok til etter hvert 🙂 Men greit å vite om problemet hvertfall 🙂

    11. natheless: Ååå, nå ble jeg glad, takk for kompliment 🙂 Ja, moro med noe nytt, hvis man synes man blir litt fin hvertfall 🙂 Og denne fikk fram de fine sidene 🙂

    12. Ja da, noen ganger bare “fortjener” jeg det, nemlig!!!! Herlig kjole du fikk deg.Vakker dame!!!! Tenkte jeg skulle prøve meg en tur i morgen. Det ER mye fint der ute som venter. Jeg liker ikke å shoppe i det vanlige, men noen ganger gir det vanvittig glede. Juhu, nye klær til nyttår, det er gøy det! 🙂

    13. Min matgale verden: Ja, og perfekt ETTER jul, til andre ting 😀 Med litt tøffe støvler til er det nemlig en hverdagskjole også i mine øyne 😀 Og ja, vi kan vel nesten si at jeg har vært på jobb, når jeg tjente den kjolen. Jeg har ikke shoppet, men vært på jobb 😉 He-he. Klemmer og takk for komplimenter 🙂 <3

    14. Den var da helt nydelig. Og når ting er på halvpris, da kalles det IKKE shopping, da har du rett og slett TJENT penger. Sånn er jo bare det 🙂 Tenk en så fin kjole til så liten pris, klart du måtte kjøpe den 🙂 Og så fin du ble, perfekt i juleselskap. klemmer

    15. Det er jo ikke shopping når det nesten er gratis- det er i alle fall det hodet mitt sier 😉 he he..
      Den var kjempefin, og veldig deg 😀 Jeg syns helt klart at du fortjente den! 🙂

    16. cuskima: Ja, jeg vil gi til noen som skal FÅ det jeg, ikke kjøpe det..Får undersøke litt mer skjønner jeg. Ja, jeg har litt fine ting som jeg aldri bruker 😛

    17. Når du går på Fretex må du betale mer for brukte klær enn du gjør på salg på HM. Joda du kan finne skatter,men om de har for mye KASTER de tingene de får.
      UFF bruker alt.
      På finn.no får de som trenger det det direkte uten å måtte betale, med mindre du selger da….som man også kan gjøre.
      Eg gir ingenting til Fretex lengre.
      Kaskje kan du finne noen andre innsamlinger som trenger dine ting?
      Du ahr masse fint!!!

    18. rita johannessen: Takk skal du ha 🙂 Jeg har tenkt å gi bort til Fretex, jeg har fått lokalisert boksene hvor man kan legge fra seg 🙂 Det er sikkert lurt, og så kan jeg kjøpe nytt 🙂 Jeg ser bloggadressen din fremdeles er uten blogg.no, FÅR du svarene mine tilbake? 🙂 Håper du får en fin-fin kvled du også <3

    19. Den kjolen kledde du Frodith 😀 Har du prøv å selge de klærne du ikke bruker mer Finn.no? 🙂
      Jeg har faktisk solgt en del klær på finn 😀
      Ønsker deg en finfin kveld Bloggvenn <33

    20. Helge: Ja, hvis jeg bare hadde kjøpt etter behov, så hadde jeg ikke slitt med noe dårlig samvittighet nei…Men nå er det mest fordi jeg har lyst på, og synes det er fint å pynte seg, og IKKE fordi jeg trenger det nei 😀 Men enig med deg med det at det blir litt fullt i skapene 😀

    21. Fin kjole, grattis. Man kan få mange fine ting på så det er en smart ting. Trenger jeg noe nytt og kommer borti et salg så hender det at jeg kjøper. Men man får kjøpe etter behov og ikke etter lys. Bare dumt at for mye klær opptar plass i heimen.

    22. MOONBEAMSCORNER: Jeg blir så glad for alle som sier jeg ikke skal ha noe dårlig samvittighet 😀 Liker det 😀 Takk og klemmer i vei <3

    23. annebe: Ja, jeg har også penger til det, så jeg gjør det uten FOR mye dårlig samvittighet 🙂 Takk for komplimenter 🙂 Ja, jeg prøver gjerne på noe om jeg har noe nytt 🙂 Som jeg synes jeg blir fin i 🙂 Stor klem til deg <3

    24. Har lett for å” plukke “med meg litt bare det er billig nok..men jeg har penger til det og mannen min sier stadig ..er det noe du trenger…:)..men jeg prøver rett og slett å la være å kjøpe for å få brukt noe av det jeg har 🙂
      Du var jo nydelig på de bildene..og kjolen var stilig og kan brukes i mange sammenhenger..så den trenger du ikke ha dårlig sammvittighet for å ha kjøpt :)…ser gjerne flere antrekksbilder fra deg..:)
      Klem og ha en trivelig kveld <3

    25. er jo bare sånn..eg ahr en haug med klær eg likssom bor i -de kan få gå sin vei nå før de blir så utslitt at ikkje andre kan bruke dem 😀
      <3<3
      klememtingene

    26. ladyaugust: Jeg har ull på beina og store vintersko..men det er litt kaldt likevel.. Og denne kjolen var SÅ fin i formen, og du VET jo hvor glad jeg er i kjoler, spesielt når det er litt varmere ute 🙂 OG søsteren min var med og shoppet og hun er verdensmester i å få meg til å handle 😀 Det er hennes skyld egentlig 😀 he-he Stor bli-frisk-klem <3

    27. cuskima: He-he 😀 Ja, jeg skal også ta meg en tur på Fretex hvertfall, eller nå har jeg funnet ut hvor de boksene er…så når jeg får god tid skal jeg traske ned i dalen, med alle posene mine og legge i Fretexboksene 🙂 For jeg har mye jeg IKKE bruker, det er helt klart, og siden jeg stadig får noe nytt INN, må noe ut…Så nå er det på tide.. for det ser ikke ut som jeg slutter med denne shoppingen 😀 Og skuffene er alt for små, og gulvet alt for fullt 😉 Men denne kjolen blir nok brukt, det er jeg sikker på 😀 Jeg hadde den jo i går allerede…og blir det litt varmere skal den få danset litt altså 🙂 Ha en fin dag snuppa <3 klemmer massevis <3

    28. Jeg esker shopping og jeg elsker salg 😀 og halv av rød pris er enda bedre hahahaha da går jeg av mokk liksom 🙂 Superfiin kjole som du såklart fortjente(vi dager skal jo stæsje oss litt såklart) Ha en fiin dag og få på noe varmt på beina så du holder deg frisk <3 klæmmings 😀

    29. Hver gang eg flytter blir eg sjokkert over alt eg eier……og sist eg flyttet sku eg gi bort halvparten..min gode hensikt…..men plutselig ble ting på hodet og flytting ble utsatt og så fremskyndt osv så eg ahr fremdeles en haug med ting eg ikkje trenger selvom eg kanskje muligens en elelr annen gang kanskje antageligvis ikkje kommer til å ha bruk for nett den!!!!
      Så kanskje er det Nyttårsforsettet å gi bort halve klesksapet…..og så faktisk bruke det eg har istedetfor bare det aller fremste
      salg er farlig……man handler mye mer der enn på full pris…..eg mener 1000 kr på salg er jo null og nix…..men 1000 på ett to plagg er for mye HAHAHA 1000 er 1000 likssom

    30. Marit: Joda, alle har det, jeg er helt enig 😀 Og bryr meg ikke SÅ mye om det…Men jeg trenger jo en jakke da…gjør jeg ikke? 😀 hi-hi Mest pga kulda så klart 🙂

    31. Grevinnehenget .. eeeeh, vettu, akkurat det driter jeg i! Har det jeg og, og nei, flott er det ikke. Likefullt går jeg med kjoler uten ermer, topper uten ermer og heng både her og der. Men se deg rundt da – hvem har ikke det??? Men selvsagt trenger du en jakke. For det kan jo fort bli litt kaldt på denne tiden av året.. :o))

    32. Marit: Det er så godt med sånne som deg, som jager den ekle Timmy på dør, og forteller meg at dette er noe jeg faktisk TRENGER 😀 He-he Jeg likte den godt…nå trenger jeg bare en jakke , over grevinne-henget…. 😉 Men det er jo så mye salg, så det skal vel la seg gjøre å finne?? 😀 Tror du ikke?? 🙂 Jeg kan jo ikke bli stående med armene sånn ut hele tiden mener jeg…for å se bra ut 😀 hi -hi

    33. Karoline Johannesen: Det eneste er at jeg trenger en jakke nå til den da… en bolero eller kardigan -aktig…for å holde meg litt varmere…men det er sikkert noe på salg.. Ha-ha

    34. Jeg håper den der Timmy gresshoppa utvikler seg til å bli stor og sterk her hos meg i løpet av året som kommer.. Jeg har jo lyst på ALT, og kjøper masse. Men nå må det jo bli andre boller når ikke kjærringa lengre drar den største årslønna inn i heimen. :(( Ikke det, jeg trenger vel strengt tatt ikke noe nytt de første fem årene heller, om jeg ikke blir så tynn eller fet at jeg ikke passer det jeg har lengre da .. men det er vel ikke noen overhengende fare der ..
      Den kjolen var KNALLFIN, NESTEN GRATIS og HELT PERFEKT på deg! Klart du måtte ha den. :o))

    35. Karoline Johannesen: Så deilig da, at du FAKTISK trenger det 😀 Jeg trenger sjelden noe synes jeg, men har ofte lyst på 😀 Ja, denne tror jeg at jeg kommer til å bruke mye. Med tights eller tjukkere strømpebukse nå. Og uten noe under mot sommeren. Likte snittet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg