Når verden ikke glitrer…?

Jeg liker at verden glitrer jeg…for all del…  Du som har kjent meg en stund her inne, vet at jeg gjerne tar hver og en dag med begge hender og RISTER liv i den…om det ikke er stort å hente ut til og med… Og jeg har jo en innstiling til livet om at det er JEG som gjør livet mitt til det det blir…For det meste hvertfall… Jeg snakker her om hverdagene… Jeg er klar over at enkelte ting her i livet kan man faktisk IKKE styre, om man vil aldri så mye… Og jeg har blitt snart 50 år, og jeg er slett ikke dum…så jeg VET disse tingene jeg også…

Men jeg snakker om de VANLIGE tingene….hverdagene…DE styrer jeg selv…Og jeg er overbevisst om at man kan ” lage GULL av gråsteinr”  hvis man vil…om du skjønner hva jeg mener…  Hver dag kan bli “gull”, om jeg går inn for det… eller hvertfall tett opp mot gull 😉

Så hvorfor har jeg valgt dette bildet da, som det FØRSTE…?

Var det ikke glitter og stas jeg lovet deg? At jeg kan lage “gull av gråstein”,  når det gjelder mine egne dager…? Slik som på bildet under her… ?

Joda…Men av og til ser verden ut som den over her. Samme sted, samme tidspunkt på dagen omtrent, og samme jenta som er ute og trasker med kameraet sitt…  Men bildene, verden og livet blir ikke LIKT… 

MEN-  hvem er det som sier at ikke dette øverste bildet også er GULL??

Det kommer hele tiden an på en selv og øynene som ser… Gull kan ha mange farger 😉  Man tar den dagen man får, og GJØR den til gull….for seg selv… Det trenger ikke være slik at fargen ser LIK ut for alle. Det holder at JEG synes den er gul…..for meg 😉 

 

SÅ…Jøss ja… Dette bildet er en deilig dag….Men det er jammen det øverste også skjønner du….

Også ting som IKKE ser ut som gull ved første øyekast kan glitre litt… 😉

 

 

 

 

 

#hverdager #innstilling #livet #humør
51 kommentarer
    1. Å jada, jeg har nok av de på lur 🙂 Neida, i dag har vi spist middag mye tidligere enn planlagt og blitt enige om å komme oss i seng tidlig begge to. Vi starter samtidig i morgen så da kan vi for en gangs skyld stå opp og ta buss likt, kanskje det blir litt lettere da 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, det er ens egne øyne og egen innstilling som gjør alt. Det er hvordan vi TAR det og ikke hvordan vi HAR det som er nøkkelen.
      Jeg ser du rangler fremdeles Sara 😀 HI-hi halv tre…du som skulle begynne å komme i seng tidlig 😉

    3. Hihi, der sa du det! Enkelte ting får man som du sier ikke gjort noe med, men det er utrolig hvordan man kan snu en kjip situasjon til noe veldig positivt. Alt handler om hva slags holdning man går inn med og hvordan man velger å se på ting 🙂 Sånt er det fort gjort å glemme så det er godt du minner oss på det med visdomsordene dine innimellom <3 Klem

    4. Jeg er helt enig! Det første bilder er uten tvil en like fin dag som det under, bare på en litt annen måte 😀 Satser på fint vær i helgen slik at jeg kan ut å ta litt bilder- orker ikke springe rundt i regn, vind og storm, slik som det er ute nå :O he he

    5. fjellgeitbundingen: Nei, masse forskjellige 🙂 Jeg tror man trenger ulikhetene, fordi man har forskjellige sider, og de ulike vennene får fram forskjellige ting. Hvis alle treffes samtidig, får det være deres eget ansvar å trives med hverandre har jeg funnet ut. Hvis de har meg felles bør det være nok til at de KAN finne noe felles å like hos hverandre de også 🙂

    6. Ja, undres litt over det hvorfor andre ikke ser seg selv på samme måte. Men ser jo at hvordan man ser på folk er ulikt fra person til person. Jeg har veldig forskjellige venner, og jeg synes det er kjempe spennende. Jeg forholder meg nok ulikt til dem, og synes det er litt vanskelig å sørge for at alle har det bra i “fellesmøteplasser” som kommer så ulike som de er. Men hver og en av dem er unik, og tar vare på, utfordre noe i meg selv. Lurer av og til på hvorfor og hvordan vennene mine kan være så ulike i intresser, væremåte, strategier, barneoppdragelse m.m Men er kanskje bare jeg som liker variasjon, snakke om ulike temaer o.s.v Har du like venner?

    7. fjellgeitbundingen: Så fantastisk møte med ei sånn jente, og veldig trist at dere ikke treffes mer. Noen ganger er det bare sånn, at folk som har betydd noe forsvinner for en. Og så dukker det opp andre…som overtar plassen på et vis. Selv om det ikke blir det samme, så blir det noe nytt 🙂 Og det at folk ikke ser seg selv, sånn som andre kan oppleve dem, er synd noen ganger.

    8. Nydelige bilder begge to Frodith. Kjente engang ei jente som tryllet alt til gull foran øynene mine. En små stein, en kvist, en frukt. Et slikt rørende øye for detaljer. Hun fikk meg til å føle at steinen var fantastisk, at ei jernlenke var vakker og engang fikk jeg ei kokosnøtt i julegave. Aldri kjedelig med den jenta. En dag brøt hun kontakten, og aldri visste jeg hvorfor, men hun blir alltid husket og savnet. Dessverre hadde hun ikke samme tro på seg selv som jeg hadde på henne. For meg var hun et friskt pust. Ei som ennå var et barn i sine gleder. Ei fantastisk jente. Fortalte henne det, men hun tok ikke i på det..Selv så hun på seg selv som familiens sorte får, hun som aldri lyktes med noe..

    9. foreignerat50: Ja, det er vel det som ligger i det. Mye kan skje, men som en sa i en kommentar her, det går ikke på hvordan man HAR det, men hvordan man TAR det, altså takler de ulike situasjonene som oppstår 🙂 Takk. I morgen vil jeg ut å ta mer bilder 🙂 Håper på godvær 🙂 klemmer <3

    10. Vakre oppmuntrende ord og du har rett. Vi styrer for det meste av hverdagene våre. Uansett hva som skjer, det er opp til oss hvordan vi skal se på ulike situasjonene. Vakre bilder forresten. Den gir glede:)
      Ha en fin kveld!

    11. det er sant, her blir det antageligvis pasta i dag……og eg har litt julesokk og frukt igjen så kanskje muligheter for at det blir det 😀
      Skal bli storm i kveld/natt så eg bør komme meg i butikken :D:D

    12. cuskima: Vi har hatt kjøttkaker og potet nettopp, og det er ganske så lykke det altså <3 I kjøleskapet venter sjokolade, og jordbær faktisk 😉

    13. Ritamarita: Takk 🙂 Ja, litt forskjellig er de, men vakre på hver sine måter 🙂 Altså gull nok i en hverdag 🙂 Jepp, jeg koser meg jeg hvertfall 🙂 Stort sett da 😉 Ha en flott helg du også 🙂

    14. cuskima: Det er akkurat det samme mener jeg 🙂 Det glitrer her og nå og en hvilken som helst dag 🙂 Grå eller gul, glitre kan den om man bare tar vare på øyeblikkene 🙂 Jeg håper du slipper å være så mye syk altså 🙂 Klemmer <3

    15. I år satser eg på Lykke..i øyeblikkene….og det er egentlig det samme ikkje sant.
      Eg vil finne tilbake til megselv og slik eg er når eg ikkje er ybersliten av å være syk….og er eg syk…..jaja da får eg bare være lykkelig alikevel 😀 <3

    16. Therese Bråthen: Ja, herlig være her også 🙂 Og sola skinner, men jeg er inne på jobb.. 😀 Må komme meg ut snart 🙂 Joda, arbeidsdagen har vært helt grei. Jeg har også vært på jobb i romjula jeg, så merker ikke så stor forskjell. Men NÅ er det helg igjen 🙂 Klem til deg <3

    17. Likte bildene dine kjempe godt 🙂 Alt kan bli til Gull i hverdagen, det er det jeg prøver meg på ihvertfall 🙂 Nå skal jeg ut å prøve å få tatt noen fine bilder i det fine vår været vi har her idag 🙂 Kos deg masse idag, håper du har hatt en fin dag på Jobb etter ferien 🙂 Klem <3

    18. Mona: Takk 🙂 Ja, jeg syns det, at man gjør livet sitt litt hva det blir til Alle hverdagene, alle små øyeblikk…Grip tak i dem og rist litt i dem, så blir selv hverdagene ikke så verst. Og det er de vi har flest av, så det er jammen lurt å ta vare på dem <3 🙂

    19. Veronica S: Ja, ikke sant. en gråstein eller en gråværsdag, kan glitre så mye den vil…det kommer an på øynene som ser…og litt hva man bestemmer seg for 🙂 Ha en glitrende dag <3

    20. margarites: Så koselig du har lagt planer 🙂 Jeg skal også bestille meg noen billetter hit og dit 🙂 Så man har NOE å glede seg over framover, samtidig som vi TAR fatt på hverdagene også med smil i øyet 🙂 Ja, jeg blir også voksen snart 😀 Men ikke før om et år…og da vil jeg reise vekk 😀 Hi-hi Klemmer <3

    21. Siv Svanem: Jepp, det er de små tingene vi må se i, og GJØRE dem store. Akkurat så store og fine som vi vil. For de DIGRE…de der FRAMME en gang… vi vet da aldri hva blir av DEM..så ikke noe vits å bare tenke at DE er de beste. Her og nå, er det vi må gjøre det beste ut av 🙂 Synes JEG hvertfall 🙂 Ha en strålende dag 🙂

    22. natheless: Ja, hverdagene er de som er livet stort sett og de kan glitre alle sammen, hvis vi bare bestemmer oss for det. Ja, nå er det fredag. Det er lett først å tenke, ÆSJ, jobb igjen….men bedre å tenke: Hei-det er jo sannelig fredag og fri etter dagen er ferdig. Fredag er favorittdagen min, helt fra mårran av 😀 fordi det ligger å mye fint i den og venter. Nesten som et nytt år 🙂 Ha en fin dag 🙂

    23. Synes det første bilde glitrer jeg! Er noe med denne frosten/snøen som bare er skimmer. “don’t let anyone dull your sparkle” og det har snøen skjønt!

    24. Det har du helt rett i. Man kan helt klart lage gull av gråstein, det gjelder bare å se med rett innstilling. Jeg synes begge bildene dine er flotte, litt ulik stemning i dem. Og hvilket som er finest kommer an på øynene som ser. Du har rett i at man selv bestemmer hvordan dagen skal bli, og jeg har bestemt at dette nye og ubrukte året skal bli fantastisk. Så har jeg noe å glede meg til allerede, for i sommer skal vi ha en helg i Venezia – i anledning av en 50-års dag som kommer litt senere! Jeg må vel innrømme at jeg begynner å bli voksen 🙂 Klem <3

    25. Likte begge like godt. Liver er har store nyansert og det var jammen bildene dine også. Liver har flest hverdager, så jammen er jeg enig i at vi skal riste liv i dem! Føler det som mandag i dag og så er det fredag! Lykke!!!!! Det er helg, igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg