Jeg tør vedde på…. ;-)

Jeg tør vedde på at jeg hørte en fugl som øvde på “ja vi elsker”  i går…da jeg gikk forbi…. Selv om den for bare en uke siden gaulet ut “På låven sitter nissen”….

 

Jeg tør vedde på at jeg så “museører” på noen grener og kvister her om dagen…. selv om jeg ikke så en MUS i mils omkrets…. og det nå nylig lå snø på de samme grener og kvister….

 

Jeg tør vedde på at det var fotoapparatet mitt som vekket meg før fuglene sto opp i dag….

 

Og du vet hva det betyr…? Jepp, verden er rar….og  våren kaller….. Og jeg skal ut å ta bilder av det 😉

 

 

Hva er dine planer for dagen?

Har du merket noen vårtegn ennå? 😉

 


 

 

#vårfølelse #fotosafari #tegninger
62 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Tenk at du er blitt vinter-jente!! DET kalle jeg å TA VINTEREN TILBAKE 😀 Ja, jeg skal si ifra om jeg ser noen flere SKIKKELIGE 😀

    2. Jeg har ikke merket noen vårtegn enda annet enn at snøen har smeltet bort. Håper vi får litt mer snø for jeg er egentlig ikke helt ferdig med vinteren! Det var helt herlig å få litt snø før julaften og siden har jeg faktisk synes det har vært litt kos med snø! Se det, kanskje det gikk bra å ta vinteren tilbake i år ^^
      Men hvis du finner noen vårtegn vil jeg ha full rapport! 🙂

    3. Så koselig da, greit å ha noe å henge fingrene i 🙂 Tror etter den uken som kommer nå så blir det rimelig lite å gjøre for meg, men skal da prøve å finne på noe å gjøre 🙂 hihi

    4. Therese Bråthen: Ja, her blir også en uke med futt og fart på jobben. En liten jobb-tur også. Og så helg før det kommer elever til oss på deltidsopphold i uke 3. Så nå blir det futt og fart noen uker 🙂

    5. Da må jeg inn å sjekke 🙂 hihi Nesten akkurat kommet hjem jeg, vært på farten selv i hele dag 🙂 I morgen håper jeg på strålende fint vært så jeg får gått den turen jeg skal 😀

    6. Therese Bråthen: Ja, det ble ikke den vår-oppevelsen jeg håpet på heller…men det kommer i morgen om det…Jeg la ut noen EKLE bilder jeg har tatt i dag først…Eller det er egentlig bare ETT bilde, som jeg har ordnet litt med 😀

    7. Min matgale verden: Det ble liksom litt mer vinteraktig før jeg kom meg ut.Så litt usikker på om de museørene jeg så kanskje VAR mus….? Og ikke bjørkeløvs-knopper? 😀 Men jeg fikk noen andre bilder, bare ikke så vinter akkurat 😀 I morgen ny foto-safari med søsteres <3 i skogen 🙂 Klemmer og ønsker velkommen hjem til sofaen 😀

    8. Laila MA: Ja, nå må jeg nesten inn å se hvor DU er fra. For her var det plutselig bråkaldt, mitt i all vårligheten min 😀 He-he..Når jeg fikk på meg klærne og kom meg ut, var det kun vintersol igjen, og den var ikke SÅ varm 😀 Men bilder tok jeg, og det er moro uansett 🙂 Takk takk 🙂

    9. Karoline Johannesen: Nei, her kom det faktisk litt vinter altså 🙂 Noen uker… men nå er den vekk… Bare litt kulde igjen 🙂 Så det var ikke SÅ vår ute i dag likevel, selv om sola skinte 🙂

    10. ladyaugust: Ja, innen jeg kom meg ut i dag, var det ikke SÅ vår lenger, de museørene viste seg å VÆRE mus, og ikke gåsunger og bjørkeløv 😀 Hi-hi Men i morgen er det meldt sol igjen, og da trenger vi ikke giga-fønerne våre en gang for å få smeltet all snøen 😀 Kos deg med mamsen og resten av gjenget 😀 Jammen godt hun kom nå,, kan du hilse fra meg å si 🙂 Hilsen søs 😉 Jeg har forresten tatt hel AV når det gjelder sjokolade nå, jeg må på skikkelig avvenning….Stor bli- frisk-klem på vei <3

    11. Veronica S: Jeg skal også ut på skikkelig fotosafari i morgen. I Skogen. I dag ble mest trasking i byen, og det var JAMMEN ikke så vår -varmt likevel :.-D he-he.. Så de museørene jeg så var muligens noen små-mus likevel,og IKKE gåsunger eller bjørkeløv 😀 God bedring til deg <3

    12. annebe: He-he…ble hvertfall ikke så mye VÅR-bilder i dag, men en del andre bilder da 🙂 Legger ut i morgen tenker jeg 🙂 OG i morgen skal jeg på skogstur, og DA blir det fint vær. Skal få trimmet litt også 🙂 DU har vel kost deg på kafe tenker jeg 🙂 klemmer til deg <3

    13. haha ja det kjennes nesten som vår 🙂 Var ute en liten tur og selv om det er kaldt og rått er det liksom litt vår i lufta 😀 Og DET liker vi såklart <3 Nå skal det spsies snart og bare slappes av 🙂 Goodkveldsklæmmen <3

    14. Planene i dag er å bli enda bedre av forkjølelsen (og det har funket.. tror det er 1-0 til Vero…) så mine planer i dag har faktisk vært å lade kamerabatterier..for i morgen skal jeg ut og se om jeg finner noe som helst vårtegn.. Kong Vinter.. eller oki Prins Vinter (siden det er tittelen under) gjorde sitt lille inntog nå på kvelden..men i Bergen vet man jo ikke om Knekt Regn skyller innover i natt.

    15. Så søt sangfugl :)..Vi har vært å handla og selvfølgelig tatt en kaffe i dag..Vårtegnet her er jo at det er mildt og snøen har forsvunnet helt..Men skal ha øynene åpne fremover..for fortsetter det å være mildt blir det sikket flere værtegn snart 🙂
      Spennende å se hva slags bilder du har tatt i dag …Kos deg i kveld og klem fra meg <3

    16. Ravn73: Ja, deilig når sola skinner, men fy hvor neglspretten kom når sola forsvant 😀 Så var ikek HELT vår ennå visst 😀 Hi-hi

    17. Ritamarita: Det var BITTELITTT kaldere ute enn forventet 😀 Så mye vårbilder ble det ikke, men andre bilder da 🙂 Så bra at du har vært i god form da 🙂 Nei, ikke gi opp, får tro at ting retter seg 🙂 Du har jammen vært flink da 🙂 Jeg var bare flink på tur, etterpå bare lat 😀 klem<3

    18. Ja her er det også tur med fotoapparatet. Mye vår-stemning ute når sola skinner! Og vi som både har badet og vært på båtturer i det siste – vi er også klare for lysere dager fremover.

    19. 100% lating, ble med den ene oppvaskmaskinen ,eg sovnet nemlig med hundejentene på sofaen og vips våknet nå…..wæææææ, jaja……er søndag i morgen kan late meg mer 😀
      Tar en oppvask til om eg gidder…..og så er eg ferdig for dagen og den skal kun brukes til mer lating….ikkje soving med slappings åff,kanskje litt mat….
      ja nei før så vi knapt en fugl på vinteren….nå synger de hele året syns eg
      tineklemmeting <3

    20. Herlig innlegg ! 😀 I dag har jeg følt meg så utrolig glad i kroppen 😉 og litt klarere i toppen..hihi 😀 Sånne dager må bare nytes fult ut..:-D Jeg sliter med slitenhet og mye trøtt pga. vitaminmangel og en mage som ikke er helt bra ..Men fanden om jeg gir opp.:-D
      I dag har jeg ryddet klesskapet, tok jaggu flere timer det. .Så har jeg vært ute å tatt bilder av månen.. kanskje jeg legger ut noen bilder etterpå? 😀 Jeg er spent på hva du har tatt bilder av i dag.;-)) Klem <33

    21. Elin Slåen: Å ja, her lades batteriet bsre jeg har det i maskinen, tilkoblet.. og det har jeg stadig, for å hente ut bilder. Trenger ikke lade utenom det jeg 😀

    22. Nei, har kun rukket litt shopping 😛 Rakk aldri å lade den ferdig føre jeg dro. Kameraet er såpass gamelt og batteriet såpass “utladet” at det må lades helt ofte for at den skal lade seg opp igjen til å vare litt 😛

    23. cuskima: Det fortjener du!! FULL lating!! DET er en god plan. Jeg har vært ute og fryst i 2 timer, men nå er jeg her i sofaen og tiner opp litt 😀 Ja, jeg tror de har sluttet med syden-turer, for vi har fått mye flere og rarere fugler, som bare ER her… hele året 😀 Håper du har en fin dag 😉 Klemmer i bøttevis <3

    24. Merevil: Ja, det var nemlig sol da jeg gikk ut også…tomt for snø..nesten…Og de museørene HAR jeg sett… men bikini-varmt var det IKKE nei…SÅ jeg burde nok hatt hansker…og det har jeg ikke…Så neglspretten var et faktum ganske fort. Men bilder ble det 🙂 Bare ikke av VÅR akkurat 😀

    25. Fruemmel: Ja, de skinte så pent på utsiden her, og jeg var NESTEN på vei ut i bikini 😉 men plutselig var det full negle-sprett gitt ;-D Så MYE vår var det ikke jeg fant, men en del andre morsomme ting å ta bilder av 🙂

    26. Therese Bråthen: Her var det litt sol….LITT….en liten stund…Men brått var det negl-sprett og ikke fullt så gøy mer 😀 Men jeg var ute i 2 timer 😉 Og jeg HAR sett “museører” så det så!! 😀 Hi-hi klemmer og ha en fin lørdag 🙂

    27. natheless: Ja, man må begynne TENKINGEN tidlig, det hjelper 😀 Og den kommer tidligere og tidligere hvert år. I fjor var det noen som fant hestehov i februar tror jeg 😀

    28. foreignerat50: LITT kaldt var det fremdeles…ikke HELT bade-temperatur ennå 😉 Hi-hi Jeg fikk ikke mye vårbilder, men noen andre morsomme ting 🙂

    29. Bliss London: Skrot på søppelfyllingen er en veldig lur plan. Jeg burde absolutt være enda flere turer på fyllinga også. OG handle inn litt nytt 😀 Men nå så jeg hvertfall en UFF-boks i nærheten her, så da kan jeg gå med klær 🙂 Har ikke bil, så da tar vi sekker og trasker 🙂 Var ikke mye VÅR jeg fanget, men en del andre ting 🙂 For det var fremdeles LITT kaldt der ute 😀 Men jeg HAR sett de “museørene” altså 😉

    30. Mariann Sæther Tokle: Så bra 🙂 Det er mange som liker formen på disse luene. Som ALDRI bruker luer ellers, men at disse passe 🙂 GLAD 🙂

    31. margarites: Jeg har sett sånne spirer på trærne altså…nesten gåsunger liksom… Sånne museører 🙂 Ja, kameraet ville ut på tur i dag, og MÅTTE bare stå opp sånt leven det ble.. ;-D Men VARMT vil jeg ikke påstå det var 😀 Ikke MANGE hestehov akkurat 😀

    32. rundtomkringtrorjeg: Høres lurt ut med innedag, og inne-stemme 😉 om du er tedd i desa… Og å gjøre ferdig så mange bilder krever jo litt inne-tid, så kanskje flaks at den desa spilte deg et puss 😀

    33. kun lating på tapetet her…..event kanskje en oppvask til……og muligens om eg gidder så skifter eg på sengen……..mulig….men ikkje sannsynlig……for eg er lat…..og skal sløve vekk lørdagen……og bare kose meg
      fuglene har sunget her hele tiden…..null stillhet…har de også sluttet å reise til syden?

    34. Jeg trodde at jeg hadde merket noen vårtegn i morges (ok, rundt tolv-tiden). Det var så lyst. Lyset nådde meg igjennom to lag med gardiner. Da jeg sto opp, innså jeg at det snødde tett… men sola holder ut litt lengre for hver dag. Det er et godt tegn. 🙂

    35. Selv om snøen forsvant på to dager, så kom frosten raskt tilbake, så hos meg er det ikke ett eneste vårtegn! Spent på hva du fanger med fotoapparatet ditt!! 😀

    36. Mine planer for dagen er å slappe av frem til vi skal på familie middag, også blir det familie og kos mye av dagen 🙂 Skal også få gjort litt husarbeid 🙂 Her er det mange sikre tegn på at våren har kommet 🙂 Ingen snø lenger, fuglene kvitrer og du ser glade barn som sykler ute 🙂 Pluss at solen er her og gjør det varmt ute 🙂 Håper du får en kjempe fin Lørdag videre, klemmer <3

    37. Herlig å tenke på våren i januar. Her kommer barnebarna på besøk snart og da vet man aldri hva dagen bringer. Vårtegn? Frisk kruspersille ute i blomsterbedet har jeg enda, så det føles vårlig.

    38. Du fikk meg til å smile i hvert fall:)
      jeg tror jeg venter til litt finere vær før jeg går ut. Det eneste jeg skal gjøre ut nå er å fylle på matskålen til fuglene:)
      Lykke til med deg:)

    39. Jeg skal kjøre litt gammelt skrot til søppelfyllingen i dag, og ut å gå en tur.
      Så herlige bilder du har laget 🙂 Blir spennende å se om du klarer å fange litt vår der ute 🙂

    40. I dag er jeg gal! Ok, jeg blir gal! Skulle liksom lade det vanlige digitalkameraet mitt i dag, og bruker en liten evighet på å finne laderen. Og når jeg først finner den er det ingen ledning til, og man må jo ha ledning for å kunne lade den liksom! Og nå har jeg brukt en evighet på å finne en leding som ikke finnes! Seriøst, jeg kan jo ikke lade den uten en ledning liksom 🙁

    41. Ja vi er på rett side av nyttår, så vårtegnene kommer nok snart. Jeg har ikke sett noe spesielt enda, men min søster observerte en liten blomst i grøftekanten på nyttårsaften, og det må være et vårtegn! Sånne fotoapparat er rare, for de liker ikke å bli liggende, de roper UT-UT-UT for å bli brukt mest mulig. Ha en flott fotosafari tur 🙂

    42. Planer for dagen, hmmm. I dag får jeg sønn med familie på middagsbesøk,har ikke sett dem på 1 måned. Da må jeg be den andre og, så kanskje blir vi fulltallig:) Og i kveld begynner hver gang vi møtes på tv igjen, og artister jeg liker, så det blir en koselig avslutning på dagen. Og jeg må handle litt mat og kanskje se litt på tv, og så er det skrivingen da:) koselig dag planlegges:)

    43. Planer fro dagen og gjøre ferdig ett par 1000 bilder(( Forkjølet og tedd i desa, så blir en inne dag, kaffe og bli bedre i form, klar til en ny røff treningsuke)) Solen skinner faktisk i dag og, ikke tegn til snø, takk og pris for det ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg