Javel da… ;-)

Javel da….så gikk jeg på snørra med et SMELL liksom….

Så viste det seg at denne annonseringen av VÅR var en skikkelig blemme…. Og muligens et par måneder for tidlig ute… MEEEEEN….jeg lover deg (og da kan du spørre bloggvenner som har kjent meg lenge) …..at jeg er en HUND til å finne tidlig vår altså… Når den virkelig begynner å nærme seg. Jeg har skikkelig nese for det liksom…Som regel er jeg NESTEN den første til å finne hestehov…sikkert i hele Norge ;-)…….Og jeg er raskest av alle til å sammenlikne IS-bilder fra vinteren med VANN-bildene som dukker opp…

Men siden vi visst kan bare avblåse våren sånn med det første…så fant jeg ut at jeg fikk fortsette litt på dette “ta vinteren tilbake”- prosjektet…for VINTER ser det nemlig ut som vi har en stund til. SÅ da er det bare å fortsette HYLLINGEN av den da  😉

 

Så etter 5 timer i skogen i går, på glattis, i dunjakke, med appelsin og søsters på kafe, så fikk vi da noen av de bildene som hyller vinteren bittelitt 🙂

 

Frossent vann er alltid vakkert…

 

 

 Tenk å være 4 år å finne denne IS-pinnen da…. 😉

 

 Eller denne!!

 

 

 

Da vi kom ned igjen mot Sognsvann etter mange timer…

…lå sola nede i kanten rundt vannet…og isen hadde en magisk stemning.. og var full av folk…

 

Ja, er det noen som venter på VÅREN liksom…?

Pøh….ikke jeg hvertfall 😉

 

Har du sett noe vakker vinter i det siste?

Hvilken årstid liker du best?

 

 

#vinter #kulde #glatt #tur #is #vintersol
51 kommentarer
    1. (Åhh, strømbrudd i går akkuart i det jeg kom inn på bloggen din for å lese).
      Her lar vinteren vente på seg. Vi hadde såvidt et par dager hvor det var litt snø på bakken, men det var såvidt 🙂
      Ellers har det i grunn nesten bare regnet som en gal i det siste- men som jeg sa til de nye kollegene mine på fredag; Jeg vil nesten heller ha regn hver dag, enn den forferdelige sprengkulden som pleier å komme i februar. Du veit når det er så kaldt at man nesten til og med får neglspreng når man sitter i en varm bil 😛 He he.. Det kan godt være kaldt, men ikke den sprengkulden- da vil jeg heller ha regn den måneden 😉
      Men det var utrolig flotte bilder- spesielt de når solen er på vei ned 😀 Fantastisk fint når det er sånn 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, dra med deg Mathias 🙂 Ellers en tur rundt Sognsvann 3, 3 km og man tar raskt en liten joggetur eller gåtur rundt der alene også… Men skal man litt opp i skogen, ullevålseter og sånn, så blir det en mil opp og ned igjen. Og det er litt kjedelig alene…

    3. Ja jeg må ta meg litt i nakkeskinnet! Oslo har veldig mye fint å by på, så det er egentlig bare å komme seg ut! Jeg var flink til å gå rundt å se det første året jeg bodde her, det var mest i sentrum/løkka/Sagene-området, men det var mye fint å se der. Gikk sammen med ei fra klassen som nå dessverre har flyttet tilbake til Nord-Norge, så det er litt mer tiltak å tusle alene. Men jeg vet jo at Matias blir med hvis jeg bare spør x)

    4. Tattavkvinnene: Det er så gøy å ta bilder av vinter også, når man kommer over de rette tingene 🙂 Ja, du må ta deg noen turer i marka 🙂 Du er jo skikkelig Oslo-dame nå, og må kjenne litt forskjellige steder vet du 🙂 Men tok noen år før jeg også begynte å traske oppi der 😀

    5. Åh, dette er grunn nok alene til å like vinteren! Fine bilder av natur i forskjellige årstider er så pent <3 Det første var nok favoritten, det var noe ved det som jeg synes var skikkelig kult. Superfint!
      Tror jeg må få med meg Vilde (hun bor ikke så langt unna) opp dit en dag, har faktisk bare vært der én gang i hele mitt liv som Osloborger! Da var det sommer, så det hadde vært gøy å oppleve Sognsvann på vinterstid også ^^

    6. TuridB: Takk for det Turid 🙂 Ja, det er egentlig mye is og glatt for det meste her også 🙂 Vi var i skogen, og vi brukte dobbelt tid av hva vi bruker ellers. Måtte gå i grøftene hele tida, er egentlig en skogsvei.. Så man må vel til med brodder ja… Men fint med isen på vannet her, det ble så vakkert når sola gikk ned der 🙂 Ja, snaaart er det vår…det er sikkert og visst 🙂

    7. Så fine bilder du har tatt. Liker egentlig vinter og snø, men det er den ustadige vi har her vest. Så det blir mykje is og glatte veier. Og det er ikkje min favoritt 🙂 Men snaaaaart er det vååår 🌞

    8. rundtomkringtrorjeg: Masse moro ute nå også vet du 🙂 Må bare lete fram til de tingene man trives med 🙂 Men våren er i en klasse for seg, spør du meg, og DEN skal jeg rope fra om ja 😀

    9. Linda: Åå, så deilig å høre om bedet ditt. Ja, legg ut bildet. Og jeg skal lage en liten SAK av det, år jeg får se det 😀 Kanskje du kommer i Frodiths Avis 😉 For noen trenger litt mer bevis for at det er vår snart 😉 Men mine bilder var ikke så fulle av vår 😀 Ha en super kveld du også <3<3

    10. margarites: Jeg er helt enig med deg i rekkefølgene på årstider. Stakkar vinter taper alltid :-/ Men det er mye fine bilder å ta da, sånn som i går. Men jeg kjenner jeg trenger flere områder å bevege meg i nå… NYE steder 🙂 I dag har det vært ganske så TREG vinter her også.. mørkt og grått og kjedelig.. Men ikke regn hvertfall.. Mye på planen denne uken på jobb, så denne uken kommer til å fly 🙂 Og så er det helg og nye turer 🙂 Håper du har hatt en bra dag på jobb :- ) Klemmer <3

    11. Utrolig flotte bilder, her er det faktisk begynt å spire i bedet, skal ta ett bildet så du kan få se i morgen, så her er det vår på gang 🙂
      Ha en super fin kveld skjønne dame 🙂

    12. rundtomkringtrorjeg: He-he, ja du er en skikkelig sommerfan du 😀 Jeg er mer fan av våren jeg 🙂 Der skjer liksom ALT…Og det er kanskje derfor jeg ser våren overalt 😀 LITT tidlig muligens… Men jeg skal rope ut om jeg ser noen vårtegn altså, så kan dere gjøre dere klare 😀

    13. Jeg velger meg våren som favorittårstid! Deretter sommeren, men de to kan nesten gå helt i hverandre til tider. For jammen har det vært shortsvær i slutten av april her, og da blir sommeren lang og fin (men sjelden sånn da). Jeg kan ikke si at jeg misliker noen årstid selv om vinteren nok havner på sisteplass av de fire årstidene, men jeg foretrekker litt mer varme. men alle årstidene har sin egen sjarm og den er det om å gjøre å ta tak i, og kose seg med den mens den er her. Vinterbilder kan faktisk være magisk vakre – nesten finere enn sommerbilder, men bilder og temperatur er jo to helt forskjellige ting.
      Jeg har sett vakker vinter i går når jeg var ute på tur. Det var stivfrosne rakler på et tre som venter på våren. Og så vann eller små bekker med is på er flott! Men i dag er det ikke spesielt vinterlig ute. Sånn er det bare om vinteren på disse kanter av landet. Men det blir nok litt fler snødager før våren melder sin ankomst. Klem <3

    14. Er nok ikke vår enda nei, hverfal ikke i Norge)) Sommer, sommer og sommer. Sol og strand. Det er livet det. løpe ute, kjenne solen varmer, bade i sjøen, ligge på stranden, klippe plen, høste bær osv osv. Det beste som finnes))

    15. Min matgale verden: Jepp, gjelder bare å finne riktig støvler, regnfrakk og paraply 😀 Alt er om hvordan man angriper ting, ikke sant 😀 Fint i Bergen. Og fint her. På forskjellige måter 🙂 Jeg må en tur til Bergen snart kjenner jeg 🙂 Og TUR, jess, gleder meg allerede til helga liksom 🙂 Klemmer <3

    16. Åh, magisk stemning ved songsvann da. Og nydelige vinterbilder. Her går jeg på jobb i snø og kommer hjem i regn, ikke godt å vite hva vi har, men sånn er nå vestlandet, og vi liker oss nå her 🙂
      Deilig på tur er det nå uansett 🙂 klemmer

    17. Åse Helen: He-he, deilig da .-) Det var sikkert fortjent 🙂 Med litt stapping mener jeg 🙂 Blir nok av hverdager etter hvert… med knekkebrød 🙂

    18. nei Tussi ser ut som en nedslått paraply når eg tar henne ut i drittvær—-hun smyger seg langs kantene og vil ikkje tisse og langt mindre gå på do……da holder hun seg gjerne til hun eksploderer og går på do for mange dager hahaha,men tisse ja det må hun jo. Merkelig hund 😛
      god middag sorry for hundeluftingssnakk 😛

    19. Ja han siste drar hjem til trøndelagen på torsdag. Jeg bakte sjokoladekake etter ønske og så hadde mannen min pynta en bløtkake. Første gangen han har gjort og den ble kjempe god 🙂 så nå sitter vi her stappa igjen da 😉

    20. cuskima: He-he, ingen Bergensere av dem nei… Hm… men nå er de vel litt tilvent etter hvert .-D Jeg har hatt skikkelig ARBEIDS-dag, på jobb altså 😀 Nå middag her 🙂

    21. natheless: Ja jeg er jammen glad vi har alle fire jeg også 🙂 Men liker våren best. ER født da, og så ligger liksom hele sommeren og venter der framme…Deilig å tenke på alt det som kommer 🙂 Og alt våkner og livner til 🙂 Fint <3 Men votter en stund til ja 🙂 OG det blir fint lys og mye morsomt å ta bilder av på vinteren også 🙂

    22. ja så eventyrlig ut…veldig vakkert med alle folkene på isen:D
      Ja siparegn heter det når det bare siler ned likssom uten stopp og det er tåkete..nå er det vel ikkje regn så eg skal løpe ut med hundejentene.
      Ingen av dem er Bergensere….en Kineser, en italiener og en spansk hahaha…..de liker ikkje regn 😛
      dagen var lat og avslappende klememtingene <3<3

    23. Therese Bråthen: Ja, jeg fikk tatt noen fine bilder, men mye ble ikke så fint også… Jeg må finne noen nye steder 🙂 Det blir kjedelig med de samme motivene… Jeg liker best våren jeg da 🙂 ER født på våren, henger kanskje sammen med det? Klemmer <3

    24. Lithanna: Er det vått og surt? Hm… Ja, her er det bare KALDT…i går hvertfall..MEN vakkert… Og våren lar nok vente på seg bittelitt… en måneds tid kanskje… Men jeg er superrask å finne vår når det virkelig gjelder altså 🙂

    25. cuskima: He-he, ja OVER THERE er det vel litt regn.. Her har det vært litt mer alminnelig vinter i dag…eller TREG vinter… Men i går var det så vakkert på isen der da vi kom ned igjen, alle folkene så ut som silhuoetter, svarfargete 🙂 Håper dagen din har vært god snupps <3 klemmer <3

    26. Vakre bilder hadde du da fått, og vinter er det enda. Jeg ble kald av å stå ute for å vente på en solnedgang som egentlig ikke kom???? Den forsvant i skyene kan man si, og i morgen kommer det snø sier de på tv. Så jeg har ikke ryddet vekk vottene enda! Hva jeg liker best? Alle årstidene egentlig, så får vi skikkelig variasjon!!!! 🙂

    27. Åse Helen: Har dere ENNå trønderbesøk 😀 Det var et langvarig besøk, men sikkert superkoselig 🙂 Ja, jeg hadde plutselig litt vårfølelse et par dager jeg også, men innen jeg kom meg ut var det vinter igjen… 😉 Men det er ikke så lenge til tenker jeg, og jeg skal si i fra når jeg finner de store vårtegnene 🙂 Jeg er tidlig ute med å finne dem nemlig 🙂 Hvordan kake skal du bake da? 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Stor klem<3 Så moro at du fikk deg blogg også synes jeg <3

    28. ladyaugust: Der er vi SÅÅ enig søs, jeg vil også ha våren, for den lover gull og grønne skoger, og DET liker jeg tanken på :- ) Ja, klart vi må på badetur i sommer, en skikkelig en 🙂 Og hestetur 😉 Klemmer søsklemmen <3

    29. Mitt liv som restehaug: Ja, jeg har egentlig veldig lyst på skøyter eller ski altså 🙂 Har ikke det, så mitt “ta-vinteren-tilbake”-prosjekt er foreløpig på foto og fot- tur-stadiet for det meste 😀 Men det er JAMMEN ikke lenge til våren kommer nei…det skal jeg love deg 😉

    30. Siv Svanem: Jeg liker også våren best 🙂 Sommeren på nummer 2, så kommer høsten…Men vinteren får liksom alltid sisteplassen….Litt dårlig gjort..For det er jo jammen mye fint da også 🙂 PEN hvertfall 🙂

    31. marita.: Ja, de siste bildene var helt på slutten av gårsdagen. Og det var helt spesielt lys rundt vannet der. Og det så ut som alle menneskene var kledd i svart på en måte 🙂 Helt nydelig lys da 🙂 Håper du har hatt en fin mandag 🙂 Jeg kommer rett fra jobb 🙂

    32. Maren Kvalvaag: Takk 🙂 Jeg tror også det 😀 He-he…Jeg er veldig glad i våren, fordi da ligger alt framfor meg på en måte 🙂 Det er litt godt. Så kommer nok sommeren som nummer 2 🙂 Men jeg driver og jobber med å få de andre årstidene opp litt i status også 🙂

    33. Dette VAR vakkert ja…….her er det null sne, tåke og sånn yr regn og veldig kaldt…eller sånn våttkaldt vet du…..helt vanlig høst vinter over here ;D;D;D

    34. Så mange fine bilder du fikk tatt i går 🙂 Litt kjipt at det ble kaldere igjen for jeg hadde fått skikkelig vårfølelse…men det er jo fint med vinter også da 🙂
      Her har vi fortsatt trønder besøk og nå skal jeg hjem å bake kake til han ene som har bursdag i dag.
      Fortsatt fin dag til deg og klem fra meg 🙂

    35. Jeg liker våren best såklart for da er hele sommeren ubrukt 😀 For noen nydelige bilder søs <3 Nå venter jeg som bare det på sommeren altså og da skal vi på badetur såklart <3 godklæmme 🙂

    36. Så utrolig fine bilder, må si jeg likte nest siste og det siste best faktisk 🙂 jeg liker best våren og sommeren tror jeg, men alle årstidene har sin egen sjarm. 🙂 <3
      Ha en super mandag 😀

    37. Så flotte bilder! Vi må nok belage oss på et par måneder til med vinter før vi kan håpe på våren.
      Jeg synes alle årstidene er fine på sin måte, men sommeren er nok favoritten min. Elsker lange lyse kvelder, mye tid/muligheter til å være ute, rosevin på terassen og båt-/strandliv. Alle disse tingene gir ihvertfall meg masse overskudd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg