Så står jeg her igjen da….

Litt blek om nebbet….og med magen full av sommerfugler….Og noen stikker opp og ut innimellom…så jeg må fange dem igjen…. Som du ser er sommerfuglene ganske fargerike…så  litt moro er KANSKJE på gang…. Det er mer dette med ikke å VITE ting egentlig….. Kan ikke si jeg er så VELDIG fortrolig med det…Liker best å ha litt kontroll selv må jeg si… Hvis ikke….så kommer sommerfuglene i hopetall med en gang…

 

Nå er jeg altså på vei på jobb-tur igjen.. Flagget er byttet fra svensk til norsk…og lit snø er kommet på bakken…  Men like fullt: en ganske LIK tur…. Bare en overnatting borte.. Ikke noe BIG DEAL.. Ikke noe å bli så skvetten for egentlig…. Men det er dette med all minglingen da…

Forrige gang jeg var på jobbtur, var det mingling med hundrevis av kolleger…som jeg aldri har sett…

Denne gangen blir det nok kanskje bar CA 100…Men selv det er litt i meste laget for mingling i mine øyne…

MEEEEN….nå er det sånn hverdagen min er blitt…og LITT spennende er det jo…Så derfor står jeg her med en bunch fargerike sommerfugler, som KANSKJE lover godt…med et litt skjevt smil….for jeg vet jo ikke HELT hva som skal skje…. 😉

 

Hva synes du om sosiale settinger hvor du skal forholde deg til masse nye folk?

Blir du fryktelig sosial og er stedets midtpunkt? Eller trekker du deg litt på utsiden, med magen full av sommerfugler?

 


#spenning #tur #sosialt #uforutsigbarhet #tegninger #fagligpåfyll
35 kommentarer
    1. Så mange spennende jobbturer du har vært på i det siste. Godt det var litt færre å forholde seg til denne gangen da. Det kan fort bli litt mye med så mange ukjente folk på et sted! Skulle ønske jeg var mer trygg i sosiale settinger, det er litt småguffent å mingle med folk man ikke kjenner. Men når man først tør så er jo folk stor sett veldig hyggelige, kanskje man får seg noen nye venner til og med!
      Jeg var på et event for en del uker tilbake og endte opp med gå rundt samme med tre ukjente jenter. Nå er vi venner på Instagram og jeg møtte faktisk på hun ene på Karl Johan her om dagen! Kjempekoselig å kunne slå av en prat 🙂
      Så det er verdt å prøve litt 🙂 Klem

    2. Veronica S: Settingen er jobb her, og faglige framligg. Og PLUTSELIG litt gruppearbeid, hvor man kanskje må være den som skal legge fram en oppsummering for 100 stykker… Sånne settinger liker ikke jeg… Og minglingen med veldig mange synes jeg også er slitsom…vil helst gå å snakke med kjente, men forventes jo at man mingler litt..Men med alt for mange blir det ikke noe nyttig av det heller tror jeg… Men i dag var det litt færre enn 100 og ganske så selvstyrt og avslappet det hele. Ble bare koselig 🙂

    3. Linda: Ja, jeg trenger nok å bli pushet litt innimellom, bare ikke FOR mye 😀 Da blir det ikke moro 😉 Jeg har gjort en del små-gufne ting som jeg ikke har lyst til…men venner meg ikke særlig til sånne ting som å snakke i forsamlinger… KLEM <3

    4. annebe: Nei, jeg er ikke sjenert jeg heller, og møter jeg folk sånn en og en går det fint, eller om jeg skal fortelle om noe jeg kan godt…for en liten gruppe. Men for mange, 20-100 , så kommer sommerfuglene om jeg vil eller ikke 😀 He-he.. Og spesielt om man liksom skal oppsummere noe som mange har pratet om.. Det har vært veldig koselig, mye bedre enn forventet, og jeg har vært riktig så sosial 🙂 Middagen var et kapitel for seg selv… Klemmer <3

    5. foreignerat50: He-he, jeg tror jeg hadde tatt greiere møtet med kongen 😀 han er EN, og en skikkelig kjernekar tror jeg:- )Men 100 stykker som skal høre på hva jeg sier…Nei, det synes jeg er verre 😀 Men det ble ikke noe sånt her 😀

    6. Mariann Sæther Tokle: Ja, man finner sine løsninger 🙂 Jeg må helst ha 10 personer jeg…da kan jeg stå eller sitte eller hoppe…Men over det er jeg ikke spesielt komfortabel nei… 😀

    7. Joda..men spørs om hva settingen er. Jeg er en ganske sosial sjel så kommer lett i kontakt med andre..men noen ganger kan jeg bare stå på sidelinjen og se.

    8. Så bra da 🙂 Av og til er det litt godt å komme seg ut av komfort sonen og. Herlig følelse etterpå.
      Kos deg masse på middag. STOR klem

    9. Nå ser jeg av svara over her at det ikke ble så ille ..og det er jo bra :)…Som du vet liker jo jeg det stille og rolig ..særlig etter jegble syk…men jeg er ikke sjenert..så har ikke problemer med å prate i forsamlinger..men er ikke så veldig glad i det heller ..og jeg er heller ikke glad i å legge frem ting som “gruppa” har kommet frem til ..jeg liker best å snakke på vegne av meg selv….
      Håper det har vært kos med overnatting og middag og slikt 🙂 Klem <3

    10. Artig med litt eventyr:)
      Jeg gruer meg egentlig ikke så mye i sosiale sammenhenger. Men hvis jeg skal vise meg for kongen, det blir vel litt annerledes:) Da har ikke jeg fått sove 🙂
      Lykke til!

    11. Ja, akkurat det med gruppearbeid og presentasjoner er litt skummelt. Jeg kan rett og slett ikke presentere noe for jeg kan ikke stå, i så fall må jeg sitte for jeg skjelver sånn. Når jeg står på scenen og spiller revy må jeg ha noe foran beina. En gang var det et tørkestativ og en annen gang en kirkemur,hehe. Eller jeg må sitte, da går det fint:)

    12. rundtomkringtrorjeg: Jeg er på en pålagt jobbtur, ikke noe jeg velger :- ) Og greit å være sosial med folk man kjenner synes jeg 😀 Hvis man er 600 stykker på en jobbtur, og man skal mingle med alle dem, synes jeg det er slitsomt og ikke tror jeg at jeg blir så veldig kjent med dem heller. Jeg har ikke noe angst for folkemassene, liker bare ikke å måtte holde innlegg om et tema for så store grupper…på sparket kanskje også. MÅTTE legge fram noe som en gruppe har kommet fram til eller noe sånt…Slike ting. Men ellers liker jeg folk altså 😀 Da er du heldig om du synes det er greit å ta ordet i store forsamlinger. Jeg har holdt mange taler, frivillig, selv om jeg gruer meg veldig. Men faglige sammenhenger vil jeg helst slippe så store grupper.. Lucky you 🙂

    13. Nemi Rebella: Helt enig, jeg liker best kjente jeg også Eller EN og EN som jeg ikke kjenner. Men ikke 80 ukjente på en gang, eller 800. Og som man MÅ prate med… 😉 Men her var det nok mer 80 og vi får lov å være så fluer vi vil egentlig denne gangen 😀

    14. Helge: Hei der var du ja 🙂 Ja, jeg kjenner jo noen litt godt. Og noen ikke særlig i hele tatt. Hvis det er mest sosiale ting går det greit. Men å måtte si noe høyt i mikrofon foran alle, et innlegg eller noe sånt, liker jeg ikke. Venner meg ikke til det, og da blir det mye sommerfugler. Men det ble ikke noe sånt heldigvis i dag :- ) Liten pause nå. Så middag. Ha en fin kveld du også 🙂

    15. cuskima: Jeg er på tur NÅ. Nettopp ferdig og har en time på rommet 🙂 Jøss så deilig med sol da, var her også…men da var jo vi INNE 😀 Klemmer <3

    16. Linda: Det har vært mye mer kos enn jeg forventet, er nok noe med LITT mindre forhold enn de 600 jeg møtte forrige gang 😀 Jeg liker IKKE ta mikrofon og stille meg opp å snakke…Uansett om jeg er utdannet lærer 😉 I dag har det vært mest forelesninger og litt koselig lunsj. Nå snart middag 🙂

    17. natheless: Ble ikke noe press om å holde noe innlegg for alle 100 heldigvis, så det har gått greit :- )Mest forelesninger og sosial mingling som har gått veldig greit 🙂 og koselig <3

    18. vaniljeogpepper: Ja, hvis det er i noen små sammenhenger liker jeg å være midtpunkt, helt greit, men å måtte stå å holde innlegg om noe man ikke kan noe om, på sparket, etter gruppearbeid og sånt…LIKER dårlig… Men slapp i dag, så helt greit 😀

    19. Mariann Sæther Tokle: Ja, greit å ikke kjenne folk i mange sammenhenger, hvis man får lov å være litt usynlig, men vi MÅ være veldig synlig innimellom, den delen jeg ikke liker så godt… 😀 Det har gått veldig greit. Ikke synlighets-press i dag :DHe-he

    20. ladyaugust: Nei, samme jobben,men jeg har fortalt deg tror jeg at den er litt endret? Med at det ikke er faste elever og litt annet ikke sant? Jeg forteller mer på bakrommet 🙂 Jeg kunne trengt usynlighetskappe av og til, men i dag trengte jeg ikke likevel 😀 Hi-hi Klemmersøsklemmen <3

    21. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg kan være trygg på at det jeg skal snakke om er greit, men liker dårlig å stå foran 100 stykker uansett… Og i dag ville det kanskje være temaer jeg er usikker på også…Men det har gått veldig fint 🙂

    22. Er ikke det lit av meningen. altså og forholde seg til nye mennesker i sosiale settinger? Midtpunkt erll på siden, hmm begge deler kansje? sommerfulgel har vel alle iblandt, men har ikke angst for store folkemasser som du må forholde seg til, kansje du skal ha en apell …osv? har ikke noe imot det)

    23. Det spørs i hvilken sammenheng det er og hvor godt mn kjenner de man skal reisen sammen med. Men jeg tror at det etterhvert ville ha gått greit men kanskje ikke over lang tid. Man må forberede seg på slike ting. Ikke alltid like lett – å stå der helt alene sammen med mange andre.
      Ha en fin kveld.

    24. Kjenner meg igjen ja, ha en riktig god tur, det går så bra skal du se. Første minuttene er alltid værst, og husk, det er ikke bare du som har det slik, er sikker på at 97 % av de andre deltagerene er like spente og nervøse som du.

    25. Magen min har sommerfulger bare ved tanken. Jeg må jo møte i sånt i mellom, men liker nok bedre mindre samlinger. Du fikser det med æren i behold tenker jeg.

    26. Hmmm ,ja jeg ville vel hatt en og annen sommerfugl-men så hadde det kommet på hva slags tilstelning dette hadde vært.Jeg kan i grunn finne meg selv i begge situasjoner ”centerpiecen’ og ”wallflower” ,hehe :)) Lykke til <3

    27. HÆ er det ny jobb på gang? Litt sommerfugler er bare fint men når det blir elefanter med vinger er det værre . Håper dagen din blir superfin søs <3 Her har jeg egen usynlighetskappe og såklart kan du låne den om du vil <3 gooooodklæmme 🙂

    28. Jeg har en tendens til å havne i midtpunktet…
      Om det er meningen eller ikke så skjer det stort sett hver gang. Er kanskje av den grunn at jeg er ganske trygg på meg selv når det kommer til emner jeg vet hva er.
      Dessuten er jeg slik at jeg lærer ganske fort. Tar nye ting til meg, og dermed virker jeg nok mere beviten enn hva jeg kanskje er.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg