Må man testes i enhver situasjon liksom….? ;-)

Ja, jeg bare lurer….?

Når man nå en gang er skapt sånn at man må stues sammen inne på ET sted….for å gjøre “sitt fornødne” i hvert sitt avlukke…….Og bare det er slitsomt nok for noen vet jeg…Og presse seg inn i en bås…hvor døren går innover, og det er så trangt innpå der at man faktisk må rygge inn for å kunne eventuelt å få satt seg…Og bare DET er det jo litt av en utfordring å finne ut av…

Og når man så har kommet seg på plass, og enkelte sjenerte sjeler gjør alt de kan for ikke å HØRES der inne…..med kremt og papirkrølling og alskens kamuflasje-lyder….

 

Men ikke nok med det…men når man kommer ut skal man testes i full offentlighet, en slags IQ-testing…. i alskens maskiner og automater…

Første lure-test er såpemaskinen og VASKEN. Hvordan få vannet til å renne etter at du har klart å klisse deg inn med masse såpe???

Noen steder må man trykke på noen knapper her og der…Noen steder må man bare stikke hendene under springen og så begynner det av seg selv…Og vanlige knotter som de hadde før i tida kan du bare glemme…Så hvis du får øye på noen sånne et sted, så er det antagelig ikke til å SKRU på lenger, for å få ut vann… Men er fylt opp med marsipan eller noe annet rart…

Så da står man der da…Og trykker på allverdens flekker på veggen der, i håp om at det er en veldig moderne form for knapper til vann-kranen eller noe… Eller man stikke hendene nesten NED i sluket i håp om at det skal komme ut noen vanndråper av det du TROR er en kran på veggen der….

 

 

Hvis du endelig har klart å bli søkke våt…både på hendene og buksa…. så er neste test å få tørket seg…

Det er en boks på veggen der… Men sånn med en gang er det umulig å se om den skal gi fra seg LUFT eller PAPIR…eller til og med kanskje stoff…. Så er det PÅN igjen liksom…. Med vifting og vinking og vill gjetting på hvordan man skal få noe ut av den boksen og i hvilken retning det vil komme……Og man vil jo helst ikke se TEIT ut heller…Så man stikker jo hendene inn der på en litt “verdensvant” måte…

Og har du flaks, så er det rare symbolet på maskinen et forsøk på å vise en hånd…og ikke en blomst eller noe rart… OG så kan du jo bare gjette på om det skal komme luft, papir eller noe annet rart… Og har du enda mer flaks så finner du også ut på første forsøk HVOR på boksen du skal vifte 😉

Jeg liker ikke spesielt godt disse do-lekene eller testene….

Gjør du?

 


 

#do #wc #automater #maskiner #tester #funksjoner #knapper #innstillinger #tekniskinnsikt #tegninger
48 kommentarer
    1. lulltove: Ja, det er litt sånne ting jeg mener, når man så vidt er borti eller beveger på seg…så kommer det luft eller papir eller hva som helst…uten at man er forberedt …. Og så har man vent seg til det, og står og venter med hendene under en helt alminnelig papir -boks plutselig 😀

    2. Det var bare såååå overraskende siste teknologi at jeg ble helt satt ut 🙂 automatisk såpe og papir som bare hoppet ut når du kom nær beholderen…..

    3. Moving On: Ja, det er fryktelig irriterende, og litt klomsete føler man seg 😀 Jeg får som regel tørket meg og vasket meg til slutt…Men at det skal være så vanskelig altså 😀 Får ta med eget papir i tilfelle 😀

    4. Tattavkvinnene: Jeg er ikke veldig hysterisk på sånt, vokst opp i en tid hvor det å vaske seg var like greit som å dusje. Jeg får nok for mye baktetier på meg, jeg tar overalt etter å ha vasket meg. Men jeg er nesten aldri syk… 😉 De do-situasjonene her er bare komiske 😀

    5. Hahah!! så godt forklart og beskreve som dette har jeg ikke sett noen gjøre det før.
      hadde de no kunne vørt en og samme leverandør og merke bruksmetode, men neijda.. iq test på høyt plan på enkelte plasser :p haha
      men det værste synst jeg er d papirholderene, når det ikek funker og en står det som en annen tulling og vinker til maskinen, er ikke få ganger jeg tørker meg på genseren og går videre! hahahaha

    6. Elin Slåen: Du er som oss andre her, liker dårlig disse testene. Jeg finner jo ut av det, men må liksom se etter andre eller styre veldig først :-/

    7. Hoho, morsome beskrivelser! Det har blitt veldig mye moderne greier på offentlige toaletter, men egnetlig er jeg veldig glad jeg slipper å ta på kraner ol. som andre har tatt på etter de har vært på do. Jeg er av den typen som liker å åpne døren på vei ut med albuen i frykt for å få en ny runde bakterier på hendene. Haha! Det er bare sånn når det kommer til toaletter da, og sånne rulletrapp håndtak! Ugh, de orker jeg ikke ta på x)

    8. Jeg hater å gå på offentlige toaletter! Jeg gjør det kun i krisesituasjoner, der jeg har drukket så mye at jeg nesten er gul i øynene!
      Og alle disse idiotiske maskinene? Hvorfor lage de så kompliserte! Ikke for det, jeg er passe fornøyd med at jeg slipper å ta på alt det alle andre har tatt på (det er ikke rart man får snørr i nesen liksom), men litt mindre komplisert kunne det vært visse steder! Og dørene BØR gå utover! Ærlig talt. Hva hvis noen besvimer der inne? Skal du da gå inn til naboen da og dra vedkommende ut under veggen (det er jo stort sett et hull der- sikkert fordi det alltid mangler dopapir på en av båsene, slik at man kan være så snill å bare stikke hånden under med litt papir) og så ut gjennom den døren i stedet for? Nei, disse greiene syns jeg ikke særlig om!
      Og spesielt ikke disse tørkegreiene der det på en måte er et “håndkle” som sitter fast, så må du bare dra litt i den for å tørke hendene og når du er klart så liksom drar den seg inn og gir en tør flekk til neste mann- kan du tenke deg hvor sykt mange bakterier og ikke minst møkk fra de som ikke vasker hendene godt nok det er på disse???? Da går jeg heller ut der i fra med våte hender.

    9. Ritamarita: Ja, greit med hverdag igjen også 🙂 Jeg har vært på jobbtur, og det har vært artig også 🙂 Lært litt og mye sosialt 🙂 Neste uke er det full rulle med elever inne på deltidsopphold. Koselig 🙂 Det er jo derfor jeg ER der 🙂 Klemmer tilbake solstrålen <3

    10. Ja, det gjør jeg også 🙂 Men pleier som regel alltid å klare å holde meg 🙂 hehe Men det kan være vanskelig, men da vasker jeg toalettet før jeg setter meg ned noen steder 🙂

    11. Nemi Rebella: Ja, noen ganger må man bare ordne med seg selv liksom…Jeg husker som sagt at jeg måtte vaske rundt overalt…med hjernehinnebetennelse…det var dritt overalt….:-P Og jeg kunne ringe og ringe men ingen kom eller hadde tid…

    12. Ritamarita: Nei, ofte sånne tørke -steder er ødelagt også…det kommer ikke ut papir likevel `?osv .-) Men jeg blir mest lattermild og synes det er komisk 😀 Håper du har hatt en fin dag, og UKE?:-) Som gikk? Ønsker deg en kjempelørdag <3 klemmer <3

    13. lulltove: He-he, det skulle jeg gjerne ha sett 🙂 Hvordan problemer du sto overfor der 🙂 Jeg dummer meg stadig ut jeg også 😀 Men det er mest komisk da 🙂 Stor klem og kos å se deg igjen <3

    14. Der har jeg dummet meg ut mange ganger 😉 Spesielt i en liten avsides landsby på Kreta. Der var alt fra 1800 tallet unntatt doen, den var hightec, mye mer enn det jeg noen gang har sett her hjemme :)))

    15. Linda: Ja, ikke sant, der sa du det 🙂 En vitenskap rett og slett 😀 He-he… Og jeg har ikke den utdannelsen ennå liksom 😉 Moro at så mange skjenner seg igjen i den litt håpløse situasjonen, som er ganske komisk også 😀

    16. Hehe, kjnner meg igjen, skal det liksom være en viteskap å komme seg helskinnet ut fra ett toalettbesøk?
      Nei det skal ikke være lett å finne ut av all dette nymotes greiene 🙂

    17. Veronica S: Ja, noen ganger må man se på andre, og håper liksom i forkant at noen kommer og viser….så man kan herme litt i det stille 😀 Hi-hi Nei…tullete…så fancy trenger det jammen ikke være på en DO liksom..

    18. annebe: Uff, det med veska da. Ja, man lærer etter hvert 😀 Men det er så mye rare vrier at jeg til slutt står og vifter når det ER vanlige papirholdere 😀 Da kommer det INGENTING ut…og plutselig får jeg øye på en liten papir -snutt man kan dra i 😀 Jeg hadde også fått panikk inne på et sånt do. Samme fancy greiene på doene på togene her… Jeg sjekker at jeg skjønner alt der inne og med låsen…FØR jeg låser den igjen 😀 Vil ikke bli der inne 😀 Gjenkjennelig for de fleste dette her visst 😀 Klemmer stor lørdagsklem <3

    19. Therese Bråthen: Noen ganger er jeg mange timer på et shoppingsenter, og da er det vanskelig å holde seg, hvis man skal på kafe og sånt. Eller hvis vi kjører innom et sted på en lang kjøretur…Jeg kommer opp i sånt stadig jeg 😀 Dagen har vært super så langt 🙂

    20. rundtomkringtrorjeg: Jeg stopper opp og tenker over alle sånne rare ting, og situasjoner 😉 Moro å skrive om, og tydelig mange kjenner seg igjen 😀

    21. margarites: Ja og noen ganger strå jeg og vifter og venter på at det skal komme lufte…men ingen luft kommer… og så viser det seg at det PLUTSELIG er en helt alminnelig papir-boks, hvor du må dra ut litt papir SELV 😀 hi-hi Ikke lett. Og tenk munnskyllevann du, på en do 😀 Ja, sånt har vi ikke her hvertfall 😀 Ha en strålende dag 🙂 Klemmer <3

    22. foreignerat50: Ja, vi må jo bare henge med så godt vi kan 😀 Og så får vi heller bare le når vi står der og leter etter både vann og tørk 😀 Ha en fin dag du også Joy <3 klemmer <3

    23. natheless: Ja, lurt å ha med noe eget 🙂 For du kan aldri være sikker om det finnes noe 😀 Ja, sånne hull i gulvet kan jo også by på problemer, men der er det hvertfall vasker på vanlig måten fremdeles 😀 Hi-hi, ja var meninga å gjøre det litt morsomt da, for det er jo ganske komisk også når man står der og vifter 😀

    24. Helge: Ja,viktig at det er rent inne der også. Men når man ikke får vasket seg selv en gang fordi man ikke FINNER vannet nesten…så er det enda verre 😀 Håper du har fått deg en fin skitur i dag da 🙂 Her var det også masse snø når jeg våknet, og faktisk sol her i dag 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    25. V for Vendetta: Ja, det kan bli ganske sosialt innimellom… 😀 Jepp, man må se på andre for å finne ut liksom…eller tørke av såpa på noe du har i veska og gå et annet sted 😀 Moro å se at mange har blitt engasjert her 😀 Det betyr at mange har opplevd det samme 😀 Gjenkjennbart 🙂

    26. Nemi Rebella: Ja, bryr meg ikke SÅ mye om lyder og sånt jeg heller..Men disse fancy greiene man skal finne ut av, DE irriterer en smule.. Man finner jo ut av det etter hvert, men man må styre en del først 😀 Jeg har også ligget på rom med en sånn gammel dame.. Og hun hadde diare hele tida og så dårlig, så jeg måtte nesten gjøre rent på do etter henne.. for sykepleierne hadde ikke tid…og vaskepersonell kom en gang om dagen… Kan du si fra til noen da? om henne…Umulig å få enerom?

    27. Åse Helen: Jeg har vært på kafe i dag 🙂 Koselig 🙂 Jeg er ofte på shoppingsentre og det er ofte der det er sånne forskjellige innretninger…Her i hovedstaden har det vært sol i dag 🙂 Håper du har kost deg på shopping og er klar for besøket 🙂 Stor klem <3 🙂

    28. Min matgale verden: Ja, jeg synes stadig det er noen nye finesser, og jeg aner ikke hvorfor de skal gjøre det så innviklet 😀 Noen ganger er det ikke en gang en kran 😀 Takk skal du ha 🙂 Jeg har vært på kafe i dag :- ) og truffet venninne <3 Koselig 🙂 Stor lørdagsklem

    29. Er ikke fan av offentlige toaletter i det hele tatt. Spesielt ikke disse med nymoderne finnesser for eksempel.. husker jeg stod på kino doen en gang og kunne ikke forstå hvordan vasken gikk på. Måtte stå og vente til det kom en annen sånn at jeg kunne se..haha.

    30. ..hahaha..kjenner igjen mye av det her ja 🙂 når det var helt nytt med det at vannet kom når du tok henda under …satte jeg veska mi oppi og den ble kliss våt…kan le av det nå..men var ergelig der og da…Men søstra mi gjorde det enda verre..for hu var på et tog fra London og gikk inn på en do…men fant ikke knappen til å åpne dørene med…så hu fikk dratt dørene fra hverandre og ødela hele mekkanismen…konduktøren kom..men di fikk bare beklaget og løp videre for å rekke flyet …(var derfor hu fikk panikk og måtte fort ut )..hehehe..Klem fra meg <3

    31. Dette lyder veldig kjent! Og jeg minnes en spesiell episode – i Houston på en megafin golf klubb – hvor jeg vasket hendene med munnskyllevann! Jeg stinket peppermynte lang vei etterpå, selv om jeg oppdaget flausen min og prøvde å vaske bort lukten med såpe etterpå… Hvorfor må det være så mange valg på sånne fisefine steder, at ikke vanlige folk skjønner hvilke dispenser som er såpe?… Vanligvis tar jeg med meg papir inne fra toalettet og ut til vasken, sånn at jeg vet jeg får tørket hendene etter vask. For som du sier det er ikke gøy å stå der å vifte med hendene, når man egentlig skal trykke på en knapp for å få ut papir eller den slags. Hvorfor kan ikke ting være likt på sånne doer? For enkelthets skyld? Ha en flott dag. Klemmer <3

    32. Det verste jeg vet, så jeg har sikret meg med papirlommetørklær og antibaksavietter i veska. De har jammen kommet til nytte mer enn en gang. Man må jo snart ha utdannelse for å gå på do? I utlandet kan det bli enda større utfordringer med hull i gulvet i stedet for do og toaelttpapiret det må man ta med seg fra gangen (innlåster toalettruller må du vite) ffffføøøøøøøøøøøøøøøør man går inn!!! Men jeg må le av dine søte tegninger da!

    33. Stort sett går det greit, spørs hvorn man er. Hvis man bruker wc på et kjøpesentra så skal det være pent og rent der, nok av alle slags papir. Men det er ikke alltid det er det og det er noe dritt og ikke ha wc-papir når man trenger det, men det er sjelden at jeg har opplevd det. Men det hele har med hygiene og gjøre. Man bær ta seg god tid på en slik plass. Vaske seg godt, bort med baketerier. Det er et sted i hverdagen som man setter pris på selv om man ikke er der lengere enn nødvendig. Det ble hvitt ute, nå blir det frem med ski og akebrett. Ha en fin dag.

    34. Hehe, herlig innlegg Frodith 🙂 Dette har jeg møtt flere ganger på større steder som kinoer og Oslo Spektrum (nå sist) … Jeg har sett at det nærmer seg “tester” på å få skylt ned i toalettet også som kan by på utfordringer :/ “Trekk opp dings, trekke ned knott” er long gone på selve doene, nå er dette en anretning på veggen.. EN ELLER ANNEN VEGG 😉 Bare å lete så godt man kan og håpe at man finner den…
      Hvorfor offentligle toaletter skal være så moderne at ingen forstår de lenger DET forstår ikke jeg, men det oppstår smalltalk med fremmede da hehe.. Det er kanskje positivt. “Unnskyld, vet du hvordan man får på vannet her eller??” 😉

    35. Jeg hater sånne hårtørkere for hendene o_O Tørker bare på buksa jeg :3
      Hmmm, her tror jeg ikke det finnes en sjenert sjel på dassene rundt omkring her. De prompes og sjites mens de babbler i telefonen med bestemor eller naboen. Jeg driter egentlig i det jeg også, bokstavelig talt xD
      Akkurat nå er jeg mest frustrert over nabokjærringa her som sikkert er godt over 70 år, og som enda ikke har lært seg og vaske hendene etter do-besøk, og ja, vi deler dass! ÆSJ OG FYSJOM -_-

    36. God morgen 🙂
      Hi hi, det hørtes komplisert ut. Jeg har ikke møtt sånne utfordringer. Går som regel på do på bensinstasjoner når jeg er ute og farter og der har de ikke sånne fansie greier.
      Hva skal du gjøre på denne regnværsdagen? Vi skal vel ut på siste salgs shoppingen i dag, og så får vi besøk i kveld.
      Håper du får en fantastisk fin dag i hovedstaden 🙂 lørdagsklem fra meg 🙂

    37. Haha, kjente meg godt igjen der. Jeg står og ofte og vifter litt sånn verdensvant og selvsikkert, på noe jeg ikke aner hvordan virker. Alt skal være så nytt og stilrent….uten NOEN form for bruksanvisning! Sikkert laget av noen eplekjekke-arkitekter som kun tenker design, og ikke bruk 🙂 Hehe, bra skrevet 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg