Hva VIL de egentlig?

I går suste jeg gjennom Oslo City på morgenen… og det i seg selv er nå en daglig foreteelse og ikke så mye å lage noe stort HOLOI av liksom… Men da jeg føk forbi et utstillingsvindu….fikk de små grå noe å tenke på igjen…Dette hodet har det med å sette i gang litt rare tankerekker innimellom…Men jeg er overbevist om at andre tenker litt på sånne greier innimellom også…

Jeg har tidligere hatt en liten føljetong som gikk på bloggen her…. som også handlet om utstillingsvinduer…og rare Mannequin-dukker..

…og at det måtte finnes en gal Dukkemaker et eller annet sted som satt og pønsket ut Gale dukkeideer…. For poenget med slike rare dukker kan da ikke være å SELGE noe?? Kan det? Et litt forvridd syn på kvinner….tror du ikke? 😉 Jeg fikk aldri tak i Den Gale Dukkemakeren…men har ikke gitt opp…

 

Vel, historien om Mannequin-dukkene skal jeg ikke inn på igjen her og nå…..

Men i går da jeg føk forbi utsiden av Oslo City og så denne NYE utstillingen… så må jeg spørre deg…For jeg tror INGENTING som gjelder salg og inntjening er tilfeldig…

 

Hva tror du denne utstillingen skal bety?? Hva vil de egentlig??  Jeg tror nemlig IKKE at dekoratøren og “idemakeren” bak en utstilling bare har sagt:

“Vi bare slenger inn noen fargerike pinner….så blir det fint”….

Nei…de har nok en ide… De VIL noe….men hva??

 

Hva tror DU er tanken bak alle disse fargerike pinnene på kryss og tvers?

Tror du det har noe med forsøk på reklame og salg og gjøre, eller tror du det er litt mer tilfeldig?

Hva assosierer du med disse fargepinnene?

 

(jeg har så klart noe JEG tenker på når jeg ser de, men de får du vite senere…)

 

 

 

#utstillingsvindu #salg #dekorasjon #penger #ideer #mannequindukker #utstilling
34 kommentarer
    1. margarites: Dette utstillingen var på utsiden av Oslo City 🙂 Jeg har skrevet hva JEG tenkte 😀 På neste innlegg 🙂 Jeg tror det har lite med salg å gjør det jeg tenkte hvertfall 😀 He-he

    2. Hjelp her er jeg helt blank. Er det hos Vero Moda de har denne rare utstillingen? De har hatt litt av hvert her før i hver fall. Tror kanskje de får folk til å stoppe opp, og lure på “hva i alle dager?” for så å gå inn for å se hva de virkelig har.. Salgstriks med andre ord. Tror sånne dekoratører har en litt overkreativ hjerne av og til 🙂

    3. ladyaugust: He-he, ja og hvis du går inn på innlegget jeg nettopp la ut så ser du hva JEG tenkte 😀 He-he Klemmer i vei med begge armer <3

    4. Der tror jeg vindusdekoratøren har gjort en blemme hvis det er et salgstrix liksom, for jeg får ikke så mye ut av det og når har jeg vridd hodet ganske så lenge haha men spennende med lys ut fra en by såklart <3 gooodklæmme 🙂

    5. Tattavkvinnene: He-he, fyrverkeri, ny variant 🙂 Det er jo ingen fasit her, jeg er bare nysgjerrig på hva andre tenker når de suser forbi 🙂 NÅ kommer snart min også 😀

    6. Har sett disse utstillingene og skjønner ikke helt greia selv heller. Ofte er det jo i det minste noe fint, til jul var det vel de store hvite kulene, og det ser jo litt ut som snø 🙂 Men dette her aner jeg ikke hva de vil med. Kanskje det er fargetråder som symboliserer fyrverkeri? I don’t know x) Er spent på hva du har kommet frem til her! Hehe

    7. Veronica S: Den var fin den tanken om fargerikt fellesskap da 🙂
      Det har altså vært SÅ mange rare dukke-utstillinger der nede på vero moda, jeg skrev MAAANGE innlegg om det 😀 De hadde nebb, og som her.. lampeskjermer… Og hva er tanken bak DET liksom :-D? Ikke salg hvertfall 😉 Men nå dukket det plutselig en rar tanke i hodet mitt når jeg så disse pinnene. Fargerikt fellesskap ja, en god ide 🙂

    8. Moving On: Jeg har skrevet minst 5-6 innlegg om rare dukker på Vero Moda skjønner du. Og alle hodene er så rare, Enten lampeskjermer, eller bare saueull over ansiktet og alt, eller Minni Mus- ører/hår osv…Mye rart 😀 NEBB til og med en gang 😀

    9. Hahaha ja det var de også da..
      åå jeg var en plass her for litt siden ( husker ikke hvor) men der var de rareste dukkene jeg hadde sett.. hvite, med småå ansikt og brune armer – såg ikke ut!!

    10. Moving On: Spørs om jeg tør det 😀 Da skulle jeg i tilfelle hørt om de rare dukkene på vero moda, som jeg har skrevet så mange innlegg om 😉

    11. haha ja blir spennende og se hva dine tanker er om dette her i kveld da:D
      løp inn på kontore og hør hva tankene er, da får du nok reaksjoner på det også!! haha HAdde vært morro og lest om de reaksojnene også, for ikke snakke om at du hadde vært VELDIG modig! 😀

    12. Moving On: Hi-hi, jeg har også mine tanker og de kommer senere i kveld 😀 Kanskje jeg skal stikke innom hovedkontoret på Oslo City og spørre om hva de egentlig har tenkt her 😀 DA hadde jeg vært litt modig 😉

    13. tenker at kunstneren har tenkt noe sånnt jeg, at vi andre skal gå rundt og tenke på det.. hva kan det være, hva kan det bety? forestille?
      Kanskje det ikke er noe fastitt?
      Men det første jeg tenkte når jeg såg dette var Lego starwars ( etterfulgt av den ekte star wars) der er det jo svert alle vide farger 😛

    14. Dette er en dekoratør som gleder seg veldig til neste Star Wars film, helt klart lys sabler som det fektes med i bakgrunnen og de siluettene foran er landskaper
      hihihi
      <3

    15. annebe: Herlig forklaring <3 Det har jo faktisk med KLÆR og salg å gjøre, det med motefarger og sånt 🙂 Jeg tenkte noe annet i det jeg så de, men har INGENTING med klær å gjøre...He-he Kommer en snutt om det senere 🙂 Ha en flott dag du også <3 klemmer <3

    16. Lithanna: Ja, han dukkemakeren har for så vidt gitt seg litt, tror han har flyttet til din by 😉 Nei, nå er det disse pinnene som er det store mysteriet 😀 Må ned å spørre en dag jeg altså, hva de skal bety 😀

    17. Fru Stussli: Ha-ha, ja DET var en herlig forklaring 😀 Det er noen skjulte meldinger ja, du er enig i det 😀 Sånne greier med lampeskjermer på hodet eller pinner i et vindu, klart de har en skjult agenda 😀 men å finne ut HVA er ikke bare lett nei 😀 He-he. Jeg tror nemlig også at heller ikke denne gangen er planen å selge noe…men å formidle noe annet rart..:De må ha for mye penger å rutte med der på Oslo city, trenger faktisk ikke å selge noe som helst for å få det til å gå rundt 😀 Klemmer med “nyve” i pannen 😀

    18. Jeg tenker solstråler og motefarger for våren 🙂 for at man skal få lyst til å friske
      Tror forresten lampeskjermene er der for å få deg til å stoppe opp å se på klærne..hehe..
      Ha en fin og kreativ dag 🙂 Klem <3

    19. Ja du bor i byen med litt av hvert i så, det er vel ikke alt som overrasker like mye lengre? 😉
      Gale dukkemakere har vi nok her i byen også 😛 He he

    20. Ah et mysterium!
      Jeg tror dette vinduet innholder kryptiske beskjeder til spionene fra verdensrommet. En slags fargekode.
      Disse spionene skal snart reise hjem til egne planeter og for at de skal vite hvor de skal bli beamed up har sjefen (som skjuler seg bark tittelenbutikkvindudesigner her nede på jorden)satt opp dette mystiske vinduet. De forskjellige fargene markerer hvem som skal stå hvor. Skal du foreksempel hjem til planeten vestaforblåne ja da skal du stå der den gule lyssabelen peker. Skal du derimot til planeten langtbortivekkistan så må du passe på å holde der den lilla staven peker osv. Alle disse byggningene vi ser silhuetten av er jo en egen kode for hus i Oslo. De trenger ikke ligne på de reelle husene.
      HA-HA og han sjefsfyren trodde ikke vi jordboere kunne avsløre dem!!!
      Ha en mystisk og fin onsdag!
      Mange lure klemmer

    21. rundtomkringtrorjeg: Nei, jeg VET ikke jeg heller. Men de hadde puttet inn disse fargerike stengene, mot noen hvite GLITTER- baller som var der før…og jeg er sikker på de har tenkt noe LURT 😉 Jeg har nok ikke gjettet riktig,men dere skal få vite senere hva JEG tenkte med en gang jeg så de “pinnene” 😀

    22. V for Vendetta: Herlig! Liker at folk får en ide med en gang de ser sånt. Jeg fikk nemlig også en assosiasjon når jeg gikk forbi 🙂 Ikke at det er det DE har tenkte akkurat, eller at det har noe med salg å gjøre akkurat, men jeg fikk en assosiasjon. Forteller senere så klart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg