Frodiths Foto-challenge – Dag 5

 

Jeg kunne lagt ut SÅ mange bilder her…

For jeg er jo sjefen bak prosjekt: “Ta vinteren tilbake”!!

Og jeg har jo lusket rundt i måned etter måned, for å bevise for alle og enhver hvor fantastisk

vinteren kan være også…Jeg har knipset og løpt, i søle, is og snø…Og bevist for deg at :

Vinteren den er en årstid som GJELDER den også!! MEN….

 

…I dag har jeg valgt et par bilder fra mange år tilbake…

Jeg var på Ringebu…Det var en spesiell stemning…

Jeg og søsteren min var på besøk på folkehøyskolen hvor min nevø gikk…

Det hadde skjedd noe som var trist i forkant av turen, så  denne turen var ganske så spesiell.

Ute var det sikkert nesten 40 kuldegrader…Føltes sånn i hvertfall..

Det var SÅÅÅ kaldt at det rimet/krakkelerte på linsa før jeg rakk å ta bilder….

Jeg prøvde igjen og igjen…Men negl-spretten skvatt og linsa nektet…. en stund….

 

…til jeg til slutt fikk et brukbart bilde…

Dette bildet inneholder masse minner…det var vinter… det var rim i håret…det var trist…

men det var også masse nytt håp <3

 

 

 

 

 

#foto #fotochallenge #fotoutfordring #vinter
48 kommentarer
    1. Elin Slåen: Ja, det første er liksom det som var hele det merkelige fenomenet…med bilder som frøs til is liksom… Og det andre ble bare fint, fordi jeg klarte å få noe UTEN det rimet på 😀

    2. Jeg syns det øverste bildet var utrolig flott- det gir en stemning jeg ikke helt kan si med ord, man liksom bare føler! Wow liksom 😀 Det andre bildet var så klart flott det også 🙂

    3. Kristin: Ja, du er i gang og med du 🙂 Og det er mange andre med også 🙂 Jeg skal lage en ny oppdatert linkeliste over hvem som er med 🙂 Klemmer <3

    4. Det var to virkelig flotte vinterbilder! Stemningen på det første bildet ser helt magisk ut! Fint å kunne fange så fine bilder, når det er triste minner i forbindelse med de <3
      Jeg har faktisk klart å være med på utfordringen din for andre dag på rad nå! 😀
      Klemmer <3

    5. Ritamarita: Ja, NOEN premier ser jeg at det blir 🙂 Helt ut i fra hva JEG liker da 🙂 Første gangen jeg gjør det på den måten. Men hadde jo ikke trengt være noen premier heller. Men jeg har lyst 🙂 Klemmer <3

    6. Ritamarita: Så bra du liker den, nå er det enda flere med også. Stadig noen nye som begynner å være med 🙂 Moro!! Og jeg driver faktisk og plukker noen bilder til noen premier, hver dag 😀 Hi-hi

    7. cathrinehenriksen: Ja, dette bildet er bare spesielt, og ikke noe forsøk på å ta vinteren tilbake.Det er bare SPRENG-kulde og en rar opplevelse…Men følte det passet i dag. Jeg har jo tusen andre bilder med fin is, snø og annet. Men dette er en spesiell vinter, for 5 år siden faktisk… Ja, heldig som vant jeg 🙂 Hun er kjempekos og blid som en lerke 🙂 Klemmer til deg Pippi <3

    8. cuskima: Ja, og det var DET som var kulden på sitt sterkeste, så det MÅTTE være med, for det var det som var så rart i det vinterlandskapet…SPRENG-kulden, som satt på linsa… og den litt triste stemningen som var… Klemmer masse <3

    9. Fru Stussli: Nei, ikke sant? Det er jeg så mye som setter seg av minner, og gjør at bildene blir sterke for oss som tar dem.Noen bilder er bare laget, og artistiske. Og andre er bare følelser og minner og ikke så mye kunst-bilder. Men uansett er det bare SÅ gøy å ta bilder. Jeg simpelthen har HELT dilla 😀 Stoooooore digre klemmer <3

    10. fjellgeitbundingen: Ja, jeg ser at mange av temaene kan innimellom gli over i hverandre 🙂 Det gjør ikke noe 🙂 Blir mange fine tolkninger rundt om kring 🙂 Moro å se på 🙂 Ja legge ut et du også 😀 Håper du har hatt en fin dag også 🙂 Klem

    11. rundtomkringtrorjeg: Nei, virkelig ikke lett. Jeg visste ikke at det kunne bli sånn,men det rimet i det jeg tok opp kameraet og knipset. OG jeg synes det var veldig rart 😀 Men det ble bra til slutt :- )

    12. vaniljeogpepper: Ja, det er litt rart det bildet fullt av rim, linsa bare rimte med en gang jeg knipset…Men det ble et bilde til slutt. Og hele denne følelsen av tristhet, men håp, vil for alltid sitte i bildet. Mye minner når man ser på bilder 🙂

    13. annebe: Ja, det er litt viktig med teksten her, og det var en veldig spesiell tur. Og det bildet vil for alltid være forbundet med følelsen jeg gikk rundt med da.. Men det gikk over, og våren kom med all sin vakre styrke 🙂 klemmer <3

    14. lulltove: Ja, dette er et bildet med mange følelser faktisk. Jeg har ikke SÅ mye følelser og minner rundt alle bildene mine, men dette er et med masse følelser 🙂 Ha en superfin kveld <3 klemmer <3

    15. natheless: Ja, det var helt merkelig følelse husker jeg, jeg prøvde å prøvde og det RIMTE i det jeg knipset liksom… Og det var kaldt ute,og LITT kaldt inni oss også, fordi det var litt trist…Men det var også håp, og alt ble bedre etterpå 🙂 Så jeg husker dagen godt 🙂 Klemmer <3

    16. margarites: Ja, det be et fint bilde til slutt 🙂 Og det var litt strev som du vet, og det rimet på linsa. Gammelt kamera 😀 Og jeg husker stemningen, og alt der. En spesiell opplevelse 🙂 Håper du har hatt en fin dag også. Går i ett her, men dagen super 🙂 Klemmer <3

    17. Brrrr ….nesten 40 kuldegrader og trist i tillegg , er bra det er nye tider nå da :))Men ja første bildet ser ut som det er tatt ut fra ett slags dystert eventyr kanskje :)) Og det andre er litt mer oppmuntrende , så der ser ikke vinteren så trist ut som jeg synes den KAN være 🙂 Så dette fiksa du ja , ikke heeelt det med å ta vinteren tilbake …men du kom da ett lite stykke på vei der også selv for meg , haha ;-D
      Ja og fine gaven fra super snille Rita , hun er en solstråle den dama 😀 Moro at Frodithen vant 😀
      Gode tirsdagsklemmer på vei fa Pippi ;)) <33

    18. Et nydelig bilde for oss, men enda mer spesielt for deg. Er fantastisk hvordan et bilde kan fremkalle mange forskjellige følelser, minner og assosiasjoner. Ikke rart vi elsker å ta bilder!!!
      Stoooooor klem

    19. Hei, åh, i dag kan jeg jo delta med “Når sola kommer tilbake bildet mitt”. Er jo vintermotiv det også, selvom det kanskje er like mye himmelmotiv..Fine stemningsfulle bilder du la ut i dag, Frodith. Håper du får en fin dag 🙂

    20. Stemningsfulle bilder..og når jeg leste innholdet i innlegget…fikk bildene liksom en litt annen “mening”også …I dag blir det to innlegg fra meg da…må jo hente inn gårsdagen 🙂
      Fin dag til deg..nå skal jeg en tur opp på besøk i barnehagen..det blir koselig 🙂 Klem<3

    21. Magiske bilder 🙂 Det som er fint med å ta mange bilder er for meg følgende: Når man ser på dem i ettertid kan man fornemme følelsen og også huske hva som skjedde, både godt og mindre godt. Ha en superdag i dag! Klem 🙂

    22. Å, så vakkert og sikkert vemodig for deg. Rart med sånne minner, de kommer igjen når vi ser bildene. Jeg har noen sånne fra en sju eller, er det, åtte år tilbake. Iskaldt, jeg var ute på ski klokka seks på morgenen i mitt barndomsrike, kuldetåka som danset over gården hjemme, stjernehimmelen over meg og det gryende morgenlyset over åsen. Kamera dugget ned da jeg tok i det, men bildene ble spesielle og jeg vil gjemme dem som et minne om den dagen. Klemsiklem til deg.

    23. Nydelige bilder! Det siste spesielt, med vakker, oransje/rosa himmel i bakgrunnen er veldig fint. Og så kommer greinene med alt sitt kvistverk veldig godt frem. Og på hver liten kvist kommer nytt liv frem når det blir vår i form av grønne, nye blader. Ha en fin dag, Frodith. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg