Når det ikke er jul eller påske…hva da?? ;-)

Du som besøker meg daglig, og har kjent meg en stund vet at jeg har to HØYST LEVENDE tøyrotter boende hjemme… eller dvs jeg har egentlig 4, men de andre er litt store og dra med seg overalt…

For innimellom har jeg tenkt….DU tror kanskje at når “Frodiths Julekalender” er ferdig og det er lenge til “Frodiths Påskenøtter”….så stapper jeg rottene langt nedi en mørk skuff?? Er det det du har innbilt deg…At de ligger der slappe og livløse uten noe å ta seg til… Og at jeg lever livet i sus og dus med samboeren, uten en eneste liten rottehale i sikte…?

ER DU GAL?? Neida…De lever jo sitt liv på sofakanten  i beste velgående de…  du ser bare ikke så mye til dem… For HAR man fått dyr i hus, så dytter man dem ikke bare ned i en skuff…uansett hva de er laget av…

Salt og Pepper har i disse dager mye å gjøre de, de skal ha en aldri så liten “gjesteopptreden” på “film” på skolen min.. Dvs  de brukes som bildemateriell til undervisning om vinter og vinteraktiviteter. Og de gleder seg STORT til å få bli filmstjerner på et vis 😉

 

Salt og Pepper lager snømann

Først må man jo i gang med en liten ball da… og det er våt og tung snø…så slett ikke lett..

 

Rulle…rullle…større og større…

 

..til den er ganske så stor.. Pepper (nærmest kamera) er  gutt og prøver å vise muskler innimellom..

 

 

Til slutt er den stor nok…

 

 

 

For å få hode på plass må man samarbeide…”Au..ikke tråkk på ansiktet mitt da!…”

 

Og så øye på plass….

 

Og et til…

 

Til slutt en herlig rosa lue på toppen…Salt er strålende fornøyd der hun står og dytter på plass….

 

Men….pffff…..puff…..hvem liker rosa da…?

 

En snømann skal nemlig ha BLÅ lue…

 

Så slik er en helt alminnelig hverdag for Salt og Pepper i disse tider…

Nå venter de bare på at Påskenøttene skal starte, for der er jo glad i rampelyset, og synes det blir

litt stusselig når lysene slukkes… Den lille gjesteopptredenen for elevene mine er en kjærkommen

avveksling fra sofakanten….. 😉

 

Har du dyr?

Tøydyr eller pelsdyr?

 

 


 

 

#saltogpepper #tøydyr #dyr #filmstjerner #vinteraktiviteter
34 kommentarer
    1. Hehe, der var de to igjen ja 🙂 Det er vel mye titting på VM for dem om dagen kanskje, ikke så mye annet å ta seg til for rotter. Men filmstjerne-jobben er sikkert gøy da! Kanskje det blir en oscar neste år xD

    2. Salt og Pepper er søte og det ble en fin snømann ut av det. Kanskje de vil være med på karnevalet? Har ikke dyr selv men vet om flere som har det. Og det blir nesten som og ha et barn i husdet. Ha en fin kveld.

    3. Hahaha , hærlig å se de rakkerne dine innimellom 😀 Ja også “filmstjerner ” da , hihi ;)) De synes nok det er ganske stort ja 😀 Moro for dem , ja og litt krangling er vel vanlig blant søsken ? For de var vel i slekt om jeg ikke husker feil =) Jeg stemmer for blå lue , haha …ikke ett ord til Salt ;))
      Klemmer til deg <33 Ja så håper jeg du har fått sovet litt mer i natt :))

    4. når salt tar på øyet kommer værhårene inn på snømannen så det så u som en rotte snømann hahahah,morsomt.
      tenk om vi sku lage såååå stor snømann? at vi måtte stå på skuldrene til hverandre…DA hadde det været mye snø da….
      ha en fantastisk dag……eg er ganske ødelagt i dag og tendenser til lett forkjølelse…..tett i nesen og sår i halsen..hodepine og stiveledd……..heldigvis måtte en kollega bytte vakt så eg jobber i morgen for i dag skal eg null og nix
      klemmeting<3

    5. Jeg synes kanskje de kunne få være med på karnevalet også jeg 😀 De er jo så søte 🙂
      Jeg har en venninne som har 3 høyst levende ekte rotter. Store og veltrivende 🙂 Og hun og rottene bor ganske trangt. Så de har et tett forhold kan man si 😉
      Selv har jeg Pus. Den er ikke spesielt glad i rotter ettersom jeg har forstått 😉 Den er myk og god, og veldig kosete med oss mennesker, men vil ikke ha noe med andre dyr å gjøre. På et tidspunkt hadde vi hamster også. Men valgte å ikke få en ny da denne gikk bort. Pus kan være ganske nærgående kan man si, og vi måtte hele tiden passe godt på.
      Ha en fin dag med de Salt og Pepper i snøen 🙂
      Klemmer på <3

    6. Så fin snømann da.Han lignet litt på Mr. Nelson! Her er det bare tøydyr til vanlig, men når sønnen kommer har vi pelsdyr her også, hund! Kos dere videre i snøen rottentotter! 🙂 Kan tenkt meg at de som skal se dette vil kose seg! Morsomt og veldig tydelig instruksjon om hvordan man lager en skikkelig snømann!

    7. hehe, de er jo herlige og da 🙂 joda har dyr jeg vettu, en liten hund med stor personlighet, han innbiller seg hele tiden at han er kongen på haugen, og jeg lar han tro det innimellom, vet ikke om du helt vet størrelsen på kanindachs, men han er nok ikke mer enn hakket større enn rottene dine, men jammen vet han å få viljen sin, hehe. men er jo så skjønn og da 🙂

    8. Så herlig å se at de to rottene er aktive ellers i året også. De er jo så søte, eneste rotter jeg setter pris på. Og jammen er de to rottene flink å lage snømann. Rosa eller blå lue? Ja det er ikke lett å velge. Vi driver å prøver å fortelle våre små at det finnes ikke gutte- eller jentefarger! Gutter kan bruke rosa (men den sitter nok langt inne hos foreldre) og jenter kan helt klart kle seg i blått – og den kan foreldre (til nød) godta. To år senere så klager foreldre på at jentene bare vil ha rosa eller lilla klær….er det så rart – de har jo alltid hatt det!
      Nei snømenn de skal ha cowboyhatt de hi hi * og være kjønnsnøytrale. Hm hvorfor lager vi bare snømann…og ikke snødame?
      Her i huset bor det ingen andre dyr enn et par vinhøner, noen hybelkaniner og en og annen edderkopp som prøver seg over gulvet. Men de fyker på hodet ut igjen 🙂 ha en super torsdag. Klem<3

    9. Hehe, så godt å høre at de har det bra, og at de får være litt ute og boltre seg og. Herlig serie, og fantastisk å bruke på barn og unge, samarbeid er en fin ting å lære om. Eller det å lage snømann. Veldig bra, og alt blir så mye gøyere når det er lagt litt sjel i læringen 🙂 Her blåser det i dag, så mitt husdyr ligger og drar seg på badet, på varmekablene, og under skapet til vasken, der er det nemlig aller varmest 🙂 Ha en fin torsdag 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg