Lita og nett og full av sprett :-)

Ja, det er hun jammen meg, damen du nå skal få treffe.

Foreigner at 50 eller JOY  er en dame full av godhet. Hun er blid og glad i verden rundt seg. Hun jobber som aktivitør for eldre, og elsker jobben sin. Hun er gift med en mann som har sin jobb på sjøen og sammen med han har de en vakker, voksen datter.  Joy har mye familie igjen på Fillipinene, og litt familie her. JOY har bodd her i over 20 år, elsker Norge og føler seg norsk. Men hun føler likevel på at hun liksom aldri HELT blir det, fordi hun ikke ser norsk ut.

Norsk eller ikke, det spiller ingen rolle for meg hvertfall, nydelig og vakker  er hun uansett, både inni og utenpå. Snill, blid, omsorgsfull og veldig fargerik.


(Joys foto)

Hun er vakker som en blomst, en fargerik blomst som brer kronbladene sine utover i solen. Hun er egentlig på min alder, men hun er ung som en 20 åring både i kropp og sinn likevel. Hun elsker å fotpgrafere, hekle og lage ting. Hun har heklet mange flotte kosedyr, og klær til dukker. Hun sier selv hun mistet litt av barndommen sin, og at det er godt som voksen å kunne få være litt leken.

Joy virker som en klok dame, som i tillegg til all sin lekenhet, blidhet og omsorgsfulle væremåte, tenker masse. Hun reflekterer over livet og de store sammenhengene i verden og universet. Hun har sin tro som gir henne mye. Og Joy virker veldig takknemlig for livet sitt slik  det har blitt, selv om hun savner folk i landet der hun vokste opp.

Og i dag har Joy bursdag!!

 

Kjære Joy!

Jeg håper du ser innlegget mitt i dag. Jeg savner deg her. DU har noe helt eget, en tilstedeværelse på bloggen som ikke alle har. Du tilfører noe helt eget her inne, og når du ikke er her, så savner vi deg <3

Gratulerer så masse med dagen i dag.

Jeg håper du får feire den sånn som du ønsker. Jeg håper mannen din er hjemme og at dere koser dere.

Jeg håper DU har det bra i jobb, med helsen og ellers <3

Og så håper jeg du får en GOD kake i dag, enten selvbakt eller på annen måte <3 For du vet kaken hos meg er jo rimelig tørr 😉

 

Store bursdagsklemmer fra meg <3

 

Kjenner du Foreignerat50 -JOY?

Har du hatt blogg-bursdag noen gang? 😉

 

 

 

 

#bursdagsinnlegg #gratulerer #blogganbefaling
41 kommentarer
    1. Så koselig og rørende og takk for alle hilsningene. Jeg har vært borte en stund i norske bloggen, men hadde beholdt den engelske bloggen. Men nå har jeg begynt igjen med en ny en: hverdagslivmedgud.blogg.no.
      Håper at jeg ikke kjeder lesere i hjel med den nye bloggen, men det er hva jeg føler med mitt hjerte:)
      Tusen hjertelig takk min gode venn. Jeg må printe ut innlegget. Herlige ord fra deg!

    2. Hobbystua: Ja, mulig hun er på Filipinene. Og jeg husker også det du sier. Og det er noen ganger da at hun forsvinner litt 🙂 Savner henne <3 Han fin kveld du også Hobbystua <3

    3. Så koselig innlegg du har skrevet om Joy her og det er helt sikkert at det er en dame som er vakker og med mye omsorg i seg. Så dette var pent gjort av deg og huske dagen hennes:-) Så stor gratulasjon til deg Joy og vi savner deg alle sammen nå. Lurer litt på om hun har dratt til Filippinene for hun skrev for lenge siden i et innlegg at hun skulle besøke familien sin,så håpe det er grunnen for at hun ikke er og se på bloggen sin. Fortsatt fin kveld til snille Frodith:-))

    4. morsmiddag: Ja vi har nå vært bloggvenner en stund, men jeg har ikke sett henne her inne på en stund. Hun er litt periode-blogger. Men hun er koselig, og får håpe hun titter innom bloggen og får se innlegget 🙂 Håper du har hatt en fin dag også 🙂

    5. Elin Slåen: Håper hun kommer på blogg igjen snart, og at du får treffe henne inne hos henne selv. For hun er veldig søt og koselig <3

    6. Min matgale verden: JA, det håper jeg også 🙂 Den kaken her har jeg altså styra fælt med, mye krem og vanskelig heving 😀 Ha-ha… Klemmer til mester -bakeren <3

    7. Ravn73: Ja, det var ikke noe vanskelig å lage et koselig bursdagsinnlegg til henne. Vi har pratet mye her inne, og jeg føler jeg kjenner henne litt 🙂 Hun er flott <3

    8. fjellgeitbundingen: Ååå det var fantastisk flott sagt av deg 🙂 Jeg er en skatt! 🙂 Det skal jeg huske på <3 For noen dager føler jeg meg SLETT ikke som det, og da er det fint å ta fram sånne kommentarer og kose seg med dem 🙂 Joy er en flotters dame, og jeg savner henne her inne. Jeg fører jo opp da, så om jeg får snusen i en bursdag, så blir det innlegg 😀 Klemmer til deg Fjellgeita <3

    9. Gratulerer så masse med dagen til Joy. Fine ord om ei flott dame 🙂 Flink du er å passe på alle, Frodith. Jeg husker ikke på alle bekjente sine dager en gang..Jeg er så imponert over at du holder på med bursdagshilsner. Får hver og en til å føle seg helt spesiell. At du ser akkurat meg! Du må huske på at du er en skatt, Frodith. Håper du får en fin tirsdag, og er helt sikker på at det er mange med meg som setter pris på deg 🙂

    10. annebe: Ja, jeg har også sett noen bilder fra Instagram. Men håper hun dukker opp her en dag og ser innlegget og hilsningene 🙂 En flott dame 🙂 Klemmer i massevis til deg også Annebe <3

    11. Gratulerer til Joy :)..og jeg kjenner henne slik du beskriver…savner innlegga hennes jeg også…men ser av og til et bilde på Instagram 🙂
      Kos deg videre med dagen 🙂 Klem<3

    12. Fru Stussli: Ja, hun er ei flott dame, og elsker håndarbeid, som oss 🙂 Snill og god og tilstedeværende på blogg, når hun er innom. Men har ikke sett henne på et par måneder. Håper hun kommer innom i dag en tur da 🙂 Klem til deg <3

    13. Eva: Ja, hun er en flott dame, veldig tilstede når hun er på blogg. Alltid koselige kommentarer, og fine, glade innlegg. Men hun har ikke vært å se på et par måneder. Håper vi ser henne igjen snart :- ) Ja, og noen ganger kan man være så norsk man vil ,og andre kanskje ser deg som noe annet HVER GANG, før de får pratet med deg. Og det må være slitsomt. Som en venninne sa til meg: Det er som de venter at jeg kommer rett fra Asylmottaket eller flyplassen, hver gang jeg treffer noen for første gang. Før jeg åpner munnen.. Fordi man ser ut som en som ikke er født her. Mange er jo det uansett, eller har levd hele livet nesten her. Og da ALLTID få blikk som ser på en på en spesiell måte, sikkert voldsomt frustrerende. Håper dagen din er god som gull Eva <3 Klemmer <3

    14. Siv Svanem: Nei, hun har ikke vært her på et par måneder. Hun er litt periode-blogger tror jeg 🙂 Håper hun titter innom nå da 🙂

    15. rundtomkringtrorjeg: Nei, flott dame eller jente 😉 Håper hun er å se litt mer til mot våren nå. Hun er veldig mye på blogg i perioder, men nå har hun vært litt AV.. Ha en fin dag 🙂

    16. dedicat: Joy er en flott person, og jeg liker å trekke fram folk på bloggen her, når de har bursdag (hvis jeg har datoen da..) eller i andre sammenhenger som blogganbefalinger. Og blir man litt kjent med de man følger, så er det lett å skrive noe fint, fordi det er så mye fine folk her atte 🙂 Ha en flott dag 🙂

    17. Hekleri og Ra: Ja, hun har ikke vært på bloggen siden januar, og skrevet noe hvertfall. Men jeg håper hun kommer innom og titter en dag da 🙂 Uansett, bursdagsinnlegg er en greie hos meg hvis jeg får tak i datoen. Og Joy var det ikke vanskelig å skrive om for hun føler jeg at jeg kjenner litt 🙂 Ha en flott dag du også 🙂

    18. Så hyggelig hun ser ut, Joy 🙂 Fint navn også 😀 Gratulerer så mye til henne <3
      Jeg har ikke vært borti hennes blogg noen gang. Må kanskje ta en tur innom da 🙂
      Jeg kjenner til følelsen hennes, om å føle seg norsk, men samtidig annerledes. Jeg hadde en samboer i noen år, som føler akkurat det samme. Han er også fra et land langt borte, Afghanistan. Nå har han flyttet til Italia. I håp om en bedre fremtid. For i Norge fikk han ikke oppholdstillatelse.
      Jeg ønsker også deg ,Frodith, en deilig dag i dag. Du er så snill og tenker på andre. En utrolig vakker egenskap <3
      God klem til deg <3

    19. Jeg må si jeg blir både ydmyk og rørt når jeg kan lese så mye ærlig omsorg for andre mennesker slik jeg nettopp har gjort. Tusen takk, det gjorde godt. 🙂

    20. Ja, jeg kjenner Joy 🙂 Tenkte akkurat på det at det er lenge siden jeg har sett noen innlegg fra henne.
      Så koselig at du trekker fram henne på bloggen. Det blir hun nok veldig glad for 🙂 Hun er en solstråle 🙂
      Ha en flott dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg