Menn drikker også kaffe….eller øl…;-)

Ja, nå er det sånn at det har satt seg ned en par -tre karer i blogg-sofaen min.. For det er nemlig sånn at også menn drikker kaffe…eller tar seg en øl…og diskuterer livets rare sider… Det er sånn at voksne menn, i både DEN og DEN alderen, liker å ytre seg litt skriftlig. Ikke bare sint og hissig, om busser og tog-forsinkelser pga snøværet, eller manglende skolemat PÅ skolene til avkommet…

Neida… menn de liker faktisk å sludre litt de også, i tillegg til alt dette andre. De liker å filosofere litt over livet og dets underlige krumspring…De liker å vise fram ting de har laget eller bare rett og slett kommunisere litt med folk de ikke kjenner så VELDIG godt fra før.  MENN liker å blogge!!

Nå har jeg tre menn foreløpig bare her i blogg-blokken min, så det er kanskje ikke sånn at blogg-blokken er nedrent ennå…Men jeg lovet et par av disse jeg kjenner til, at jeg skulle presentere de for hverandre, for de savner så sårt noen mannlige blogg-bekjentskaper også…

Så her er vi i dag da, i blogg-leiligheten min, og de tre har presset seg ned i sofaen min, med en øl og litt kaffe.

Vi har fra venstre her:

rundtomkringtrorjeg.blogg.no

Han er en kar som liker å trene mye. Det går vel neppe en dag uten at han enten er å finne på treningsstudio, ELLER er og løper seg en tur. Han er glad i varme og å fotografere. Aller helst ville han nok helst vært på reise året rundt til et eller annet varmt land…hvis det ikke hadde vært for at det krasjer litt med all treningen han har lyst til å gjennomføre. RUNDTOMKRING er en koselig kar, som alltid har en hyggelig kommentar på lur.  Han tar kjempefine bilder , og har masse peil, så han er en kar å spørre til råds når man står fast litt på fotograferingen. En blogg jeg er innom hver dag 🙂

dedicat.blogg.no er en ny bloggvenn av meg og jeg kjenner han ikke veldig godt. Men i løpet av de få dagene jeg har kjent han her inne i blogg-blokka, så har jeg skjønt at det er en kar med mye humor og engasjement. Han er en “voksen” mann for å si det sånn, men har så absolutt ikke tenkt å sette seg til å kjede seg selv om han ikke er i jobb mer. Og når det ikke fikk bli tatovering, pga litt protester fra fruen, så fikk det heller bli blogg…Eller noe i den gaten 😉 Dedicat holder på i hage og drivhus, og gleder seg til våren og sommeren setter ordentlig i gang. Han er en skikkelig likandes kar, og jeg  anbefaler både mannlige og kvinnelige bloggere å besøke han 🙂

Til høyre i sofaen sitter geriatriks.blogg.no Han er absolutt ikke noen olding, men er muligens bittelitt geriatriski forhold til Ishockey…? I hvertfall er det DET laget hans heter og også bloggen hans 🙂 Geriatriks har liker å spille ishockey, og å ta seg “en duggfrisk” etter jobb eller i helgene. Han bor med konemor og barn på Ringerike en plass, og virker å trives der. Det virker som han har et “humoristisk” syn på livet, og skriver knakende gode tekster om samfunnsrelaterte ting og/eller hverdagslige ting. Og alltid med en stor dose humor og snert i 😉 Han virker som en blid kar med sans for det gode liv. Gå inn og se 😉

 

Så- da har alle fått møtt mine tre mannlige bloggvenner, som bor i leilighetene i blogg-blokken min. SÅ dere som ikke vet hvem de er har nå sjansen for noen nye bekjentskaper.

Og : “Gutter! Nå er dere presentert, og nå er det bare å banke på hos hverandre om dere ikke har gjort det allerede”

 

 Kjenner du disse “guttene” her?

Har du mange mannlige bloggere på din bloggvennliste?

 

 

#blogg #blogganbefalinger #tegning #bloggvenner
49 kommentarer
    1. Kristin: Ja, gøy med noen menn også 🙂 Jeg har 3 menn på min liste 🙂 Ikke mange, men et par av dem er innom daglig, så det er koselig 🙂 Og de er fine karer alle tre 🙂 klemmer <3

    2. Så moro med noen nye mannlige bloggbekjentskaper 🙂 Det er litt forfriskende å lese manneblogger blant alle damebloggerne 🙂
      Jeg følger rundtomkringtror jeg, men de andre to må jeg ta en titt på 🙂
      Takk for introduksjonen 😉
      Klemmer <3

    3. Jeg drikker også øl, innimellom- jeg liker ikke kaffe 😛
      Jeg har faktisk noen mannlige bloggvenner- litt ymse når de er aktive, men de er der 🙂
      Jeg skal snike ut alle tre de kommende dagene 😉

    4. Jeg kjenner ikke til noen av disse, men kjenner til noen få andre menn/gutter. Må si det er i grunn lite mannlige bloggere her på blogg.no som jeg har sett. De drukner helt i alle de feminine bloggene.

    5. Helge: Moro med litt flere menn, ikke sant? Du burde jo vært i sofaen du også vet du, men nå var det de med blogg 😉 Ha en fin kveld 🙂

    6. Kuuuult!! Skal jammen stikke innom jeg, kjenner bare geiratriks, og den der rundtomkringtrorjeg har jeg trodd var en dame…knise…vi blir litt fort vant her inne…og tror alle er damer, når de ikke heterHelge liksom! 🙂 Freeedag, deilig 🙂 klemmer

    7. Når bloggene til damer domineres av synåler og strikkepinner svarer vi gutta med krøller og køller – kanskje satt litt på spissen. Kult at vi mannfolk blogger vi også, utfordringene er de samme når det gjelder skrivingen. Har sett disse 3 innpå div blogger innimellom og det er bra. Flinke og dyktige karer dette. Ha en fin kveld.

    8. Dedicat har jeg fulgt fra dag en og har også vært en del inne og kikka hos rundtomkringtrorjeg. Han tar kjempefine bilder, skal titte inn til geriatriks etter hvert også. Har en mannlig bloggvenn så langt, men flere jeg følger.

    9. rundtomkringtrorjeg: Så koselig at du ble glad for det 🙂 Er jo ikke sååå mange menn her, og jeg lovet jo å presentere dere 😉 Moro å tegne dere også 🙂

    10. Du verden du verden…..og da snakker jeg ikke om den fryktelig morsomme søndagsarbeid bibelspøken til Lysbakken i dag men om din flotte og snille presentasjon av meg på din blogg 🙂
      Takker for gode ord fra andre og.. Legg meg gjerne til om dere ønske det 😉

    11. Så koselig innlegg..og flotte karer som sitter å koser seg på krakken der 🙂 Kjenner to av de og de er hyggelige “gutter”…har ikke flere mannlige bloggvenner..men Helge er jo innom med en kommentar..og det er artig at det ikke bare er damer som leser bloggen da 🙂
      Ha en fin dag videre i sola 🙂 Klem<3

    12. cuskima: Ja, moro med litt varierte blogger her inne. Og gøy å kunne anbefale dem selv om jeg ikke kjenner dem så veldig godt alle sammen 🙂 Klemmer til deg <3 Kos deg med søsters <3

    13. Dedicat så eg på Tujanka sin blogg i dag og tenkte wow,,,,en mann faktisk…kult 🙂
      Ellers har hun flere menn tror eg…
      Geriatriks skriver supert og eg ler meg fillete til tider OG han skriver også dypere ting som får en engasjert -me likes 🙂
      Rundtomkringtrorjeg har eg sett kommentere men visste ikkje det var en mann -ikkje at det spilte noen rolle i den forstand,bare ikkje rukket å finne mer ut . Takk for tips…..hiver meg rundt med vaskefille på badet johooooo
      klemmerier 🙂
      <3<3

    14. Hei solstråle 🙂 Jeg er bare kjapt innom og skal se på blogganbefalungene i løpet av helga. Kjenner til to av de. Ha en nydelig dag fine deg så kommer jeg innom igjen i løpet av helgen. Gode solklemmee på vei :-):-)

    15. Fru Stussli: Ja, de er ikke i flertall liksom, men fint med de vi har, og de tre her er bloggere som skriver regelmessig 🙂 Håper du har en nydelig dag min venn <3 Klemmer så det holder <3

    16. tujanka: Ja, fint med litt variasjon her inne, og dette er en variert gjeng også 🙂 Med forskjellige interesser. Fint, da har du fått tips om to nye. Oppdrag utført 😉

    17. Sverre: Sjelden jeg er vennligsinnet på reklamefronten, men denne får passere siden det er mann som tema her i dag 😀 Ha en fin dag 🙂

    18. dedicat: Så bra at du ble glad da 🙂 Er jo viktig at dere får dere litt kaffe her sammen en gang og får truffet hverandre, hvis dere ikke allerede gjør det. OG at alle damene rundt her vet hvor de skal gå for å treffe mannlige bloggere 🙂 Ha en flott dag 🙂

    19. Eva: Ja, litt moro at det ikke er bare damer. Man får jo ofte litt andre vinklinger på ting. Jeg liker allsidige blogger uansett om det er menn eller damer 🙂 Mest moro å gå på besøk da 🙂 Nei, både Dedicat , rundomkring og Geriatriks er ganske jevnlige bloggere ja. Hvertfall innom i løpet av uka alle sammen. Store gode solklemmer herfra også 🙂 <3

    20. Takk for tips om disse mannfolka her! Det kan behøves litt mannlig innflytelse i bloggverdenen, og jeg har lagt meg til som følger på de to jeg ikke kjente fra før, og gleder meg til å lese bloggene når jeg er ferdig på jobb i dag. Gerixen kjenner vi til fra før, og tror jeg kan være enig i at det er action og humor fra det tastaturet der! Ha en fin fredag, Frodith!

    21. God morgen 🙂 det der ser ut som en trivelig gjeng. Jeg skal jammen meg ta en tur innom og hilse på dem. God helg! 🙂 Paddeklem.

    22. Tusen takk for presentasjonen av de mannlige beboerene i blogg-blokka. De skal leses i løpet av dagen 🙂
      Ha en flott dag fine Frodith 🙂

    23. Nå måtte jeg smile når jeg logget meg inn her på bloggen. 😀 Og jeg som er morgenfuggel og sjelden oppe senere enn seks om mårrann. Jaggu ble jeg ”tatt på senga” rett og slett. Hva ante jeg i går kveld når jeg la megm at jeg skulle våkne i en sofa sammen med to karer jeg ennå ikke kjenner. Og med servering til og med… Ja du Frodith, som du sier så er jeg ny blogger. Men det jeg har sett av ditt omfavnende engasjement imponerer meg, rett og slett. Tusen takk for en artig og særdeles uventa opplevelse 😀

    24. Kjempekjekt når menn også blogger. Da får vi se tingene fra deres synspunkt. Veldig ofte har jeg også tittet innom manneblogger, bare for å finne sterke politiske synspunkter eller andre “kjedelige” tema. Så da blir det ikke til at jeg følger dem. For sånt engasjerer meg ikke. Men dem som skriver om daglige tema, eller hobbyer de trives med, dem er det kjekt å lese.
      Jeg har også vært så heldig å få stifte bekjentskap med Dedicat. Og må nok titte innom de andre to også ser jeg 🙂
      Ja, jeg har noen mannlige bloggere på bloggvennelista mi fra før av. Men de skriver ikke særlig ofte. Håper jo på et aldri så lite oppsving i skrivingen 🙂
      Jeg ønsker både deg og bloggvennene dine en kjempefin dag. Her har solens stråler akkurat funnet veien gjennom vinduet, så nå er det bare til å komme i gang og nyte dagen 🙂
      Solstråleklemmer til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg