Tommy Tokyo- Min nye helt!

Etter en liten oppvarming av en flott unggutt ved navn Simon Walther, kom han som har blitt min nye helt!! I løpet av en time, ble en stemme og en mann jeg aldri har hørt eller sett før, min nye helt… En fantastisk musiker på alle måter. Dette er ikke siste konsert, det er helt sikkert hvertfall!! Sterke tekster, vakre, såre OG rocka melodier. Og en stemmeprakt samlet fra ALLE de musikerne jeg har likt før i mitt liv…Det var Waterboys og David Bowie i skjønn forening… Jepp,  jeg er “nyfrelst”

 

Jeg er nå det vi kaller “blodfan” 🙂

Og han hadde jo med seg flere musikere, bass, trommer og synth.

 

 

 

Han spilte i to timer for en liten gjeng, og her kunne jeg stått og hørt i flere timer… God lyd, herlige oppbygd SETT også, som kuliminerte i noen skikkelig rocke-konsert-højdare gjorde kvelden min perfekt. Under kommer en liten smakebit.

 

Han en fantastisk lørdag, jeg skal på Harry-tur <3

 

Hva skal du i dag?

 

#tommytokyo #musikk #konsert #rock #direkte #helt
54 kommentarer
    1. Elin Slåen: Ja, du må høre på han masse, han har så mye fine tekster og melodier. Jeg har hørt mer nå… 🙂 FLott alt sammen 🙂

    2. Har aldri hørt om denne mannen, men etter å ha hørt litt på sangen over her så kunn ejeg helt klart ha hørt mange timer på han jeg også- det er jeg sikker på 😀

    3. natheless: Åja, kanskje han var eldre 🙂 Så veldig ung ut i forhold til Tommye, som er så skjeggete. Ser lett litt eldre ut. Og han er jo bare 40 og noe HAN også 😀 Jeg har hørt masse mer på Tomme Tokyo etterpå, han har så mye flott musikk 🙂 Jeg aner ikke om han varmer opp hver gang, første gang jeg har opplevd dem begge som sagt 🙂 Helt fersk jeg 😀

    4. Hmmmm, det må da være den Simon jeg kjenner, men han ser fryktelig ung ut om han ikke har skjegget? Jeg var dagmamma for fetteren hans, og jeg kjente hele den familien tidligere. De er voldsomt herlig musikalske. Bror til Simon synger opera på store sener. Simon er nok nærmere 40 og han pleier da å varme opp for Tommy hver gang??? Men jeg var jo ikke der å så han da! 🙂

    5. Tattavkvinnene: Jeg skal en tur igjen snart 🙂 Neste helg 🙂 Og da skal jeg virkelig kjøpe inn litt altså 🙂 Kjøpte ikke så mye i går 🙂 Skulle med toget 🙂

    6. Så bra konserten falt i smak! Ingenting er jo bedre enn å oppdage nye flinke artister 🙂
      Harry-tur høres gøy ut! Skulle gjerne vært en tur over grensa og fylt opp skapene selv, men vi får se om det blir tid til det i påsken 🙂 Jeg koste meg i hvert fall masse i bursdag i går, det var ikke feil det heller <3

    7. Eva: Ja, det var altså så spesielt og flott, og jeg anbefaler på det sterkeste og høre på noe av han. Om du får lastet ned på spotify eller annen måte. Nydelig musikk <3 Kos deg med gjestene dine 🙂 Klemmer <3

    8. Så utrolig kjekt å få en ny helt, ny musikk, og å oppleve noe som setter gode minner 🙂
      Jeg lyttet ikke til musikken nå, siden jeg har gjester, det er tidlig, og jeg ikke ville vekke mine gjester. Men får prøve å gå innom litt senere og lytte litt 🙂
      Håper ellers du har en kjekk helg. Kos deg masse fortsatt 🙂
      Klemmer <3

    9. natheless: Han i går som het Simon, var ikke mer enn i 20-årene…Men han Tommy Tokyo var godt voksen med skjegg og langt hår… 🙂 Ja, dagen eller døgnet har vært innholdsrikt 🙂 Håper du også har hatt fin dag 🙂

    10. Han er godt voksen og ofte med skjegg nå. Jeg kjente han da han var liten. Men det kan jo være andre som heter Simon også i Fredrikstad. Håper du har hatt en strålende dag med masse gøy! 🙂

    11. Lisbeth Pedersen: Oi, skal du til Halden?? Det må du melde skikkelig fra om, før du kommer, for da reiser jeg mot Fredrikstad, tar noen dager hos venninna mi og kan møte deg samtidig 🙂 Det MÅ vel gå an 🙂 Nei, jeg hadde aldri hørt om han her før heller. Bare venninnen min som tenkte det var gøy, hun hadde hørt LITT. Og vi ble helt bergtatt 🙂 Kos deg i sofaen, nå er jeg i min egen sofa igjen også 🙂 Nettopp kommet hjem 🙂 klemmer <3

    12. InoSc: Ja, du BØR høre på han. En gammel rocker, som har tatt opp i seg alt det fine av musikk som ble laget før. Og nå synger han både på norsk og på engelsk ,og det er vakkert og sårt og rock og viser og masse dype tekster 🙂 TENK DET DA, i EN artist liksom..

    13. dedicat: Hvis du ikke har tid å høre musikken nå, gjør det senere, og du vil aldri angre. Han er helt spesiell 🙂 Dette ga mersmak i massevis ja 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    14. maiken: Ja, helt fantastisk herlig sang, stemme, tekster og sanger. Jeg skal legge ut mer av han senere. Ååå, skal du være nattugle, jeg må komme å lese 🙂 Men regner med det er nattevåk? 🙂

    15. passion4lifeandtravel: Ja, det var en flott opplevelse. Han hadde enormt fin musikk, tekster, melodier, overganger og et herlig vesen. Her skal det høres mer 🙂 Klemmer tilbake 🙂

    16. Ritamarita: Jeg synes dette var så vakkert, musikken, tekstene hans, hele mannen og vesenet 🙂 Han skal jeg høre mer på 🙂 Helt ny mann for meg også, men ble helt fan med en gang. Har kost meg i dag, med Harry-tur, og er nylig kommet hjem fra Fredrikstad. Klemmer fra Sofaen hjemme <3 <3

    17. Min matgale verden: Ja, vi er ikke laget for å tåle sånt, som sånne gæmliser… 😀 Vi var også edru i går, på Tommy Tokyo, men jeg ble jo helt høy på musikken, og er skikkelig sliten i dag 🙂 Har vært i Sverige også 🙂 Kos deg på fest 🙂

    18. natheless: Det kan godt hende han het Simon Walther høydahl…Kjenner du han? En kar i 20-årene, veldig flink han også 🙂 Og du har hørt Tommy Tokyo før?? Fantastisk mann!! 🙂

    19. Miss Imperfektum: Ja, jeg skal høre MASSE på han framover, og håper han får litt flere konserter 🙂 En gledelig overraskelse , det var rett uttrykk…

    20. annebe: Ja, han lager SÅ mye fin musikk. VI har hørt masse på det i hele dag 🙂 Og sangene er så gjennomtenkte og flotte melodier, overganger og masse “gammel” musikk i det om du skjønner…Gamle helter som er inspirasjonen hans men det er HANS musikk likevel 🙂 Lørdagsklem til deg også 🙂 <3

    21. Å det var sikkert en flott opplevelse 🙂 Jeg har ikke hørt om han her før, men en nydelig sang.
      I dag skal jeg kun sitte her i sofaen med raggsokker og ullpledd på, fryser og nyser. Og nei, jeg hadde ikke bestilt denne forkjølelsen så regner med den forsvinner fort.
      Kos deg masse på harry-tur. Det skal jeg i august. For da skal vi være i Halden noen dager, og da blir det noen harry-turer 🙂

    22. Har aldri hørt om før :p skal ta å høre når jeg har litt bedre internett 🙂 konserter er alltid supre, spesielt når man finner seg en ny favoritt !

    23. Det er godt å høre =) vel, eg tror han var på skavlan eller noe for litt siden, kan det stemme? 😛 Mener eg såg han på et eller annet på TV for ikke lenge siden =)
      Fortsatt god helg 😉

    24. Her kan det ikke være noen som helst tvil om at du har vært på en konsert som sender resonans i flere dager etterpå.. 🙂 da er det verdt det og da skal man ta vare på øyeblikkene 🙂 ha en fin kveld

    25. En nydelig og sår sang og en flott sanger med en flott stemme. Så tusen takk for titten. Jeg lader opp til å være “nattugle”.

    26. Ina N: Det har vært en herlig helg så langt. Konsert og harrytur på samme helg! Topp 😉 Du burde høre på Tommy Tokyo, han er knall fliink <3

    27. I dag skal vi til et vennepar. Bursdagfeiring. Blir koselig, og jeg kjørte i går, så fin i formen da:) Men to fester på en helg er jeg egentlig vokst i fra, hehe Ikke alltid så lett å styre sånt 🙂

    28. Var det Simon Walther Høydal eller? Tommy synger fint ja. Nyt minnen og god tur til søta bror! Jeg vasker gulv og etterpå skal jeg ut!!!! 🙂

    29. karidansen: Ja, ikke sant. Fantastisk mann! Første gang jeg hørte han i går, og ble helt fasinert umiddelbart. Jeg skal på mer konserter 🙂 Ha en fin dag 🙂 <3

    30. Så fint med en bra konsertopplevelse :))…artig å oppdage ny musikk, og jeg synes også sangen her var fin :)Kos deg på harrytur.:)..skal ut å handle nå, og prøve å få vært i sola..også kommer guttene hit å spiser i kveld 🙂 Lørdagsklem <3

    31. Har hørt den sangen før og den er fantastisk nydelig og vemodig, men jeg har ellers ikke hørt noen andre sanger fra Tommy Tokyo. Tror jeg må sjekke ut noen av de andre sangene også.
      God helg 🙂

    32. Så bra du har kost deg på konsert da =) Det er jo bra 😉
      Og så må du kose deg masse på Harry-tur 😛 hehe… blir sikekrt bra det =)
      Eg har ryddet og styrt på litt i leiligheten i dag, og så skal vi i bursdag til svigerinnen min i dag =) Blir koselig å hilse på slekta og nieser og nevøer og greier =)
      Ha en god helg! =)

    33. cathrinehenriksen: Han har nok vært med på litt av hvert denne mannen også,og sånt blir det bra musikk av. Og han var voksen,over 40 😀 Og hadde mot til å si ting i klartekst 🙂 Nydelig musikk. Jeg legger ut mer 🙂 klemmer <3

    34. Sterk tekst og den minner meg sånn om en person jeg engang kjente , han var slik og ja ….du kan jo tenke deg ….Han gjorde en del skade , såpass mye at man frykter for å bli en rasende og ilter person selv 😮 Men ja jeg har jo hatt temperament fra jeg var liten da ( likevel , er derfor det ikke må bli verre ) 😮
      Ja og harry tur ? Tenkte jeg det ikke ;)) Moro da , kose deg videre du Frodithen 🙂 Jeg sløver hjemme alene til i ettermiddag jeg …:-)
      Gode klemmer fra sofaen her <33

    35. Min matgale verden: Ja, ikke sant, og han ser nesten ut som han er litt sånn Hells Angels omtrent, og full måkking fra første storfe. Men han hadde noen råere sanger også, men mye i denne sårbare, ærlige stilen også. Litt engelskog litt norsk 🙂 Kos deg med kaker og mer fest. Hvor er det fest nå da? 🙂 KLemmer masse <3

    36. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, og om du ikke har hørt på musikken nå, så anbefaler jeg å gjøre det i en stille stund. Han har nydelige tekster, og ærlige tekster, og sårbare, men med snert. Og vakre melodier. Jeg er blodfan 🙂 Ha en fin lørdag Vanja 🙂 KLem <3

    37. Åh, så herlig med sånne opplevelser. Når du blir “tatt på sengen” og blir helt fortapt! Elsker når sånt skjer! Så gøy! Jeg har ikke hørt om han før, og det var rart å høre sangen, jeg hadde ventet meg en HELT annen stemme fra den mannen jeg så på bildene 🙂 Der så han ut som en type dyp barryton-sak 🙂 Så du skal på harryhandel, passer jo fint før påsken setter inn 😉 Her skal jeg bake litt kaker, og lade opp til neste fest, puh! klemmer

    38. Snakk om evne til å fortelle en historie ved hjelp av en sang! En historie om frykt og fortvilelse – som sikkert mange kjenner seg igjen i. Han har også klart å skrive historien på rim uten at det virker oppkonstruert og unaturlig. Nydelig laget, både tekst , sang og illustrasjon. Skjønner at du har blitt “Fan”. Jeg skal høre på flere sanger av TommyTokyo. God Harry -Tur! 😀

    39. ewymarie: Nei, ikke feil i hele tatt. Men denne mannen hadde jeg aldri hørt før, og han traff rett i hjertet 🙂 Det var litt ekstra 🙂 Håper du skal gjøre noe koselig i dag 🙂 Klem

    40. Helge: Ja, dette var virkelig en flott opplevelse, jeg kommer nok til å legge ut mer musikk av han 🙂 Likte innholdet i tekstene kjempegodt også. Han var ærlig og tøff. Her blir det mer konserter, garantert. Du har vært aktiv allerede ja, og nå ser det ut som sola kommer her hvertfall, så det blir kanskje litt tur ut. Vi skal på Harry-tur, skal hvertfall kjøpe noe snop:-) Til et digert egg 😀 Ha en fin-fin lørdag, håper du får litt tid til tur også 🙂

    41. Det var en fantastisk fin låt og et nytt navn for meg, skal sjekke han nærmere via google senere idag. Nå skal jeg ta ut resten av klesvasken, få tøyet tørt, vaske opp litt, høre litt radio. Deretter venter kiwi og steking av kjøttkaker. Mye på tapetet idag. Vaska kjøkkenet grundig i går kveld med vask av vegger og gulv, bare jeg lufter godt når jeg skal steke seinere i dag så må det holde. Vil prøve meg på Lotto denne uka siden det er påske – man kan jo drømme litt.
      Ha en vakker lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg