Hva tenker de på…..? ;-)

Jeg er nok en smule RAR….Og jeg lurer innimellom om andre folk går og tenker på sånne rare ting som meg…

Men innimellom når jeg får “øyenkontakt” med en fremmed hund på gata…eller en katt jeg kjenner “setter øya i meg”….så lurer jeg på: Undres hva DEN tenker på??

Tenker de noe som helst…Er liksom alt styrt av instinkter..? Eller tenker den som meg…”Hm…Hun der var litt rar…Lurer på hva hun står og glor på…Lurer på hva HUN tenker på?” 😉

“Jeg liker ikke å bli stirret på…GÅ VEKK!!”

 

Er det sånne ting som foregår også i disse hodene…?

Her er hvertfall Missy, min venninnes katt. Hun er superengstelig egentlig, skvetter hit og dit. Og piler som regel ut. Men når JEG kommer på besøk, kommer hun trippende og vil kose, og ligge i fanget 😀 Moro!!

 

Tror du katter TENKER noe særlig?

Og eventuelt på hva?

 


#dyr #katt #tanker #foto
37 kommentarer
    1. Haha tenker slik ofte jeg også. “Hva skjer i hode på deg nå” hva tenker du” osv osv. Er til og tenke seg gal på! Haha
      Men like morro er det da og prøøøve og finne ut av fasitten!haha

    2. Veronica S: Ja, man skulle gjerne visst om det var noe fornuftig de tenkte eller om det bare var MAT liksom. 😀 jeg tror de tenker litt jeg 🙂

    3. Vet du.. jeg lurer virkelig på hva som foregår i dyrehoder noen ganger. Feks den hesten som jeg var forrytter på i 7 år.. som likte seg best i midten eller bakerst på tur. Lurer på om den tenkte at da ble den tatt sist av bilene som kom i mot. Og tatt aller sist av de som kom bakfra da han gikk i midten. Og når han gikk og haltet på tull fordi han ikke ville ut i regnet.
      Også hunden min når hun levde, hva hun tenkte på noen ganger når vi kledde på henne gensere osv bare på moro og hun hadde de merkeligste blikkene.

    4. Tattavkvinnene: Men når du ser dem inn i øynene sånn…da tror jeg de tenker noe altså… og ingen kan jo vite helt…hvis man ikke selv har vært katt liksom… 😀 JEG tror de tenker litt. Kanskje mest på mat, men det at de KAN ha øynekontakt, gjør at jeg tror de registrer noe…og ikke bare bilde av en mus liksom 😀 Hi-hi

    5. Fornuften sier at de ikke tenker spesielt mye, men at de stort sett handler på instinkt. MEN det er jo ikke noe gøy! Det er jo mye morsommere å se for seg at de tenker 🙂 Jeg bruker i hvert fall å gi alle dyrene vi har hatt en liten personlighet, som kanskje ikke stemmer helt xD

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så gøy å høre om andre som har katter, om hva de tror og mener 🙂 Jeg tror de tenker jeg også, det MÅ de gjøre når de kan sende deg sånne blikk 🙂 Herlig med Monsoon da 🙂

    7. cathrinehenriksen: Ja, sikkert mye mus involvert 😀 Men når den står sånn og ser meg rett i øyet, så er det neppe mus 😀 Kanskje STOR rotte 😀 Ha en forrykende fin søndag Cathrine 🙂 Her blir det litt foto-jakt og litt kafe 🙂 Klemmer i vei <3

    8. Katter virker litt høytidelige av seg , haha …virker som de er litt arogante mange ja 😀 Så mulig de ser på oss som litt teite , hihi …..
      Nei altså jeg aner ikke , selv om jeg hadde flere katter som barn ….De var i det minste søte og kosete når det passet dem ;))
      Tror de tenker mye på jakt av mus og den slags , altså mat ;-D HAHA ;-D
      Klemmer og fin søndag nå <33

    9. Laila MA: Ja, jeg tror også det 🙂 SKulle gjerne likt å vite hva innimellom 🙂 Ja, hun er en fin pus,. Jeg får lyst på pus selv 🙂

    10. Eva: Du forstår rett og slett litt mjausk 🙂 Herlig <3 Jeg har ikke katt selv, aldri hatt. Men venninnen min har alltid hatt 🙂 Og flere i familien min 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂 KLemmer <3

    11. Ja, tror dyr absolutt tenker. De fleste. Ellers ville de kanskje ikke vært så nysgjerrige 😉 Katten min kan man høre hva sier omtrent. Og når man hører de forskjellige typer mjauing, så forteller det meg ofte hva den vil. Og det tror jeg ikke jeg ville klart å høre om det ikke var for at katten tenker og klarer å si hva den mener.
      Nå er det ikke alt jeg skjønner da. Men enkelte basisting har jeg fått med meg 😉
      Ha en fin søndag 🙂
      Klemmer <3

    12. natheless: Ja, det tenker nok noe sånt 🙂 Herlig å tenke på at de kanskje holder på med noen tankeeksperimenter 😀 Mjaaaauuu 🙂 Jeg vil også ha pus 🙂

    13. Kattepuser tenker nok som meg. Jeg er trøtt, la meg få sove nå da. Vet du ikke at det er klokkesnu i kveld og i morgen kveld er klokka halv tolv på denne tida????? Mjauuuuuu og gjesp! 🙂

    14. Ja, hun lekebiter. Som regel ikke hardt…. Bare når jeg fjerner “tovkladder” fra hennes lange pels. Da kan hun miste tålmodigheten hvis jeg ikke tar advarslene hennes på alvor……God natt! 😀

    15. Ritamarita: Ja, de kommer jo og sier fra 🙂 Legger seg til om det er det de må. Fin måte å si fra på liksom, NÅ trenger jeg kos altså 🙂 Skulle gjort litt mer sånn vi også 😀 Jeg er hjemme i sofaen igjen 🙂 Håper du koser deg Rita <3 Klemmer med energi <3

    16. karidansen: Ja, jeg tar det som et kjempekompliment jeg 🙂 Hun har alltid hatt det fint der, men re sky av natur. Ikke REDD men litt skvetten liksom. Og settter seg ikke til og koser for mye.. Men kommer til meg 🙂 Og jeg har jo aldri hatt katt selv en gang, men liker dem godt da 🙂 Biter katten deres? Ikke hardt eller? Gøy å høre hva deres om er vant med katter tenker om dette med tenkingen 🙂 Ha en fin kveld Kari <3

    17. Ja, katter tenker… Hvis min katt synes hun får for lite oppmerksomhet, setter hun i gang med å gjøre ugagn. Hopper opp på bordet, biter i pynteting, river ned og ødelegger. Eller hun flyr på oss og biter oss i bena. Det eneste som hjelper da, er å ta henne opp, skryte uhemmet av henne og KOSE!! Dyr er menneskekjennere og vare for dårlig energi. At den engstelige katta aksepterer deg, skal du ta som et stort kompliment! 😀

    18. dedicat: Nei, det skulle ikke forundre meg om de har avslørt ALT om oss….så ikke lurt å tenke for mye over HVA de tenker nei… ;-D Det å ha blikk-kontakt med et dyr sånn liksom…er litt rart 😀 Skulle gjerne visst LITT hva de tenker på da…

    19. Katter tenker 🙂 Det kan det ikke være noe som helst tvil om. Men om hva? ,, det er ikke så lett å si. Men katter er intelligente og selvstendige.. så det er kanskje ikke verdt å spekulere for mye på hva de tenker, når man ser inn i tenkende katteøyne 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg