Ufordringene- på løpende bånd… ;-)

I dag tidlig ba jeg, som Fotograf- Frodith, om utfordringer fra deg og de andre.  Jeg ba om rare oppgaver, som jeg skal prøve å gjennomføre med kameraet. Det er super morsomt å være på oppdrag, for leserne mine, og jeg fikke en kjempelang liste å prøve meg på. Mye lenger enn forrige gang jeg ba om oppdrag…Så her er første lille oppgave… Levert av Cathrinehenriksen.blogg.no

Og oppdraget gikk ut på:

 

En dyster plass/en kirkegård

Siden jeg ikke synes kirkegårder bare er dystre, men også har noe fredelig over seg, valgte jeg å vise det jeg synes er en vakker side ved kirkegården.  Så klart jeg er lei meg ofte når jeg er på kirkegårder, for mange ganger er det i begravelser, og da blir det grått i bøtter og spann. Men enkelte ganger kan kirkegårder være en fredelig og hyggelig  plass, også uten at man er på vei dit for å gifte seg eller døpe noen.

Det kan være en plass hvor det er HELT ro. Og hvor man kan sette seg ned å tenke over ting. Og det fant jeg også der i dag. Folk som satt der i sola, med en bok, med barnevognen ved siden av…og lot solstrålene treffe seg, mens de satt der i stilla..

JEG valgte meg en engel.. For engler er det noe fredelig og vennlig over, i alle fall i mitt hode…

 

 

Og her er listen jeg fikk…Oppdrag del 1, fullført 😉

 

Har du tatt bilder i dag?

Synes du kirkegård er en dyster plass?

 

 


#foto #utfordring #oppdrag #kirkegård #engler
38 kommentarer
    1. Kristin: Nei,jeg synes det er trist NOEN ganger, når jeg er i begravelser og sånt så klart. Og da er det jo litt dystert. Men sånn til vanlig føler jeg det er en fredelig plass egentlig 🙂 Hvor jeg kan tenke litt 🙂

    2. Det var jo veldig flotte bilder til å være “dyster plass / kirkegård”, og et bevis på at noe dystert også kan være vakkert 🙂 Men nå er kanskje ikke nødvendigvis kirkegård en dyster plass? Det var i alle fall fine bilder <3

    3. Tattavkvinnene: Ja, moro med SÅ mye forskjellige ting å ta fatt på 🙂 Blir nok litt hver dag 🙂 Moro at mange engasjerer seg <3 klemmer <3

    4. Cathrine: Ja, du er fornøyd med hvordan jeg løste oppdraget? 🙂 Jeg er fornøyd selv 🙂 Liker freden og roen der, og ikke nødvendigvis dystert 🙂 Klemmer til deg også <3

    5. Så mange kreative ting som kom inn! Herlighet, for en fantasi på folk 🙂 Morsomt å ha noe å bryne seg på da, og første oppgave er allerede løst med glans! Dette blir gøy å følge med på! 🙂

    6. Jeg tok ett par trenings bilder i dag , men ikke noe mer nei …..Å den oppgaven fortjener en sekser :))
      Bilde beholder litt av det dystre med at man ser gravplassene i bakgrunn og det er i sort / hvitt . Det er det som får det til å være dystert tror jeg 🙂 Men samtidig som du sier , behøver ikke en kirkegård være dyster …… i alle fall ikke på dagtid og når sola skinner og det er fredelig der med noen ruslende folk med hunder eller barne vogner . Eller noen som slapper av på benken ja , eller planter blomster 😀
      Så jeg synes den kan være begge egentlig , nydelig engel du fant der 🙂 Stor og fin :))
      Klemmer mandagsklemmer og fin og god start på uka nå 🙂 <3

    7. Miss Imperfektum: Ja, bli med neste runde med et bidrag du .-) Jeg har laget en liste, og skal putte på noen flere der som kom i dag tidlig. Men så får jeg ta mer en annen gang 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    8. Nydelig engel. Har ikke hatt så mye tid og ork til å kikke på blogger eller skrive noe selv de siste dagene, men prøver jo å få med meg litt av det dere holder på med da. Utfordrngen fra meg får du heller få i neste runde tror jeg 😉
      Ha en fin dag

    9. Eva: Jeg synes også det er fredfullt som oftest, men kan også være veldig trist så klart. Men jeg finner også ro til å tenke gjennom ting på sånne plasser.Godt. Ja, fin engel, den gir ro 🙂 Klemmer <3

    10. Fine bilder. Og jeg synes ikke kirkegårder er dystert. Jeg synes det er fredfullt. Litt trist noen ganger, men mest fredfullt. Et sted til ettertanke og ro 🙂
      Den engelen likte jeg godt. Et fint symbol 🙂
      Klem <3

    11. karidansen: Jeg synes nok det er fint med en grav, selv om jeg heller ikke har besøkt mye graven til pappa. Den er på stedet jeg vokste opp, og jeg er jo ikke SÅ mye der at kirkegården er der jeg går mye. Men liker å vite at den er der 🙂

    12. Oslopadde: Ååå, så gøy, du må få opp kamera så du får bilde av selve rådyrene 🙂 Mye gøy å ta bilder av 🙂 God morgen til deg <3

    13. Hekleri og Ra: Ja, jeg fikk hvertfall gjennomført på turen min i går, litt av det 🙂 og skal nok prøve noen flere 🙂 Ha en flott påske du også 🙂 Snart blir det påskenøtter her 🙂 Torsdag 😉

    14. Engelen var både vakker og verdig, og det passet å lage fotoet i svart/hvitt….. En kirkegård kan være en fredfull plass å gå til for mange….. Jeg har sagt til unga mine at jeg ikke har noe ønske om å bli gravlagt på en kirkegård…..men de må få gjøre slik de føler for når den dagen kommer….. Mange synes det er godt å ha et sted å gå til, et sted der de minnes den avdøde…..De føler trøst i å stelle graven. Jeg har nesten aldri vært på graven til faren min, til tross for at han var en viktig og kjær person for meg. Jeg har bare ikke noe forhold til graven. Han er jo ikke der…. men jeg tror absolutt at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner…… 🙂

    15. Kirkegårder har en egen ro over seg, 🙂 Men nå må jeg bare si at jeg beundrer de oppleggene dine.. det er ikke mye hvilepuls ute og går 🙂

    16. Tok et par bilder av rådyrsporene i hagen 🙂 Ellers ingen bilder i dag, men jeg liker å ta bilder av fugler, blomster og sånt. Og vilt, når jeg ser det ELSKER å fotografere elger!
      Men nå er det natt, – det er en lang dag i morgen 🙂 God natt!

    17. Så spennende da 🙂 Flotte bilder av en plass som gjør en tankefull og til tider lei seg. Gleder meg til å se hva du har gjort ut av de forskjellige utfordringene 🙂 Ha en flott påske Frodith 🙂

    18. annebe: Ja, mange utfordringer 🙂 Og spennende å løse. Jeg har fått noen jeg er fornøyd med, og noen tar jeg i morgen 🙂 Ja, jeg liker også kirkegården, men må være dagen ja 🙂 Det er sant 🙂 Klemmer <3

    19. Så nydelig bilder. Jeg synes også kirkegårder er fredlige, så dette likte jeg. Litt av en liste du fikk. Nå har du oppdrag til hver dag i påsken. Lykke til!!! Klemsiklem i kvelden 🙂

    20. Mange artige utfordringer du har fått :)) og denne løste du jo veldig bra..vakre , harmoniske bilder 🙂
      Jeg synes det kan være fint å være på kirkegården jeg…men helst på dagtid :)) Klem<3

    21. Ritamarita: Vi skal også <3på dagsturer. Litt Sverige, litt til mamma og sånn. Og jeg skal jo ha påskenøtter her på bloggen som vanlig 🙂

    22. Min matgale verden: Ja, moro å prøve å gjennomføre på oppfordring 😀 Og klart noen i dag da 🙂 Ikke alle, for det ble mange , men noen 🙂 Sove godt min venn <3 klemmer <3

    23. Veronica S: Jeg er ikke redd, men finner en ro på kirkegårder jeg 🙂 Men ofte trist der. Men ikke alltid heldigvis. I dag på en fremmed kirkegård var det bare ro, og sol, og pene engler flere steder 🙂

    24. Ritamarita: Ja, det er jo ofte man er trist på sånne plasser, men jeg synes det er noe tankefullt og rolig over sånne plasser også. Så lenge det ikke er kjente som ligger der. Jeg er hvertfall ikke redd sånne plasser, men finner faktisk litt ro til å tenke 🙂 Så gøy du skal ta bilder, skal du reise på påskeferie borte? Fjellet? Klemmer til deg <3

    25. Gøy med utfordringer 🙂 I dag har jeg ikke tatt et eneste bilde, men skulle gjerne tatt et av brødet som steker i ovnen nå, men det får bli i morgen, nå er jeg på overtid 🙂 Fine bilder. Klemmernattaklemmer

    26. Husker da jeg gikk på barneskolen, da hadde vi to veier å gå hjem, snarveien gjennom kirkegården eller rundt alle husene. Når jeg gikk alene gikk jeg ALDRI på kirkegården, jeg blir alltid kald nedover ryggen når jeg går på kirkegårder, så unngår slike steder alene. Får også litt panikk om jeg er i en kirke alene (noe jeg var da jeg var konfirmant og ikke fikk med meg at gjengen gikk ut).
      Veldig glad i engler da!

    27. Helge: Ja, jeg synes også kirkegården gjør at jeg tenker litt over min egen plass her i livet 🙂 Så liker stedet litt jeg. Så koselig med alle barna. Gøy å ta bilder av unger, de er så herlige 🙂 Og gøy å være litt sammen sånn med familien. Vi har det veldig koselig når alle er samlet, selv om det ikke blir så ofte mer. Ja, det ble en lang liste, og den med levende fisk, blir nok overflyttet til i morgen 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    28. Tok faktisk noen bilder idag. Var et lite fam praty hos foreldrene mine i dag. Nevøen min fra Hamar kom og hans barn på 3 og 5 år tok jeg bilder av. Sjelden jeg ser de så det var koslig. Og siden det var påske så tegnet jeg et ansikt på egget jeg kokte idag tidlig. Tok bilde av det før jeg la det i vannet. Mener at egg er en meget viktig del av påsken. Du har nok og ta bilde av her.
      En kirkegård kan være et sted man stopper opp og tenker på hvorfor nettopp jeg ble født, går her og lever. Et slikt sted er en viktig plass for mange. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg