Trekning av vinneren i Frodiths Påskenøtter- 1. påskedag

I dag gikk turen til Andeby….eller Østensjøvannet… som du kjenner til fra bilder her før.

Høne-Pøne Von Benatsil fikk nemlig et enormt savn etter noen fjærkledde…. for selv om hun er heklet og grønn…så er det ikke til å komme utenom at hun ER en fugl, og de andre her i huset er ROTTER… Så når de “rotter seg sammen” de andre… mot henne….så kommer det av og til et litt rart drag over ansiktet hennes…og hun får noe vann-liknende i øyekroken der oppe ved knapp-øynene…

Så det ble bestemt at i dag var det Høne-Pønes dag, og hun skulle få sin dag i rampelyset…  Garnkledde fikk plass i sekken, og Høne-Pøne øverst. Og de pelskledde rottene fikk bli igjen hjemme…

Været var strålende der oppe, og Høne- Pøne fikk treff med både Donald, Guffen og deres venner.

 

 

God utsikt over Østensjø. Og når sola skinner, man har gul genser eller er “Kongen på haugen” da er livet bare helt perfekt!

 

 

Og sånn langt i fra, er verken svaner, gjess eller måker særlig skumle…Men jeg skal love at de kan være det når  man nærmer seg…nesten i Påske-krim -stil…..Selv for en  MED fjær og nebb… Og det får du høre om i morgen… Men nå skal vi trekke vinneren av dagens påskenøtter snart, men først må vi se på svarene:

 

 

Bak tåken gjemte det seg en kar…og det var:

 

 

Ari Behn…

 

De som delte ansikt her var:

 

 Hege Skøyen og Øyvind Blunck

 

Denne var nok litt vanskelig, men den som gjemte seg i egget her var:

 

Sylvester Stallone 😉

 

 

Og på denne oppgaven må man være god i speivendtlesing ELLER man henter bare et speil 😉 Og da

ser man at det står:

 

 

Og i dag har jo som du vet strikke-dyrene vært på en liten utflukt, og det andre måtte bli her og forberede siste økt av oppgaver til innspurten i morgen. Og når noen må gjøre jobben på dag-tid, får det OGSÅ lov å utføre de morsomme oppgavene. LITT belønning skal man ha 😉

Og den som ikke har hørt særlig fra seg på en stund er. PEPPER og nå er han i sprintfart ned i lappe-bollen, for å hente opp en lapp…Og når kommer han trekkende med en diger, lang lapp….Og på den står det…uten noe mer utenomsnakk… uten noen avledningsmanøver…uten noe dill-dall og yabadabadoo….her kommer navnet på vinneren…Det ble :

 

inilssens.blogg.no

 

Gratulerer så masse 🙂 Du fikk det nest siste egget. FYLT til randen med snop!

Kan du komme i meldingsboksen med navn og adresse? Så sender jeg egget på tirsdag 🙂

 

Og for deg som ikke vant:

I morgen er siste mulighet, håper mange kommer og blir med da. 1 egg skal sendes ut til noen, fullt av godis 🙂

Jeg åpner i morgen i 8-tida som vanlig, så da får du kvesse nebbet og klørne og gjøre deg  til siste økt av Frodiths Påskenøtter 😉

 

 

 

 

#påskenøtter #gevinster #vinneren #løsningen #premier
30 kommentarer
    1. Herlig fargerik gjeng du har med deg 😀 Og bildene spretter frem med de friske fargene 🙂
      Gratulerer så masse til vinneren 🙂 Kjekt med en sånn koselig overraskelse 🙂
      Klemmer <3

    2. Fru Stussli: Jeg synes det er fint at dere er så GALE 🙂 Sikkert at ungene elsker dere hvertfall og at dere selv har det moro, og det er det viktigste 🙂 Kose dere med Larse-bursdag, gratulere han fra meg 🙂 BLir koselig med hage-fest <3 Koseklemmer til deg <3

    3. Tror naboene synes vi er litt sprø 😉 I går gjemte vi 94 sjokoladeegg i hagen og inviterte 7 jenter på eggjakt og quiz. Det ble mye latter og støy i gata ;-D Når hekken og hagen er full av høner og det er tegnet fargerike påskeegg og hilsninger på asfalten, når det synges og spilles gitar på verandaen og hagen fylles med barn da er det påske her. Det må naboene bare leve med 😀
      Jeg gleder meg sånn til å leke med fiskene mine igjen, så jeg plumper uti så sant jeg ikke har feber 😉 Jeg har jo verdens beste jobb vettu.
      Gleder meg til bilder fra turen din i morgen. Det blir spennende!
      Vi skal feire Lars sin bursdag med kake og venner i hagen, men jeg plumper innom bloggen på morgenen og på kvelden.
      Mange nattaklemmer

    4. Fru Stussli: Ja, i dag var liten smakebit, i morgen kommer bildene med masse fugler 😀 Ja, glad og LITT skremt høne 😀 Skulle gjerne sett de hønene deres i hekke på ekte. Tenker naboene er glad i Villa Vilkulla 🙂 Så gøy med familiequiz 🙂 VI har ofte sånn med familien på bursdager 🙂 Siste nøtte-ladning i morgen her. Og snart jobb igjen… Gleder meg til visning… på leilighet 🙂 Du må bli i fin form, men er du ikke topp, så ikke hopp i fiskedammen, for da blir du vel aldri bra? 😮 Store gode klemmer til lille Bente 😀 <3

    5. Fidolina: Jeg har hatt påskenøtter hvert år i tre år, da er det påske-egg i premie. Julekalender har jeg også hatt tre år, og da hjemmelagede premier. Strikk og hekle-premier 🙂

    6. Det så ut som en koselig dag for både mennesker og fugler ^^ Koselig å hilse på noen som er lik seg selv, og ikke bare omgås rotter hele tiden 🙂 hehe
      Gratulerer så mye til vinneren <3 Klem

    7. Så fine bilder fra dagens tur. Tenker det var en glad høne som sovnet i kveld 🙂
      Her er familien hennes ute hele døgnet. De henger i hekken, i plommetreet, på gjerde, blandt påskeliljene og i solveggen. I morgen er siste dagen deres. På tirsdag flytter de opp på loftet igjen 🙂
      Stusslifamilien har hatt familiequiz og føler seg godt forberedt før morgendagens bloggquiz 😀
      Formen min er bedre, men ikke helt tipp topp. Bihulene og halsen er bra, men bronkiene vil liksom ikke bli helt bra. Håper en dag til i solen skal gjøre susen. På onsdag er det tid for fiskene mine igjen og da vil jeg helst være frisk.
      God natt lille frodith
      Mange klemmer

    8. Fidolina: Nei, ikke julenøtter. Da heter det Julekalender, og det har jeg vært år 😀 Men er jo samme stilen da… Bare 23 dager…i stedet for 5 😀

    9. cuskima: Ja, jeg synes også vi er vinnere 🙂 Og veldig glad for at du synes det er moro 🙂 Jeg synes jo det er veldig gøy selv 🙂 Klemmer i vei <3

    10. Grete/Margarites: Jepp, i dag var det stor stas for Høne Pøne 🙂 Og idyllisk er ordet. Ikke noe stress og mas. Ja, kom i morgen du 🙂 Da er siste nøttene for i år 🙂 Klemmer nattaklem så lenge <3

    11. Gratulerer til den heldige 🙂 Og fine bilder fra Østensjø! Gleder meg til å lese i morgen 🙂
      Natta!

    12. Gratulerer til vinneren 😀 eg syns det er så veldig gøy med disse påskenøttene-eg syns vi alle vinner hele tiden forresten
      klammetingene <3<3

    13. Gratulerer til dagens vinner! Jeg prøver meg igjen i morgen 🙂
      Ser ut til at dere har hatt en fin tur i dag, rent idyllisk ser det ut som på bildet hvor de tre skuer utover vannet 🙂 Tenk så gøy for dem å sitte på toppen av broen og speide utover, og ha kontroll med alt som skjer rundt dem. Bare observere både mennesker og dyr, og fugler med. Klem <3

    14. Nei, har du sett.. Jippi:P haha… det hadde eg ikke trodd 😛 Så gøy da =D
      Ser ut som du har hatt det fint på tur til Andeby da =) De er så herlige disse dyrene dine som du har med deg på tur =D Skulle lært meg å hekle slike selv, får prøve meg på det etter hvert 😉
      Ønsker deg en super kveld videre 😉 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg