Se hva jeg sier…..

Et uttrykk som blir brukt mye i mine kretser. Se mitt språk, se hva jeg sier…Vi snakker ikke ØRER og strupe, men hender, munn og øyne. Og i dag er nemlig temaet HENDER eller NEVER, som Karidansen ga meg i foto-oppdrag.

For hva skulle vi gjort uten hendene/nevene?

Det finnes mange typer never, barnenever, arbeidsnever, glatte never, grove never og i min verden “språk-never” eller hender som taler. For deg som ikke kan mye om tegnspråk så er det litt som må forklares:  Hendene snakker ikke alene, men i sammen med munnbevegelser, mimikk og øyenbryns-bevegelser. Hendene er også i bevegeler hit og dit, og sjelden stilistisk og i ro som her. Men i dag er det bilder, og temaet er NEVER/HENDER, så da blir det stilistiske hender:

En del av tegnet:  KJÆRESTE

 

En del av tegnet: t SOMMERFUGL

 

En del av tegnet: VENN

 

 

Så da får jeg bare si igjen: Oppdraget er utført: Eller hva synes du?

 

 

 

 

 

#oppdrag #foto #utfordring #hender #never #språk
50 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg måtte ta noen som var litt talende, og kan gjøres LITT stilistisk…for det er mange tegn som det er FOR mye bevegelse i til at det blir noe særlig på bilde 😀 Ja, tenkte det var greit med noen små “kurs” her inne 😀 More to come…. 😉 Klemmer <3

    2. Oppdraget er i aller høyeste grad utført 🙂 Fine tegn du har valgt ut, spesielt det for sommerfugl. Og når du viser det så er jo både sommerfugl og venn veldig logiske tegn. Spennende å lære litt i ny og ne, takk for det 🙂 Klem <3

    3. Charly: Ja, det kommer noe småtterier innimellom, når jeg er litt ekstra inspirert. Og det er jeg nå, for jeg har elever inne på deltidsopphold, og det er jo DET som er gøy 🙂 Og jeg må jo løse oppdragene uansett 🙂 Klem <3

    4. Karina Larsen: Du skulle lært deg litt tegnspråk skjønner du, det er så vakkert <3 Og nå har jeg elever inne på deltidsopphold, så jeg har et ekstra gir denne uka, og koser meg veldig 🙂 Ha en fin kveld du også fine Karina <3

    5. foreignerat50: Oi, jeg har ikke vært inne og sett hos deg. Uff, det er grusomt. Er det hun i Norge her? Vært syk lenge. Jeg kommer inn til deg Joy, på bakrommet..

    6. Ritamarita: Ja, jeg så det 🙂 Jeg har svart, for det manglet nemlig noe 😀 Hi-hi Klemmer masse. Håper at vi får sett på den <3 Og at hun liker oss, hvis dette er en leilighet som passer 🙂

    7. Helge: Ja, de er veldig gode å ha, og spesielt om du ikke hører. Håper du får sove godt i natt, det er grusomt å ikke få sove 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    8. Veldig bra. Hendene våre og fingrene med er et fantastisk flott verktøy. De brukes til alt. Sov veldig dårlig om noe i det hele tatt i natt. Veit ikke hva årsaken var men skal i hvertfall sove godt til natta. Ha en fin kveld.

    9. margarites: Takk, så gøy du kjenner igjen noen. Og noen er jo litt letter å se, litt mer “logiske” og andre ikke. Ha en fin mandag du også <3 Klemmer <3

    10. dedicat: Ja, jeg får veldig problemer med din, det krever hvertfall at det blir noen med meg oppi skogen…og litt usikker på om jeg får ordnet det. Gi meg en NY?? 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    11. Eva: Ja, du hadde garantert klart det, og det er supergøy når man kommer litt inni det 🙂 Denne uken vil jeg skal bli fin 🙂 og da får den bare BLI det 😀 Kommer litt mer tegnspråk senere i dag 🙂 Et lite kurs 😀 Hi-hi Klemmer masse <3

    12. ladyaugust: Ja, tegnspråk er både vakkert, morsomt og veldig nyttig. Kan snakke gjennom vinduer og alt 🙂 Ha en super dag du også søs <3 klemmer så det holder langt utpå kvelden 😀 Hi-hi

    13. Fru Stussli: Ja, noen er litt logiske, og andre ikke i hele tatt,og må bare læres .-) Ja, det vakreste språket som finnes, rett og slett 🙂 <3 Ha en fin -fin dag du også min venn <3 klemmer <3

    14. Nemi Rebella: Ikke sant, det kan man si om ethvert språk, hadde vært veldig greit om vi alle snakket samme språk. Men språk oppstår der folk er samlet. Og også med døve. Ikke noe lettere for dem å samkjøre enn for oss 😀 Kanskje enda vanskeligere fordi i mange land, også Norge, var jo tegnspråk FY og ikke lov, og ble nesten snakket i smug…Og ikke lett å få samlet seg da liksom…. Men vakkert er det, og noe alle burde lære litt av, FORDI det er vakkert 🙂 Han en flotters mandag du også Rebbellen vår 🙂 Klemmer <3

    15. karidansen: Nei, så bra du ble litt overrasket da 🙂 Her gikk jeg noen runder inni hodet på hvordan jeg skulle løse, men fant ut at dette var best, mest meg OG de letteste hendene å få tak i 😀 Kan ikke luske hele tida heller 😀

    16. Nydelig, synes jeg. <3 Tenkte faktisk ikke på at du ville velge denne vinklingen, sjøl om det er nærliggende med tanke på at du er dyktig med tegnspråk. Jeg liker jo veldig godt tegnene du har valgt. Vennskap og kjærlighet er viktige - for ikke å si LIVSVIKTIGE - ingredienser i et menneskes liv. Jeg er også fascinert av sommerfugler. De starter opp som ei larve som spinner seg inn i ei puppe. Så blir de "Født" og kommer ut som Det vakreste Vesen. Så lette, flyktige og sårbare ; men innimellom viser de oss sin skjønnhet ved å brette ut vingene og la oss få se fargeprakten.......

    17. Tegnspråk fasinerer meg 😀 Vi bodde i en leilighet hos noen som var fosterfamilie for ei jente som brukte tegnspråk. Vi lærte oss noen tegn da, og alfabetet men det har jeg sikkert glemt noe av, desverre… Jeg gikk New York-marathon sammen med en som var døv-blind, og han kjente på hendene våre når vi snakka med han, for vi lærte oss døv-blind-alfabetet på flyturen over 😀
      Det jeg synes er litt rart er at det ikke er et internasjonalt tegnspråk? Men det kan man jo si om ethvert språk, he he 🙂
      Ønsker deg en supermandag <3

    18. Så flotte teng <3 Noen av tegnene er nesten logiske når vi ser dem sammen med ordene.
      Jeg har jo erfaring med å ha med døvetolk og da har jeg ikke sjans til å henge med på tegnene for det går så fort. På slike stillbilder er det jo lettere. Det er et spennende og nydelig språk <3
      Jeg synes oppgaven var utført perfekt!
      Ha en fin start på den nye uka!
      Mange klemmer

    19. Mooornings søs 🙂 Tegnspråk er jammen en nyttig ting til og med for de som hører liksom, det husker jeg da vi var inni Oslo på spillejobb 😀 Ha en suuuper dag <3 gooodklæmme 🙂

    20. Jeg synes det er fascinerende å se dem som prater med hendene. Det er noe jeg stadig blir imponert over, og tenker at DET kunne ikke jeg fått til. Men klart jeg kunne det. Det er jo et språk det også. Og jeg liker språk 😉
      Kjempefin løsning på bildeutfordringen 🙂
      Ha en positiv og glad uke denne uken, forhåpentlig uten alle søvnforstyrrelsene 🙂 Stor klem <3

    21. Det må jeg si var en talende løsning på Karidansen sin utfordring 🙂 Og du, stryk gjerne min utfordring, nå vil vi ha vår over hele landet 🙂 Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg