En pus til glede <3

Her er min mor.

Du har nok sett henne på bilder før. På turer vi har hatt, eller i Operaen eller fra jul, med rottene mine. For Frodith-mamma er verdens fineste, og har et humør enhver ville misunne henne. Hun ser lyst på livet omtrent uansett hva som skjer, og det er der jeg har fått optimismen min fra.

Frodith-mamma bor på landet. Og det er i det gule huset jeg er vokst opp hun fremdeles bor. Der vokser markjorbær bak garasjen, som skjæra prøver å stjele hvert år…  Og der i annen etasje ligger jeg  i prinsesse-sengen når jeg er på besøk 😉

 

Frodith-mor bor alene på landet, klarer seg fint, og er ikke ensom. Men likevel har hun satt stor pris på en liten pus som har funnet veien til henne. Hver morgen den siste tiden når hun trekker til side gardinene i soveromsvinduet i annen etasje, så sitter denne puse- lusken i toppen av Tujaen hennes. Virker som den sover der. Den er oransje-stripet, nesten som en liten rev….eller nesten som mamma selv 🙂

 Vi snakket masse om den da jeg var der ute i går, og mamma var glad den hadde valgt akkurat hennes Tujaer 🙂

 

Mamma har egentlig ikke vært noen katte-menneske, men slikt kan jo forandre seg tydeligvis….

 

 

Og hvem kan egentlig motstå denne pusen? En pus til glede, i toppen av en Tuja 🙂

 

 Er du glad i katter?

Har du sett maken til soveplass? 😉

 


 

#dyr #pus #katt #glede #besøk
61 kommentarer
    1. Eva: Ja, hun og jeg synes det var veldig koselig. Og hun trodde den bodde i huset der hun selv er vokst opp. Huset er solgt til noen nye folk, men mamma bodde der til hun flyttet i det gule huset på landet. Og kanskje katten visste det? Jeg har tro på litt sånt.. 🙂 Klem <3

    2. Nydelig liten pus <3
      Jeg er kattemenneske selv. Og ser jo at når en pus oppsøker noen på denne måten, så betyr det jo noe. Det betyr jo glede og tiltro 🙂
      Godt for mammaen din det synes jeg 🙂
      Klem <3

    3. Så koselig 🙂 Det må jo være hyggelig å få litt besøk når man bor der alene ute på landet ^^ Denne katten var jo så fin også! Skikkelig kul snute med halvparten hvit og andre halvparten oransje 🙂 Jeg er litt sånn “cat-lady” og ender nok opp med en katt eller to den dagen jeg får meg eget sted å bo. Vi har alltid hatt katt hjemme, så det hører liksom med i et hjem synes jeg 🙂

    4. maiken: Hun har ikke gitt den mat, for hun vet den hører antagelig til et annet sted 🙂 Og den har ikke vært inne hos henne. Bare der i treet 😀 Og hun synes det er moro 😀

    5. Så rart, har aldri sett en katt sitte et slikt sted, selv om de liker ha oversikten. Men den ser nå ut som en passe gammel , velfødd hannkatt. Gir hun den mat er det kjørt, da blir den der. Det er i alle fall veldig selskap i en katt ,de er selvstendige, kommer og går som de vil, men liker menneskekontakt. Håper å høre fortsettelsen da……

    6. natheless: Ja, underholdning er ordet 🙂 Moro å følge med 🙂 Og fin pynt ja 🙂 Og den valgte seg mamma og det er kos 🙂 Kos deg du også, her må det soves 😀

    7. Du verden! Ja, sånn er katter, de gjør som de vil og liker de de vil. Flott hun har litt underholdning og dekorasjon i tujahekken da! Kos deg i kvelden 🙂

    8. Ja, her tetner nesen helt, kling og nysing som bare det. Men jeg har pollen og midd/støvallergi også 😛 så jadda, flott det..
      Men godt det finnes litt piller og medisiner og da =)

    9. Ja det var litt av en soveplass 😛
      Så koselig for henne å ha litt besøk der da. Er nok få som kan motstå katter som kommer rolig å tar seg til rette hehe

    10. Ja jeg har vært med onkel i hele dag , mye fram og tilbake …måtte få gjort mest mulig sammen med han før han reiser til Tromsø nå ….Flytter ditt en stund …Så ikke mer spennende enn det da 😛 Men jeg synes jo det er travelt nok jeg da , haha …
      Men ja koselig med en pus , og mye selskap med dyr ikke minst 😀
      Klemme mer 😀

    11. dedicat: Ja, nydelig katt, og et herlig sted den har funnet seg, hos mamma og i Tujaen Ha en fin ettermiddag du også 🙂 Jeg har vært på jobb, så her går det også i full rulle 😀

    12. Artig 🙂 Nydelig katt og ligner litt på den siste min mor hadde 🙂 Jeg har sans for katter, det har vel et par blogginnlegg vist ganske så tydelig 🙂 ha en fin ettermiddag,, har vært på farten i hele dag 🙂

    13. cathrinehenriksen: Ja, denne pusen var så fin 🙂 OG så gøy at den valgte mamma 🙂 Og tujaen hennes. Hun koser seg og titter ut hver dag for å se om den er der. Ellers har de ikke så mye kontakt, men koselig likevel 😀 Ååå , er du travel 🙂 ?? HVA da?? Nysgjerrig 😀 Klemmer <3

    14. Helge: Ja, jeg tror også på at dyr forstår en del, og bestemmer seg litt for folk de liker 🙂 Jeg måtte jo bare knipse denne når vi hadde muligheten 🙂 Fin pus 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    15. Fidolina: Jeg er også litt allergisk, og spesielt for kattunger. JEg VAR det hvertfall en stund…Ble veldig tett og kløete i øynene etc. Men ikke vært så ille i det siste.. Virker som jeg varierer med allergier 😀

    16. cuskima: Ha-ha, det var en morsom far 🙂 Tenk å bestemme mat-steder, og TA dem som prøvde rappe 😀 Herlig 🙂 Ja, den minte litt om mamsen 🙂

    17. karidansen: Koselig med kosepusen som kommer og vil kose 😀 MYE kos ja.. 🙂 Ja, mamma er fin og en alle burde hilst på. Hun er en klok dame 🙂

    18. miastorp: Ja, og den er ikke nede og inne hos henne, men hun følte det var ganske koselig likevel at den kommer der og ligger i treet hennes 😀 Klemmmmm til deg også <3

    19. Fru Stussli: Ja, jeg ville også gått dit 🙂 Hun var ikke så glad i katter før, mer sånn at hun var litt redd dem, fordi en hadde bitt henne veldig hardt. Som voksen. Men de hadde katter hjemme før. Og denne katten i treet trodde mamma bodde EGENTLIG i huset der mamma vokste opp…Noen andre har kjøpt det opp.. Men mamma trodde katten egentlig tilhørte der…Jeg tror sånne ting har en sammenheng, på en merkelig måte 😀 Ja, da er det ingen som EGENTLIG er din?? Men kanskje de alle er det litt egentlig, når de kommer sånn og passer på deg når du er syk og sånn 🙂 Kattene har mye rare personligheter, så de blir deler av familien ja 🙂 KLemmer masse <3

    20. ladyaugust: Heisan søs 🙂 Ja dette var en fin katt. Og veldig trivelig at den har valgt mamma og hennes Tuja. TRor nok den skjønte at her bodde en fin person. Mamma koser seg veldig med at den er der 🙂 Og vi måtte jo knipse den 🙂 Har vært kaldt i dag, men fint likevel. Og jeg har GÅTT hjem fra jobb….ja deler hvertfall 🙂 Klemmerkoseklemmen 😀 <3

    21. Kjersti Sandnes: Den jakter ikke i hele tatt der, bare ligger og sover og koser seg. Er der på mårran når mamma står opp 🙂 Hi-hi, ja synes tegningen ble litt lik hvertfall 🙂 på mamma ..Takk 🙂 Kos deg på hytta min venn og hils Bonnie 🙂 Klemmer til begge <3

    22. foreignerat50: Så koselig du kommer <3 Ja, katten er fin, og koselig den har valgt mammas tuja å bosette seg 🙂 Ha en fin kveld Joy 🙂 KLemmer <3

    23. margarites: Ja, de mest typiske trekkene er på plass, de blide øynene, smilet og det “røde” håret 🙂 Helt greit fornøyd med tegningen 😀 Ja, småfuglene er jo det samme 🙂 Når det venter sånn 🙂 Koselig 🙂 Litt kjølig igjen her også… Men i dag har jeg gått litt hjem fra jobb, siste del med buss, fordi det var litt truende skyer som nærmet seg. Hørte rykter om hagl i dag… Klemmer <3

    24. Katter er fine de , bare litt overlegene , haha …men joda fiiine <33 Hatt katt selv jeg som barn / tenåring 🙂 Å stilig tegning av din mamma , ligner ut i fra bilder jeg har sett :))
      Er fint sted pusen har funnet seg ja , hehe ...og flott om den er til glede for din mor JA :)) Klemmer masse fra en litt travel Pippi <3

    25. Pusen vet nok hvor den finner snille menensker og din mor er snill og det vet nok katta. Den har vel snuset seg frem til det gule huset. Håper den har din mor i tankene og at din mor gir den litt vann innimellom. Katter er deilige dyr. Katten har ni liv – og så vidt jeg vet er det ingen andre dyr som har så mange liv. Søt pus det der og en pus må man alltid møte med respekt og verdighet.
      Ha en fin kveld.

    26. Eg synes katter er veldig søte dyr, og liker de egentlig aller best når de er små kattunger 😛 men eg er allergisk mot katter, så kan ikke ha katt selv og kan ikke kose noe særlig med de heller :-/

    27. Min far elsket dyr,men ville aldri være bundet så han hadde ingen selv…..men hjemme hos oss i Hardanger var alle katter og skjærer og småfugl velkommen…..han matet dem i forskjellige puljer ig diverse retninger på tomten…….der til kattene, der til småfuglene og der til skjærene……og nåde den som stjal bær eller spiste av de *andre * sin mat hahaha morsomt, takk for at du minte meg på
      syns pusen ligner på fineste mammaen din eg <3

    28. Så fin tegning av mor…. Dessuten en beskrivelse av dama, som gjør at leseren få lyst til å hilse på! Ja, jeg har jo sagt litt om mitt forhold til katter før, så det vet du. Violetta – pusen hadde vært på farten i fire døgn da hun kom hjem i går kveld. Hun er nemlig en svært frihetselskende sjel, som gjør som det passer HENNE! Gjett hvem som har ligget ved siden av meg i senga i natt? Nei, det er EGENTLIG ikke lov, for det er UHYGIENISK med katt i senga…..men det er litt kos også! 😉

    29. Jeg elsker katter <3 og hadde jeg vært katt der hadde jeg nok valgt tujaen hennes fordi hun virker så snill og morsom 😀
      Og denne katten var helt nydelig.
      Her hos oss er kattene en del av familien. Vi har nesten en hver. Freddy er uten tvil Emmas katt. Han kommer når hun roper og snakker høyt med henne. Hvis hun blir syk går ikke Freddy ut. Da passer han på henne helt til hun er frisk.
      Luna er Lars sin katt hun er en sær dame som fort kan finne på å frese på alle andre enn Lars 😀 Det er liksom hennes menneske. Men da jeg var syk var det Luna som tok ansvar og lå i senga og stelte med meg.
      Vilde Villkatt er Steinar sin katt så snart han kommer inn døra, men ellers er hun min. Den forskremte og rare villkatten vår er i ferd med å bli en tam og rolig liten dame. Hun ligger utenfor døren til kjelleren den første dagen etter at Steinar reiser på hybel og venter liksom på at han skal komme opp..
      Hmm når jeg teller over, ser jeg jo at vi egentlig mangler en katt 😀 Jeg skal nevne det for resten av gjengen :-DD
      Store klemmer til fineste deg og en til mammaen din også

    30. Frodithmammaer er fine mammser såklart for ut av henne kom det en vassektet Frodith <3 Den pusen er jo supersøt. Jeg visste ikke at katter bodde oppe i trær men når jeg tenker meg om så pleier jo gaupene å være endel oppi trær. Muffin---må bli redda ned av trær for om han kommer seg bittelitt opp....så kommer han seg ikke ned igjen og det er jo dumt, men så er han nesten ikke en katt heller da mer som en ugle som ikke kan fly haha Ha en fin dag søs, her er det freezing kaldt liksom men sola skinner fra lyseblå himmel <3 klæmmings 🙂

    31. Nei så flott den var da. Aldri hørt om sånt sovested nei. Kanskje den jakter fugler der? Men koselig med en pus på besøk om morgenen ja. Tegningen av din mor var “spot on” i flg bildene jeg har sett. Flinka.:-) klemmerfrahytta

    32. nåå har du sett da! å så i toppen av tujaen, fine søte pusen!!
      var selv heller aldri et kattemenneske, og ville faktisk ikke ha katter.
      Da ville jeg heller ha hund, siden jeg er mer hundemenneske en katte menneske, men så fikk jeg to små søte tredd over hode får noen år siden, så da ble de bare med hjem gitt, og ville aldri vært foruten de ass.. selv om frøkna ble borte i fjord sommer.
      s¨har vist blitt et kattemenneske alikavell gitt! haha

    33. Fineste Frodith-mamma! Jeg synes jammen at tegningen ligner henne også. Du får det til! Katter har jeg aldri hatt noe forhold til, så noe kattemenneske er jeg ikke. Men jeg synes det var en fin soveplass katten har funnet, og koselig å våkne om morgenen og se at katten er der. Hos min mamma er det småfuglene som sitter på trappen og vinduskarmen og venter på henne om morgenen. Mye selskap i slikt.
      Her våknet jeg til is på bilene i dag, og nå er det +1,5 grader – ikke helt vårtemp enda, men det er da sol så det blir nok en fin og varmere dag etter hvert. Klemmer <3

    34. Hihi… er jo egentlig hunde-jente, men denne pusen var skjønn. Ikke rart mamma din er glad i den 🙂 stilig soveplass den har fått seg, er nok helt klart en pus utenom det vanlige….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg