En underlig skrue… ;-)

Jeg dro jo avgårde med søsters på en aldri så liten foto-safari i går.

Det er blitt HELT klart at vi trenger tips om noen nye Safari-steder snart…

HVOR er det de farlige tigrene og de rare lemurene befinner seg??

Hvor er savannen med skumle dyrene på?? Hvor er de rosa flamingoene?

Hvor er det saftige sivet og de dype hengebroene??

Safariene våre går ofte til mye av de samme stedene, og SCENEN blir dermed ganske lik igjen og igjen. Men heldigvis dukker det alltid opp en og annen nye “aktør” på scenen, som gjør alt den kan for å imponere…så det er like moro hver gang… Og noen bra bilder blir det alltid 🙂 Men jeg tar gjerne i mot noen Safari-tips altså 🙂

Her var den underlige skruen vi møtte i går

Fikk LITT følelsen av å være i en eller annen sump….i et helt annet land… og hvilket nebb-dyr er dette??

 

Ikke er det en svane hvertfall…og heller ingen gås…

Flaggermusvinger.blogg.no!! Hva tror du??

 

Underlig skrue…

 

Vet du hvilken fugl det er??

Hvor drar du på fotosafari?

 

 

 

 


 


#foto #fotosafari #fugler #nebbdyr #tur
59 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Joda, sikkert like bra den..Men jeg har jo så MAAANGE svane-bilder..Tenk å kunne skryte på seg en litt mer sjelden (for meg) fugl 😀 Klemmer tilbake <3

    2. Flaggermusvinger: DA skal jeg godta at det er en sangsvane 😀 Når du sier det også 🙂 Jeg googlet litt og synes den liknet en hegre på et bilde jeg fant…Jeg VILLE nok det skulle være en hegre 😀 takk for at du sjekket litt her 🙂 Klemmer <3

    3. Hei, så fin, tror nok også det er en sangsvane, vi har hatt noen her hos oss og de har helt likt nebb synes jeg… 🙂 Men vinkelen på fuglen gjorde den jo litt mindre typisk da. 🙂

    4. Tattavkvinnene: Ja, rust-and 🙂 Jeg finner stadig noen nebb-dyr ja 😀 Denne her var visst en svane, en ungdom, sier de som vet 🙂 Jeg trodde den var litt mer eksotisk,men neida 😀

    5. Synes dere alltid finner noen nye spennende fuglevesner å ta bilde av jeg! Den rødlige fuglen (var det rust-and?) som du postet for noen uker siden var jo superfin. Har aldri sett maken, og ikke denne her heller! Gøy å se litt annent enn spurv og stokkender for oss som ikke ferdes rundt ved store vann 🙂

    6. Ritamarita: Ja, det høres gøy ut, jeg er med 🙂 Svalbard here we come 🙂 Jeg har vært på Island, og hadde jeg reist NÅ hadde jeg knipset mer bilder 🙂 Men Svalbard kjempespennende <3 Klemmer med nebb og klør 😀

    7. karidansen: Jeg husker det naturprogrammet 😀 Fysikk på roterommet?? Het det egentlig det? Noen veldig rare menn…og skalleknarpen var omtalt ja 😀 Ha-ha 😀 Ja, verden blir faktisk litt ny når man begynner å blogge, man ser anderlees på mye rart 😀

    8. Jeg husker at det var en parodi på et naturprogram (den gang det fortsatt var svart/hvitt sendinger.) Da snakket man om et dyr som de kalte for “Skalleknarp”. Det var visst et merkelig dyr….. Jeg tenkte først på gås, men jeg vet ikke. Jeg er definitivt ingen fugleekspert. Artig var’n åkkesom! Jeg har mange steder jeg kan gå på fotosafari, for jeg har stort sett bare vært på “safari uten fotoapparat” tidligere. Nå kan jeg gjenoppdage stedene MED fotoapparat. Da tror jeg at jeg blir mer observant!

    9. monomarit: Mange mener sangsvane-ungdom, så det er sikkert det 🙂 Jeg synes hvertfall det var et litt artig uttrykk på han 😀 Ser litt rar ut 😀 Moro når man finner litt rare fugler 😀

    10. maiken: Jeg jeg skjønner jeg har feil, og gir meg nå 😀 he-he Og jeg har sett en annen hegre før som var annerledes. Men jeg så en når jeg googlet som liknet litt skjønner du , en mer brun-beige -aktig en som denne…Men dette er en sangsvane sikkert 😀

    11. Fidolina: Ja, jeg skal gi meg nå, jeg skjønner at jeg må ha feil, mange som mener sangsvane-ungdom, så det er nok det 🙂 Fin var den hvertfall 🙂 Litt artig oppsyn på den liksom 😀

    12. Eva: Jeg tror noen har funnet ut her at det er sangsvane-unge… 😀 Og jeg skal gi meg nå og ikke prøve stabukk-aktig si at det er en hegre 😀 Hi-hi Morsom var den hvertfall 🙂 Ja, jeg finner som regel noen nye ting hver gang jeg 🙂 Og dette var et LITT nytt sted også 🙂 Håper du har hatt en nydelig dag Eva <3 klemmer <3

    13. Flott bilde, 🙂 Ser du i vannet bak denne fuglen svømmer det ei and av et slag,(nederste bilde) det er nærliggende å tro at de er samme type fugl, det er IKKe en Hegre, de har spisse nebb og er ganske fælem fryktelig høye og tynne lange bein..
      Jeg tror det er ei and som rett og slett er på spasertur på land og strekker hals fordi den lurer på hvilken art du tilhører tenker jeg hi hi 🙂 🙂

    14. Eg trur ikke det er en Hegre, hegre har eg sett mange ganger der hvor eg kommer fra.. De har lange stilkete ben… de er mye mer gråaktig i fjærene og har og litt svart i seg også. Så ser det ut som om de har øyenbryn som går over øynene som går videre bak ut i en litt lang tynn “vippe” sak 😛 hehe.. vanskelig å forklare 😛
      Men jeg tror heller det kan være en svane som ikke er blitt fullvoksen ennå, en av fjordårets svanunger kanskje… =)

    15. dedicat: Jeg synes dette var en artig type, uansett hva han er for noe 😀 Natheless tror det er en ung sangsvane…og kanskje har hun rett. Jeg synes den liknet litt en hegre også som jeg så bilde av men jeg aner ikke.. Ja, litt langt oppi dine trakter 😀 Får saumfare litt her nede 🙂 Ha en fin dag 🙂

    16. Fikk litt sånn Den stygge andungen følelse. Men har ikke peiling på fugler. Tror ikke jeg har sett en sånn en før.
      Og det er jo som du sier, spennende å se noe nytt i allerede kjente omgivelser. Og bruker man øynene godt, så vil man alltid oppdage noe nytt, selv om man har gått på samme plassen 200 ganger før 🙂
      Flotte bilder av denne fuglen var det i alle fall 🙂
      Ha en flott ny uke kjære du 🙂 Klemmer til deg <3

    17. Artige bilder, og du er ikke bare heldig men dyktig som klarer å fange de øyeblikkene. Jeg har jo masse forslag til safaristeder, selv steder jeg ennå selv ikke har vært på 😛 Men tenker det blir en smule langt å dra 🙂 Lykke til videre ,,upps, de fuglen? har ingen aning,,

    18. silje: Ha-ha, ja kanskje jeg får ut i dyreparken 🙂 Natheless tror det er en sangsvane, og ikke en hegre.. Jeg vet ikke, den likner litt på begge synes jeg..

    19. Godt du fant ut hva det var. Trodde ikke de hadde ett slik nebb. Kjempe stilig. Er noen svære fugler som flyr over her ofte å lander i skogen rett ved siden av oss. Jeg skal få tatt ett bilde av de snart 🙂
      I dyreparken har de alt du ønsker; utenom skumle hengebroer :p

    20. Hegre er det i hvertfall ikke. Det er helt sikkert en sangsvane,men en ungdom. Jeg googlet og der var de akkurat maken!! Vakker da, men litt spesiell i fargene! 🙂 “Den stygge andungen” blir hvit til høsten tenker jeg. 🙂

    21. ladyaugust: Ja, tror du ikke det er en Hege-fugl 😀 Hegre…Jeg tror 0gså, og det var en mørkere kompis med han og den fløy tregt og lavt og var mørk og rar… Men den rakk jeg ikke å knipse 😀 Men denne. Jeg må få meg sånn giga-linse…DA skal det bli bilder da…Jeg har jo bare sånn digital-Pocket-kamera 😀 Synes jeg ser Hege-fuglen 😀 Hi-hi Klemmerhegeklemmen 😀 <3

    22. Het er en Hegefugl, eh nei jeg mente HEGRE såklart. En sånn har jeg også sett og den så ut som den hadde trimma veldig hardt dagen i forveien fordi når den fløy så den nesten ut som meg nå…etter en steinhard styrketreningsdag i går hahahaha Goooodklæmmesøsklæmmen <3

    23. Helge: Ja, flott :-)Nei, tatt ved et vann ikke langt fra Årungen…Ås… Husker ikke hva det heter der Gjersjøen kanskje… Moro å se rare fugler.. Ha en fin dag 🙂

    24. Aner ikke hva slags fugl det er men flott var den. Tatt ved Østensjøvannet eller Sognsvann kanskje? Har fått nye jobbetider på jobben en tid fremover. Av den grunn rekker jeg masse før jobb. Er mye man kan bilde av. Så det blir nok mang en skogstur fremover. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg