Man må gå med hodet hevet og se ut som man mener det…

 

Dette med innstilling  og holdning er viktig. Det er viktig i forhold til hvordan du har det med deg selv, selvfølgelig. Og på den måten er det kanskje viktigst også. Men innstilling og holdning har også mye å si for hvordan andre ser på deg. Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av hvordan andre ser på meg. Det viktigste for meg, er at jeg har det godt med meg selv, og med de jeg er glad i. Jeg er ikke opptatt av å opptre på noen spesiell måte, for at folk skal synes det ene eller det andre om meg. Det blir altfor slitsomt og ofte er det ikke noe konstruktivt heller å ha for mye fokus på det. Jeg var nok mer opptatt av slike ting når jeg var yngre, men har lært meg til å ha fokuset mer utover på andre, på hvordan de har det  og på hvordan jeg har det sammen med dem. 

  Men av og til er dette med innstillingen og hvilken holdning du viser ut,  viktig for hvordan du blir tolket. I dag mener jeg “viktig” i en mer humoristisk variant, og ikke av den dype arten. Jeg kom bare på en artig historie hvor dette med hvordan du viser deg selv utad spiller inn for hvordan folk antagelig ser på deg. En litt motsatt “keiserens nye klær”- historie 😉

Det var kanskje for  et par års tid siden. Jeg var på vei ut døra. Legger ofte fram klær på kvelden, for å slippe stresse med det på morgenkvisten, når jeg stuper ut døra med nesa mot jobb,  etter en kaffekopp, Jeg hadde lagt fram en  kort kjole, og en halvtykk/tynn strømpebukse, og tenkte ha støvletter til (lave hæler). Jeg pleier å gå med sånne ting på jobb også jeg, liker å halvpynte meg litt, og føle meg fresh og fin.. Strømpebuksene var sånn havltykke, og det ble etterhvert et lite problem for meg.. Med veska på halv tolv, og litt heseblesende på vei mot banen for ikke å komme for sent til skolen og elevene mine, ble jeg liksom PLUTSELIG litt klar over hva jeg hadde på meg og hvor gammel jeg er.. Den kjolen var kanskje egentlig ikke en kjole? Den er litt FOR kort til å kalles en kjole, er nok mer en tunika.. Og det er forsåvidt greit nok det, hvis man har en tights til, når du har rundet 45 år.. Men der lå problemet.. Den strømpbuksa var jo slett ingen tights, men egentlig en litt FOR tynn strømpebukse?. Og den strømpebuksa hadde også vært grei nok, om kjolen var litt lenger..Men det var den jo IKKE! 

Men, her kommer dette med rett innstilling inn, hvis du “ser ut som du mener det”, hvis folk ser deg gå med hevet hodet,VELDIG blid,, strak rygg og rette bein, så kan du komme unna med hva som helst 😉 Jeg så ikke i bakken EN GANG den dagen, bare marsjet på, med all verdens selvtillit. Og jeg fikk mye komplimenter for fint antrekk :- ) Selv om kjolen var for kort, strømpene for tynne og jeg ikke kunne bøye meg hele dagen for da ville rumpa sees..

 Det gjelder altså bare å se ut som man mener det 😉 

 

(dette er et innlegg jeg skrev da bloggen var ganske ny, som jeg tenker tåler en liten reprise ;-))

 

 

#holdning #attitude
36 kommentarer
    1. Det er helt sant det du sier her. Jeg har også forsøkt det, på dager hvor jeg egentlig føler at noe er feil. Og det virker!
      Men i dag opplevde jeg noe artig. Jeg var på tur med en turgruppe, og det ble lagt ut bilder i gruppa på facebook i etterkant. Og jeg er jo med på flere av bildene. Med det samme fikk jeg ikke øye på meg selv. For det var jo så mange der, og jeg lette og lette. Men til slutt ble jeg obs på en liten dame med lik regnjakke som meg selv. Og jeg fikk nesten sjokk….Var den lille tynne dama der meg? Javisst, faktisk var det meg. Og jeg husket da jeg gikk turen, så følte jeg meg både klumpete og bred i forhold til de andre. Men når jeg fikk se bildene, så var jeg blant de tynneste. Det var dagens vekker. Så nå tror jeg at jeg skal gå med hodet høyere hevet fremover, bare pga den boosten der 😀
      Nattaklem fra den søvnløse <3

    2. Ja, den tålte absolutt en reprise. Jeg fikk korreks i den jobben jeg har nå fordi jeg gikk i kort skjørt. Jeg gikk med det ganske lenge før noen sa noe. I lærerjobben jeg hadde før var det greit, men i helsevesenet er det klar instruks (som ikke jeg var klar over, men som jeg sikkert burde ha tenkt på!) : Skjørt skal gå nedenfor knærne (Hvis man ikke har en kraftig tights under) og topper skal dekke skuldrene. MEN : Hvis man ikke har sånne regler å gå etter, så holder det leeenge med å se ut som om man mener det!! Helt enig! 😉

    3. dedicat: Man kan forhåndsinnstille og gjøre mye rart 😀 når jeg får litt tid skal jeg vise deg hvordan linke, lage store bilder OG stille på tid 😉

    4. cathrinehenriksen: Kjører mye repriser og noe nytt om jeg har tid. Men lite tid 😮 Mye av det gamle som tåler noen repriser 🙂 klemmer

    5. annebe: Veldig gammelt dette, fra 2012 😉 Har ikke tid til mye nytt i disse dager, men har mange nye lesere, så satsercpåmat noen repriser kan glede 😉 klem

    6. dedicat: Du glemte sikkert å endre datoen på Innlegget? Så da kom det ut på gammel dato kanskje? Som hadde vært.. He-he, ja det hjelper med litt attitude;-)

    7. Ler, ja du sier noe,, det gjelder å vise at man mener det 🙂 Jeg har i hvert fall ikke lest dette før. Og jeg prøvde meg for et par uker siden med reprise på et par innlegg, bar føyde til en liten tekst. Men de innleggene ble ikke synlig på samme måten som nye innlegg.. vet ikke hva jeg gjorde feil. Men når det gjelder det du skriver. Husker en sommer dag jeg og to kollegaer tok morraflyet til Oslo og skulle ha møter med en komité på Stortinget. Vi skulle frem og tilbake samme dagen og hadde ikke noe bagasje. Vi satt helt fremst i flyet og han i midten hadde hvite sommerbukser på seg, og veltet kaffekoppen midt i skrittet like før vi skulle lande på Fornebu (,, ja det er noen år siden…). Jeg har aldri sett en mann så rett i ryggen og bratt i nakken spasere oppover Karl Johan for å kjøpe nye bukser som han. Han viste at han visste hva som hadde skjedd 🙂

    8. Tror ikke jeg har lest dette før…mye i det der:))..hva man utstråler er det viktigeste ja…og gjøre det beste ut av det :))…er man f.eks et sted å føler seg for pyntet..eller motsatt..hjelper det ikke å prøve å gjøre seg “usynlig”..bedre å rette ryggen og smile …helt klart mye bedre..:)) Klem<3

    9. eg tror det er hele cluet…slutte å glo i bakken og føle at alle andre bestemmer…hva er rett,hva passer seg og hva er korrekt
      Eg går med hva eg vil og får ofte komplementer til tross for at eg aldri følger noe trend…dvs noen ganger finner eg jo noe som er intressant som er i motebildet -men det har aldri noe med at eg gidder å kjøpe det FORDI alle andre…etc
      Eg kjøper ting som passer figuren og lommeboken min…
      Så gå med hodet hevet….hvis DU liker det selv 🙂
      klemmetingene <3

    10. cathrinehenriksen: Ja, hvis man blir litt lutrygget, og ser flau ut, drar i kjolen osv så merker folk det, men går man som om det SKULLE VÆRE SÅNN så merker folk ingenting ;-D Jeg har litt liten tid til bloggingen nå, så jeg tar noen repriser 🙂 Stor klem 🙂 <3

    11. Å for ett flott innlegg , og jeg har jo ikke lest det før heller så 😀
      Jeg kjenner meg veldig igjen , for er utrolig mange ganger jeg har gått med hevet hode selv og ganske drastisk klesstil , spesielt i tenårene og litt oppover der . Men det har jeg ikke følt har vært en kjip opplevelse tvert i mot …Fått mye positivt ut av det egentlig 🙂
      Så ja hevet hode hjelper ! Og er viktigst at man kan få kle seg som man selv vil og liker , og er man litt usikker så kan det fint hjelpe med en dose stolthet og selvtillit som en måte å dekke over det man vet kan tolkes feil 🙂 Er du fornøyd med deg selv så er det absolutt viktigst og stråler igjennom ..Jeg synes du har all grunn til å gå med hevet hode 😀 Kule Frodithen med bein i nesa ;))
      Klemmer på vei <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg