Nærmer seg ferie… ;-)

Nå har det vært stille på dem en stund….Jeg tror de fikk flytte-sjokk, og gikk litt i hi…FOR mye handlet om vasking, maling, rydding og annet kjedelig og VIPS så var de vekk…Uten å hjelpe til det spøtt!!

Men i går tidlig dukket de opp igjen…Et par-tre av dem…Da jeg skulle på vei gjennom Oslo City på mårran hørte jeg et lurveleven baki sekken, og der var de ja… Ut av sekken FOR de, og bestemte seg for å henge rundt ved Starbucks…


“Kan vi gå INN??”

 


De fikk kake og jeg fikk kaffe…

 


Og mens NOEN har en hund på armen overalt hvor de går…..

 


…så har jeg en rotte på armen i stedet for…. Møt Salt 😉

 


På T-banen prøver noen å fordrive tiden med å titte ut vinduet, der verden fyker forbi…

 


Å hoppe fra stubben ….om sommeren….


…er nesten like moro….


…som å gjøre det…

 


…om vinteren…..

 
Her ved juletider… 😉

 

Så sånn går nå dagene rett før ferien…Og jeg starter min ferie i Bergen… Hvor DE starter SIN har jeg INGEN ide om… 😉

 

Skal du på noen ferie i år? Hvor?

 

 

 

 

#krydderrotter #ferie
65 kommentarer
    1. Ritamarita: Ja, de er gode å ha 😀 Nytingen begynner NÅ, har vært megaslitsomt siste tiden…Begynner ferie om noen timer. Klemmer i massevis <3

    2. Ehm….Akkurat den Starbucks’en der var vi på 3 ganger da vi var i Oslo i mars 😉
      Og nå har vi jo også fått Starbucks i Stavanger også, og der var vi i dag, jeg og veslejenta mi.
      Noen rotter eller liten hund har vi ikke, men vi har en stor Pus 😉 Det får nok holde det.
      Artige bilder av de søte myke dyrene dine. Ser så livaktig ut at det er fascinerende <3
      Kos deg masse, masse, masse i Bergen. Synd jeg ikke kunne være med. Nå har jeg jo til og med fått "barnevakt", da min tante og hennes mann besøker moren min i helgen. Da kunne jeg reist med god samvittighet overfor henne i alle fall 😉 Men, helsa mi er ikke det spor bedre, så jeg får nok holde meg hjemme, og kun ta små turer til Stavanger eller noe sånt 🙂
      Reiseklem til deg <3

    3. Ja, nsb reklamerer med at du kan ha med så mye bagasje du vil, så du har ingen unnskyldning for at de ikke skal få bli med. Dessuten forventes innlegg med rottene i selskap med bloggerne 😀 Kos dere alle sammen 🙂

    4. Helge: Ja, ferie er bare å sove lenge og kose seg, trenger ikke reise langt. Jeg skal ikke reise særlig mye. VI blir her. Og noen småturer bare 🙂 Ferie er en tur i skogen, spise ute, kanskje en festival for voksne også 🙂 Sånt 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    5. Therese: Åja, låne hus på en måte 🙂 Deilig det. Og låne hund til og med 🙂 Det blir nok fint 🙂 Jeg gleder meg til tur ja .-)

    6. Inger: Disse rottene er ikke normale, så dem er det bare å like 😀 De er hele Norges rotter. Hvertfall for mange på blogg 😀 Jøss, det hørtes litt spennende ut med så mange damer i lystig lag 🙂 Men skjønner om du ikke orker ja 🙂 Sånne småturer er de beste, en overnatting eller to, helt topp 🙂

    7. Det er mye liv ute nå, så det er bra at man setter pris på sommern. Masse festivaler for de som er unge og der er det full rulle med ymse ting dag som natt. Ferie tar jeg på sparket, kanskje til Sørlandet eller Danmark. Bergen er en fin by men jeg får tenke på hva som skjer. Ferie kan være så mangt, en sykkeltur eller skogstur på ymse lengder blir det uansett. Ha en fin kveld.

    8. Jeg liker normalt ikke rotter, men disse her er jo bare toppen. De fant det vel best å holde seg i ro mens flyttesjauinga sto på som verst. Jeg kaller sånne små “veskehunder” for rotter jeg da, skal det være hund må det være hund som går på sine 4 bein og har oppdragelse 😉
      Skulle ha vært på dametreff med 30 andre høye damer til helga, men formen er ikke sosial nok, Men vi skal på en liten Københavntur senere med båt opp og ned og en overnatting. Holder lenge for meg. Kanskje blir det en liten dagstur til Ammerud snart for å besøke datteren?

    9. Moving On: Slåskruer?? Det var et nytt uttrykk 😀 Skulle ønske du dro nedover NÅ, så hadde jeg kunnet dra med deg på toget 😀 Jeg liker godt å være hjemme også jeg, så er greit å være hjemme i denne ferien hvertfall, med ny leilighet og ting som må gjøres litt der og sånn 🙂

    10. Haha artige slåskruer!
      jeg skulle starte mim i bergen, men pga av sykdom i familie ble de forandring på det gitt.
      Meeen såååå blir de bergenstur, Ålesundstur før Frankrike og Polen tur!:)
      Her er de reising hver helg frem til september nå:p
      Så mye som skjer! Hihi i liike it!:)

    11. dedicat: Ja, de spretter fram når man minst forventer det 😀 Ja, jeg skal hilse dem, Kjersti kjenner du jo, og kanskje de andre også? Inneuteferdig, Lisbethpedersen, cuskima, margarites?? Ja, føler jeg fortjener det 😀 Blir nok noen bilder 🙂

    12. Lisbeth Pedersen: Jeg har mange småturer som blir min ferie, litt besøk her og der, og ikke noe dyrt. Blir så mye på leiligheten, så det er nok av penge-bruk for i år 😉

    13. Elin Slåen: He-he, jeg liker best mange uker, så jeg kan avklimatisere meg, tar litt tid før jeg begynner å NYTE ferien liksom 😀 Og SÅ kan jeg sette i gang 🙂

    14. Hehe jeg kunne godt gjemt meg når det kom til vasking og maling. Blir kjekt å treffe deg i Bergen. Vi reiser til Elverum på torsdag i neste uke, da blir det Mustang helg på oss 🙂 Etter det får vi se hva vi finner på 🙂
      Ha en fin reise til Bergen i morgen. Treffes plutselig 🙂
      Klemmer

    15. Akkurat der var de ja.. Godt de ikke ble igjen i den gamle leiligheta, men det var jeg ikke så veldig redd for egentlig. 😀 Jeg håper dere får en knallfin tur til Bergen. Det hørtes veldig så spennende ut 🙂 Du får hilse de jeg måtte ”kjenne” og kose deg masse. Jeg er veldig sikker på at ferie er deg/dere så vel unt nå etter den sjauen dere har hatt. 🙂

    16. Nei, to uker i strekk, hvis jeg ikke har noen spesielle planer, blir alt for mye :O Tre dager er nok til at jeg er helt ødelagt på jobb i en uke etterpå- jeg sleit forrige uke, etter å ha hatt en uke før det liksom 😛 Og så har jeg ferie igjen nå, føre jeg har kommet meg etter forrige ferieuke- jeg kommer jo til å være helt død resten av året 😛 ha ha
      Ja, i dag er det veldig varmt, så de skal få en hviledag til i kveld når solen ikke varmer så mye. De er jo slitne etter badeturen i går, så det er ikke noe problem å bare være inne da og kun få noen tisseturer ut i grøften 🙂

    17. Elin Slåen: Deilig med litt spredt også, men godt med et par uker i slengen også kanskje? 🙂 Nå er det deilig ute synes jeg 🙂 Men skjønner at det kanskje blir litt Heavy for små-tassene dine 😀 ha-ha

    18. Jeg hadde en uke for to uker siden, når jeg var på Gol, og så har jeg en nå 🙂 Sjefen sa egentlig at jeg skulle jobbe uken som kommer og så ha fri uken etter der også, men jeg har sagt at den kan flyttes til seinere hvis det passer bedre 😉 he he.. Har jo spurt om en uke når jeg skal hente valpen (som allerede er her- ha ha), slik at jeg kan være litt hjemme med de da, men kanskje jeg heller kan få to uker da 😉 Jeg liker best ferie om høsten, når det ikke er så grusomt varmt. Det er jo for varmt for hundene nå også, så da blir det jo ikke så mye tur at det gjør noe uansett :/

    19. det gjør vi og det blir superkjekt <3
      klemmetingene
      Nå hiver eg meg avgårde ,masse på programmet i dag OG 28 C er spådd.....wow
      <3<3

    20. Elin Slåen: Du skal ta bare EN uke nå først…? Og mer senere? Jeg har 4 uker nå, og sparer en til senere i år… Skal være mest hjemme, men litt på noe småbesøk her og der med venner 🙂 I morgen drar jeg til Bergen da 🙂 Blir kjempegøy 🙂

    21. cuskima: Ja, jeg skal jo også være mest hjemme i Oslo, ikke råd til mye annet, men en Bergens-tur fikk jeg meg, og det blir superkoselig 🙂 Gleder meg, sees i morgen 🙂 klemmer <3

    22. karidansen: Ja, disse er viden kjent etter hvert og har masse personlighet ja 😀 Det er ikke døde tøydyr dette nei…Tenk Vaniljeogpepper har vært ute og reist på blogg-turne til mine bloggvenner TO ganger til og med..:-D Så mange som kjenner henne 😀 Ja, kom til OSlo, og si fra når du kommer så man kan møte deg 🙂 Jeg skal være mest hjemme 🙂 Fint det også .-) I ny leilighet 🙂

    23. Fru Stussli: Ja, det hadde vært noe, og reist sammen dit 🙂 Men det får vi gjøre NESTE gang 😀 Og ja, kan ta oslo-blogg-julebord også 🙂 Så spennende med England, vi er litt glad i England og Skottland og sånt vi også, og har hatt flere ferier der 🙂 Jeg tar i mot klemmer i fleng, og sparer NOEN til jentene 😀

    24. ladyaugust: Ja, det skal soves litt etter hvert…MYE faktisk 😀 Reiser til Bergen i morgen 🙂 Det blir bra 🙂 En liten mini-ferie 🙂 Her startet dagen med masse sol, deilig 🙂 Ikke jakke fra morgenen av en gang 🙂 Klemmersøsklemmen, flatklemmen og godklemmen <3 😀

    25. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, verken rotter eller enkelte FOLK som er så glad i det…JEG er rimelig lei hvertfall, men det verste er over og nøkkelen levert på gamle leiligheten. I morgen starter min ferie 🙂 På ettermiddagen..

    26. Åse Helen: Ja, ikke sant 🙂 Noen har hund, jeg har rotte/mus 😀 Ja, blir gøy med bloggtreff, drar i morgen 🙂 Og blir til søndag 🙂 Det hørtes ut som en kos ferie, fine plaser du skal innom. Jeg skal en natt overnatting i Langesund også, på festival. Med Tommy Tokyo som en av de som spiller 🙂 Langesund er flott også 🙂 Kos deg du også 🙂 Klemmer godklemmer <3

    27. Noen er visst veldig klar for ferie 😀
      Min ferieuke er jo snart over- tiden gikk litt fort :O he he.. Men jeg har jo mer ferie jeg kan ta, så da er det ikke så krise 😉
      Håper din ferie blir kjempebra! Med bloggtreff og greier så må det jo bare bli det 😀

    28. margarites: Ja, det var som sunket i jorda nesten 😀 Eller hvertfall veldig stille…så jeg merket dem ikke… Men i går var de altså våknet til litt 😀 Ja, da stoler jeg på deg, angående været og tar BARE med solkjoler 😀 He-he, neida…skal ta med noen regn-saker også 🙂 Italia blir bra da 🙂 Stor klem<3

    29. Blir nok hjemme -ingen steder er så Bergen og Norge på sitt vakreste….resie bort kan eg gjøre høst og vinter event 🙂
      Nå venter eg storfint besøk og gleder meg veldig <3

    30. Ha-ha – artig å hilse på rottene dine igjen. 😀 De finner jo på så mye rart. PERSONLIGHET har de så det holder. Har ingen store ferieplaner i år. Kanskje jeg tar meg en Oslo – tur i august/september. Har en liten drøm om å få være i en blomsterbutikk der inne et par dager….Ellers får jeg se hva lommeboka tillater – om jeg kan ta meg råd til en Kaste-meg-på-tur til Hellas til høsten! 😉

    31. Åh jeg hadde hatt lyst til å være med til Bergen!!!
      Du må ta med deg damene hjem igjen. Eller kanskje vi skulle invitere dem til Oslobyen og arrangere bittelite bloggjulebord? Det hadde jo vært helt toppers!!
      Jeg reiser tidlig søndag morgen til England. Vi satser på Caravanferie i Yorkshire og noen dager i Liverpool til slutt. Åh der kom sommerfuglene og reisefeberen!!!
      God tur til vakre Bergen!!
      Mange klemmer (ta med noen og del ut til Bergensdamene)

    32. Herlig ferie er digg og alle kan sove så lenge man bare vil <3 Good tur til Bergen søs 😀 Her blir det nok en varm dag og da blir det seff is 😀 godklæmmeflatklæmmen <3

    33. Ha ha, så herlig å ha en mus på armen 😀 Ja de syntes nok at vasking var kjedelige saker så nå er det nok trygt å livne til for dem igjen 😉
      Jeg har skjønt at du skal til Bergen å møte bloggvenner ja. Det blir jo fantastisk morsomt 😀
      Vi skal ha Norges ferie i år. Kragerø, Stavern, Tønsberg og selvfølgelig vakre Sandefjord da 🙂 Så tar vi to uker på Gran Canaria i jula.
      Kose deg masse i det herlige sommerværet 😀 Glade sommer klemmer til deg ♡

    34. Jeg skjønner godt at de holdt helt fred når de hørte at det var vasking på gang – de er akkurat som unger! Deilig at det nærmer seg ferie, og i år drar vi til Italia – for n’te gang 🙂 vi regner med at været er litt mer stabilt der nede i forhold til her. Bergen er en fantastisk by, men vi kunne godt hatt litt flere sommerdager på rad, enn det vi har. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å holde himmelen blå og skyene borte når du kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg