Noe for enhver smak? :-)

Jeg er ikke oppvokst i Oslo, men på en liten plass utenfor Oslo…et lite tettsted….I det gule huset på landet som du vet… Men tross at jeg ikke er vokst opp her, har byen blitt en del av meg på et vis… Når du har bodd her en stund, og gått på kryss og tvers i årevis, så er byen blitt ganske liten faktisk, og ikke noe skummel…som folk skal ha det til.

Tvert om…her er noe for enhver smak vil jeg påstå:


Alt fra høy-hus og travelhet…

 


Til fin natur og rikt dyreliv….

 


Fra små søte bakgårdsområder et sted….

 


…og fuglekasser til Pip og Pip i et tre i en park….

 


…til herlige små butikker med “annerledes”  klær, som bare DE kan tilby…

 

 

 

Det er byen MIN det!  🙂

 

Bor du i byen eller på landet?

Hva liker du best med stedet du bor på?

 

 

 

#byliv #oslo #butikker #natur
48 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Nei, du har ikke misforstått. Det var en skole for fastelever. NÅ har vi bare deltidselever. Så underviser fremdeles døve elever jeg 🙂

    2. fjellgeitbundingen: Nei, ingen egen døveskole i Tromsø. Finnes nok noen små grupper integrert på en skole eller noe. Men eneste eksisterende skole med faste fulltids-elever er i Trondheim faktisk. Resten av landet kommer de bare på deltidsopphold inne på noen “senter”. Resten er de integrert ute i skoler for hørende 🙂

    3. Eva: Jeg tok det bildet i fjor høst 🙂 med paraplyen. Men det er nok litt uklart har jeg sett mer og mer. Men liker alt med svarthvitt og paraplyen. Skal bli flere sånne…Men må prøve å få de klarere 🙂 Så deilig med to byer da 🙂 Ja, blir koselig når du kommer til byen her 🙂 Klemmer tilbake <3

    4. Men ingen døveskoler i Tromsø. Tror iallefall ikke det. Har jo skjønt at du elsker jobben din der nede, og det betyr jo også masse. Men jeg føler meg heldig som har havet og et hav med nydelige turområder rett utenfør dørene (ialkefall nesten..)

    5. Det er kjekt å se glimt fra byer, enten det er Oslo, eller andre byer, sett med øynene til byens egne beboere 🙂 Man får jo da et innblikk i det som er, som man gjerne ikke ser når man er på besøk et par dager 🙂
      Var knalltøft det bildet med høyhusene og den fargerike paraplyen <3
      Jeg bor selv i en by med sterk vekst, Sandnes. Norges hurtigst voksende by, men likevel er den bare Norges 7. største by....foreløpig. Jeg er vokst opp i ei bygd på landet, men trives best i byen. Jeg liker at man har alle slags muligheter innen rekkevidde. Jeg er en urban person på min hals. Og synes det er kjempefint at byen min også ligger veldig nært en annen by, nemlig Stavanger. Dermed kan jeg velge hvilken by som skal få besøk av denne urbane damen, når jeg har lyst på en liten bytur 🙂
      Gleder meg til å besøke Oslo 🙂
      Urban klem fra meg <3

    6. Tattavkvinnene: Ja, for mens man prøver å spare, er det jo så mye annet man må betale, og lån som skal betales, studielån…og sånn fortsetter det…Og det lille man klarer å spare er ikke nok til å få særlig stort lån av. Så om man skal kjøpe noe, så må man til Sverige for å få tak i særlig større enn en 1-roms … Og jeg lover deg, 1-roms er ikke gøy ….det er jeg sikker på 😀

    7. Helt enig, Oslo er en fantastisk flott by, og har alt det du beskriver! Det verdsetter jeg også, for ikke å snakke om min mann. Vi er “Oslofrelste”, bare det å ta en weekendhelg her, med shopping for “mor” på lørdag, god mat og drikke, samt bare sitte å nyte late dager og se på folk, er meget hyggelig, synes vi 🙂 Vi har også trasket nedover mot Youngstorget, Akerselva og opplevd Grønlandsområdet. Vært nede på Aker brygge, trasket Karl Johan opp og ned + vært innom nesten alle butikker og restauranter, sett slottsområdet og Stortinget + vært nede ved jernbanestasjonen og flere shoppingsenter her. Vært på konsert med Åge Aleksandersen + Kim Larsen og Mikael Wihe (storslagent). Var på Mamma Mia da det gikk på Folketeatret. Vært og utforsket Wigelandsparken. Samt vært på kurs ved Ullevål Sykehus (minoritetshelse). Fra områder rundt har jeg vært på ekskursjon ved Hvalstad asylmottak for enslige mindreårige, ved den gang Tanum Ankomstmottak og ved Trandum Ventemottak. Så har jeg reist med ferje til Danmark og sett mye av Oslofjorden. Enda er det mye å oppleve 🙂

    8. Fin kjærlighetserklæring til Oslo. Jeg har vokst opp på landet, og bor nå i by. Jeg liker flere ting ved landet godt, men liker mulighetene en by gir, og elsker når man kan kombinere disse kvalitetene i samme by. Ro og liv. I Tromsø har man det meste.

    9. Ja, det er mye fint i Oslo. Jeg har vært der i dag! Det tar bare drøyt 1,5 timer med toget! Jeg har alltid bodd skikkelig ute på bygda, men merker at jeg er blitt mer urban med åra. Jeg vil ikke bosette meg i Oslo, men kan tenke meg å komme litt nærmere hovedstaden når jeg flytter herfra. Det er mange kulturtilbud der inne – og et stort mangfold! 😀

    10. Har du hørt den? 🙂
      Jeg og to venner hadde skikkelig internhumor med den før. Litt sånn: Hvor er det du bor henna? Jeg bor i bilen min, bi-bilen min! Fordi han ene hadde nettopp flyttet ut fra eksen og hadde alle tingene sine i bilen 😛 ha ha.. Og så hadde vi mye annet rart med den sangen, men husker ikke alt i farten 😛

    11. Tattavkvinnene: Nei, her er det ikke skummlet, man må bare vite hvordan man GJØR ting og hva man ikke gjør. Og liten er byen hvertfall 🙂 Jeg tror også vi flytter UT av byen når vi skal kjøpe eget hus…men vi må også spare litt først 😀 Sa damen på snart 50 😀

    12. Min matgale verden: Butikken het Manillusion, og det er flere sånne rundt omkring tror jeg, men forskjellige navn, men som kjører samme stilen 🙂 Ja, mye fint og rart i denne byen, og den er ikke stor, ikke sant :-)? Kommer på bakrommet snart 🙂 Klemmer <3

    13. maiken: Jeg har bodd forskjellige steder i Oslo i over 20 år, så føler meg hjemme her, og føler byen er ganske liten. Og den VAR stor altså 🙂 Ja , jeg er nær jobb og nær søsken og barndomshjemmet jeg også på en måte. OG alle vennene, ikke LANGT unna.. Bergen er jo flott også da <3

    14. annebe: He-he..som jeg skulle være en kjendis 😀 Vi kommer nok til å treffes en dag, tror du ikke? 🙂 Si i fra om du kommer til en byen en gang 🙂 Hadde vært kos å møte deg synes jeg <3 klemmer <3

    15. Hanne: Ja, mangler litt på stillheten og rene lufta her ja 🙂 Men skal ikke så langt ut før det er ganske stille her også 🙂 En liten t-banetur 🙂

    16. Er helt enig i at Oslo ikke er så skummelt og stort som man tror før man flytter hit. Jeg har faktisk blitt ganske så glad i denne byen, som mange mener er så forferdelig stygg. Det skjønner jeg heller ingenting av, da har de ikke vært på de riktige stedene 🙂
      Du vet jo at jeg bor her i byen, og det trives jeg med nå. Men når jeg en dag skal kjøpe noe eget så blir nok det tilbake til landet hvor jeg kommer fra ^^ Jeg må bare spare en stund først 🙂

    17. Åj, ja. Det er byen sin det!! Og den butikken! Er det Velorias Vintage?? I dag gikk jeg fra Bjølsen og ned til byen, i maridalen og grünerløkka….yrende liv og fulle utecafeer. Folk i parkene og til og med en bikube fikk jeg sett!! Oslo er bare flott!! klemmer

    18. Når man er lommekjent ser nok byen annerledes ut enn man tror, og tilhørighet, om det er en storby eller et lite sted synes jeg er viktig. Det virker som du har funnet ditt sted, i allefall for en lang stund?Jeg er også stedbundet. Jeg kunne ikke bodd så veldig langt herfra. Kommer nok alltid å bo innenfor Bergen sine grenser selv om jeg flytter på meg. Jeg liker best at jeg bor i nærheten av tre av mine barn, i nærheten av jobben, i nærheten av barndomshjemmet mitt, så -i nærheten av- er viktig for meg.

    19. Liker å bo her jeg bor…som er landelig …men kort vei til byen 🙂 Kjempefine bilder, og artige de kjolebildene :))….og vet du hva, vi kjørte yngste sønn til Oslo i dag for å levere nøkkelen til leiligheten han har bodd i på Grunerløkka siste året, og den som passert over gata da vi var på vei hjem igjen…var Frodith i fin kjole og med hestehale:))..kunne ikke tute var i et kryss med masse folk..så nå har jeg sett deg i virkeligheten…føles litt som å ha sett en kjendis..hehe…Nattaklem <3

    20. Hvor er det du bor hen da? Jeg bor i by’n min, by by’n min 😉 Ha ha… Husker ikke hvem som har den låten 😛
      De fuglekassene var jo søte da 😀 Og den butikken med de annerledes klærne 😀

    21. Jeg bor på landet, men bare to mil unna en liten by og ca 8 mil unna Oslo. Det beste med å bo der jeg bor er stillheten, frisk luft og det å ikke ha naboer helt innpå, samtidig som det er kort vei til byen og det den har å tilby.

    22. Jeg har jo tråkket en del i Oslo og sett noe da,, men man må nok bo der for å få “sjela til byen inn under huden. Og jeg bor jo på et lite tettsted, så det blir vel nærmest å kalle det for landet. Vi har jo det vi trenger her, og er sentralt likevel. Jeg tror rekorden min fra jeg gikk på toget hjemme til jeg gikk av toget på Oslos Sentralbanestasjon, var på litt over tre timer. Believe it or not 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg