Med festivalskoene på, og blomster i håret…

Snaaaaart (FREDAG)  er det tid for Frodithen å ta på seg festivalskoene, sette blomsterkransen i håret…og flagre nedover små trange gater i Langesund. I ført en kjole full av blomster, med en mage full av sommerfugler og med bestisen ved min side, skal vi ta Langesund med storm…eller omvendt: Langesund ta OSS med storm.

For det er den nydeligste lille sommerbyen:

Med skog, et gammelt fort og gress:

…og trange bygater…

Og på FREDAG, spiller Tommy Tokyo- mannen med den såre stemmen og de RÅ og ærlige tekstene. Og vi skal dit så klart. Være på festival..Overnatte på hotell…(ja, for vi er liksom LITT ferdig med teltlivet 😉 ) Og bade på strand og i basseng. For det blir sol og sommer, det er det ingen tvil om.

Og vet du ikke hvem Tommy Tokyo er? Hør på han da vel..

 

 

Skal du på festival i år?
Har du noen små mini-ferier igjen, før jobben begynner?

#festival #musikk #konsert #miniferie #hotell
40 kommentarer
    1. Kjekt med festival altså!
      Nei..skal ikke på noen i år tror jeg.. lurte på å melde meg som frivellig på Osfesten i år..men så gjorde jeg ikke det likevel 🙁

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så bra da 🙂 Jeg har kun noen få dager igjen nå, så er ferien over. Kjedelig på mange måter, men litt deilig på andre måter 🙂

    3. Eva: Ja, håper veldig på litt godt vær, men tror det blir sol og litt kaldt … sommeren er på hell tydeligvis.. Kos deg på konsert du også 🙂

    4. Det er jo det som er sommer…Turer, konserter, blomstrete kjoler, og godt vær 🙂 Kos deg masse 🙂
      Jeg skal selv på to konserter til helga. Gratiskonserter i byen min. Fredagen er det Bjørn Eidsvåg, og lørdagen er det Morten Abel 🙂 Jeg gleder meg. Er ikke så enormt ofte jeg går på konsert egentlig. Men sommeren er jo gjerne sånn….konserter dukker opp 🙂
      Klemmer <3

    5. dedicat: Ja, det blir bra 🙂 en kveld bare da, men med hotell -opphold blir det en liten ferie. Siste sprell før jobb igjen på mandag 🙂

    6. Helge: Ja, små festivaler har sjarm å en annen måte 🙂 Lenge siden jeg var på en festival. Blir moro 🙂 Jeg har ikke vært på noen av de du sa ..eller forresten.Kongsberg, en gang for mange år siden.. Ha en fin kveld 🙂

    7. Hanne: Så morsomt at den kom nå da 🙂 Ja, disse magnetene var litt søte. Kjøpte på markedet Blå i Oslo 🙂 Alle kom på andre plass i min tegnekonkurranse 🙂 Hyggelig du likte den da 🙂

    8. karidansen: Ja, det blir en fin liten miniferie. Med hotell og greier, og musikk og mat og siste sprell før jobben starter igjen.. :-/ Ja, alle sangene til Tommy Tokyo er fine, jeg gleder meg masse 🙂

    9. Fru Stussli: Lenge siden jeg var på festival, men sist jeg var var bare i byen her… Og før det igjen, var på den tiden jeg lå i telt faktisk 😀 Blir moro med en liten miniferie før jobben starter igjen 🙂

    10. Hanne: Ja, det er nydelig der 🙂 Veldig sommerby 🙂 Jeg var masse på festivaler før, men nå er det lenge siden 🙂 Blir gøy 🙂 Jubileumstreff for skolen er alltid litt spennende 🙂 Ha en flotters dag du også .-)

    11. Min matgale verden: Ja, gleder meg til festival 🙂 Hele opplevelsen liksom 🙂 Ja, din heldiggris, hele ferien igjen 🙂 Klemmer min venn <3

    12. Hørtes ut som dere har en perfekt plan for helga 😀 Dette blir helt sikkert rene herligheta.. så jeg får krysse og håpe på værguder som omfavner festivalen på en vakker måte.. selv om dere har flyttet teltet inn på hotell 😀

    13. Hadde tenkt på flere festivaler men som nesten alltid blir det bare med tanken. Nå til helga er det bluesfestival på Notodden som jeg har besøkt 2 ganger før, så var det nylig jazzfestival på Kongsberg som jeg også besøkte en gang. Men av de blir besøkt av meg i år tror jeg. Men håper på at det blir flere slike festivaler, de små er like gode som de store. Ha en fin kveld.

    14. Nå har jeg hentet posten, og der lå det mer enn bare reklame og regninger, nemlig PAKKE fra snille deg ❤️, enda jeg kom på sånn ca. sisteplass i tegnekonkurransen! Nydelig kjøleskapsmagnet, og hun dama på bildet har rødt hår, så ligner litt på deg også. Hjertelig takk! ❤️

    15. Herlig med sånne venninnetreff! 😀 Jeg har ikke hatt noe ferie i år. Var jo på en dagstur til Oslo i går da! Får se hva jeg finne rpå i august og september. trenger litt kulturelt påfyll nå, kjenner jeg! Og….Den sangen til Tommy Tokyo er bare nydelig……..

    16. Dette både ser og høres helt herlig ut! Nyt dagene og alt det gode de gir.
      Jepp, mine skarve to uker ferie er brukt opp. Så her er det bare å jobbe på mot konfirmasjon og bryllup. Ingenting av det er nemlig helt gratis 😉

    17. Herlig! Enig i at hotell er litt deilig på festival. Godt med en dusj og en ren og myk seng etter en dag med mye moro ute 🙂
      Vi har ikke vært på festival i år, det har ikke passet seg slik. Satser på 2 dagers byfest her i høst som årets store ute-musikk-opplevelse 🙂

    18. Langesund ser ut til å være en koselig kystby, og fint med bading i sjøen. Jeg har ikke vært på festival noengang, men høres gøy ut. Jeg elsker å gå på bruktmarkeder og skal på det på Biri om 14 dager, og helga etter der igjen er det 25-årsjubileumstreff på en skole jeg gikk på. Ha en strålende dag! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg