Den beste versjonen av en selv :-)

Mange finner alt for mange feil hos seg selv. Samfunnet er ofte sånn, at mange føler de kommer til kort..Fordi de måler seg selv utifra feil MAL.

Jeg er ganske flink til å snakke pent om meg selv, fordi jeg liker den jeg er. Og ser ikke noen grunn til å skjule det. Jeg tror at om man liker seg selv, blir man den beste versjonen av seg selv , med tid og stunder. Vi har alle noe vi kan rette på sikkert, men jeg ser ikke noe poeng i å gi det for stort fokus.

Så her er altså meg, når jeg snakker pent om meg selv…Her er 5 positive ting jeg kan si om meg selv :  

Og nå er det din tur!! 🙂

 

Tør du å fortelle de 5 tingene du er mest fornøyd med hos deg selv?

 

 

 

#positiv #selvtillit
32 kommentarer
    1. Takk, da gjør jeg det en dag ^^ Så bra, ingenting er jo bedre enn det! Tror nok det krever litt øving og noen år med erfaring. Men det kommer seg i hvert fall 🙂
      Jeg hørte forresten rykter om at det hadde dumpet en pakke ned i postkassen min i dag fra deg 😀 I helga er jeg hos mamma, men Matias er hjemme å passer på den 🙂 Gleder meg til å komme hjem å se på den ^^

    2. Tattavkvinnene: Bare lån 🙂 FInt å spre sånt 🙂 Jeg har nok øvd meg lenge på dette, for jeg kan ikke si så mange negative jeg 😀 Glad for at jeg ikke ser så mye negativt 🙂 Du hadde funnet 5 fine ting da 🙂

    3. Jeg ser jo at dette er noen dager siden du postet, men jeg synes det var så fint så jeg har også lys til å skryte litt av meg selv. Det er som du skriver så veldig lett å bli obs på det man føler man er dålig til eller ting man kan forbedre!
      Her er mine 5 positive sider:
      Jeg er kreativ.
      Jeg er omsorgsfull.
      Jeg er målrettet.
      Jeg er effektiv.
      Jeg er lojal.
      Det var faktisk vanskeligere enn jeg trodde å komme på fem stykker, men det ble nå fem positive ting til slutt. Det som er så synd er at en liste med fem negative ting hadde gått lett som bare det. Men det er vel bare å jobbe litt med en positiv tankegang.
      Kanskje det er ok at jeg låner ideen din en gang på min blogg også? Med kreditering selvfølgelig 🙂

    4. Å hjelp, jeg som er så “flink” til å være negativ mot meg selv. Her må det jobbes framover. Hva er jeg? Hjelpsom, ærlig, lyttende, kreativ og pliktoppfyllende. Nå skal jeg se meg i speilet og si dette til meg selv!

    5. Bedre sent enn aldri, så her kommer jeg 🙂 Jeg er snill, omsorgsfull, flink å trøste, har et godt fang, og SER dem rundt meg. I dag har jeg brukt mye av disse egenskapene, for en liten tass falt å slo seg og blødde i munnen. Da var det trygt å godt å sitte på fanget å bli trøstet, jeg fikk blod utover hele skulderen – men det går av i vask! Og pjokken han bare satt og krøp nesten inn i brystet på meg og jeg vet at han koste seg da og følte at jeg var en like god trøst som mamma’n eller pappa’n akkurat da. Snakk om tillitsfulle unger. Det skal man ikke ta for gitt! Og det er da jeg føler at jeg betyr noe for dem, og at jeg gjør en god jobb – som jeg storkoser meg i! Klemmer <3

    6. Hmm, jeg er nok:
      Sta, rettferdig, omtenksom, har verdens beste humor inkl. selvironi, og så er jeg meg selv hele tiden, nesten uten filter (ikke at det alltid er så positivt, men) 🙂

    7. Vet du har hatt noe lignende for en stund siden, men fint å gjenta slikt. Viktig å like seg selv , spesielt når man er sosial og skal jobbe med mennesker. I det hele tatt, for å ha det bra med seg selv også. og jeg , jeg er omsorgsfull, optimistisk, snill, har selvironi, energisk.

    8. Kjempe fine ting som beskriver deg veldig godt 😀
      Jeg er hmm 5 ting ja, sterk, åpen, ærlig, kreativ og perfeksjonist 😀 Det beskriver vel meg på en god måte tror jeg 😀

    9. Så fint innlegg <3
      Jeg kan si at jeg er:
      -En god lytter
      -Omtenksom
      -Pliktoppfyllende
      -Flink til å trene barn
      -Strukturert
      Jeg har blitt en helt ny jente egentlig, fått det mye bedre, ser på det positive.. -Men jeg har fortsatt tunge dager, der jeg bare er deppa og bare ser en stygg jente i speilet... Men heldigvis er ikke det så ofte lenger, og jeg er fornøyd med den jeg er <3

    10. Jeg er snill, ærlig,påstålig av og til, tålmodig og kjekk. Vil ikke skryte for mye men sli er det bare. Jeg er forresten veldig glemsk innimellom og innmari tafatt av meg noen ganger. Ha en fin kveld.

    11. Framsnakking er lurt:) Spesielt om segselv fordi mange er for flinke til å trakke på segselv.
      Optimistisk på egne og andres vegne, sterk, følelsesmenneske,god venn, og omsorgsfull 🙂
      ønsker deg en vakker dag <3
      klemmetingene

    12. Herlig! Er så deilig når man føler seg vel med seg selv og er fornøyd og faktisk klarer å sette pris på hvem en er:) For når alt kommer til alt, er man vel ikke egentlig så ille, vel?

    13. Jeg vil bare først si at det stemmer så godt med den Frodith jeg kjenner 🙂 Og vet du hva jeg tror disse egenskapene finnes hos meg også. Skulle jeg beskrive meg selv ville jeg brukt de samme ordene men kanskje byttet ut den siste med god mor. Ikke det at jeg er noen dårlig venn men. Hipp&hopp – ha en strålende dag! Klemmm <3

    14. Wæææ 5 ting..
      5 bra ting med meg
      Jeg er seigliva
      Jeg er sta
      Jeg er stort sett blid blant folk
      Jeg er eventyrlysten og “mark i rompa” på det og se og opplevelser
      Jeg er flink til og se på serier!!haha kom ikke på en 5 ting, men jeg er flink til og se serier assa:) råå flink, kan sitte mange timer og bare se!:) haa

    15. Tittei
      Hmm 5 hele ting? Eh.. vanskelig det der. Men vi får prøve.
      Snill, utholden, kreativ, omsorgsfull og etterrettelig
      Er jammen vanskelig å skulle stå på utsiden og se på seg selv slik. Jeg håper og tror jeg er de tingene jeg har skrevet 😀
      Ha en finfin dag!
      Mange klemmer

    16. Ja, slik tror jeg du er, Frodith! Moro å lese hva folk skriver om seg sjøl i kommentarfeltet her. Så bra at du tar initiativ til dette! Jeg tror du har gjort noe lignende før, men slikt bør vi gjøre med jevne mellomrom for å minne oss om det!. Det er så fort gjort å rakke ned på seg sjøl i stedet for å se de positive sidene!
      Jeg tenker at jeg er oppriktig, pliktoppfyllende, leken, åpen for forandring og kreativ. 🙂

    17. Eit supert og viktig innlegg! Eg tykkjer sjølv eg er ein god lyttar, er pliktoppfyllande, rettferdig, lojal og supermorosam (men det siste er det berre eg og ungane som synest ;-)).

    18. God morgen lille søte deg 🙂 Det er en positiv måte å begynne en mandag og ny uke på ja:-)
      Jeg er raus, omtenksom, kreativ, empatisk og en god lytter.
      En knakkende god klem til deg, fra meg :-)))))

    19. Viktig å fokusere på det en liker ved seg selv ja :)) Noe jeg liker ved meg selv (selv om noen av tinga faktisk gjør livet litt slitsomt ) Omsorgsfull, pliktoppfyllende, kreativ,blid,rettferdig.
      Ha en fortsatt fin dag 🙂 Mandagsklem fra Mjøndalen <3

    20. Fine egenskaper du har. Ja, viktig å tenke på de positive tingene ved oss selv også og nå fikk du meg til å tenke litt. Hm, mine er: Rettferdig, ærlig, arbeidssom, optimistisk og god til å lytte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg