Om å kjøre vaskemaskin….;-)


Av og til kjennes det som man kjører vaskemaskin….sånn i hverdagen…

Man blir liksom kastet inn i noe…uten at man er HELT forberedt på hva som venter der inne…

Så fylles det på med alt mulig rart…inni der…helt til hodet føles sprekkferdig av alt mulig rart…

Så starter trommelen…

Og man blir kastet fram og tilbake… Hit og dit..Og rekker ikke stoppe opp å tenke….

Man føler seg full av mentale blåmerker…etter å ha falt…reist seg og falt… igjen og igjen…

Slik går det rundt og rundt… når hverdagen blir LITT for full…

Og når man er på vei i full fart der en stund…og det begynner å roe seg…og man tror at NÅ….

NÅ er det slutt…

Vel….da er det at SENTRIFUGEN setter i gang….

Fortere og fortere ….rundt og rundt…. Til man gir opp litt og lar seg bare virvle med i et heseblesende tempo…

…og til slutt ligger klistret til trommel-veggen …

SÅ….blir det stille… Helt stille…

Døren åpner seg…. Og det er helg…

Og så kan man henge seg opp der ute i høst-solen…Til tørk…

Og blafre i vinden… og solen…

Til man har fått igjen energien….

 

Kjennes det av og til ut som DU kjører vaskemaskin også? ;-D

 

 

 

 

#småtekst #vaskemaskin #sliten #tempo #stress
23 kommentarer
    1. Jepp 😉 Eg er nesten ikkje på bloggen om dagane, så eg hadde ikkje lest dette. Takk for tipset 😀

    2. Fru Stussli: Uff, ja vi har det litt hektisk om dagen nå… Håper vi får en tur på snora snart, og ikke FULLT så mye kiling i magen 🙂 Jeg vil også ha kontroll 🙂 Klemmer masse <3

    3. Sånn har disse siste ukene her vært. 10 timers arbeidsdager og når de er slutt klarer jeg ikke tenke på noe annet likevel.. Men nå ser jeg slutten på første runde av vaskeprgrammet 😉 I morgen er nok siste langdag i denne runden. Nå er snart 200 kursplasser borte og de siste blir roligere. Etter i morgen skal det verste trøkket være over (håper jeg) så er det bare å vente noen uker og så kjører det en ny vaskemaskin. Noen ganger er det moro og det kiler i magen mens jeg snurrer og andre ganger er det IKKE gøy og jeg kjenner jeg ikke har helt kontroll og jeg MÅ ha kontroll…..
      Håper ditt vaskeprogram også tar en pause snart. Blir jo så sliten av å snurre slik.
      Stooor klem

    4. Ja det skjønner jeg.. at turbulensen er på topp av og til. Jeg må vel innrømme at med den jobben jeg hadde. så fyra alle kjøkken og vaskeroms maskinen i gang på samme tid av og til. Men jeg hadde en rar evne til å lytte på en av gangen. så det gikk greit. Det var ei sykesøster i bedriftshelsetjenesten som i over en time prøvde å overbevise meg at den jobben måtte jeg bli stressa. Leer. men ble stressa av henne 😛

    5. Er det derfor jeg er så svimmel? Ler. Her går det rundt for meg rett som det er, det er derfor jeg ikke er så aktiv her inne, men bare dukker opp sånn i ny og ne. Heldigvis ser det ut til at enkelte ting snart får en ende, så da kanskje man rekker å få hodet på plass igjen 😉 Ha en fortsatt fin uke <3 klem

    6. Artig fotolek. 😉 Ja litt vaskemaskinfølelse (god beskrivelse!) er det i blant. Nå er det mye å tenke på om dagen og Karidansen jobber – går i møter, gjør avtaler og vasker og rydder litt ekstra i heimen……;)

    7. Ha, ha, for et bilde! En utrolig bra beskrivelse av et kvinnefenomen? Tenker det er det det er….
      Ikke glem å puste…Fokuser på den når det er som verst…

    8. Det der beskrev sommeren min.. Akkurat sånn har det vært.. Nå begynner det endelig å bli klart for å henges til tørk. 🙂

    9. Å hjelp så ille det bildet var, og alle de tankene. Ja, jeg kjenner meg igjen. Jeg tror noen ganger at jeg hadde foretrukket den gammeldagse vasken med skurebrett og balje. Men det kan jammen bli slitsomt det også tenker jeg. Hurra for helgene, da blafrer klesvasken i lufta og vi finner ny energi! Klem fra en vaskemaskin til en annen! 🙂

    10. hodet mitt føles sånn hver gang eg har hodepine….og det har eg hatt en uke snart…i dag måtte eg avlyse lunch med min fetter -null soving i natt…..:UGH
      ha en bedre dag <3

    11. *ler* Dine beskrivelser er bare fantastiske. Jeg anbefaler å gå over til skånsom håndvask så fort som mulig. Det sliter mindre og en varer lengre. Men jeg vet jo også at det er lettere sagt enn gjort. Mine tromler bråstoppet tidlig, det er noe jeg må slite med resten av livet. Ta det som en liten vennskapelig “advarsel”. Håper alt er på et lavere gir for deg denne uka.

    12. Haha, ja sånn kjennes det når jobb og aktiviteter i ukene topper seg opp. Gøy, men du verden så deilig å blafre i vinden etterpå, og absorbere litt av alt som skjedde der inne i trommelen 🙂 Nå skinner solen her, kanskje jeg finner en skygge, har nemlig fri i dag jeg, yeiiiiiii:) klemmer

    13. Jeg hadde skrevet en avhandling om hvordan gårsdagen var, og så ville ikke Internet være med meg. Men jo en slik dag hadde jeg i går og takk og lov for at jeg slipper det vær dag 🙂

    14. God beskrivelse! 🙂 Jeg har det akkurat sånn! Men i tillegg er det SÅPE i min vaskemaskin, og såper tåler jeg ikke! Det stinker og lukter, og når jeg tror SÅPA er blitt skylt vekk, og det bare er skumping og dytting og blåmerkemottaking, DA kommer SKYLLEMIDDELET!! Og jeg er sliten, og ikke i stand til å forholde meg til noe skyllemiddel! Det kommer på toppen av alt det andre, som om det skal SLUSES inn, når det ikke egentlig er plass til noe mer. )?#¤ k”@??8)/8ao!!!!!
      Aaaaaaaaaaaaahhh……. deilig å få det ut! 🙂 Takk for at du hørte på meg 🙂
      Oslopaddeklem

    15. Absolutt en veldig god beskrivelse av alt stresset i livet ja. Og nå når skolene og barnas aktiviteter har begynt igjen, i tillegg til alt annet man også skal mestre i livet, ja da ser jeg at det kan bli en heftig reise, med sentrifuge på hastigste omdreining.
      Jeg har grudd meg til denne høsten og vinteren. Jeg krysser fingrene og håper jeg overlever 😉 Det skal i såfall belønnes til våren og sommeren 🙂
      Ha en superduperfin dag, som ikke er alt for travel 🙂 Klemmer <3

    16. Jeg tror jeg har kjørt dobbel sentrifuge de to siste ukene.
      Kjenner at det er litt nok nå. Kan heldigvis si at alt er skrudd på kjøkkenet, og det går bedre der oppe på Bjørum. Så regner det, og mine egne prosjekter er litt på hold.. Kjempe gøy..
      Kos deg. jeg gleder meg til helgen uten tvil..

    17. d må være den beste beskrivelsen av ett hektisk liv.. Ja kjøre ofte vaskemaskin kjennes d ut som.. Sentrifugen kan henge sæ opp enkelte gang, men stoppe te slutt… 🙂

    18. Ja, det er til tider hektisk. På en gård må man passe på når været er bra, ellers får man ikke gjort noe ute på jordene. Det gjelder våronn, åkersprøyting, høytørking, tresking, potetopptaking osv. Innimellom er det bra det kommer regn. Ellers har vi en gutt som begynte på skolen nå, og da er det mye nytt å sette seg inn i. Håper du får slappet av litt etter jobb, og ha en fin dag som mulig! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg