Hvorfor har “frogging” aldri slått an? (frogge-utfordring)

Du har sikkert hørt om “planking”, “naking” og andre rare varianter av foto-utfordringer, som man via Instagram og Facebook blir oppfordret eller MAST på å gjennomføre…


“planking”                                                                 (Google)

 


“naking”                                                     (Google)

 

 

 

 

 

Men hvorfor i all verden har “FROGGING” aldri slått an??

Det er et spørsmål jeg har stilt meg, og andre her inne før… 😉

 

 

“Frogging” var noe jeg og søsteren min oppfant på en tur til Bergen,for noen år siden,  og prøvde å få spredd som pesten….. og ALLE bildene våre  på Bergens-turen (nesten)…. inneholdt “frogging”. Jeg hadde til og med en “frogge”-konkurranse her på bloggen,  med det nette antall av 4 påmeldte… Skjønner ikke hvorfor ikke DET slo an? 😉  Mulig det har noe å gjøre med at jeg hadde kun 2 bloggvenner kanskje på den tiden… og i snitt 6-7 lesere pr dag… 😉


Vill “frogging” i Bergen for tre år siden 😉

Søsteren min “frogger” ved heisen på hotellet..

“Dobbel-frogging” ved Fløyen 😉

“Frogging” i butikker…. 

Og sånn bare holdt vi på… Men jeg så aldri “froggingen” bli noen stor “højdare”  som spredde seg……Hm…. 😉

 

MEN….

Jeg er jo ikke en person som GIR meg så lett…..

Så etter en liten pause så  prøver jeg igjen, å få denne aktiviteten til å nå nye høyder. Her kommer altså en aldri så liten

 

“Frogge-utfordring”

Du trenger ikke ha egen blogg, jeg tar i mot bilder fra alle som har lyst å være med.

Man får det som sagt ikke mer moro enn man lager selv her i verden:

 

Så….Er du med?? 😉

 

 

 

 #frogging #konkurranse #frosk #utfordring

 

65 kommentarer
    1. wenchepia: Ja, gjør det da 🙂 Håper du vil være med 🙂 Har fått inn noen, men vil ha med mange flere 🙂 Det er jo ganske gøy 🙂 Send gjerne en for deg og en med datter, om hun vil være med 😀

    2. Hahaha frogging ser gøy ut 😀 får se om jeg får rota meg til å be datteren være fotograf ,imårra en gang. Ser for meg at det blir vel stor utfordring idag,ser man må ha god bøy i knærne,hoho 😀 artig da^^

    3. Tattavkvinnene: Jeg tenkte dette var litt i din gate 😀 Pga du var jo med på karneval med kyllingkostym 😀 Hi-hi Ja, blir en liten utstilling så klart 🙂

    4. Du finner på mye rart du! 😀 Uansett hvor komisk dette er så tror jeg at jeg kommer til å stå over denne. Jeg slang meg aldri på planking, og i hvert fall ikke på naking, jeg er nok litt for pysete for sånt 🙂 Men jeg håper det blir et frogging-tog eller en utstillig med bildene folk sender inn? Er sikker på at det kommer mye morsomt 🙂

    5. karenmarenmette: He-he 🙂 Jeg har fått et par -tre bilder med selvutløser 🙂 Og det er jo bare ellers å spørre mannen din 😀 Hadde vært gøy om du ble med 😀

    6. Ja, må jo berre finne nokon som vil ta bilde av meg då? ev.få mobilen til å stå av seg sjølv ein plass..kanskje ein selfie-frog? Her må det improviserast.. Er jo ein treningsform og det der.. hoppe frå frogg-posisjon, strekke ut beina i full fart, hoppe opp med armane i veret.. Annerkjent treningsmetode som visst nok skal gi god effekt !! So stå på!!

    7. Fru Stussli: Veldig bra vi får en representant fra Kongsvinger :-DJeg visste jeg kunne stole på The Stusslies 😉 heia dere <3 klemmer <3

    8. Nå kommer det til å bli en hit! Kommer til å spre seg som ild i tørt gress. Skal høre med frøkna om hun vil representere Stusslifolket i frogging 😊
      Mange Nattaklemmer

    9. Ja, ja, så er hun i gang igjen, he-he ! Jo frogging ja. Det tror jeg faller naturlig for ei som hadde hovedrollen i skuespillet “Frosken Frans og friarferda hans” på barneskolen, på scena for fullsatt sal på skoleavslutninga til jul. Tenk å få være frosken Frans….en stor drøm, he-he. Du kan tro jeg tok meg ut i min fars store regnfrakk og støvler, men artig 😉 Skal se hva jeg får til 😉 ….om tiden strekker til.

    10. margarites: Hvis man sitter i froske-positur og er litt froggy i ansiktet, så kan man nesten sitte hvor som helst og det blir ganske moro 😀 Særlig hvis noen KAN dukke opp 😀

    11. På jobben ja den tenker jeg hadde blitt bra! Ja egentlig er det uendelig mange steder som kan brukes. Jeg tenkte litt mer spesielt, men det enkle er ofte det beste 🙂

    12. margarites: Frogging på en stein i barnehagen, eller foran garasjeporten, eller på verandaen er like morsomt som noe annet 😀 Foran postkassen, hvor som helst 😀 på parkeringsplassen ved butikken 😀 He-he…jeg har tusen ideer 😀 Håper du blir med uansett hvor det frogges 😀 klemmer <3

    13. Du er ikke sann 🙂 Frogging – ja det skal jeg tenke på. Det skjer litt mye her akkurat nå, men et bilde burde jo ikke ta så lang tid. Men et litt spesielt sted, eller uvanlig? Det spørs om jeg rekker å komme meg på et sånt. Det haddejo vært morsomt, da 🙂 Klem <3

    14. maiken: Du må BLIIII MEEEED!! Klart du må, det ble jo oppfunnet der i Bergen til og med liksom 😀 Lov å frogge med ryggen til /ansiktet vendt bort… 😉 Hi-hi..neida, gjør som du vil 🙂

    15. Veronica S: Ja, det må jo gå, du ser jo stillingen, gjelder bare å sitte med hendene litt foran seg, og med froskelår liksom 😀 he-he

    16. Veronica S: Ikke tenke så mye, du må BLI MED!! 😀 Du kan jo frogge på hesteryggen eller en annen rar plass 😀 Blir mye moro av sånt 🙂

    17. natheless: Så utrolig bra!!! 😀 Jeg gleder meg til å se 😀 jeg har fått inn et flott froggebilde 😀 Av en bloggløs til og med 😀 Moro!!

    18. Hei igjen! Da er mitt bidrag sendt på mail.😊 Dette er moro så da er det bare å kaste seg uti det med en gang.😉 Det som bekymrer meg nå er at det eneste bildet du har av meg, er som frosk.😂 Det hadde liksom tatt seg bedre ut og hatt på seg en Desigual-kjole og vært fint pynta, jaja.

    19. takk eg prøver den er seig den her gangen….er på andre uken nå…..fremdeles ingen jobbing….så…..sengen roper så innmari høyt….hahahaha
      <3
      klemmetingene

    20. Det der gjør jo hundejentene mine ofte 😛
      eg er usikker på om eg har helse til å utfolde meg så veldig froggete……eg har vært våken etpar ganger i dag og vil egentlig bare legge meg igjen
      Lykke til 😀
      <3

    21. Eva: ha-ha, sikker på du er kjempeflink 🙂 Få med jenta di 😀 Og frogg med store -Ulv eller noe 😀 Neida, jeg maser og ber fram til søndag jeg, så du har god tid 😀 Hi-hi

    22. Ja, jeg blir med, og har nettopp funnet ut at det er selvutløser m/10 sek på kamerat på iPaden.👍 Det hadde jeg nok ikke funnet ut uten utfordringen din, hehe. Jeg tror jeg får gjemme meg oppi skogen og holde på på egen hånd, – tror liksom ikke en butikk full av folk er stedet for meg!😂

    23. Hmm….Frogging ja….Der er jeg nok serdeles dårlig. For jeg hiver meg vanligvis IKKE på de der farsottene. Den der naking kunne jeg sikkert gjort…hehe 😛
      Men, jeg har muligens en liten idé her, til noe jeg kan få til. Får se om det lar seg gjøre 😉 Men blir ikke før til helga i alle fall 🙂

    24. ..hehe..stilig…ikke rart du så lur ut i går 🙂 Da skal jeg se om jeg får tatt noen bilder…må jo prøve meg på dette også..hehe…Tirsdagsklem <3

    25. natheless: Jeg er sikker på at du klarer det 😀 Man må jo ikke ha ansiktet fram heller, kan været tatt bilde bakfra hvis man vil:-D Ja, jeg håper på NOEN flere enn forrige gang 😀 Hi-hi

    26. Helge: Så moro om du blir med 😀 Ja, tenk om man kunne fått et frogge-bilde i en kø 😀 He-he, mens det står masse folk rundt 😀

    27. Hjelp, du er ikke sann altså! Jeg føler meg slett ikke “froggete”, Så her må det tenkes om jeg vil klare dette! 🙂 Håper du får flere deltakere denne gangen.

    28. Dette ser artig ut, skal prøve på et slik bilde til helga. I dag skal flest mulig la bilen stå slik at det ikke blir noen kø på E18 og andre veier inn til Oslo. Tenk om alle kunne lage et froggebilde men de sto i kø og venta på buss elelr tog i dag. Det hadde vært kult.

    29. Hm, det har jeg ikke hørt om før og tenker at det var bra det ikke var “naking” du ville ha oss til å gjøre, haha.😁 Vel, jeg blir med hvis jeg får noen til å ta bilde av meg i den stillingen, – for jeg har ingen sånn selvutløser eller selfiestang. Gøy med disse utfordringene dine altså!👍 Ha en toppers dag!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg