My Valentine- Natalie Portman og Johnny Depp

Alle kan lære seg litt tegn. Å lære seg hele tegnspråket tar lang tid. Jeg blir aldri riktig utlært. Enda jeg er både lærer for døve OG er utdannet tegnspråktolk i tillegg. 

Tegnspråket er et språk som andre, dynamisk og i utvikling. 

Men på et punkt er det HELT spesielt, det er for øynene…ikke ørene. Og det er DET som gjør det så vakkert….Det er noe helt eget, noe magisk. 

Når jeg legger ut disse videoene , så er jo DET musikk også… altså noe for øret… Det er for at DU skal få litt letter tilgang til språket…og å forstå LITT av innholdet… 

Disse to berømthetene kan neppe mer tegn enn det de har lært seg til denne sangen. Men det gjør ingenting, og de gjør den vakkert og uttrykksfullt. Alle kan lære LITT tegn. Og det BURDE de!! Ikke bare for de døve og tunghørtes skyld…men for sing EGEN skyld… For det beriker sinnet <3


Noen har nok sett denne her før, og jeg vet mange liker å se disse videoene igjen.

 

 

#tegnspråk #musikk #johnnydepp #natalieportman #tegnspråktolket
10 kommentarer
    1. Har alltid hatt lys ttil å lære tegnspråk og skulle gjerne sett videoen, men pcen er helt idiot ikveld og det tar evigheter å bare skifte mellom faner og å gå fra innlegg til kommentarfelt, så jeg tar ikke sjansen på å spille av video – da slukner den vel helt! Det skal uansett jeg gjøre nå, jeg er jo tydeligvis 87 år, så selvom jeg hvilte et par timer i ettermiddag, er jeg helt kake nå og klarer såvidt å holde øynene åpne. Så ha en riktig så fin og god natt <3

    2. fruensvilje: Ja, klart det. Og her et det mer teatralsk og poetisk. Johnny bruker mer teateruttrykk enn tegnspråk, synes jeg. Men hun gjør en super jobb. Men selv jeg sliter med denne uten tekst, pga det er amerikansk tegnspråk også 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg