Dette visste du kanskje ikke. om meg…;-)

Du som har kjent meg en stund vet at jeg har mange sider. Jeg liker mye forskjellig. Liker å skrive noveller, liker å hekle, elsker å tegne i paint, maler litt, liker å blogge, elsker tegnspråk og det visuelle , men liker også musikk. Rock, punk, visesang..? Det spiller ingen rolle, så lenge noe fanger meg i melodiene.

Men det du kanskje ikke visste er at jeg er ganske så fan av musikaler også jeg. Og “Les Miserables” er favoritten. Jeg elsker kostymene, historiene men aller mest den POMPØSE og storslåtte musikken som får hårene til å reise seg på armene mine. Og DET er det ikke mye som gjør altså.

Så her er en liten snutt fra “Les Miserables” (konsertvarianten) Kos deg 🙂

Liker du musikaler? 

 

#musikaler #musikk #lesmiserables 

 

 

 

35 kommentarer
    1. Det kan du så absolutt gjøre hvis du vil, jeg har et par videoer på Youtube – jeg poster en ny kommentar med link til ene, så den går garantert i filteret ditt, men det er bare å godkjenne den/lete etter den blant kommentarer som ligger til godkjenning, så kommer den nok:) Skal finne frem link – koselig at du vil høre:D

    2. Det er godt å høre at du er bra igjen i hodet – er så utrolig kjipt med hodepine, det kan sette en så fullstendig ut og hele dagen kan gå vekk i ingenting pga noe så kjedelig som hodeverk! I min familie er det ganske mange som har fin sangstemme (arvet av både pappa og farmor+min mormor og oldemor på mammas side igjen) og jeg selv er jo sanger, så jeg skremmer som oftest ikke vekk folk – om jeg så gjorde, så tror jeg jeg måtte ha sunget likevel, haha – ELSKER å synge!

    3. Elisabeth (lillesøsteren) og jeg pleide alltid å synge sangene sammen og spesielt husker jeg vi pleide å synge den sangen der frasen ‘you’ll wear a different chain’, for det VAR så rått da solisten gikk så dypt ned på ‘chain’ – frysninger!!!
      Og uff, håper du er mye, mye bedre mtp hodet nå <3

    4. Min eldste lillesøster har alltid vært så begeistret for Les Miserables også, jeg liker den veldig godt med+åh, ja, stor og dramatisk musikk sunget med mektige vokaler – what’s not to love?!

    5. Tattavkvinnene: Ja, London er skikkelig Musical -byen synes jeg 😀 Jeg har sett Cats der. Og Les Miserables. Og Les Miserables et par ganger i Norge også 🙂 Ja, gjør det 🙂

    6. Har faktisk aldri vært på musikal før, men har veldig lyst! Tror jeg ville likt det 🙂 Les Miserables er jo et must når det kommer til musikaler, så den kunne jeg godt tenkt meg, og de gangene jeg har vært i London henger det alltid mange muskalplakater oppe som jeg har lyst til å gå på. Må nok ta meg en tur på det en gang 😀

    7. Fidolina: Ja , enig, ikke vært på mange jeg heller. Men de jeg har sett liker jeg veeeeldig godt. Og selve musikken. Hører gjerne på Les Miserables på bare musikk også jeg 🙂

    8. Da jeg var liten, og tv var kommet ihus, og mine foreldre på søndager sov etter middag….. da lå jeg langflat på gulvet og så søndagsmatinè – og som regel så var det opera.
      Jeg lever meg inn i all dramatikken, romantikken og kostymene. Musikaler og opera – ja det er litt av meg. Så jeg er også allsidig innen musikksmaker. Visesang – ja 🙂 Det meste kan jeg høre på.

    9. Ja jeg liker musikaler! Har sett noen og det blir nok flere. Les Misserable så jeg på DNS for en del år siden, og La Cage aux Folles med Bjarte Hjelmeland og Vidar Magnussen (sistnevnte var helt fantastisk, ja det var forresten alle som spilte der). Når jeg bodde i Moss dro vi som regel til Oslo hver høst og gikk på et eller annet show. I 2009 (tror jeg) var vi i Oslo og så Mama Mia. Herlig musikk! Jeg har vært i London en gang, og da så vi “Løvenes Konge”. Helt supert selv om vi ikke hadde små barn med oss. Så ja musikaler er herlige. Klemmer <3

    10. ja og nei…kan man si det….min søster jobbet jo på et show som heter We will Rock you i UK i 7 år og det var fantastisk…..men der borte heter det show og de er sykt proffe….eg syns vel ofte at vi er for lite flink å være skikkelig flinke i Norge…….kanskje med unntak av for barn….
      Min bror er skuespiller og han mener jo selv de har mye å gå å med å bli flinke i Norge…..
      Forskjell på skoledram og oppsetninger
      MEN eg er veldig glad i operetter og noen operaer….og eg liker sånn skuespill…..men eg liker god underholdning….-mamma jobbet på teateret i Bergen så eg er jo oppvokst med å spise vafler i kantinen med Helge Jordal og sånt…mange kjente teaterskuerspillere fra *gamledager* kjenner eg jo fra der….og mange av dem er KNALLFLINKE….har eg lov å si eg syns de var flinkere før?
      eg har lov, eg føler jo det…
      Er det god musikk liker eg show og musikaler…..Chess fex…magisk og ja Bring him home fra Les Miserables er en av mine favorittsanger…og da gjerne med Jahn Werner <3<3<3

    11. Les Mis <3 <3 <3 Jeg så den i Oslo med Hans Marius Hoff Mittet i rollen som Marius og jeg gren omtrent hele forestillingen. Enda ikke sett filmen da, men må nesten det. Les Mis er vakker, elsker sangene og On My Own har vært en av audition sangene mine til en musikal en gang 😉

    12. Jeg har liksom aldri vært på en musikal, så jeg veit egentlig ikke. Jeg har jo hørt denne, men det blir jo liksom helt annet å faktisk være på en musikal, vil jeg tru 🙂

    13. Det å oppleve en musikal er storslått. Jeg har også sett Les Miserables, på Det Norske Teateret i 1988 og da på nynorsk. Ellers har jeg fått med meg noen lokale mindre musikaler av mer amatører, men gøy det også. Håper hodepinen din har blitt bedre etterhvert, – på meg hjelper det når kvelden kommer. Slitsomt hvis smertestillende ikke virker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg