Er jeg i ferd med å BLI “henne med hårrullene” ?…;-)

Ja….det som jeg så finurlig har spøkt med nå i et års tid…om at jeg er i ferd med “å gro hårruller”…ser ut til å ha blitt en forbannelse… Det startet som en spøk, men jeg tror jammen jeg er i ferd med å BLI “henne med hårrullene”

 

Du som har kjent meg en stund, vet jo at jeg har flyttet nylig…Og at jeg rett som det var “spratt” hårruller i den gamle leiligheten. Med en ungsau i leiligheten over, som spilte musikk hver natt og hele dagen i tillegg… så var det ikke fritt for at “gamlemor” dukket opp både titt og ofte  i leiligheten under…


Jeg var titt og ofte på vei opp trappa, mens det klødde i krøllene… en skikkelig “tante Pose” på ferde… Men så flyttet vi og her i huset er alt såre vel.

 

Men nå har jeg tatt meg i….oftere og oftere egentlig….å snurpe munn bittelitt og kjenne det klø i hårrullene…. når det er ting som blir litt for “moderne” eller etter mitt syn “unødvendig” …. Har jeg begynt å BLI henne med hårrullene?….På fulltid liksom?.. Hrmf!!…

I dag tidlig suste jeg nemlig forbi “Starbucks” på vei til jobb…Og som enhver UNGFOLE, (som jeg i noen øyeblikk tror at jeg er) må jeg så klart ha medbrakt kaffe på t-banen. Gjerne en Latte da….  Men det tar ikke lang tid før den unge folen er blitt et gammelt ØK….

For i det jeg bestiller ser at jeg er den ENESTE i hele kafeen, og i MILS omkrets, som skal ha kaffe. Da kan jeg ikke OVERHODE forstå at de må skrive navnet mitt på koppen!!! De må da klare å holde orden på EN kopp, uten å skrive navnet på den… Jeg SKJØNNER at det skal være så HOT, og IN og alt det der…Men for meg blir det litt komisk….Og da slapp det en “padde” ut av kjeften på meg (selv om jeg smilte)….Ja en slik SUR en som kommer ut av kjeften på damer med hårruller:

“Ja….dere MÅ ha navnet ja…. Selv om det BARE er meg her!!”…

 

Gutten mulmlet litt i skjegg-fjonene og begynte på den vanskelige oppgaven….

Så sto jeg der da….mukkens alene…. rett foran ansiktet på han og ventet…til han var ferdig med å lage latten, og kunne rope opp navnet mitt… Og så tuslet jeg ut derfra med navnet mitt på koppen… 

 

Så spørsmålet er om de hårrullene har fått LITT for stor plass, på innsiden av skallen? 😉

 

Er du moderne, og åpen for nye ideer?

Eller har du også noen “hårruller”?

 

 

#starbucks #irritasjon #oppførsel #umoderne #gammeldags

 

 

 

 

 

 

 

 

54 kommentarer
    1. Meg og en venninne har funnet opp nye navn når vi er på Starbucks vi.. hver gang. En gang het vi Annelise og Maria (etter Maria Haukaas og hennes tour manager). En gang var vi Taylor (Swift) og Selena (Gomez) BARE på tull.

    2. Eileen: Ja, det gjør du nok, og når jeg sjekket etter i papirene mine 😉 Så er du jo en del år yngre enn meg 😀 Viktigste er hvordan man har det med seg selv 🙂

    3. hihi.. takk for d.. 🙂 Får håpe æ hold mæ ung te sinns ei stund te.. 🙂
      Om du no føle dæ ung eller gammel så ser du no i allefall veldig ung ut.. 🙂

    4. nja, dæm sir at i alder e æ vist ung.. Men så va d jo d at man e så gammel som man føle sæ.. .ups… Ikke ett bra ordtak for mæ… 🙂 hihihi…

    5. ladyaugust: Ja, ikke sant…har IKKE noe med alder å gjøre… Er bare litt rart uansett alder. Jeg kjøpte kaffe i mange år, uten navn, I lange køer til og med. Og fikk kaffen min da også 😀 He-eh Ble litt varmere i dag 🙂 Men jeg var bare inne på jobb… klemmer søsklemmen <3

    6. rundtomkringtrorjeg: He-he, var nok litt av et syn…Nå er mine hårruller bare av den “mentale” sorten, at jeg føler meg gammel i enkelte situasjoner liksom…

    7. Ha-ha! Jeg har nok noen “hårruller” ja! Tror det er viktig at vi er klar over dem – så vi ikke har håret fullt av dem HELE tida! Da får vi bare vondt i hodet! 🙂 Jeg har slitt med å sette grenser hele livet – og ønsket å være snill og grei! Så har det kokt over når jeg har svelget for mye….og da har det kokt så mye at jeg har gått til den andre ytterligheten og blitt FOR firkantet og bisk! Tror det er bra vi tar ut noe av det nå – så vi kanskje unngår å bli helt ufyselige når vi blir gamle! 😉

    8. Tror garantert ikke du blir hun med hårrullene…:) Jeg synes det var en god ide, visste faktisk ikke at det funket slik, så da vet du at jeg ikke er så moderne at jeg går på Starbucks og kjøper kaffe…:)
      Ja, jeg er åpen for nye ideer, i alle fall om det gagner meg på noen måte…. Jeg prøver å ta frem den å-undre-meg teknikken min …..:)

    9. Samme skjer på Burger King -eg sier eg skal ha Burger uten ketchup og sylteagurk alikevel legger de da akstra ketchup nedi posen min for eg skal alltid ha med meg hjem ikkje sant…da bare tar eg utav ketchupen og saltet som følger med til henne som ikkje engang bestiller chips….fordi eg jobber selv i butikk og vet endel går på rutiner og vaner og de av kundene som ikkje får det de skal som pose kvittering etc går i taket…i mellomtiden må eg tåle alle med ruller som er lei av skal du ha pose,ønsker du kvittering? er du medlem hos oss ,trenger du bomull til neglelakkfjernen etc
      Tenk du kan skrive om det på bloggen,men hun andre idioten som ikkje får navnet sitt på kaffen kan gå til avisen……verre det
      sorry babe, du er for ung til å gidde å bry deg
      klemmetingene <3

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: He-he…ja du synes det 😀 Ja, jeg skjønner de har opplæring og at systemet må være sånn, enten ved at man står i KØ og får kaffen sin, eller ved at de har et navn å rope opp. De klarte jo å gi folk kaffe før også, uten navn… MEN når det er bare meg der, kl er 07:00 om mårran… og jeg står klar med hånda nærmest som førstemann ved disken og eneste i hele kafeen, og skal bare ha med en TO GO …da føler jeg at det blir litt komisk. Men greit nok, jeg skal sjekke hårrullene litt bedre 😀

    11. Eva: Neida, ikke MOT Starbucks 😀 Jeg er jo innom jeg, og kaffen er god og alt. Synes det bare blir litt komisk og MÅ si det 😀 Jeg er stort sett ganske fredelig av meg ,og med ikke alt for mange padder på lur…Men innimellom så MÅ jeg komme med noen kommentarer på sånt som jeg føler er litt komisk 😀 Jeg var ikke SUR da, spurte med et glimt i øye egentlig… Tror jeg 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    12. fruensvilje: Jeg føler meg egentlig ganske enkel jeg også… 😀 men av og til så ulmer det litt 😀 og noen ganger klarer jeg ikke å holde det inne 😀

    13. margarites: He-he… Ja… jeg MÅTTE bare si det 😀 Jeg vet at de bare gjør som de har fått beskjed om, og som oftest er det sikkert lurt 🙂 Men når det ikke er EN til i disken eller i hele kafeen og jeg står som eneste kunde rett foran nesen hans mens han lager kaffen, og bare venter på å få den…Og likevel MÅ de ha navn på den. Ikke at det er så farlig å ha navn på den altså…det blir bare litt komisk…og da MÅ jeg bare si det 😀 Kjerringa med hårrullene 😀 Ha en strålende dag <3 klemmer <3

    14. Hjelp, sier jeg, og det klør skikkelig i hårrullene. Jeg kjøper sjelden kaffe, så her hadde vel rullene rast ut av håret om de hadde bedt om navnet mitt???? Jeg er visst for gammel, garantert.

    15. Hanne Beate: Ja, litt irritasjon blir det, men som oftest tenker jeg ikke SÅ mye på sånt… Og ofte gjør jeg ikke noe med det…men av og til kan jeg ikke dy meg, hvis jeg har en litt “kjerring” -aktig dag 😀 Ha en strålende dag du også 🙂

    16. Min matgale verden: Jeg synes det er noe annet med bestillinger på mat og sitte ved bordet…Klart dere må ha nummer og sånt. Også om det er få, det kommer jo flere kanskje. Nei helt noe annet. Her snakker jeg om når jeg står rett foran ansiktet på han, står og venter , det er bare meg i kø, og ingen i mils omkrets, ingen på bordene, og jeg skal bare få en kaffe i hånda før jeg går 😀 Ja, jeg vet at han bare gjør som han har fått beskjed om, og at det må jo være et slags system.. 🙂 Så er ikke hans feil 😀 Men litt komisk blir det. Og jeg var ikke sur på han altså…, bare slapp en ironisk padde 😀 Ha-ha.. Men jeg tenker meg jo litt om når jeg får sånne øyeblikk da.. skal passe meg for for mye hårruller 😀 Klemmer <3

    17. Digger nye ideer. Digger klær med farger, masse farger, blir ofte “ertet” på senteret jeg trener haha. Men det bryr jeg meg ikke noe om, jeg er fri fra det meste)) Det du skriver… For en del år tilbake jobbet jeg i daglivarehandelen, der kom ei dame i sin beste alder, med hårruller i håret og langt skjeggstubber, er faktsik sant, grudde meg til hver morgen haha)

    18. Ja du verden,, det der styret slippe heldigvis vi her oppe 😛 Men jeg er nå ganske så sikker på at henger med på det meste av nye trender,, både med og uten hårruller.Jeg har gått i surr i morgen og kveld og natt ei uke nå.. Men korstevnet ble en knall suksess. og da skal man være fornøyd.. så nå er fotann på bakken igjen 😀 Og jeg kan love deg at de skal få slite de som skal prøve å rulle håret mitt 😀

    19. Hahaha jeg tror det er en sånn greie hvor de prøver å personligjøre kaffen og holde orden på hvem sin det er på en gang merkelige greier spør du meg og man trenger jo ikke ha hårruller for å synes at det er litt rart egentlig. Jeg kan like nye ideer om jeg bare vet om de først 😉 hahaha Kos deg med dagen søs, her er sola oppe og fugla….fryser nesten ihjæl men det blir helt sikker varmere uttover dagen. gooodsøsklæmmen <3

    20. Så morsomt skrevet 😀 Alle har nok en “dame med hårruller”i seg , hihi :)) Det er jo viktig å gi beskjed feks når det blir for mye høylydt musikk fra naboleiligheten (det er jo utrolig irriterende!!!!) Og skjønner godt at du blir litt små irritert på at de MÅ ha navnet- når du er den eneste som skal ha kaffe, hehe….. Ha en fin dag videre <3

    21. trur nok æ har ett par hårrulla æ å… 🙂 e ikkje så moderne og in… 🙂 men nåen gang e d heilt på sin plass å ha hårrulla på… Både utpå hode og inni…

    22. De der hårrullene må du faktisk ta av i en fei.
      Stakkars..
      De har jo opplæring på hvordan ting skal gjøres, og slik skal det være.. En ting er å hoppe over det når det er bare deg der, men gjør de det ofte nok kan det bli en vane, og plutselig er koset komplett.
      Prøv Shipool en aktiv dag…. Da ser du virkelig grunnen.
      Så nei. Så gammel er du ikke. TA av hårrullene og tenk at slik er det bare::)

    23. Jeg trodde først du skulle skrive at du var imot Starbucks, at det kun var for de unge. Så jeg ble glad da det ikke handlet om det 😉 For jeg er i alle fall mer enn ung nok til å gå der å kjøpe en kaffe latte 🙂 Og det gjorde jeg på søndag. Jeg og ungdommene som skulle være med i froggge-toget 🙂 I den gjengen var jeg den eneste som skulle ha kaffe. Men det var mange andre i køen også, og noen bestilte den samme kaffen som meg, nemlig gresskarkrydret kaffelatte 🙂 Den var meget god 🙂
      Jeg føler nok ikke at jeg er særlig gammeldags i ting og tang. Men helt klart, skulle jeg tatt bussen, ville jeg slite. Der må jeg ha opplæring 😉 Der er jeg nok gammel dame med minst 40 hårruller 😉
      Ha en ungdommelig og frisk dag <3 Klemmer <3

    24. he he,dette var no en uskyldig og litt småkomisk hendelse da :)) jeg er nok overhode ikke en dame med håruller hi hi er så enkel om det lar seg gjøre å bli 🙂

    25. Helt på alvor….det må da gå an å holde styr på en kunde? Da må det være lov å ikke sette på navn, det er i kø det kan være nødvendig! Jeg skjønner deg her, navn her blir helt unødvendig. Du får begynne å si et så vanskelig og langt navn at de heller lar være å skrive det på 🙂 vi var tre som skulle ha sånn kaffe en gang, og førstemann betalte. Da ble det et navn og på de to neste koppene sto det +2. To av oss fikk altså +2, hvordan kan de da holde styr på hvem som er hvem. Vi hadde ikke lik kaffe heller. Nei, noen ting tror jeg ikke jeg gidder å lure på en gang. Ha en strålende dag 🙂 Klemmer <3

    26. Haha, så herlig, – ser det liksom for meg. Nylig leste jeg på nettet at tidligere Bruce Jenner hadde fått godkjent sitt nye navn Caitlyn og feiret det med en kopp Starbucks med navnet sitt på. Er nok sånn de gjør det, men totalt unødvendig når du er den eneste liksom. Jeg merker også at jeg kan irritere meg over ting, men regner med at det skyldes at vi med årene får mer erfaring og viten. Ha en toppers dag!😊

    27. Hahaha, du asså! Kjenner meg litt igjen, men fra andre siden faktisk, når jeg gir noen nummer til bordet sitt, enda klokken kanskje bare er 10. og de er de eneste i kafèen. Akkurat som vi ikke klarer å finne det eneste bordet med mennesker på…. Men nummer må de ha, for det går helt på rutine. Når jeg har gitt dem nummer pleier jeg ofte slenge av meg: “ja, ikke for det at de var så vanskelig å finne dere igjen da, men det er nå en gang sånn” For det virker jo litt banalt. Men den unge gutten gjør nok bare som han har fått beskjed om han. Og alle skal få lik service. Men fort gjort å gro noen hårruller av sånt som virker helt banalt 🙂 klemmer

    28. Hahahahaha……. så enig! Det skal være så personlig og kult og…. Vi er nok gamlinger, men blås i det – vi er jo best! Ha en fortreffelig dag da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg