Frodiths mange ansikter…

Vi har alle mange ansikter…

Man kan tenke seg i litt overført betydning: Hvilke “sider” man velger å vise av seg selv til folk. Altså: man oppfører seg kanskje litt forskjellige utifra ulike sammenhenger…..Man viser et “ansikt” som passer med situasjonen… Man oppfører seg som det forentes utifra sted, tid og sammenheng… 

Men vi har også mange ansikter sånn rent bokstavelig ;-D

Nå i disse “selfie -tider” er det jo mye fokus på dette ANSIKTET da… Hvordan man ser ut DEN dagen i forhold til DEN dagen osv… Akkurat som DET skulle være så himla forskjellig…. Spesielt når vi nå har lært at ALLE selfieer, eller ansiktsbilder blir best..om man tar de litt ovenifra… Så vi har jo alle fått et noenlunde LIKT utseende etterhvert… Store øyne, glatt hud (hvertfall litt) og smale ansikter….For det får man når ansiktet vendes oppover, tyngderkraften spiller inn, og drar huden ned så den sletter rynkene… (nesten….)

Og ingen vil vel vise seg fra sin verste side, eller hva…? Men nå er jeg ikke så redd for det, så her er den grusomme sannheten…  For faktisk er DETTE også meg:


Dette er når man er snart 50 år og tyngdekraften har begynt å virke alle veier….. og da må man faktisk begynne å passe seg for hvor huden blir av ;-D (bildet tatt med ansiktet nedover mot bakken…)

Blir man avfotografert fra de rette vinkler…kan man ta seg riktig så godt ut i sosiale medier…

 Men er man uoppmerksom et sekund, kan man lett bli et offer for noen med onde foto-fingre…Og det kan man komme til angre bittert på senere…

Det beste er nok å bare være seg selv, ikke være så nøye på det, for tross alt har jeg mange forskjellige ansikter…og alle er meg ..

 

 

 

 

 Har du mange forskjellige ansikter? 😉

 

 

#foto #ansikter #selfier

 

 

 

 

 

54 kommentarer
    1. Hahaha, kjempeherlig! Digger at du er så lite selvhøytidelig, akkurat slik man skal være, synes jeg:D Og du er så flott at man tåler fint å se deg nedenifra og opp også;D Men er så enig som vi skrev for litt siden; er de merkeligste bilder som kommer fra den vinkelen når man tar bilde av seg selv!

    2. Yes her er det mange ansikter 😛 kanskje litt for mange? haha
      finst ikke seriøs når de kommer til slike ting på fks snapchat osv..
      der er det ” tell alle hakene mine” bilder etterfulgt av ” tell rynker”.. så jadda denne kroppen har mange ansikter!:)
      MORRO ER DET 😀

    3. Anonym: Ja, er jammen litt gøy med sånne bilder 😀 Kan ikke bare vise de fine sidene heller 😀 Moro hvor mange ansikter man har 😀 Jeg gruer meg ikke så VELDIG 😀 Men reiser nok bort på dagen 🙂 klemmer i kvelden <3

    4. maiken: Ha-ha, ja det skulle tatt seg ut, på forsiden av VG liksom 😀 Jeg bruker lite sminke og føler meg rimelig grei til vanlig, når jeg ikke henger sånn med ansiktet ned 😀 Jeg ser jo at jeg er eldre, men føler ikke jeg ser SÅ gammel ut heller…bortsett fra med ansiktet NED da 😀 Hi-hi

    5. Å her var det mange fine og morsomme ansikter, fra vakre Cleopatra på den første, og litt mer trollete på neste, og du er like fin <3
      Jeg har så absolutt mange ansikter, og allerede en stund siden jeg ble femti, og det er heldigvis ingenting å grue seg til <3 Alder er heldigvis bare et tall, og du er like fin <3 Fredagsklem fra meg <3

    6. Tøft gjort av deg….Tenk om du kom på førstesiden i Vg med det verste bildet….:)
      Men du er jo uansett en flott dame.
      Jeg merker at det tar lengre og lengre tid å få fjeset sånn noenlunde på plass. Og jeg lar ikke usensurerte bilder av meg finne veien noe sted…

    7. ~Lin: He-he, takk for den 🙂 Må si jeg føler meg LITT rar på det med ansiktet ned der 😀 Men det er helt greit 😀 Jeg ser ut sånn også 😀 Du tåler helt klart dagens lys!!! 🙂 Klemmer <3

    8. Du er alltid pen og flott du -tror ikkje du kunne gjort deg stygg om du ville 😀
      eg derimot ser merkelig ut på bilder….men eg tåler da dagslys i real life hahaha 😀
      ha en vakker fredag <3
      klemmetingene

    9. Lithanna: Det nederste er fra i sommer, når jeg var i Bergen. Kjersti sitter rett ved siden av, men klippet vekk for anledningen 😉 Tenk 30-årskrise-ansikter…Tenk 50-års-krise -ansikter da liksom…Jeg blir jo 50 til våren.. 😛

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ha-ha, jeg er helt enig…tenker samme selv 🙂 Men disse her tok jeg med vilje, og da er det greit, helt bevisst lagt ut 😀

    11. Åh, det nederste var kjempeflott av deg 🙂
      He he he, den bitre siden av å bli voksen eh? Men, det er noe som heter å eldes med stil og DET klarer du perfect 😀
      Jeg har ganske mange snart 30årskriseansikter XD

    12. Fru Stussli: Ja, det ble hvertfall ganske rart med ansiktet nedover, og kamera oppover, synes jeg 😀 Men bare morsomt altså 🙂 Jeg synes sånt er gøy. Åå, jeg er så glad du sier det beste fru Stuss <3 Kjempeglad faktisk 🙂 Klemmer masse <3

    13. Therese Bråthen: Har du flyttet fra Alexander?? Uffda, det hørtes ikke særlig ut, og ganske overraskende. Skjønte det var noe, du ble så plutselig borte, og så ikke noe til deg. Men det går bra likevel? 🙂 Håper det <3 klemmer <3

    14. Eileen: He-he, jeg så deg jo foran kamera her om dagen, og det var koselig 🙂 Kjempesøt <3 Jada jeg er helt komfortabel med de rynkene jeg har 🙂 Her skal ikke noe Botox inn ;-D Men man blir litt rar når man henger med ansiktet ned altså 😀

    15. Jeg har også mange forskjellige ansikter. Så herlig at du viser frem dine 😀 Du er faktisk like søt og morsom på alle sammen. For du er jo frodithsen <3 Hun som vi alle er blitt så glad i <3
      Stoooor god-helg-klem

    16. Kjempe fine bilder! 🙂 Jeg har mange ansikter jeg også, å det er jeg veldig glad for 🙂 Jeg har flytta tilbake igjen til mamma, det er slutt mellom meg og Alexander 🙂 Håper du får en kjempe fin dag videre 🙂 Klem <3

    17. Har mange ansikt ja.. Men prøve å holde mæ unna kamera, i allefall stå bak kamera istedenfor foran.. 🙂 Desutn.. æ syns no ikke d e så ille me litt rynker.. Ska vises at man har levd og æ syns no d e sjarmeranes.. Desutn så kan man eldes me stil, nåkka æ syns du klare fint.. 🙂

    18. karidansen: Nei, ikke sant 😀 Man må jo te seg LITT også 😀 Men jammen ser vi ut litt forskjellig ut fra om vi tar foto ovenifra eller nedenifra:-D Det viktigste er innsiden, heldigvis. Og hvordan man har det med seg selv 🙂 PUH… Der står det nemlig greit til 🙂

    19. Hanne Beate: Ja, det er rart hvordan huden sagger liksom…sånn både her og der 😀 Ha-ha Men det viktigste er jo hvordan innsiden er, heldigvis 😀 Og der sagger det ikke så mye ennå 😉 Ha en super dag selv <3

    20. fruensvilje: Ikke sant, vi vil jo gjerne vise det beste av oss selv, både i oppførsel og utseende 🙂 Men innimellom er det gøy med litt RARE bilder 😀 Vi er jo sånn også 😀

    21. Du er herlig! Det kommer jo an på sammenhengen.Skal jeg vise fram et klesplagg jeg har kjøpt, står jeg ikke å skjærer tullegrimaser, for eksempel. Da vil jeg se mest mulig fjong ut! Er det tøysebilder, er det noe helt annet! 🙂 Jeg har IKKE pokerfjes i alle fall…..;)

    22. Når det gjelder det i overført betydning, er det nok mest hjemme jeg viser mitt sanne ansikt og godt er det å ha en frisone. Jeg tar sjelden selfier, og profilbildet mitt på facebook har jeg hatt siden 2010. Vi er jo sånn omtrent på samme alder og kjenner meg igjen i det med tyngdekraften, men det er bare sånn det er. Ha en fin dag!🌞

    23. herligt innlegg :)) jeg har mange ansikter ja,og må nok innrømme att mange bilder er blitt slettet av den grunn :)) greit å være seg selv,men alt vil ikke jeg ha i minnealbumet hi hi

    24. Eva: Ja, det er litt moro å se hvor forskjellig man blir seende ut utifra de forskjellige vinklene 😀 Ikke så ofte man legger ut sånne selfier:-D Det viktigste er nå tross alt at man har det bra med seg selv, og har et godt selvbilde, uansett hvordan det YTRE er 🙂 Stor og god klem fra en Frodith i oppreist tilstand 😀

    25. dedicat: Prøv å ta noen bilder sånn med huden hengende nedover du 😀 Tipper du får en ny opplevelse 😀 Ja, man føler seg litt annerledes på innsiden enn på utsiden..rart ja..:-D

    26. etdiktomdagen: He-he, ja jeg synes det er litt moro å legge ut litt rare bilder også. Jeg ser jo sånn ut. Og til vanlig er jeg ganske greit fornøyd, så det er ikke så farlig å vise skrekk-bildene 😀 He-he

    27. Ja, som deg har jeg jo det. Akkurat nå sitter jeg med et ganske slitent morgenansikt. Det er ikke mange som får se det ansiktet da 😉 Selfieansiktene mine er vel stort sett like hverandre tror jeg, bare med litt forskjellig bakgrunn, og ofte tatt rett forfra 😀 Man liker jo helst å vise frem den siden man liker best selv 😀
      Men ja, som du sier, så har man jo mer enn ett ansikt. Litt greit å få en påminnelse på det også iblant 😀
      Ha en flott dag <3 Klem <3

    28. Man har vel en del forskjellige uttrykk.. men ansikter,, ?? tjaaa.. Jeg har nå ikke tenkt så mye på det.. før jeg plutselig oppdaget for noen år siden ,, at hodet uttapå og inni liksom ligna mindre og mindre på hverandre. Merkelige greier egentlig,,,

    29. Flotte bilder da 🙂
      Joda vi er ganske bevisste når vi skal fotograferes og ta selfier. (Og veldig selvkritiske). Jeg leggger ut av og til litt morsomme….. fordi jeg prøver ikke ta meg selv så høytidelig 🙂 hehehe
      Slett, slett, slett, slett …….. ok det ser greit ut……. sånn er det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg