Av og til er jeg VELDIG tøff!! :-D

Jeg er, som du sikkert vet , ikke redd for noen ting egentlig… 😉

Men jeg er LITT skvetten for store, sinte svaner… De kan jo til og med BITE, med de store skarpe tennene sine.. Så jeg har hatt det litt med å gå i store bue rundt disse…Eller rett og slett ikke nærme meg dem i hele tatt. Har jeg tatt bilder av disse vakre skapningene, så skal jeg love deg at det har vært mye zooming og juksing, for å få et fint bilde. 

MEN…forrige helg ved Østensjøvannet var jeg tøffere enn toget altså…Jeg var nesten bortpå dem… Ikke snakk om zooming i hele tatt…Ganske stolt av meg selv ja 😉 Og jeg og Oslopadda hadde med brød å lokke dem til oss med  😉

Denne er tatt helt uten zoom

Og det er dette bildet også …

 

 

Gjess er jeg ikke særlig redd, de er LITT for små…og LITT for redd MEG ;-D

 

Sånn…det var siste kapitel i Livet i Andeby, for denne gangen….

 

Har du hatt en bra fredag , så langt?

Er du redd for svaner? 😉

 

 

#fugler #foto #svaner #østensjøvannet #Andeby

33 kommentarer
    1. Jeg var ikke redd svaner før vi ble jaget rundt i Holland i Massluise. De bodde i vannet ved siden av leiligheten til pappa. Der måtte vi forbi når vi gikk inn og ut, og noen dager passet det ikke herr svane i det hele tatt? Han var en sinna type. Prøvde med godbiter og alt, men å løpe var stort sett eneste utvei..
      Flotte bilder, og ja nå var du tøff.:)

    2. Wææ, det der hadde jeg aldri turt! Svaner ER jo faktisk skikkelig skumle xD Men de prøvde seg ikke på noe? De hadde kanskje nok med brødspising x) Bildene ble veldig fine da, så det var jo verdt det ^^

    3. Det skal jeg. Jepp de tar testkjøringer, det har jeg allerede sjekket. Men sist satt det ei der med brukket fot eller noe og så sto det ei båre i gangen, så det blir nok ei stund til for min del 😉 <3

    4. karidansen: Du bare måtte teste om det stemte? 😀 Jeg er ikke redd gjess…ennå. Men svarene er superskumle 😮 Håper du har hatt en fin dag <3klemmer <3

    5. annebe: Nei..ikke redd akkurat jeg heller… 😉 bare litt liksom 😀 Disse holdt passe avstand og var litt redd oss også.. Det var greit 😀 klemmer <3

    6. Nå var du modig! Har hørt svaner komme med “stygge lyder” ,men har aldri vært helt innpå dem. Ble kløpet av ei sur hanngås en gang. Den gikk i ei innhegning. Det sto en plakat der – “Ikke stikk handa inn – gassen klyper” Så da stakk jeg handa inn – det bare skjedde……..og så kløp den på meg et digert blåmerke! 😛

    7. Så bra at du overvant frykten for svaner! Jeg har ikke vært så mye i nærkontakt med svaner, men vet at de kan nebbe/klype etter en. Vi hadde en gang en hane som ble fryktelig sinna, så vi måtte ha med kost når vi skulle gå over gårdsplassen. Jeg har byttet til vinterhjul idag (piggdekk), og det gikk bra selv om jeg er litt forkjøla.

    8. Bra du var så tøff…for det ble bra bilder 🙂 Ikke redd akkurat..men holder litt avstand :)) Bra vi har så mye fint å ta bilder av 🙂 Ser på norske talenter …og slapper av ..i morgen blir det nok handling og kafè besøk….ikke så spennende ..men veldig hyggelig :)) Klem <3

    9. Svaner har jeg stor respekt for. Nydelige dyr. Vi har en svanefamilie her i Os der svane pappen er kalt for Havnesjefen. Dessverre er det mange som plager denne svanefamilien og Havesjefen har blitt sendt til dyrlegen flere ganger 🙁 Utrolig trist

    10. haha ja man må, nå fikk jeg nesten bare med meg ordet HEST her hahahahaha Du ER tøffere enn toget. Engelen har begynt på nytt ridesenter så jeg går og snakker med hestene for å finne ut om det er noen som er mindre skumle enn andre( såklart fra utsiden av de lukkede båsene) hahahaha gooodklæmme <3

    11. birdbay: Ja, de er finest litt på avstand 😀 Og jeg stikker jeg om jeg må, langt vekk..Løper avgårde uten å skamme meg 😀 he-he

    12. ladyaugust:Ja, englebassene må du passe på.. De finner jo på alt mulig greier…Godt de har en våken Lady til mor 😀 Og du vet at svaner er egentlig dinosaurer vettu 😀 Jeg tenker når jeg har blitt så tøff med svaner, så er neste HEST…tror du ikke ;-D Klemmer søsklemmen <3

    13. Så utrolig mye fine bilder du har fra den turen der:) Svaner er veldig pene langt fra synes jeg:) Den var fartruende nærme det kameraet ditt. Synes den så litt sinna ut også jeg 🙂 JA, jeg er redd for svaner de freser og er skikkelig grinebitere her jeg bor:)

    14. Nydelige bilder søs 🙂 Jeg synes du er tøffere enn toget <3 Tenk å gå så nært dem, jeg er helt imponert. Englene la ut brødsmuler og måtte ha bilnøklene for å hente noe i bilen, bare gjett hva de gjorde...de la brødsmuler hele veien og inn i bilen så jeg klarte akkurat å stoppe hele svanefamilien som var på vei inn i bilen...fyttiskjiten sier jeg bare. Jammen må man ha et våkent øye når man har Englebasser 🙂 Goooodklæmme <3

    15. Linda&Rasmus: Ikke sant jeg var tøff 🙂 De freser og tøffer seg …ikke rart vi blir litt skvetne 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    16. margarites: Faglig påfyll uten masse krav i etterkant er deilig 🙂 Hørtes kos ut 🙂 Ja, svaner er skumle, men jeg tøffet meg opp..Det neste er hester 😀 Klemmer fredagsklemmen <3

    17. Hah, syns du er kjempetøff, jeg! Jeg har det i hodet at svaner er LIVSFARLIGE, og rømmer så fort jeg hører antydning! Vi har hatt en super fredag, med juleforberedelser og det hele! Ha en fin fredagskveld 🙂

    18. Så flotte svaner! Så lenge de ikke føler seg truet tror jeg de er snille, men de er skikkelig skumle når de freser! Og du er tøff som har vært så tett på, nesten så du kunne ta på dem.
      Jeg har hatt en fin fredag, har vært på fagdag og fått med meg to fine foredrag. Kjekt med litt faglig påfyll 🙂 Fredagsklemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg