Denne bare MÅ du se :-D

Jeg som er vokst opp på 70-tallet har sett allverdens rar barne-tv…Riktig så eksperimentelt og PSYKEDELISK til tider. Men det er storartet  når man blir voksen 😀 

Og DENNE under her: Dyr som ikke….. var en højdare når jeg begynte å bli litt eldre. Katten som ikke kunne male….Bjørnen som ikke fant hiet sitt…Flodhesten stakkar som ble ertet osv..

Har du ikke tid i dag, så ta deg tid og titt på den i morgen. Noen på MIN alder husker den kanskje fra tidligere.

Har du sett denne før?

 

#barnetv #tjukkenskalbade #

 

21 kommentarer
    1. ~Lin: Ja,mulig samme folkene. De ekle brødre-flodhestene her som side om side mobber: Tjukken skal bade! Man må jo le 😀 Fin dag til deg også, jeg pakker og lader, og spiser is osv og hekler litt 😉

    2. husker stemmene,men ikkje nett denne, tror stemmene er de samme som i dokkefilmen om Askepott om prrrrrrrrriddddinsen som var den høyeste majones 😀 og lillemus meg ……elsket den filmen og har sett den igjen som voksen 🙂
      God farsdag og søndag min venn <3<3

    3. Ritamarita: Ja, mye morsomme barne-tv-er 😀 Jeg er på tur ut en liten tur nå 🙂 Må forberede noe til i morgen 🙂 Klemmer til deg også snupp <3

    4. etdiktomdagen: Ja, og denne med tjukken skal bade etc så er det jo mye med det med mobbing og det å være annerledes inni.. Herlige dukker..:-) He-he, ja fine kjole i den ja 😀

    5. Mhm.. husker vel det aller meste av barnetv serier fra den tiden.. mine sønner vokste jo opp på sytti og åtti tallet. Jeg husker jo til og med Alf Prøysen med ” Sparegris og overgang fra femøringer til ti øringer..” Jeg er spent på hvor mange unger som har fantasi nok til å sitte dønn stille og høre på barnetime på radio :)..

    6. Hehe joda husker den…… av og til tenkte jeg at det var da måte på hva de skulle ha i barnetv…. men de tok opp viktige temaer som vi ikke tenkte over alltid 🙂 Jeg likte veldig godt “tantebrun, tantegrønn og tantefiolett” da drømte jeg meg vekk i kjolene deres <3

    7. Helge: Jeg var en skikkelig barne-tv-hund…Og også når jeg ble eldre…synes det var artig å se det mer pedagogiske/upedagogiske ved dem.. Uffda, legevakten og greier. Skadet deg? Men bra alt er under kontroll da 🙂 Her blir det pakking og foto i dag Ha en fin dag 🙂

    8. Hanne Beate: Nei, den var ikke sånn som gikk MANGE ganger.. Jeopardy, ja den husker jeg… Og det var jo sent vi fikk tv 2. Jeg må ha vært mange og 20 tror jeg…?

    9. fruensvilje: Ja, jeg husker denne godt, men jeg tror ikke den ble vist mange ganger, som andre barne-tv-er. Men jeg likte den 😀 Stakkar flodhesten 😀 Ja, folk er forskjellig på sånt..

    10. annebe: Ja, ikke sant … 🙂 Ja, denne var ikke SÅ ofte vist egentlig…Og jeg var jo litt stor da jeg husker den ble vist…Jeg husker den fra jeg var 11-12 år eller noe 🙂 Så den ble kanskje sendt flere ganger …men ikke MYE.. Her blir det foto og hekling i dag. OG pakking til laaaaang jobbtur..

    11. Mulig jeg har sett den før ,em ikke som jeg husker. Det er sikkert mange slike ting som man har sett som har gått i glemmeboka. Søndagen er her og lørdagen ble en sliten økt for visakort, altfor mye taxi og besøk på legevakt. Det er slike ting man lærer av, men ingen fare – alt under kontroll. Ha en fin dag.

    12. haha, bedre enn mye av dagens barnetv hvertfall:) Jeg husker ikke denne da, men så ble jeg jo født i 74 også, så hvis den ikke ble sendt senere, så er det jo ikke så rart jeg ikke husker den:) Koselig innslag, ønsker deg en flott søndag fine frodith:)

    13. Jeg er bare ett år yngre enn deg, men denne kan ikke jeg huske. De som sitter best hos meg fra 70- tallet er skumle Pompel og Pilt, favoritten Lekestue, koselige Lauritz Johnsen og bamsen Teodor, rare Taremareby med Ingebrikt Davik. Ellers var det stort da vi gikk over fra svart-hvitt til farge-tv! Husker også det var en stor begivenhet da vi endel år seinere kunne ta inn TV2, – var liksom mer vill og spennende enn trauste NRK, og noe av det første vi så på var Jeopardy. Koselig å tenke tilbake på sånne gamle minner.😊💕

    14. jeg har nok sett denne på barnetv 🙂 husker også att eg var dagmamma til en gutt som ikke fikk lov å se mummie på tv og jeg hadde ikke lov å lese bøkene til ham,mammaen mente det var unormalt med figurer uten munn ,ja så forskjellige kan vi være

    15. Det var tider det…husker en del av dette også..men ikke detaljert…gøy å se det igjen 🙂 Husker hvor mye kos det var med barnetv :)) Nå skal jeg legge meg ganske snart…har sett skal vi danse i kveld :)) Nattaklem og fin morgendag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg