Nå er jeg på DE taka igjen… :-P

Det er DA man skjønner det er noe galt fatt…

Når du får øye på Frodithen, som står halvt i skjul….knapt kommet ut av butikken….og “inhalerer” sjokolade…

Ikke det at jeg spiser sjokolade er så veldig rart…For det siste året har jeg vært “på kjøret” både titt og ofte.. Og klarer visst ikke å legge uvanen på hylla…

Men det er når spisingen tar form som om jeg skulle vært “avhengig”, en skikkelig Adict…liksom… Det er da det er noe galt fatt. Litt mørk under øynene… en smule vill i blikket…og HELE sjokoladen inne i kjeften… på en gang… Håper bare man ikke møter noe kjente…

For når det er FRYKTELIG synd på Frodithen… da er ALT tillatt…og da eier jeg liksom ikke skam i livet… Det eneste som hjelper på søvnløse netter, lange dager, høye skuldre og vondt i hodet er SJOKOLADE..

I dag er jeg syk i tillegg og hjemme med kjøleskapet, helt alene…Så da kan den “stakkaren” på innsiden der bare vente seg…

 

Nå har heldigvis badevekta gått tom for batterier… 

Så da går det en stund til.. 😉

 

Har du et avhengighetsforhold til sjokolade?

Finner du unnskyldninger for å spise usunne ting?

 

 

#sjokolade #avhengighet #laster #tegning

 

 

42 kommentarer
    1. Inger: Jeg er ikke ofte syk. Men nå var jeg så sliten at jeg ble syk over natta 😛 Jeg pleier heldigvis å bli fort frisk igjen 🙂 Sjoko er tingen og trenger absolutt ikke være perfekt nei 🙂 Jeg bare tror jeg hadde hatt godt av litt sunnere stil litt framover nå, mer trening og sånt. Var litt flink for et par år siden. Og det var litt deilig for kroppen det også 🙂 Takk takk 🙂 Klemmer

    2. Huff, stakkar, kan faktisk ikke huske sist jeg var forkjølet på tross av at jeg går på imundempende medisiner. Så jeg er heldig. Jeg synes du skal unne deg sjokoladen jeg, både i flytende og fast form. Selv er jeg helt avvent, det smakte plutselig ikke mer. Men jeg elsker kaker og søte bakevarer da og unner meg gjerne det en gang i uka. Vi har vel alle våre laster innimellom, må vi være så perfekte da? Stell godt med deg selv du, egenomsorg er viktig. God bedring.

    3. he he dette var både komisk og litt mindre koselig,ja for syk vil en ikke være ( men den sjokoladen,nei.Jeg prøde bh i butikken i dag og speila i dei prøverommene må det være noe gale med,jeg tenkte iallefall at no er det bom stopp på sukker 🙂

    4. etdiktomdagen: Jeg er sausa forkjøla, og ganske gåen generelt …Men tror det hjelper litt med litt mer helg, og så er jeg klar igjen til uka 🙂 Her hjelper det dårlig med ingen snop hjemme, for jeg bor 2 sekunder fra nærmeste butikk, så her kan man alltids gå ned i tøflene omtrent… Og det VET jeg 😀 I dag kom Hr Frodith hjem med sjokolade, så jeg slapp gå selv til og med 😀 Kos deg masse og god klem tilbake <3

    5. Hei kjekke du!
      Håper du blir bedre snart 🙂
      Jeg er veldig glad i sjokolade. Jeg kjøper stor melkesjokolade/stratos/walters mandler/nøtte eller lignende og deler med ingen! Om jeg må dele, må jeg ha noe i bakhånd til senere 🙂 Jeg elsker NONSTOP, M, og smågodtsjokolade. Men jeg elsker seigemenn, surt og søtt også. Derfor blir det til at jeg heller kjøper potetgull eller peanøtter som jeg elsker litt mindre. Men jeg får skikkelige KIKK av og til og da hjelper det ikke noe annet enn å stappe seg full av sjokolade og greier. Sånn er det bare 🙂
      God klem til deg !

    6. Helge: Ja, da får du jo sjokoladen du også, bare via noe flytende i stedet for 🙂 Og da blir sukkerbehovet dekket 🙂 Mye gode bær også, det liker jeg godt. Ikke så glad i frukt 🙂 Bare mango 🙂 Ha en fin kveld

    7. Det er bedre med frukt enn med sjokolade, billigere er det også. Men jeg kan skjønne at noen blir avhengig av sjokolade. Nå om dagen er det nokså kaldt så dermed blir det mye kakao. Så smaken av sjokoladen kommer via den veien. Ha en fin kveld.

    8. margarites: Jeg skal ut i verden litt uansett, jeg er LEI av å bare være JOBB og ellers sove… Jeg må få inn noe annet i hjernen, for det trengs for å holde seg gående 🙂 Og litt sjokolade så klart 🙂 klemmer tilbake <3

    9. Min matgale verden: Ja, stakkars meg 😀 Her kom Hr Frodith inn på trøste -sjokolade-overraskelse også, så jeg MÅTTE jo bare 😀 He-he Ja, det er veldig dumt det der med avstanden 😛 Skulle ønske du var i nærheten her 🙂 For både sjokoladekake og for de gode samtalene 🙂 Klemmer <3

    10. Ikke kjekt å være syk. Og når man er syk er det synd på en, og da er det lov med sjokolade…for det er “sykemat”. Og er det noe syke trenger så er det mat for ikke å bli slapp og enda sykere… Jeg tror jeg har noen litt for dårlige unnskyldninger for å spise sjokolade av og til, men det er jo godt, jeg er voksen og kan bestemme over meg selv…
      Håper du blir fort frisk igjen sånn at du kan krype ut fra pleddet og nyte helgen. God bedring-klem <3

    11. Åååehhhh….du da stakkar! Klart du må ha sjokolade når det er sånn fatt, og klart det er lov å bli litt avhengig, og klart badevekten skal være kaputt! For sånn SKAL det være når man er pjusk og ikke har det bra! Åh! Hadde du bodd her borte skulle du fått sjokoladekake i morgen! Dumt det er så langt…. Masse god bedringsklemmer<3

    12. Fru Stussli: Jeg har også sluttet med unnskyldningene nesten…bare stapper inn så fort jeg har kommet fra butikken..Og fortsetter utover kvelden. Og når vi snakker om sola, nå kom akkurat Hr Frodith inn med trøstesjokolade til meg 😀 JA- til mindre stress!! JA- til mer blogging på Fru Stussli 🙂 KLemmer <3

    13. Jeg har gjort som deg i hele høst. Stakkars meg må jo i det minste få litt sjokolade (litt er forresten en underdrivelse) Er nesten så jeg ikke lager unskyldninger lengre heller.. Stapper inn og trøster meg. Ikke alltid jeg velger mørk sjokolade heller. Tenkte kanskje det må bli en ordning etter nyttår? Et nyttårsforsett med ordet sjokolade i? Og mindre stress….og bedre tid… og mere trening.. og grønnsaker.. og mer blogging og og og
      Mange klemmer til lille deg

    14. i går jobbet eg på nattåpent og vi hadde salgsrekord…….eg kjøpte meg en liten kvikklunch og et sånn glass med cherrytomater.
      Spiste en flis med kvikklunch og ble litt uggen..spiste hele plastglasset med cherrytomater og følte meg i fin form igjen 😀
      Eg velger meg ofte frukt fremfor godterier…og pleier å elske chips……men blitt lite av det av det siste.
      I dag skal eg på jobb igjen og tar med et beger med blåbær og et eple og momse på utpåkvelden 🙂
      god bedring vennen -ta deg en spadag som Kjertis hadde så blir du god som ny <3<3

    15. missmommy.blogg.no: Ja, helt enig 🙂 KAN holde meg vekk både fra kaker, potetgull og en del annet…MEN sjokolade…? Nei, bare i perioder, men så er jeg tilbake på “kjøret” igjen.

    16. Masse god bedring til deg!!💕 Det er lov å spise sjokolade iblant, og når man er syk står det dårlig til matlysten og da er det ihvertfall lov. Dessuten er du jo så slank, så ingen fare. Jeg liker både sjokolade, kaker og smågodt, men prøver å begrense meg…..

    17. karidansen: Nei, immunforsvaret er ikke på topp når man er HELT gåen.. Ja, jeg har heldigvis en grei forbrenning, legger ikke på meg så MYE hvertfall… Og jeg kutter ofte litt i maten, når jeg spiser mye snop…Ikke at DET er sunt..Men veldig tjukk blir jeg ikke da.. 😉 I dag skal jeg prøve meg på litt bær i stedet, for å få opp litt energi etc 🙂 God klem tilbake <3

    18. Akkurat som deg, så har jeg lett for å “Stappe innpå” når jeg er sliten, sint eller lei meg…..Har jeg ikke sjokolade i huset, så tar jeg rosiner. Jeg prøver å unngå å ha godis i huset, men så hender det jeg får sjokolade….og den kan jeg jo ikke kaste! 😛 Var flink her i noen uker, men nå har det sklidd ut litt igjen. Det ER viktig å unngå å legge på seg, for det blir så tungt alt når kiloene sniker seg på, men du er jo slank, foreløpig – i alle fall! 😉 God bedring, og si NEI. Ikke rart du ble sjuk etter så mye farting og hardkjør som du har hatt i det siste!!! Klem <3

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, farlig…jeg har en svakhet, og det er Premium med karamell…Men har de ikke den i butikkene, så er det nok noe annet jeg er svak for…I dag er jeg syk og ligger paddeflat under pleddet, med is-te og snytepapir..

    20. Jeg er glad i crossiont med sjokolade, Det unner ejg meg av og til. Ble hver dag da jeg jobbet ved siden av en baker…
      Aldri mere sier jeg.
      For 4 år siden var jeg i holland som vanlig. Dette var i slutten av august begynnelsen av september. Der kjøpte jeg tre bokser a 3 kg quality street sjokolade. Skulle ha til jul.
      Kan trygt si at det gikk galt. Jeg spiste opp alt i løpet av en mnd alt utenom karamellene.
      Så nå er jeg veldig forsiktig…. Det er farlig rett og slett.

    21. Asantemarkedet: Takk 🙂 Ja, kjedelig. Men jeg pleier ikke å være syk så lenge heldigvis 🙂 Jeg er helt avhengig…når jeg er i det DÅRLIGE siget.. 😉

    22. natheless: Ja, vekta er sovnet og jeg skal IKKE ha ny på en stund 😀 he-he.. Jeg ligger under pleddet og snyter meg.. Takk takk 🙂 KLemmer <3

    23. Nemi Rebella: En LITT for tøff høst rett og slett, jobbmessig. Jeg er så tom som en uteliggers lommebok.. Helt gåen. Og i dag ble det vondt i hodet, ryggen og i tillegg skikkelig forkjøla i løpet av natta… DA er det lov med sjokolade da…og det er det jo ingenting galt med 😉 Det hjelper på humøret OG på formen, helt garantert 🙂 basillfrie klemmer <3

    24. Jeg soiser veldig lite skjokolade og bare den som ikke har vanlig farin. Savner dte faktisk ikke særlig mye, men vis meg noe salt så er jeg solgt.

    25. Du er herlig da. Er man syk, så har man lov, og har vekta sovna, så er det jo vektas skyld og ikke din!!! Kos deg du, og god bedring vennene. Stor trøsteklem! 🙂

    26. Uff…. sjokolade er jo så godt….og alt er lov når det er synd på oss…. og noen ganger ellers. … men jeg prøver å være flink altså! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg