Det vakreste <3

Sia Furler heter en australsk sanger og låtskriver. Og hun har laget denne nydelige sangen. Men lite visste hun vel om at den skulle bli ENDA litt vakrere med litt hjelp fra et fantastisk språk,og en fantastisk video som viser døve-kulturen på sitt beste. Her er ikke bare tegnspråk-oversettelse, men et poetisk og scenisk uttrykk som jeg har sett mange ganger i tegnspråk-teater-sammenhenger.

Finnes det noe vakrere språk, jeg bare spør ? 😉 Jeg skal ha bevis 😀

 

(dette er en repost av et tidligere innlegg, jeg synes flere fortjener å se denne damen i aksjon. Lært seg tegnspråk og alt 🙂

 

 

#tegnspråk #musikk #siafurler #tegntolket

14 kommentarer
    1. ~Lin: Musikk og dans er vakkert, men kan ikke defineres som språk. Men som kunst og kommunikasjon, jepp enig i at det er vakkert. Ikke engang tegnspråk har fått status som språk før de siste årene. Enda grammatikk, semantikk og alt var på plass. Det måtte bare bevises først liksom 🙂 Jeg skal jammen se litt på de videoene som du nevner her, for jeg synes hun er flott 🙂 klemmer <3

    2. Hennes egne videoer er jo også kunststykker…..elastic heart og chandelier…..
      og en unik stemme -som desverre døve ikkje kan høre….men de kan føle musikken og se den i slike videoer <3
      tegnspråk er vakkert,men de vakreste språkene er musikk og dans.....<3

    3. Eileen: Jeg viser jo noen i reprise, men tenker det går greit. Det dukker stadig mange nye følgere opp her hos meg, og jeg synes de MÅ få se også 🙂

    4. Eileen: Ikke sant ? 🙂 Fineste jeg vet. Og denne videoen er tegnspråk, musikk, kunst, og alt i en salig blanding som blir til noe veldig fint. Ikke alltid jeg liker blanding like godt. Men dette er vakkert i mine øyne <3

    5. birdbay: Ja, og denne videoen er noe helt eget synes jeg 🙂 Helt spesiell og ikke bare tegnspråk, men et lite kunst-stykke 🙂 Ha en super søndagskveld videre <3

    6. Nydelig video atter en gang:) Blir veldig fasinert av dette språket:) Det er fint at du viser det frem, jeg har levd i uvitenhet av det hvertfall:) Ønsker deg en fortsatt herlig søndag søte du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg