Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

Da jeg våknet lørdag morgen, altså FØR adventen var skikkelig i gang, var det ville tilstander i Frodiths Palass… Inne i fra senga kunne jeg høre HØYE pip som kom ute fra gangen… som om noen ble KVALT der ute… Jeg fikk på meg fillene i en snabla fart, og der på utsiden fant jeg denne gjengen..

Vaniljeogpepper 1 i front, med nisse-drakt og det hele… Og som en “hale” etter dannet Salt og Pepper baktroppen…

 

Det var kaving og trengsel for å komme seg ut, og jeg skjønte brått at de HADDE fått med seg det jeg hadde snakket med Hr Frodith om dagen før.

Man tror at småtroll ikke får med seg hva som blir sagt, men “små gryter har ører og”….Og ingenting går DEM hus forbi tydeligvis når det gjelder turer og julekalender-saker…. Så DE var klare som egg de, for Harry-tur… I finstasen..

 

Vel fremme i Sverige, uten at verken stor eller liten hadde måttet vise pass, var det RETT på Systembolaget. Søsters skulle ha vin.. Og det var visst NOEN ANDRE som hadde planer også.. Selv om jeg gjentatte ganger har forklart at man må være over 18 for å kjøpe sånt…

 

Salt og Pepper klarte å få lusket med seg en boks øl, og ventet i køen med de andre.

 

Venting er aldri spesielt gøy, og litt knuffing ble det…

 

Og selv om Pepper ble fratatt ølen da han kom til kassen og ikke kunne vise bevis, så ble det ingen sutring av den grunn..

Dagen ble strålende den, og med litt godsaker på kafe og tull og fjas i butikker, var det klart for hjemveien..

Og tror du ikke at LAAANGT der ute på et jorde, så stod det mengder av “traktor-egg”… Salt og Pepper mistok de for å være snøballer, og da vi stoppet for tissepause var det FULL fart bortover for å sjekke ut de store “snøballene”…Og da de fikk øye på at det sto en liten pose der oppe med et 1-tall på, ble de elleville:

“Piiiip- skvik!! Kalendergave!!! Jæææææi først!!!”

Pepper dyttet og spente bein, men likevel endte de opp samtidig der oppe …

De ble NOE bleke om snuten da jeg fortalte….

 

…at for det første var det ikke 1. desember ENDA….

 


OG…de måtte jo huske at kalendergaver de GIR vi bort… På bloggen…

 

Men de var ikke slukøret særlig lenge…

Da de husket at julekalender på blogg er snabla moro og at DE får jo all luksusen som følger med kjendistilværelsen, en hel måned framover nesten…

Da vi sto opp i dag så visste de, at I DAG er det tid for å dele ut kalendergaven etter åpning av luke nr 1. Jepp…den du ser over her 😉

Men før den deles ut, må DU jobbe litt for saken: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

Og bruk gjerne et speil til den siste her…

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper #vaniljeogpepper #harrytur #sverige #forventning

42 kommentarer
    1. 1 Erna Solberg
      2 Det er en liten søt jente som jeg tror må være deg da du var liten
      3 Når nettene blir lange og det kribler i magen DA er det advent da

    2. Heisann,håper Eg når det 🌞
      Erna Solberg, LILLE Frodith, Når nettene blir lange og det kribler i magen da er det advent da

    3. 1.synes det lignet veldig på Siv Jensen jeg, men mannen min sier Erna Solberg 🙂
      2.Det må være deg 🙂
      3. Når nettene blir lange, og det kribler i magen.. Da er der advent da…

    4. Synd jeg ikke var på Harrytur samme dagen som Dere var der,,hadde ledd godt om jeg hadde møtt Dere på Systembolaget da tror jeg,,rottene med handlevogna og en stakkars øl. Jaja nå over til dagens tippekonkuranse
      Nr 1 er Erna Solberg
      Nr 2 er selveste Frodith som en liten søt pike:-)God nå også da:-)
      Nr 3 er Når nettene blir lange og det kribler i magen…Da er det advent da…
      Fortsatt fin kveld til deg :-))

    5. Når nettene blir lange og det kribler i magen, Da ER DET ADVENT DA! Og, måtte få det ned fort før jeg glemte det….begynte å lese bak frem og skjønte først ingenting, hehe, hente speil?….orket ikkje 😉 Så nå blir det bak frem, altså jeg svarer 3-2-1…hehe. Barnebildet må da være deg, og DA var du søt som baby altså!! Nissen er ….Erna Solberg!! Håper jeg klarte det. Andre gang jeg er inne, måtte inn og lese fra mobil i lunsjen, var så nysgjerrig. Så gøy med harrytur på gjengen da, og hysteriske bilder fra systembloaget, haha, tipper folk lo ja 🙂 🙂 Så deilig vi er i gang, elsker adventstiden jeg 🙂 klemmer<3

    6. Første er Erna Solberg og andre får jeg gjette på at det er deg 🙂
      Når nettene blir lange og det kribler i magen. Da er det advent da. (uten speil)
      Koser meg fælt med at dyra er på farten igjen 🙂

    7. Hei på deg 🙂 Endelig kalender på verdens beste blogg 🙂 Jeg gjetter i går også 🙂 Adventstradisjon!
      Jeg tror nissen er Erna Solberg, og at den lille fra yngre dager er deg selv 🙂 og jeg tror at det står ”Når nettene blir lange, og det kribler i magen.. DA er det advent da…”
      Håper du har hatt en deilig dag. Paddeklem fra sofaen 🙂

    8. Så gøy- så gøy- og for en supersøt handlevogn 😀 ha ha..
      Jeg må bare hive inn noen svar, så jeg ikke glemmer det- du veit jo hvor glemsk jeg er 😛
      1. Erna Solberg.
      2. Har ikke peil, så her må vi gjette. Jeg hadde tenkt å gjette Erna Solberg på den, helt til jeg så at den første var Erna Solberg. Og da hadde jeg tenkt å gjette deg i stedet for, men jeg har jo ikke peil på hvordan du så ut som liten og jeg syns jo egentlig ikke det lignet så mye- eller? SÅ da må jeg tippe på.. nei, jeg har faktisk ikke peil, så jeg gjetter på Frodith som veldig, veldig liten 😀
      3. Når nettene blir lange, og det kribler i magen, DA er det advent da….
      Oi, den bilde nr. 2 altså, det var vanskelig! 🙂

    9. Herlig;D
      1. Erna Solberg
      2. Tror dette må være den godeste Frodith selv!
      3.Når nettene blir lange og det kribler i magen, da er det advent da
      (brukte ikke speil engang;D)

    10. Første luke i Frodithsøs kalender og her er jeg såklart 😀 Og jeg kan svare på alt, eller kanskje i alle fall. Litt usikker på den der nummer to bare, men her er svarene: 1 Erna
      2. Er det deg mon tro, jommen søt I alle fall <3
      3. Når nettene blir lange, og det kribler I magen, DA er det advent da?
      Dere har skikkelig kosa dere i Sverige ser jeg og ingeneting er bedre enn det 🙂 Gooodklæmme <3 Jeg fikk sjokkonisse i kalenderen ett sekund over tolv i går eller dag såklart 😀

    11. haha jeg synst det er liike morro hver gang desse musene er på tur.
      Ser hele siansen for meg i eget hode, og humrer meg avgårde.. gikk på vei mot jobb i dag, og smilte for meg selv mens jeg leste dette her!!
      MEn å svare rakk jeg aldri! haha
      Men heer kommer mitt svar :
      På bildet er det Erna solberg
      så er det : Når nette blir lange og det kribler i magen, DA er det advent da

    12. Så utrolig artig historie:) Du er jammen kreativ, sikkert gøy med harryhandel for de små:) Jeg får prøve å svare på spørsmålene jeg da:) 1. Erna Solberg ser julenissen litt ut som:) 2 Det må vel være vesle frodith vil jeg tro:) 3.Når nettene blir lange og det kribler i magen. Da er det advent da. Ha en flott dag du fine og kreative frodith:)

    13. 1. nissen er bergenser og er såklart Erna Solberg
      2. Må da være Frodith
      3. Når nettene blir lange og det kribler i magen….DA er det advent da…
      Var fiiine julepyntete salt- og pepper da…:)

    14. Må prøve meg….men først må jeg si det var litt av en tur. Føler på meg du får litt av en førjulstid med disse i hus….
      Så over til svarene….syns de var vanskelig allerede nå jeg;
      1- Erna Solberg
      2- Frodith i yngre år
      3- var jeg litt usikker på hva du ville…..men fant ut at det kanskje var et rimord i tillegg til å snu teksten og bokstavene riktig vei:
      “Når nettene blir lange, og det kribler i magen…DA er det advent da….. både natten og dagen :))))).
      DEtte ble nok litt feil….men ha en nydelig dag :)..

    15. Da var det full fart på rottene igjen ja, de er heldige som får bli med på så mye artig …og vi også 🙂 1. Erna Solberg 2. Frodith 3.Når nettene blir lange, og det kribler i magen..DA er det advent da…
      Måtte faktisk bruke speil…hehe… Klem og fin første dag i desember <3<3

    16. Erna
      DU<3
      og
      Når nettene blir lane og det kribler i magen da er det advent da
      ha en vakker tirsdag, her er det sol og hagl/regn samtidig så det lover jo godt for dagen hahaha 😀

    17. Endelig er dere i gang igjen 😀 Disse innleggene er alltid så morsomme, og jeg klarer lett å se for meg at de gjør og sier alt du forteller her ^^
      Så til dagens svar:
      1) Erna Solberg
      2) Det er deg ^^
      3) Når nettene blir lange, og det kribler i magen.. Da er det advent da…
      Ha en fin første desember videre, jeg drar straks på jobb for en kveldsvakt 🙂 Klem

    18. 1) nissen er Erna Solberg
      2) kan den lille skjønne være … Deg?
      3)når nettene blir Langenes fet kribler i magen, da er det advent da
      Så herlig kalender 🙂 haha! Du er herlig altså:) de musene dine er søte må
      Jeg si:)
      ..

    19. Åhh for en herlig 1 desember . Salt og pepper klarte å muntre meg litt opp.
      1 : Erna Solberg
      2: Eg er sikker på det er kjære Frodith , ser det på øynene. 😉
      3: Når nettene blir lange og det kribler I magen..Da er det advendt da …
      Klem Nita.

    20. Du er superflink som lager oppgaver, ordner masse premier og all portoen da, – vi som er med er heldige og kjempegøy å svare på oppgavene dine!💕 Her er mine første svar: 1) Erna Solberg. 2) Hm, dette må da være deg. 3) “Når nettene blir lange, og det kribler i magen..DA er det advent da…”

    21. Jeg skjønner godt iveren til de to små røverne 😀 Spennende med både tur og kalender 🙂
      1. Erna Solberg.
      2. Frodith
      3. Når nettene blir lange, og det kribler i magen..Da er det advent da…
      Ventetiden har begynt. Gleder meg denne julen jeg…første julen på mange år at jeg gleder meg litt 🙂
      Ha en flott dag <3 Klem <3

    22. Så flott med gode hjelpere på harryturen! 🙂
      Jeg får komme tilbake til tredje spørsmålet i kalenderen, er visst for tidlig på formiddagen til at jeg får står helt spørsmålet…. Men svaret mitt på de andre to er Erna og Erna 🙂
      Ha en kjempefin 1. desember!

    23. Ååååh dette er altfor spennende, skal nok observere, kanskje jeg blir med etter hvert:) kunne bare svar på det første spørsmål hehehe. Ønsker deg en fin dag videre <3

    24. Her smiler jeg og leser! Ja, de rottentottene får ære og berømmelse!!!! Spørsmålene dine var det verre med kanskje?
      1 Erna Solberg
      2 Frodith
      3 Når nettene blir lange,og det kribler i magen, da er det advent da…
      Ha en herlig dag! Klemsiklem 🙂

    25. God morgen og takk for en fornøyelig tur til vårt naboland :)) dere hadde det hyggelig der.
      Jeg prøver meg her 1 Erna Solberg
      2 blir gjeting og jeg tipper att det er deg )
      3 når nettene blir lange,og det kribler i magen..Da er det advent da

    26. 1. Erna Solberg
      2. Stuslifrua som barn.
      3. Når nettene blir lange og det kribler I magen da er det advent da.

    27. Åh, vi har kommet så langt allerede o.0
      1: Erna Solberg
      2: Aw… Deg 🙂
      3: Når nettene blir lange, og det kribler i magen . . DA er det advent da . . .
      ^_^ God første advent.

    28. God morgen! Nå har jeg gledet meg til adventskalender, og dine firbeinte leieboere. Og de kom seg med på Harrytur, bra jobbet. Skulle gjerne vært og sett dem i aksjon med den lille handlevognen live! De er bare helt herlige. Her kommer mine svar på desemberluke nr 1
      1- Erna Solberg
      2- Frodith, som ganske mye yngre 🙂
      3- Når nettene blir lange, og det kribler i magen.. DA er det advent da…
      Og hermed er mine svar avgitt, og jeg får kjappe meg av gårde til jobben. Ha en strålende dag, Frodith. Klem <3

    29. Det er moro med en harrytur for store og små. Her er mine svar
      1. Siv Jensen 2. Frodith 3 Når nettene blir lange og det klibrer i magen,DA er det advent da…. Ha en fin dag.

    30. Eg vil prøve å være med på julekalenderen din i år 🙂 Spennende. Og du er flink 🙂
      Nr1: Erna Solberg
      Nr2: Er det Frodith som barn? 😛
      Nr3: Når nettene blir lange, og det kribler i magen… DA er det advent da… 🙂
      Ønsket deg en super første desember <3

    31. ønske dæ en god første desember!
      1. Erna Solberg
      2. æ gjette på at d e dæ frodith?
      3. Når nettene blir lange og det kribler i magen. Da er det advent da.
      Ha en fin dag videre! Her e d avgårde te legen me minstegutt!

    32. Dette har jeg gledet meg til Leenge, å var spent på hva du ville finne på. Ler godt av de 2 som prøvde å smugle med seg øl boks, he, he, kjiipt å ikke ha leg alltså 🙂 he he.
      Nr 1 Erna Solberg
      Nr 2. Deg i yngre dager
      Nr 3. Når Nettene blir lange, å det kribler i magen.
      Da er det Advent da..
      Hærlig oppfinsomt. Ha en strålende dag skjønne du 🙂

    33. YES!!! Da er Frøken og Fru i gang med adventskalenderen
      1. Erna Solberg
      2. Frodith
      3. Når nettene blir lange, og det kribler i magen..DA er det advent da..
      Svaret er levert!
      GOOOOOD ADVENTSDAG!!
      Klemmer fra Frøkna og Frua

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg