Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 2- kom inn, bli med :-)

Da jeg våknet i dag, var det DETTE synet som møtte meg på kjøkkenet… 8 funklende og forhåpningsfulle øyne, stirret meg RETT inn i hjerteroten…  For alle som har kjent meg en stund her inne vet at jeg er jo slett ingen Bakermester Harepus overhode…Jeg lager jo knapt middag til meg og Hr Frodith… Her er liksom ferdig-mat, ferdig -kaker og ferdig -saker stort sett bra nok… MEN….

Når en sånn gjeng sitter der med bedende øyne, og glaner på deg…og i tillegg har klart å dra i hus både kjeveler og små rasper til å raspe sjokolade-strø på….Ja…blir man jo litt myk om hjertet…. og mo i knærne…. Og man aner at man kanskje MÅ bake noe denne julen…Et lite kakeslag eller tre….

 

Pepper og Salt prøvde å overbevise om hvor gode de var å samarbeide om kjevlen…Hvordan de nærmest kunne DANSE over kakedeigen med kjevlen… Ja…det skulle vel bli litt av noen pepperkaker…

 

Og etter at Høne Pøne Von Bentasil hadde blitt eltet godt i bakebollen,og Kanelogsukker hadde strødd “liksom-sjokolade-strø” over HELE henne….

 

…..så stilte de seg på geledd, et lite sekund…. Stramme som soldater… Som liksom for å overbevise meg om at de mente alvor…At det skulle oppføre seg, og bake på alvor… Det var stram giv-akt…. i nøyaktig 3 sekunder…. før…..

 

De plutselig fikk øye på noe bak bakebollen der….

 

Noe rødt de dro kjensel på fra før her om dagen…..

 

En ny pose med tall på…. 2… Som i 2. desember….

Og da kom de på at i DAG var dagen de skulle dele ut kalendergave bak luke nummer 2…Og her var jo kalendergaven , klar og alt….

Men før den deles ut, må DU jobbe litt for saken: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #julebakst

 

 

37 kommentarer
    1. Puh, nå rakk jeg akkurat innom! 😀 Du får passe på så tøydyra ikke spiser for mye kakedeig da! Det er fort gjort når den smaker så godt ^^
      Mine svar i dag:
      1) Ari Behn
      2) Brad pitt
      3) Pepperkaker, berlinerkranser og sankaker
      Ha en fin kveld videre <3

    2. BEdre sent en aldri.
      herrlighet.
      Var innom i dag tiidlig, skulle svare, fikk ikke nok tid så måtte legge det fra meg.
      Så i pausen, men fikk sannelig ikke tid da heller.. så har det bare gått slag i slag frem til nå!!
      så nååå 20min føør tiden er ute, skal jeg endelig få ut fingeren!!
      1- Ari behn eller hvordan en skriver navne riktig
      2- Brad Pitt
      3- HER sleit jeg faktisk veldig med de to siste. men troor det er
      Pepperkaker
      Berlinerkranser
      Sandkaker
      I dag husket jeg vertfall alle om ikke annet! hahaha

    3. Flotte små bakehjelpere du har der. :-)) Prøver meg her jeg også.
      1. Ari Behn
      2. Brad Pitt
      3. Pepperkaker, Berlinerkranser og Sandkaker.
      Blir spennende dette. 🙂

    4. Hei 🙂 Jeg tror den første – nissen – er Ari Behn, og at bilde nr 2 er Brad Pitt. Kakene rottene ville bake var pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker 🙂 Tror jeg 🙂 Nå skal jeg ut og gå torsdagsturen min 😉 Ha en god kveld!
      Oslopaddeklem

    5. pjuhhhh… smetter innom.. da svarer jeg…
      1. Ari Behn
      2. Brad Pritt
      3. .. og bare for å få litt variasjon.. PANNKAKER ,, med litt dialektisk vri på stavemåten 😀

    6. Skal si du har noen herlige venner som vil gjøre julebaksten klar,og jeg vil tro det er liv i heimen med disse dyra ja:-)
      Men over til spørsmålene.
      Nr 1 er Ari Behn
      Nr 2 er Brad Pitt
      Og så er det pepperkaker-berlinerkranser-sandkaker.
      Lykke til med trekningen og fortsatt fin kveld:-))

    7. Oooh- denne kan jeg 😀
      1. Ari Behn.
      2. Brad Pitt.
      2. Pepperkaker (jeg elsker pepperkaker). Berlinerkranser (ikke fullt så glad i). Sankaker (nei, takk) 😀
      Håper du føler deg bedre i dag <3

    8. #1 Ari Behn
      #2 Brad Pitt
      #3 Pepperkaker – Berlinerkranser & Sandkaker
      Digger kalenderen din 🙂
      Ha en fin 2.desember videre 🙂
      Hilsen Monica Karin

    9. Heeei. Jeg må alltid inn og kikke om morgenen, og så inn igjen for å svare senere. Litt for jeg slett med han der i midten, men nå så jeg jo smilet da….men LITT hjelp 🙂
      Elsker at hele hurven har funnet frem bakekakesøte-sakene! Du får hilse og si de har min FULLE støtte!! Så svar: Ari Behn, Brad Pitt, Pepperkaker, Berlinerkranser og sandkaker. Veldig spent på hva dere får bakt da, kanskje ikke akkurat i dag, men når du er litt mer spretten kanskje 🙂 klemmer<3

    10. Du holder koken ser jeg! :o)
      1) Ari Behn, 2) Brad Pitt (det må jo bare være han!), 3) Pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker (og jeg har ikke tenkt å bake noen av delene!).
      Ønsker deg en fin kveld. :o)

    11. Herlighet for en fantastisk konkurranse:) Nå har jeg engasjert hele familien her og vi har hatt det ganske artig faktisk:) 1. Det er Ari Behn. 2. Her skjønner du, hvis det ikke er Brad Pitt eller Lorenzo Lamas tror vi det må være mannen din:) 3. Pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker:) Det ble kanskje juks det med så mange svar:) 3. Brad Pitt gjetter jeg:) Ha en strålende kveld videre, og igjen tusen takk for en fantastisk adventskalender:)

    12. Så skjønne kjøkkenhjelpere :)) Blir ikke noe baking på meg til jul..kanskje et slag om jeg får “ånden”over meg…men rundstykker og brød blir det slik det pleier hver uke :))
      1. Ari Behn..2. Robert Redford (litt usikker her, men tenkte jeg ville svare før jeg så andres svar denne gangen..hehe..:) 3. pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker :)) Klem <3

    13. Oh du hellige jul sier jeg bare. Den første er han Ari og den andre aner jeg ikke og den tredje har jeg grubla på i timesvis nå Jeg kom til : pepperkaker…beriiker klasser sandkaker Den var jammen ikke lett i dag, men morsomt såklart 😀 Gooodklæmme <3

    14. Yes! Her kommer dagens svar fra Stusslifolket 😀
      1 Ari Behn
      2 Brad Pitt
      3 Pepperkaker
      Berlinerkrans
      Sandkaker
      I dag er det Hr og Fru Stussli som svarer på kalendernøttene.
      Mange klemmer

    15. herlighet så søte de er da med forklær og alt -håper det blir kakebaking på dem 😀
      Ari Behn
      Bra Pitt
      og de vil bake Pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker
      ha en vakker dag fine du <3

    16. Herlig……lever meg inn i livet i leiligheten til Herr og Fru Frodith, og alle de rampete, små……..
      Du levendegjør dem virkelig! 😀
      1. Ari Behn
      2. Brad Pitt
      3. Pepperkaker , berllinerkranser og sandkaker! 😀

    17. Ble det baking da :)?
      1. Ari Behn
      2. Ari Behn som ung
      3. Pepperkaker
      Berlinerkranser
      Sandkaker
      Nydelig dag til deg og gjengen :).

    18. Så herlige de tøydyra dine er og snille som ville hjelpe deg med bakingen.😉 Her er mine svar:
      1) Ari Behn
      2) Brad Pitt
      3) Pepperkaker, berlinerkranser og sandkaker.
      Ha en super dag!😊❄️

    19. Bakemester Harepus kunne kanskje hjelpe den gjengen der. Jeg tipser i vei på svar 1 ari behn 2 Danny kane 3 papperkaker berlinerkranser kransekaker.

    20. nei i dag må eg melde pass for jeg har overhode ikke peil på hvem personen på bilde er )) så jeg ønsker dei andre lykke til i jakten på det rette svaret ))

    21. Så festlig de har det! Håper virkelig du heller litt mel i bollen så det blir litt liv!!!! De er sikkert flinke til å tørke opp etter seg etterpå!
      1.Ari Behn
      2.Brad Pitt
      3.pepperkaker, berlinerkranser, sandkaker
      Sånn da har jeg svart! Ha en finfin dag i desember! Klemsiklem 🙂

    22. E så artig d hær… Første æ leite etter på mårran e kalendern din…
      1. Ari Ben
      2. Brad Pitt
      3. Pepperkaker, berlinerkranser, sandkaker

    23. 1: Ari Beeeeehn
      2: Brad Pitt (smilet ligner veldig, i alle fall)
      3: Pepperkaker, berlinerkranser oooog… Sandkaker. Den siste der slet jeg litt mer med enn jeg kanskje burde innrømme.
      Nå skjer det forresten advents-ting hos meg også 😉

    24. God morgen. De vet hvordan de skal få viljen sin de små firbeinte! Og jammen er de søte der de står bakeklare, med alt som trengs. Svarene i dag er 1- Ari Behn 2- Brad Pitt og 3- pepperkaker, berlinerkranser (min favoritt) og sandkaker.
      Her regner det, så det lille hvite på bakken i dag blir nok glatt. Ha en strålende dag, og hils “bakegjengen” din. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg