Juleglede :-)

Mye kan sies om jul, og det å glede seg til jul. Cuskima ba oss nevne hva som er juleglede for oss, som inngangssbillett til hennes julekalender. Og JEG …jeg er som et LITT stort barn…når det nærmer seg jul..


For den lille Frodithen som gledet seg så veldig til jul for ca 45 år siden….til alle pakkene, til maten, til kosen med familien og venner…

Vel….


…Frodithen har bare strekt seg litt…på utsiden…på en måte…… Jeg er akkurat like barnslig glad i gavene….Ligger og ruller under juletreet, i en LITT forstrukket kropp, sammen med det minste barnet i familien…for liksom å ha en unnskyldning for å ligge der å grave og snuse..

Men for meg handler julen aller mest nå om å ha TID. Det er julegleden for meg… 

 

Tid til å treffe mamma mer enn vanlig: 

Tid til å kose meg sammen med Hr Frodith i palasset vårt..

 

Tid til å treffe søsters og dra på turer med kameraet….

Tid til å treffe venner så mye jeg vil:

Ja, det er det som er julegleden for meg : GOD TID til folk 🙂

 

Så med dette håper jeg å vinne i julekalenderen til Cuskima.

 

OG – mens jeg har deg her: 

 

 Jeg er veldig glad for alle som er innom meg hver dag, som gjetter i julekalenderen og som legger igjen hyggelige kommentarer <3 Det skal du vite! 🙂 Det er moro å drive julekalender når folk er ivrige og man får masse energi av det 🙂 

En god adventsklem til deg som titter innom <3

 

#juleglede #julekalender #cuskima #adventskalender

 

35 kommentarer
    1. Kjenner meg sånn igjen i gleden din, og tenker det er bra at denne blir bevart om så hele livet. Julen er nemlig noe av det fineste jeg vet..

    2. Ja hadde man bare hatt mer tid.. det skulle vært en del av pensjonspoenga.. en bråte med tid… men det er jo lenge til du trenger å tenke på det 😛

    3. Så mye å gleder seg til , sånn skal det være uansett stor eller liten☺. Føler meg litt sånn som du beskriver, skal jo være voksen nå, men ikke bestandig lett..men vi lever bare en gang, har ikke det mer moro enn det man lager sjøl 😂😂

    4. nydelig innlegg og tusen takk for flott reklame for kalenderen min <3<3<3 du er vel god vel
      vi får krysse fingrene ektra for deg i dag og se om du vinner. Foreløpig er faktisk Bergen i tet med vinner fra Bergen HVER dag -aldri opplevd før de andre årene så nå kan det være noen tror eg fjusker hahahaha 😀
      klememtingene <3

    5. Høres veldig koselig med en liten Frodith som bare har strekt seg litt på utsiden, men full av barnslig juleglede på innsiden :).

    6. margarites: Ja, late dager er en skikkelig GAVE 🙂 Det blir godt <3 Noen travle uker til,og så er det full avslapping 🙂 klemmer <3

    7. Her var det jammen mye koselig å glede seg til og glede seg med. Tid med familien er absolutt det viktigste. Det å ha litt mer enn bare en helg, hvor alt man ikke rekker i uken skal gjøres. Det er noe jeg også gleder meg til. Late dage, hvor vekkerklokken ikke ringer klokken 06.00, hvor familien kan spise frokost sammen, se en film sammen eller besøke andre i familien. Det ser jeg frem til 🙂 Klem <3

    8. Så koselig med sånne gleder! Vi har mye å kose oss med nå og mye i vente! Jepp, jeg har svart på gåtene dine og du har jammen fortjent å vinne med dette herlige innlegget! Klemsiklem .)

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, sånne ting tapper veldig. Håper dere får en kos stund med han snart. Treffes i jula eller? 🙂 Håper du får godt med energi snart <3

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hi-hi, jeg husker jeg har jo hørt at du er Duracell-kaninen..Den går vel ikke tom for batterier vel? 😀 Hi-hi

    11. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg synes det 🙂 Godt med tid, og venner, kjæreste og familie. Og litt stille-tid 😀 Det er deilig det 🙂

    12. Det var koselige julegleder det..og søte, fine, morsomme tegninger og bilder ..mååååå jo bli premie på deg nå…hehe…))
      Har vært innom å kikka på kalenderen..men i dag har jeg ikke vært med å gjetta…litt hektisk på dagen i dag og nå skal jeg se litt på tv :)) Klem <3

    13. birdbay: Nei, ikke sant 🙂 jeg er en gavehund..Men også på å gi bort, kanskje mer DET. I år gleder jeg meg mest til fri 🙂 Og tid med fine folk <3

    14. karidansen: Jeg feirer med bror og familien, søster og gutta hennes og mamma. Og resten er jeg og Hr Frodith mye her og koser oss, slapper av, ser filmer, og jeg rusler litt i byen, møter venner, har tid 🙂 Og gavene…ikke snakk 😀 Ligger paddeflat 😀

    15. Å, ja….masse forventning her! Det er bra å beholde Det Barnlige i seg og glede seg over de , tilsynelatende, små tingene!!
      Jeg har ikke så store forventninger til jula nå, men jeg synes det er godt at jeg ikke har ansvar for å stelle i stand for mange andre. Jeg skal jobbe i Nyttårshelga – og julekvelden skal jeg feire alene hvis jeg ikke blir spurt om å jobbe den kvelden også.. Jeg synes det er godt, for jeg vet at jeg ikke MÅ være alene hvis jeg ikke vil! Skal skape nye tradisjoner dit jeg kommer. Tenker at jeg forhåpentligvis er på plass i nytt hus om ett år! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg