Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 14- kom inn, bli med :-)

På landet er livet alltid godt. Frodith-mamma er en blid dame, som gjør livet lyst for de som møter på henne. Hun har et lyst sinn, har lett for å le, og klarer som regel å snu en dårlig dag til en god en. 

Så når vi kommer dit, er det bare å ta livet med ro og kose seg med en sang…  Pepper er ivrig på pianoet…Og som andre små, trengs det bare en liten pute, før han svinger fingrene elegant over tangentene…  Og på PODIET står så klart Salt, og synger de vakreste triller…

 


“Glaaaaaade Juuuuuul, heeeeelige juuuuul….. Eeeeengler daaaaaler neeedi skjuuul…”

 


Pepper er et geni på pianoet, noe tilnærmet Wolfgang Amadeus Mozart…noe ala Bethoven eller Brahms… Han lever seg inn i de vakre tonene, og ser henført i taket, som en ekte pianist skal gjøre når han holder konsert…

 


Og Salt er stolt over å få være sanger for denne fantastiske pianisten, hun folder hendene…. strammer dem som en ekte opera-sanger….skyter halsen i været…og ut kommer:

“Du grøøøøøøøne sliiiiitene treeee -morn-morn…. velkåååååmmen..du som fiiiiiser så jærne….”

Hun kniser fornøyd,og er plutselig ikke særlig høytidelig lenger…Og jeg må minne om hvordan dette med teksten er…. Og hva sangene heter… 

 

Og siden vi er inne på det…. Nå skal det snart deles ut en ny kalender-gave, bak luke nr 14…Altså i kveld da… Men før vi kan dele ut noe som helst, så har du en jobb å gjøre….:

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

30 kommentarer
    1. Denne klarer jeg 🙂
      1. Kurt Nilsen
      2. Mr. Bean. (Rowan Sebastian Atkinson)
      3. En skulle vært fire år i romjulen + Når nettene blir lange og kulda setter inn.

    2. 1. Jeg vet veldig godt hva han heter, men typisk meg så husker jeg ikke navnet på han.
      2. Mister bean
      3. En skulle vært fire år i romjulen
      Når nettene blir lange og kulda setter inn

    3. Hehe, musikalske små krabater du har 🙂 Kurt Nilsen er nissen, og Mister Bean er forvrengt, En skule absolutt vøri fire år i romjul, og når nettene blir lange og kulda setter inn, ja da er det godt å fyre i ovnen, det har vi gjort. Nyt kvelden .) klemmer

    4. så fin bildeserie da…:)
      1. Kurt Nilsen
      2. Mr. Bean
      3. 1.En skulle vært fire år i romjulen 3.2. Når nettene blir lange og kulda setter inn

    5. Så koselig å være hjemme hos mamma en tur 🙂 Hun virker så snill og god ^^ Det ser ut til at rottene ikke har noe prodblem med å kose seg hos henne heller! 🙂 hehe
      Mine svar:
      1) Kurt Nilsen
      2) Rowan Atkinson (Mr. Bean)
      3) En skulle vært fire år i romjulen. Når nettene blir lange og kulda setter inn.

    6. Ja, det er kosleig å kome hjem til mor en tur! Rottebarnebarna ser også ut til å være i sitt ess (for ikke å si fiss) der!
      1. Kurt Nilsen
      2. Mr. Bean alias Rowan Atkinson
      3. En skulle vært fire år i romjulen.Når nettene blir lange.

    7. I dag har jeg vært på farten i hele dag, men jeg må jo svare på den fantastiske adventskalenderen til frodith for det:) 1. Kurt Nilsen 2. Mr, Bean 3.1) En skulle vært fire år i romjul. 2) Når nettene blir lange å kulda setter inn… Ha en strålende kveld og igjen tusen takk for herlig underholdning:)

    8. Julenissen i dag er Kurt Nilsen, og julemusa er best kjent som Mr. Bean. Første sangen er En skulle våri fire år i romjulen, av Alf Prøysen. Og når nettene blir lange og kulda settes inn..

    9. Flinke småfrøkner, litt av en konsert tenker jeg.
      I dag blir svarene Kurt Nilsen og Mr. Bean, rowan Atkinsen
      sangene er en skulle vært fire år i romjulen og når nettene blir lange og kulda setter inn

    10. Høres trivelig og positiv moren din…slik som deg :)) Og bra Salt og Pepper trives der også :))
      1. Kurt Nilsen 2. Mr Bean 3 .1) En skulle vært fire år i romjulen 2) Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Fin dag videre til deg, jeg skal prøve å få laget noen medisterkaker nå, har iallefall kjøpt inn det jeg trenger :)) Klem <3

    11. HAHAHAHAHAHA du altså alt de finner på 😀
      Flotteste Kurt Nilsen
      Mr bean eller Rowan Atkinson
      En skulle være fire år i romjulen
      Når nettene blir lange og kulda setter inn
      ha en vakker dag <3 klemmentingene <3

    12. Åh, så gjerne jeg skulle hatt et piano i stuen selv (og ikke minst vegger som var litt tykkere enn papir!). Svarene mine her blir:
      1. Kurt Nilsen
      2. Mr Bean/Rowan Atkinson
      3. En skulle vært fire år i romjulen
      4. Når nettene blir lange og kulda setter inn

    13. Hei på deg
      Her kommer svarene fra Fru Stussli og liten syk frøken stussli.
      1) Kurt Nilsen
      2) Rowan Atkinson
      3) 1 En skulle vært fire år i romjuleb
      2 Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Nå skal vi lete etter mønsteret vårt til Stusslihotellet og se om vi kan starte byggeprosessen 😀
      Mange mange klemmer til fineste deg <3

    14. Dagens nøtter var lette, her er dagens svar fra meg 1 Kurt Nilsen 2 Mr. Bean 3 Romjulsdrøm 4 Musevisa. Ha en fin dag.

    15. Heisan:-) Så koselig og komme hjem til noen som har et piano og ikke minst at muser og rotter synger og spiller i kor. Ja jeg har angret bittert på at jeg solgte mitt piano,men:-( Men over til dagens spørsmålsrunde. Nr 1 er det Kurt Nilsen og Nr 2 er det morromannen Mr.Bean (Rowan Atkinson) Og Nr 3a En skulle vært fire år i romjulen. b. Når nettene blir lange og kulda setter inn (slik som det er nå) Og jeg ønsker deg en fortsatt fin dag:-))

    16. Så flinke de er til å synge og spille, sikkert utrolig vakkert å høre på 😀 Idag er jeg tilbake igjen for å melde meg på kalenderen din å svarene er ;
      1) Kurt Nilsen
      2) Mr Bean også kjent som skuespilleren Rowan Atkinson
      3) 1. En skulle vært 4 år i romjulen/En skulle vøri 4 år i romjul.
      2. Når nettene blir lange og kulda setter inn 😀
      Håper du får en super fin dag Frodith <3

    17. Mornings, her er mine svar
      1: Kurt Nilsen
      2: Rowan Atkinson
      3. 1, En skulle vært fire år i romjulen
      2, Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Fortsatt fin dag til deg -:)

    18. Glaaaaa de jul ja , det håper eg da virkelig. Må jo innrømme at de små mus er med til å sette ett smil på førjulstiden .
      Konkurranse : 1 – Kurt Nilsen . 2Mister Bean. 3 : En skulle vært fire år I romjulen og når nettene blir lange og kulda setter inn.

    19. Hei og hå for sangfulg og pianist da!!! Hører dem helt hit!!!!
      Så var det gåtene da:
      1 Kurt Nilsen
      2 Rowan Atkinson eller Mr.Been
      3.en skulle vært fire år i romjulen og når nettene blir lange og kulda setter inn
      Ha en herlig dag i advent! Klem fra meg 🙂

    20. Nå har jeg åpnet kalendergaven, og der lå de nydeligste hjemmelagde votter i turkis med blått bånd.😍 Akkurat nå skulle jeg hatt blogg så jeg kunne vist de fram.😊 Tusen takk!!💕 Så koselig å være på besøk hos rotte-bestemor! Vi har også piano i stua, et Yamaha, for jeg lærte å spille da jeg var barn men nå blir det mest brukt i jula. Mine svar idag:
      1) Kurt Nilsen
      2) Rowan Atkinson (Mr. Bean)
      3) 1) En skulle vært fire år i romjulen. 2) Når nettene blir lange og kulda setter inn.

    21. Du fikk med deg en skikkelig intimkonsert i går du – heldiggris! Skal si Salt og Pepper vet å ta seg til rette og det så da ut som de koste seg 🙂
      Dagens rebussvar er 1- Kurt Nilsen 2- Rowan Atkinson eller Mr. Bean og 3-* En skulle vært fire år i romjulen og *Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Ha en fin mandag, nå fyker jeg på jobben. Klem <3

    22. Disse rottene er stadig på nye eventyr ser jeg 🙂
      Her kommer mine svar.
      1. Kurt Nilsen
      2. Mr. Bean
      3. En skulle vært fire år i romjulen og Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Ha en fin fin mandag 🙂

    23. 1. Kurt Nilsen
      2. MR. Bean
      3. 1. En skulle vært fire år i romjulen
      3. 2. Når nettene blir lange og kulda setter inn
      Skulle gjerne hørt piano-konserten….. hihi…. 🙂

    24. 1. Kurt Nilsen
      2. Mr. Bean. Rowan Sebastian Atkinson
      3. 1. En skulle vært fire år i romjulen.
      2. Når nettene blir lange og kulda setter inn.
      :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg