At du TØR!!! ;-)

Noen har lurt litt på dette med å være “ROTTE-mor”…. 

 

Både hvordan jeg har tid OG hvordan jeg TØR liksom…. Farte land og strand rundt, og ta bilder av små tøydyr i rare situasjoner… 

Vel…for det første: Det er ikke hvilken som helst tøydyr da… Men dyr som jeg har fått av Cuskima.blogg.no, -Salt og Pepper hvertfall…De dere har sett mest av i adventen … Høne-Pøne fikk jeg av Stussli.blogg.no, og den første lille rotta fikk jeg av bloggeren som på den tiden het Vaniljeogpepper.. Vel- det var litt av historien bak dyrene… Noen er ganske bereiste, og har truffet flere bloggvenner jeg har møtt 😉

Så til dette med TID … Det er faktisk sånn, at jeg i HELE desember går rundt med en sekk som rommer litt… Jeg har ALLTID med et par-tre rotter i sekken, på vei til jobb, på besøk, på butikken, til Sverige…..Stort sett overalt altså…

Det kan ALLTID dukke opp gode situasjoner hvor det er fint for en rotte å bli fotografert…  Og mange av disse stedene skal jeg jo UANSETT…så jeg bruker ikke noe ekstra tid på det… Det er bare å grafse ned i sekken, og slenge en tøyrotte opp i dagen… Og knipse i vei…

Og det er vel her det siste kommer inn: “AT DU TØR!! Ser ikke folk rart på deg?” 

Jepp!! De gjør det….Men de fleste smiler mest… Jeg tenker som så:  JEG har det moro, DE smiler, jeg kjenner få av de som ser meg med rottene, og ser de ALDRI igjen…OG jeg innbiller meg at folk flest skjønner at jeg driver med noe “TULL”, og at jeg ikke er i fare for å bli låst inn noe sted pga kan være en fare for omgivelsene 😉

Så jeg durer nå bare i vei jeg- og morer meg stort. Får masse energi av dette rotte-racet faktisk, det er ganske befriende. Du burde prøve 😉

 

Jeg vil også minne om Frodiths Julekalender, hvor disse tøydyrene styrer på. Og du kan rekke å være med på dagens luke, om du ikke har vært inne før i dag.

 

Gå inn HER, så kommer du rett til dagens luke. Jeg stenger kl 22 i dag, for å trekke vinneren.

 

 

 

#julekalender #tøydyr #advent #rotter #lekenhet 

 

41 kommentarer
    1. dedicat: Ja, man kan ikke være med på alt 🙂 Og noen liker å være med på konkurranser, andre ikke. Men de fleste liker de små historiene 😀 Og det er jo det koseligste. Så nå er manne-luen jeg heklet snart på vei til Helge 😀 Jeg laget en med litt mannlige farger også, og han vant en dag 🙂 Jeg morer meg med historie-laging og tull med rotter og mus 😀 Håper du har det bra 🙂

    2. Er bare herlig det du skaper og får til. Men jeg garanterer at jeg skal bruke øynene bedre neste gang jeg er i Oslobyen.. 🙂 Lykke til med adventskalenderen.. jeg glapp ut av den gitt.. 🙂

    3. fruensvilje: Ja, det er hvertfall veldig moro for meg 🙂 Og veldig ofte har jeg med en eller annen jeg kjenner , så jeg er ikke HELT alene om galskapen alltid 😀

    4. godt noen er som du ,det å tørre å gjøre det en vil uten å bry seg med hva andre tenker .
      I Volda r det en skole hvor elevene jobber med fotografering og animasjon,så sånn sett har jeg sett litt forskjellige fotografer i gatene her også ))

    5. margarites: Mye rart man kan finne på med dem også 🙂 Veldig moro 🙂 I dag må vi ut en tur 🙂 Nyt helgen du også! :-)Klemmer <3

    6. Jeg synes det er helt fantastisk at du gjør dette. Og det er liksom litt lettere å ta bilder av rare og spesielle ting når folk ser at du har rottene med. De kan liksom brukes som alibi eller motiv – alt etter som… Jeg har stort sett alltid kamera med meg, men jeg glemmer ofte å bruke det…og så tenker jeg etterpå “hvorfor tok jeg ikke bilde der?” Kan bare bli flinkere her… Nyt helgen. Klemmer <3

    7. birdbay: He-he, de fleste koser seg hvertfall 😀 Tror nok folk flest bare morer seg 🙂 Men det er kanskje en grense for noen å gå over, å skulle gjøre slike ting ute i “verden”. Man er jo LITT rar 😀

    8. Hanne Beate: Ja, på Ikea ligger de i hopetall 😀 men man må bare gi dem litt liv, så får de personlighet. Og den rosa og den lysebrune har jeg jo heklet da 😀 Fin kveld du også 🙂

    9. Tattavkvinnene: Ja, jeg bare koser meg jeg 🙂 Bryr meg ikke. Plutselig en dag er det DU som står rett bak meg når jeg holder på 😀 klemmer <3

    10. Kjempekult at du tør å gjøre det, og de fleste skjønner sikkert at du skal bruke det til noe. De rottene dine er så detaljerte og fine, og trodde de var hjemmelaget, men da skal jeg ta en titt på Ikea når jeg kommer dit engang. God kveld til deg!😊

    11. Synes det er gøy at du tør jeg 🙂 Det skaper jo veldig mosomt innhold, og ingen har vondt av å utfordre seg litt på sånt. Selv merker jeg at det er kleint å dra frem kameraet bare jeg er på kafé med en venninne, men jo oftere jeg gjør det jo bedre går det! 🙂
      Lykke til videre med de siste kalenderdagene, og kos deg med rottene dine <3 Klem

    12. helt sant 🙂
      mine er litt roligere..tror de er litt bekymret for å bli spist av Fendi så de liker seg best i bokhyllen sammen med en diger tøyløve 😀

    13. Heheheheh 😀
      Ja og “so what??” Om noen titter undrende/spørrende/rister på hodet………….etc.. du skader da ingen ! Nei du gleder maaaaaange – du og rottisene dine 🙂
      Ja, kanskje noen tenker: Åh ny serie på TV? holder hun på å filme eller? hehehe ja nei… det er jo bare herlig med disse innleggene – og kanskje du skulle lage en barnetv-serie med de? Du er jo så flink med alt de får være med på – rett og slett underholdende!!! Gler meg til videre påfunn, reiser og historier 🙂

    14. selvsagt tørr du -halloen….det er jo bare gøy og sku noen spørre sier du bare det er rebusløp folk forstår sånn 🙂 ellers kan de bare kose seg med deg og lure på hva du holder på og snakke om det rundt middagsbordet hjemme…uansett bra for de du treffer, godt for tottene og komme seg ut, bra for deg å være leken og kreativ OG veldig bra for oss hihihihi <3 klemmetingene 😉

    15. frufrydefull: De er litt ubestemmelige i alder egentlig. Ingen som er helt sikre 😉 Men de er faktisk rundt 6-7 år…De kan ikke lese ordentlig ennå…så jeg tror de er rundt den alderen.. ;-D (Kan få dem på Ikea, i store og små størrelser. Hvis det er noe han ønsker seg ;-))

    16. frufrydefull: Det er bra han henger med, og ville se mer 😀 Ja, de har jo både skateboard og ski, og sparker. Du har vel vist hann sparkstøttingene? 😀

    17. natheless: Ja, det er lett å være litt gal i byen, ikke så mange som kjenner 🙂 Mer lett å forsvinne i mengden, på godt og vondt 🙂 Ja, du er jo ute med Ansgar du 🙂

    18. Guttungen på 6 år ville se alle bildene av rottene dine, han synes det er super kuult at de finner på så mye rart, Sjekk da mamma. de har skate board lo han 🙂 Jeg ønsker meg sånne til jul fikk jeg beskjed om. 🙂 he, he keep up. Fantastisk artig blogg. 🙂 ha en strålende kveld 🙂

    19. Ja, du er jo også modig som tør sånn i offentligheten 🙂 Det er så rart med de du ikke kjenner. Jeg elsker jo å dra på kurs innen det åndelige, men i februar skal jeg på et lite kurs her hjemme med Lilli Bendriss og det er nerverpirrende det, for her kjenner de meg jo, så tenk om jeg driter meg ut her da,hehe. Jeg kommer nok til å få mange sommerfugler i magen da 🙂

    20. Sikkert både befriende og morsomt. Jeg fotografere jo ofte nissen Anskar i rare situasjoner, men jeg er nok litt mer “forsiktig” så jeg ikke “synes”. Det hadde nok vært lettere i en by med mange mennesker kanskje? Her i nabolaget vet ikke de jeg kjenner at jeg blogger en gang. Knis-knis. Men du er supertøff!

    21. Min matgale verden: Ikke SANT jeg tør!! Og det er jammen ganske deilig å tørre det også 😀 Blir mange morsomme situasjoner, og moro å se folk undre seg litt, MEN smile 🙂 gode klemmer tilbake <3 nå er jeg endelig i sofaen hjemme igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg