Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 23- kom inn, bli med :-)

På siste dag i Frodiths Julekalender er det på tide å mimre litt. Det har vært tre elleville og gale uker som vanlig,.. Og jeg har storkost meg. Jeg har gledet meg over alle som har villet lese all galskapen som har skjedd i adventsukene, over alle som har skrevet hyggelige kommentarer og/eller deltatt i julenøttene..

Det er moro å lage kalender, og det setter i sving kreativiteten og julegleden hos meg hvert år. Så her kommer en liten tilbakespoling over ukene som har gått.  For det er mye som har skjedd..:


Noen har gått på ski….

 


..og vært på systembolaget i Sverige…

 


Salt ,Pepper og Vaniljeogpepper fikk møte Rudolf og Morten Marsipangris…

 


Vi har bakt….

 


..og vært hos fotografen i finstasen….

 

…Salmebøker har blitt lest….

 


..og kaker spist…

 


Noen fikk lekt seg med sparkstøttinger på isen…

 


…og Pepper og Salt strikket gaver til hverandre…

 


De har kost seg både UTE….

 


…og INNE…

 


..og vi har til og med vært på reise…igjen…

 


Og skateboardet jeg kjøpte til dem “gikk varmt”….

 


Pepper klemte seg fast i døra…


,,og ble “bombet” med plaster av Salt… Men stort sett har det gått fredelig for seg… Og nå skal siste kalendergave snart deles ut… i kveld… Men før det kan skje…er det siste “arbeidsdag” for deg…. Litt mer å gjøre under her:

 

 For å være med i trekningen av den SISTE kalender-gaven hos meg… i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂 Og HVIS du ikke skulle dukke opp for å se hvem som vant i kveld: 

TUSEN takk for at du har vært med på kalenderen min i år- det hadde ikke blitt noe uten deg<3 

 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! SISTE sjanse i dag altså 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtt

51 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Du har jo vært med ganske mange dager 🙂 Moro med kalender :-). Spent på hvem som vinner siste luka jeg 🙂 Kos deg med familien 🙂 klemmer <3

    2. De har jammen fått vært med på mye gøy i år også de rottene dine! 🙂 Kos det <3
      Og som alltid har det vært gøy å være deltaker i kalendere din, selv om jeg ikke har rukket innom hver dag 🙂
      Håper du får en kjempefin feiring i morgen <3 Klem
      1) Dronning Elisabeth
      2) Bruce Willis
      3a) Pepper
      3b) Salt

    3. margarites: Stor juleklem tilbake til deg 🙂 Det har vært moro å ha kalender i år også 🙂 Kos deg med folkene i kveld og i morgen 🙂

    4. God lillejulaften! Nå er julefreden i ferd med å senke seg her i huset, og endelig er det litt tid til blogglesing før det kommer litt folk på besøk. Jammen har det vært mange fine stunder med Salt, pepper og resten av vennegjengen. Herlig oppsummering 🙂 Mine siste svar på julekalenderen er
      1- Dronning Elisabeth 2- Bruce Willis 3- Pepper (svart) og Salt (hvit). Det har vært utrolig gøy å være med hos deg, Frodith – så tusen, tusen takk for at du orker å lage til julekalender i en tid da alle er travel med mye. Ønsker deg og hr. Frodith en herlig julefeiring med tid til å gjøre akkurat det dere vil. Noen ekstra fridager er alltid deilig. God jul med juleklem herfra <3

    5. natheless: Nei, og det er ingen som er så ivrig på blogg på julaften, så det får være nok for i år 🙂 Blir vel igjen til neste år 🙂

    6. natheless: I morgen har jeg IKKKKKKKKE kalender altså 😀 Det orker jeg ikke. Siste sjanse i dag 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Kos og klem <3

    7. Vet ikke om jeg rekker mer blogg nå. Så jeg vil bare ønske deg en vakker julkveld med masse kos. Klemmer i fleng! Ja, da jeg skal svare samtidig!!!! Kanskje rekker jeg det i morgen også?
      1. Dronning Elisabeth
      2. Bruce Willis
      3. Svart: Pepper. Hvit: Salt

    8. ææ siste dag,, neeei!! haha
      da krysser jeg fingrene for meg selv i dag – haha!!
      Dronning Elisabeth
      Bruce Willis
      Salt – pepper
      var skikeklig koslig og lese og tenke tilbake på mimringen din.
      alt de tøydyrene har fått gjort på i desember måned, ikke bare litt heller det !:)
      utroolig bra jobbet av deg frodith – virkelig bra påfunn.
      har ikke fått blitt med på alt, så laangt derifra igrunn, men har tittett innom når jeg har hatt mulighet til det!!
      Like koslige hvert år, selv om dette ” bare” er mitt 2 år med din kalender, så er den utrolig koslig og bra påfunnet av deg! 🙂
      Stooorjuleklem from tha Bahamas! 😀

    9. God dag 🙂 Koselig å se bildekavalkaden fra måneden! Mye moro 🙂 Jeg er litt travel, så jeg går rett på svarene i dag:
      Nissen er kanskje dronning Elisabeth II? Og bildet er kanskje Bruce Willis. Han har vel hvert fall spilt i Die Hard…. tror jeg 🙂
      Pepper er svart tøyrotte, og Salt er den hvite 🙂
      Gooooooood jul 🙂 Kanskje vi ses en dag i romjula 🙂 Stooooor klem fra Oslopadde.

    10. birdbay: Så bra du har kost deg 🙂 Og veldig glad for at så mange har vært med 🙂 NÅ har jeg endelig tid til å kommunisere litt med folk igjen her. Det blir helt umulig under kalendermåneden, jeg i full jobb, flere innlegg om dagen med mye innhold i OG mange kommentarer fra lesere. Og jeg har så LYST å svare alle, men ser at det ville vært galskap å prøve å sette meg ned å gjøre det 😀 Brukt FOR mye tid på blogg.. Jeg bruker mye NOK som det er 😀 Hi-hi Da trekker jeg siste luke i kveld…eller ikke JEG da…men en av rottisene, eller kanskje høne-pøne, med hjelp av samboeren 🙂 Klemmer og fin lille julaften <3

    11. Jeg må bare takke deg for en utrolig fantastisk adventskalender:) Jeg har kost meg hver eneste dag:) Du er virkelig kreativ og flink:) Tusen takk:) Dagens svar: 1 Dronning Elisabeth 2 Bruce Willis 3 a) pepper b) salt. Ha en fortsatt nydelig lille julaften:) Klem:)

    12. maiken: He-he, de er ALDRI pakket ned. Jeg fjerner bare nisseluene, og så lever de sitt eget liv, en stund… Men slappe av skal jeg. De blir ikke særlig aktive igjen nå før påskenøtte-tider 😀 Hi-hi Det er småslitsomt, og VELDIG gøy og energigivende med kalenderen 🙂 Jeg koser meg jeg 🙂 Takk for at du har vært med <3

    13. 1. Dronning elisabeth
      2. Bruce Willis
      3.Pepper og Salt.
      Du har hatt litt av en jobb i desembermåneden, med kalenderen ……i tillegg til alt det andre du har å gjøre. Stor honnør til deg for det, har vært veldig kjekt å få være en del av det….
      Må du få de to villstyringene pakket ned og få hvilt deg litt….:)

    14. renate1981: Ja, du har vært en jevn gjest siste dagene 🙂 Og siste gaven trekkes i kveld, koselig at du var med på det du fikk tid til 🙂 Det har vært moro med kalender i år også 🙂

    15. 1) Dronning Elizabeth
      2) Bruce Willis
      3a) Pepper
      3b) Salt
      Det har vore kjekt å vere med på kalendaren din, sjølv om eg kom inn ganske seint, fordi det var ei stund blogging vart nedprioritert. Men fekk no med meg innspurten 🙂

    16. Min matgale verden: Ja, nå var det slutt for denne gangen, men man vet jo aldri når rottisene dukker opp igjen 😀 Så bra du var fornøyd med pulsvarmerene 🙂 Ja, de var myyyke 🙂 Kos deg i dag, snart ferdig på jobb jeg 🙂 KLemmer <3

    17. TuridB: Hyggelig at du var med i år også 🙂 Nå skal siste gaven trekkes i kveld 🙂 Blir spennende å se hvem som får den 🙂 God jul 🙂

    18. etdiktomdagen: Så fint du har likt det 🙂 Jeg koser meg jo selv, og det synes vel 😀 Ha en fin dag <3 Og god jul om jeg ikke ser deg senere 😀

    19. cuskima: Tuuusen takk 🙂 Så bra det gikk bra med deg og Fendi og alt. Sent i seng ja. Og da blir man veldig sliten 😮 Nå er det snart jul på meg også 🙂 Er på jobb nå, fram til ca 15.30, så er det hjem. Og det blir godt med mye hvile i romjulen 🙂 Kos deg masse min venn <3 klemmer lille- julaften- klemmer <3

    20. Som alle andre her vil eg takke deg for en utrolig morsom artig og underholdende kalender med sprell og påfunn fra begynnelse til slutt -du får oss til å huske at man blir aldri for gammel til å være kreativ leken galen og å ha det gøy -og det er jo gøy det er i advenstiden -selvom ting skjer og folk blir småstresset i situasjoner.
      I natt hadde eg flere episoder som gjorde at eg er takknemlig for mitt liv og for at det gikk bra med Fendi etter å ha spist en halv pose sjokolade tross alt er i helt fin form igjen i dag..og for at eg fikk være medmennske for en annen som ingen brydde seg om…..en historie for en annen gang
      Eg la meg kl 6 i morges så 3 netter uten særlig søvn tar på en persillekropp må vite -eg skal snart på jobb….men i kveld er det ro og fred og i morgen starter dagen langsomt……og bedagelig og eg skal ingenting før kl 16 🙂
      ha en vakker vakker lillejulaften
      Dronning Elisabeth av England
      Unge lovende Bruce Willis
      og de fineste rottenebarna dine heter Pepper og Salt og kommer fra Bææææærgen
      Klemmetingene til deg fra meg <3

    21. Lady August: Ja, de har stått på i adventen skal jeg love deg, og de har mye fine småting 😀 Og det har blitt flittig brukt hele adventen 😀 Jeg er på jobb, men så er jeg ferdig snart…Og skal bare sløve til langt over nyttår…Eller litt trene skal jeg også da 😀 he-he Ha en nydelig dag søs, vi får treffes over nyttår 🙂 Klemmergodklemmer <3 <3

    22. 1 Dronning Elisabeth
      2 Bruce Willis
      3 Pepper er den svarte og den hvite er salt : ))
      Utrolig herlige bilder, å jeg ser du har hatt en fin adventstid 🙂 Idag er jeg bare en kjapp tur innom for å ønske deg God Jul , her skjer det så utrolig mye idag 🙂 men skal da rekke å blogge å kommenterer når jeg er hjemme igjen i kveld en gang 🙂 Kos deg masse på denne fine dag Frodith <3

    23. Haha så mye fine småting rottene har 😀 Jeg elsker småting og store ting, sånne som er mindre enn de skal være eller mye større, merkelige greier haha Her går det unna så jeg nesten ikke rekker å snu meg men her er jeg i en fei 🙂 Svarene i dag er: 1: Dronning Elizabeth 2. Bruce Willis
      3. A: Pepper er svart og B: Salt er hvit
      Ha en nydelig lillejulaften søs <3 stooorjuleklæm <3

    24. Hei, fin, fin oppsummering og i dag har jeg klart oppgavene uten å kikke 🙂 Dronning Elizabeth, så lignet dette må Bruce Willis, Hvit rotte heter Salt og den andre heter Pepper. Ha en fin lillejuleaften.

    25. God morgen 🙂 Ja for en herlig adventstid med deg og rottisene 🙂 Ikke et kjedelig øyeblikk!
      Det har vært morsomt å få være med på denne kalenderen som jeg har hørt om sidenjeg kom på blogg 🙂 Virkelig flink og engasjerende er du <3 TUSEN TAKK!!
      1. Dronning Elisabeth
      2. Bruce Willis
      3. a) Den svarte tøyrotta heter Pepper b) Den hvite tøyrotta heter Salt
      GOD JUL TIL DEG OG DINE!!!

    26. Ja det er litt vemodig at det er siste dag, for det har vært en fantastisk reise gjennom hele adventstiden 🙂 Du skal få svar fra meg i dag og.
      Dronning Elisabeth
      Bruce Willis
      Pepper og salt
      Ønsker deg ei god jul 🙂

    27. Åååå, ble nesten litt vemodig jeg, er det slutt alt?? Det gikk så fort! Salt og pepper er virkelig de søteste rottene jeg noen gang har møtt, og uttrykket i ansiktet deres er ubetalelig i enkelte situasjoner, de HAR virkelig sjel de der rottene dine, og de er akkurat passe vill og gal for å lage bestes underholdningen i adventstiden. TAKK for at du tar bilder og dokumenterer alt som skjer! Og ikke minst for de fløyelsmyke pulsvarmerne jeg fikk i kalendergave. klemmer<3 oh, shit, glemte nesten å svare. Dronning Elisabeth, bruce willis og Pepper og salt....favorittene 🙂

    28. Det har vært en glede å følge rottenes elleville galskap gjennom desember. Jeg har ikke fått svart så mye på kalenderen i år men fulgt med har jeg. Riktig god jul, frodith. Juleklemmer <3
      1 Dronning Elisabeth
      2 Bruce Willis
      3
      a)Pepper
      b) Salt

    29. Takk for at vi har fått bryne hjernene våre på oppgavene dine!💕 Koselig å ha fått tatt del i litt av livet til deg og rottene dine nå i desember, – litt av hvert dere har opplevd. Her er mine svar:
      1) Dronning Elizabeth ll i Storbritannia
      2) Bruce Willis
      3) a) Pepper er svart. b) Salt er hvit.
      Kos deg på jobben idag!😊

    30. Jippi, nå er jeg med i trekningen igjen 🙂
      1. Dronning Elisabeth II av Storbritannia
      2. Mr. Walter Bruce Willis
      3. Svart: Pepper. Hvit: Salt

    31. God morgen,ja dere har virkelig hatt en innholdsrik desember måned og det har vært utrolig kjekt med all denne hjernetrimmen hi hi ,og jammen fikk eg være med siste dagen og.
      1 Dronning Elisabeth
      2 Bruce Willis
      3 a,Pepper
      b, Salt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg