Så kom endelig “fillene” da…

Så kom endelig de snø-fillene jeg har etterlyst…Og verden var plutselig fin og hvit… Det var ikke sånn som i novellene, hvor de fine, hvite flakene smøg seg som små bomullsdotter pent og pyntelig mot marken… Neida, her blåste det sånn at “fillene” kom som små piskeslag og ganske så VANNRETT, før de traff bakken med  en lyd som minte om …ja akkurat pisken ja…

En real snøføyke….  Det er ikke bildene som er kornete…Det var snøen som var kornete…

 

Og noen klarer faktisk å finne roen i sånn snøføyke også… Det skal sies at disse bildene ble tatt i går,  FØR de skjønte at vi hadde brød med oss…. Da lå de nemlig ikke sånn lenger… ;-D

 

Snødekt vann… Flott med dunkjevler og annen vegetasjon..

 

I dag stikker jeg på landet en tur, og det er fotosafari på planen med søsters. Deilig med fri, og tid til å gjøre sånt 🙂

Ha en strålende mandag <3

 

Har du fri i dag?

Skal du på fotosafari i romjulen?

 

 

#foto #snø #svaner #dyr #fugler #fotosafari

32 kommentarer
    1. Det ER fint at det er litt hvitt, og at alt er blitt litt lysere. Jeg syns det 🙂 Men etter vår lille tur hadde jeg vondt i ansiktet hele kvelden, pga de SPYDENE fløy rundt i lufta! I dag er jeg mer fornøyd – lyst og pent, men ingen ny snø, og ikke vondt i ansiktet 🙂 🙂
      Takk for turen i går 🙂 Det var kjempehyggelig 🙂

    2. renate1981: Ja, her har det ikke vært mye snø siste tida heller skal jeg love. Og blir fort slaps igjen. Men fint nå, og ikke så kaldt heller i dag heldigvis 🙂

    3. me too min venn…..trenger litt mer energi…..4 timer i morger er overkommelig…….nyttårsaften er litt lengre og eg kvir meg…
      nyt tiden hos mamsen <3

    4. birdbay: Jeg har fullstendig fri i jula, veldig deilig. Overnatter her til i morgen jeg. Har shoppet litt, men ingen safari. Os deg i kveld 🙂 klem

    5. Heldige du som får snø! Her har me hatt nokre flak som har samla seg her og der etter stormen natt til i går, men å sjå marka KVIT i løpet av vinteren, ser ut til å verte meir og meir sjeldan her på Sørvestlandet…. 🙁

    6. Veronica S: Deilig med fri, ja ikke sant fine spor 😀 Jeg ble plutselig på overnatting på landet, så pc og kamera hjemme. Ikke mer bilder av naturlige på et par dager 😉 Men har shoppet litt i dag. God bedringsklem <3

    7. Så herlige bilder:) Kos deg masse på landet, med både søster og mor å fotoapparatet på armen:) Her er det jobb frem til nyttårsaften, men det går greit det også:)

    8. Fine bilder fra en fin plass. Det spørs hvor lenge snøen blir her før det blir +grader igjen. Det er hvitt men ikke skiføre, kanskje lengere unna men ikke mere enn så vidt.

    9. Så fint bilde av svanene, og det er ikke akkurat klar blå himmel på bildene så jeg ser at været ikke var en gnistrende klar vinterdag 🙂 Jeg har vært på jobb litt i dag. Gikk hjem til lunsj. Vi skulle ha 13 barn i dag, men 7 kom ikke (to var syke). Og de to som var syke var på “min” avdeling, så da ryddet jeg og tok bort litt julepynt – og så fikk jeg gå hjem. Satser på at det er bedre oppmøte i morgen, for da skal jeg også på jobb, men onsdag har jeg fri 🙂 Kos deg på landet med fotosafari og med søster. Ha en fin ettermiddag og kveld. Klem <3

    10. Jeg har fri i dag ja! Herlig.
      GU så søtt det var med svømmeføtter fuglespor i snøen!!
      Snøen er kommet hit også *grøss* men jeg er ikke helt i hakk, så jeg holder meg inne.

    11. Herlige bilder 🙂 Deilig at det er litt lysere i vertfall. Så får vi se hvor lenge vinteren holder 🙂 Håper på å få meg en tur med fotosafari i løpet av romjulen 🙂

    12. Så deilig da! 🙂 her er hverdagen tilbake i noen dager:) så her er arb.dagen godt i gang allerede!:) men var ganske koslig og komme tilbake til alle fine kollegaer!:)

    13. Tone: Uffda, det var ikke så moro, jeg har tatt meg avspasering denne jula. I fjor jobbet jeg på alle dagene nesten, men vi hadde lite å gjøre, så det føltes helt bortkastet… God jobbøkt da 🙂

    14. Koselige bilder på en morgen 🙂 jeg skal på jobb alle dager til og med nyttårsaften jeg så fotosafari får jeg ikke sjans til hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg