Energisk eller energiløs??

Etter å ha tatt litt grep her etter nytt år….ristet litt liv i meg selv…. og innsett at den sutringa og surringa jeg holdt på med før jul en periode ikke fører noe sted hen, så har verden fått et litt annet lys. 

Jeg er full av energi på dagtid…


Står nærmest å spretter til tider på jobb… 

Får gjort masse, er minimalt bekymret for vanskelige ting…Telefonskrekken er nærmest borte (fordi jeg ikke tillater at det skal være vanskelig). Papirhelvete går lekende lett og jeg smiler meg vei gjennom dagen… 

 

Så har vi kvelden da…..

Den har liksom tatt en litt annen vending… 

Mulig at all energien FLYR ut på dagtid, pga overforbruk…. fordi…


…om kvelden sovner jeg i sittende stilling i 20-tiden…Og det er jo litt i tidligste laget for en voksen Frodith… Jeg tenkte i starten av januar, når dette skjedde, at jeg våkner vel midt på natten og ikke får sove igjen…Men neida… Jeg sover som en sukkerunge fram til kl 06;00 om mårran jeg… når klokka ringer… Bare avbrutt av tassingen fra stua til soverommet…

Og SÅNN soving har jeg ikke vært med på på sikkert snart 40 år… Jeg har ikke sovet mer enn 6 timer pr natt de siste 15 årene hvertfall!!!

Så når du hører lite til meg om dagen her på blogg, etter kl 20, så er det fordi jeg snorksover, i loddrett stilling, mens jeg later som jeg blogger og ser tv… 😉

 

Ha en flott kveld. Jeg skal snart lade opp til en hoppende energisk onsdag!

 

#søvn #energi #trøtt

 

20 kommentarer
    1. Da trenger du helt sikkert å ta igjen litt tapt søvn! Det er ingneting som er så deilig å kunne sove skikkelig ut, så kos deg med det du. Og når du jobber som en helt om dagen er det klart du må få hvlke på kvelden, det er bare rett og rimelig! Flink er du <3 Klem

    2. I know that feeling! Jeg dupper stadig litt i sofaen, men har ikke vett til heller å gå i sengen. Så klokken passerer midnatt før jeg kommer meg dit, og så står jeg opp kl 06.00. Tenk så deilig å sove fra 22.30 eller 23.00 og helt til morgenen 🙂 Kroppen roper nok på litt mer søvn enn den får. Du får bare sove når kroppen din trenger det, og når det blir lengre og varmere dager kan du holde ut lenger 🙂 Klem <3

    3. Eg e sånn i dag… zzzz..så eg må ha meg en tur i dusjen nå for å våkne litt..ellers våkner eg kl 03:00 i natt..og skal opp kl 05:30.. dårlig kombo!

    4. Litt det samme egentlig, men jeg får ikke sove selv om jeg er trøtt.
      Dagene går unna frem til ca kl 20.. Da har jeg nok å henge fingrene i.
      Så bloggen har liksom ikke kommet helt i gang enda heller.:)
      Masse lykke til. Energien kommer nok med solen skal du se::)

    5. Kanskje bør man planlegge bedre hvis man vil takle alt mye bedre. Stress er et fenomen som kommer til de fleste en eller anna gang. Jeg misstrives hvis jeg har meget på tapetet og jeg har liten tid til rådighet. Derfor bør man prioritere ting.

    6. Men så bra du har masse energi om dagen. Skal se at all den søvnen gjør det godt i denne mørke tiden, og du har ro i ditt slott også nå vet du. Tror du kommer til å få en fin fortsettelse av vinteren og så kommer våren!!!!! 🙂

    7. åå er de ikke litt deilig også da, å få sovet så lenge og forhopentligvis også godt=)?
      nyt og sov du kjære deg!
      håper du sover godt nå også! 😀
      nå er jo klokka tross alt snart 10 😀

    8. Så flott da! Det at du får sove så godt tipper jeg har å gjøre med: 1. Du bruker masse energi og blir fysisk sliten. 2. Du har ingen bekymringer. Litt dumt å sovne så tidlig da, men da er du godt uthvilt når du våkner. God natt til deg!😊💤

    9. haha, velkommen til klubben:) Jeg har jo følt meg helt alene om å gå glipp av alle kvelds innleggene her:) Men å sove godt om natten det er faktisk veldig bra, både for form og humør:) Ha en flott kveld, med åpne eller lukkede øyne:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg