“Frodith vender hjem”…

…..glad og fornøyd etter en fin kveld i Operaen, der “Ulysses vender hjem” ble spilt 😉

Jeg og søsters traff hverandre en times tid før, for å skravle litt og ta en kaffe..Vi fikk så klart tid til litt fotograering også, for det gjør vi ALLTID…Det var litt skumring, så det ble ikke lange stunden..

Mye fine “rekvisitter” (røret) og lyssetting i Opera-området… De kan gi fine effekter..

Det ble tid til litt fjas på innsiden….

 

..før vi kom oss på plass…på første rad.. Rett ved orkesteret. Vi så kjempegodt og hørte kjempegodt. Det eneste LILLE problemet er at forestillingen er på italiensk. De har tekstmaskiner ved hvert sete, og der er det tekstet til norsk. Våre var dessverre ødelagt..Men på setene foran virket de, i orkesterområde (men ingen får lov å sitte der), så med nye briller, og LITT foroverbøyd stilling, så gikk de ganske greit 🙂 

Når lysene slukkes i salen er det strengt forbudt med bilder, så da var det null mer bilder til blogg 😉

En kjempefin forestilling, med mange morsomme sceniske løsninger, og for meg som er glad i teater var dette litt krydder.

 

Ha en fin dag <3

 

#operaen #ulyssesvenderhjem #foto

20 kommentarer
    1. Så bra at kvelden ble vellykket! Italiensk er ikke helt min greie, så uten tekst hadde jeg ikke skjønt så mye. Men på billetten i Riga snakket de jo også helt “gresk” for meg, så jeg skjønte ikke helt hva den dreide seg om, men det var gøy å se.
      Morsomme og fine bilder dere fikk tatt. Klemmer <3

    2. Forestilling kan være kjekt uansett om man ikke skjønner et ord. Men bedre å se ballett og opera på fremmed språk..

    3. Bra det ble vellykket iallefall. Kanskje du kan høre med de om dere kunne få nye billetter mtp maskinen var ødelagt? Du tar så flotte bilder. Bruker du skikkelig kamera? Spørs om jeg burde vurdere det også:-) Ha en superfin kveld:-)

    4. ser no ut som dere fikk en festlig aften )) og mange fine bilder.Litt dumt med tekstinga da,det burde operaen rette opp øyeblikkelig,siden dei har teaterforestillinger på andre språk

    5. Artige bilder:) Litt kjedelig når ting ikke virker som det skal, men det ser jo ut til at dere koste dere likevel:) Ønsker deg en strålende mandag fine frodith:)

    6. Så bra opplevelsen ble fin til tross for de tekstmaskinene :)) Og bildene ble jo supre ..flott det operahuset, aldri vært inne i salen men i “vestibylen”og ute har jeg vært noen ganger :)) Ha en fin dag videre 🙂 Klem <3

    7. eg har lyst å gå i opera på ordentlig en gang…gjerne i italia……men på festningen i Bergen kan fint fungere også…..eller andre steder
      tipper det var deilig med litt kreativt påfyll <3
      ha en vakker dag <3

    8. Litt dumt med de tekstmaskinene, men musikken og skuespilleriet er nesten viktigere enn teksten i slike sammenhenger! 🙂 Og så fikk dere tid til litt søsters – fjas i fine omgivelser også! 🙂

    9. Så fint opplyst det var der da. Jeg har gått på Opera-taket én gang, men det var midt på dagen og om sommeren (og skulle ønske jeg hadde hatt solbriller). Jeg har aldri vært inne der, så gøy å se og ekstra stas at dere fikk plass på første rad da. Moro med sånne kulturopplevelser iblant.😊 Ha en super dag!💕

    10. Kjekt du hadde en fin kveld med søsteren din 🙂 jeg har aldri vært der på Operaen ogd et ser jo kjempefint ut der. Bildene ble skikkelig tøffe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg